- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Films die in visueel opzicht een plaatje zijn?
Films die in visueel opzicht een plaatje zijn?
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Dat valt reuze mee hoor.
Geef mij maar cinematografische meesterwerken als 'Blade Runner' of 'Apocalypse Now'.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
APo Now geen levendige kleuren???
Die heb ik niet eerder gehoord.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Ik doe mijn best om origineel te blijven . 
Begrijp me niet verkeerd . Natuurlijk heeft Apocalypse Now (1979) genoeg kleurrijke scènes , maar daar waar het al een beetje kleurrijk wordt , ogen de scènes niet meer levensecht / 'vivid' . Maar voelen ze dan een beetje surrealistisch en gekunsteld aan .
Apocalypse Now bevat echter ook veel scènes waar kleuren heel erg 'seventies' zijn , met andere woorden heel erg 'dof'.
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Ik ben van mening dat de kleuren hier heel erg dof ( niet levendig ) , erg seventies ( heel erg oldschool ) en zeer eenvoudig / primitief / eentonig zijn . Dit bedoel ik met 'matte' kleuren :

Miron
-
- 744 messages
- 74 votes
Het is de bedoeling dat de scenes surrealistisch aanvoelen.
Sluit geheel aan bij de sfeer die Apocalypse Now 'uitstraalt'.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mary and Max, wat heb ik daar van genoten. En dat voor een klei-animatie.
Karl van H.
-
- 2808 messages
- 2251 votes
Ik doe mijn best om origineel te blijven . 
Begrijp me niet verkeerd . Natuurlijk heeft Apocalypse Now (1979) genoeg kleurrijke scènes , maar daar waar het al een beetje kleurrijk wordt , ogen de scènes niet meer levensecht / 'vivid' . Maar voelen ze dan een beetje surrealistisch en gekunsteld aan .
Apocalypse Now bevat echter ook veel scènes waar kleuren heel erg 'seventies' zijn , met andere woorden heel erg 'dof'.
Tja, dat krijg je natuurlijk als je een film schiet in de seventies: dan ziet het geheel er nogal seventies uit (tenzij je 't in zwart-wit doet, natuurlijk, want dat veroudert niet zozeer). Destijds werden er natuurlijk nog niet over elk beeldje zeventig klerenfilters gegooid. Over veertig jaar zal Public Enemies er vast en zeker ook wel verouderd uitzien.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik kan de dorre woestijn/steppes wel waarderen van de Leone's.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik ben van mening dat de kleuren hier heel erg dof ( niet levendig ) , erg seventies ( heel erg oldschool ) en zeer eenvoudig / primitief / eentonig zijn . Dit bedoel ik met 'matte' kleuren :
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Die matte kleuren bevatten veel meer sfeer dan de hedendaagse films. Als men belangrijke films van de dag van vandaag op zulke wijze zouden opgenomen hebben waren die wellicht nog sfeervoller en beter.
De beeldkwaliteit maakt toch veel van de sfeer, en een film moet het voor mij vooral van de sfeer hebben. Het gevoel die het achterlaat op mij.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
In deze film zijn de beelden in combinatie met de muziek ook altijd om kippevel van te krijgen. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
In deze film zijn de beelden in combinatie met de muziek ook altijd om kippevel van te krijgen.
Dat had ik altijd bij Cruel Intentions.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
(embed)
Die filmmuziek heb ik ook grijs gedraaid. In combinatie met de schitterende omgeving(wil ook zeker nog een keer naar Schotland gaan) en de heroïsche oneliners 1 grandioos geheel.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Favo scene uit Antichrist

Onwerkelijk mooi! Samen met de openinsscéne het meest indrukwekkend.

Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Ik vind deze trouwens ook echt prachtig! :
2001: A Space Odyssey
Blade Runner
Valhalla Rising
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Elephant:

Ink

a l 'interieur

28 days later

The Thing

Berlin Calling

Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring

Let the Right One In

Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Ink vind ik echt ranzig. Let the Right One en Elephant vind ik ook zeker mooi!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ink is echt zo'n love it or hate it geval
. Elephant & Let the Right One In vind ik verder ook zeker de mooiste 
28 days en a l'interieur zijn meer beelden die je in beweging moet zien voor het effect.
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
28 Days Later is te lang geleden. L'interieur en de andere die je gepost hebt heb ik nooit gezien. The Thing trouwens wel ooit volgens mij maar toen was ik 10 jaar ofzo? 
Gordon Gekko
-
- 58 messages
- 861 votes
Hero, House of Flying Daggers, Lord of the Rings zijn een ware lust voor het oog.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
300 heeft ook genoeg visuele hoogstandjes.

Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
300 IS een visueel hoogstandje, de volle speelduur
Magisch mooie film! Snel herzien, kan niet wachten 
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
(embed)
Dramatisch slechte film natuurlijk
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ink is echt zo'n love it or hate it geval
.t.
Ink 
Rianneke_Dan
-