• 178.290 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.542 actors
  • 9.376.839 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

The Hills Have Eyes

Eden Lake (iets meer een thriller, maar wel bijzonder naargeestig en sterk)

Kolinahr

• 70 messages
  • 6 votes

The Devil Inside

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

The Exorcism of Emily Rose en The Rite zijn angstaanjagende films wat betreft een geloof.

ferjo

• 4 messages
  • 1147 votes

In Film > Genres en landen > Goeie actie - misdaad - avontuur - thrillers

Ik ben op zoek naar enkele goeie, vermakelijke films zoals The grey, Man on a ledge,

the departed, the Bourne 123, Con Air, Taken, Ronin, The Bank Job, Disturbia, Blood Diamond, Unstoppable, The Expendables,...

Weten jullie nog films van die aard?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Face Off

Italian Job

The Rock

Faster

ferjo

• 4 messages
  • 1147 votes

Allemaal al gezien

Minotaures

• 7810 messages
  • 2537 votes

Check anders de filmlijsten van Jason Statham, Dwayne Johnson, Leonardo DiCaprio, Denzel Washington, John Travolta, Will Smith, Tom Hardy, Nicholas Cage... je zal er ongetwijfeld een handvol interessante kunnen vinden.

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

ferjo wrote:

In Film > Genres en landen > Goeie actie - misdaad - avontuur - thrillers

Ik ben op zoek naar enkele goeie, vermakelijke films zoals The grey, Man on a ledge,

the departed, the Bourne 123, Con Air, Taken, Ronin, The Bank Job, Disturbia, Blood Diamond, Unstoppable, The Expendables,...

Weten jullie nog films van die aard?

. The Ledge,Hanna, Harry Brown, The kid ( Engelse versie), Tower Block , 13 ( de actiethriller-versie) zijn films waarvan je denkt: waar zit ik nou naar te kijken? Maar ze zijn echt goed hoor! Smaken verschillen natuurlijk, ik zal het er gelijk ff bijzetten voordat ik commentaar krijg van mensen die ze niet goed vinden loll. Verder: Inside Man, The Tournament, Boondock Saints,Revolver,Killer Elite,Law Abiding Citizen, The Sweeney,Transit,22 Bullets (Franse film ) Pff er zijn zoveel goede actiethrillers, veel kijkplezier!!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Voor mijn vraag kan ik het beste hier terecht denk ik. Ik zoek films waar de warme temperatuur een rol speelt. Niet als narratief element overigens. Films waar de hitte dominant aanwezig is en de personages snakken naar verkoeling. Zomers sfeertje, zoeken naar verkoeling, ventilators aan in huis etc. Neem bvb. Do The Right Thing, ook vaak in Aziatische films voorbij zien komen.

david bohm

• 3075 messages
  • 3439 votes

Abrir Puertas y Ventanas

La Ciénaga

Cyclo (?)

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

Samâ Taimumashin Burûsu (2005), vrij onbekend. Maar zeker de moeite waard.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bedankt mannen. Zie er een heleboel bruikbare titels bij staan.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Shinobi wrote:

Samâ Taimumashin Burûsu (2005), vrij onbekend. Maar zeker de moeite waard.

Thanks voor de tip!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Watts, dan moet je zeker één van mijn persoonlijke favorieten eens checken:

The Night of the Iguana (1964) (naar toneelstuk van Tenessee Williams)

Ik denk dat je hier wel iets aan zult vinden

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Gaat ook op de lijst Timothy. Huston is sowieso al de moeite waard.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Volgens mij speelt de hitte in 25 Watts ook wel een rol. Falling down is ook een optie. Abrir Puertas y Ventanas speelt zich af in de warmte van Buenos Aires, niet zo zeer de hitte.

Ik hou van idiote surrealistische films met bizarre personages, zoals Kaboom, Immaculate Conception of..., SLC Punk!, Trainspotting en ook The Big Lebowski past wel binnen dat plaatje. Goede cult-films dus eigenlijk. Liefst zo recent mogelijk. Tips?

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2792 votes

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Waarom zo recent mogelijk?

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

BEVAT SPOILERS VOOR DE FILMS PSYCHO EN THE PLACE BEYOND THE PINES:

Psycho is met het uitschakelen van de hoofdpersoon binnen vrij korte tijd een unieke film, net kwam ik bij The place beyond the pines hetzelfde gegeven tegen. Wie weet er nog meer films die dit zo aanpakken?

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

hostel

ps tarantino noemt zoiets de psycho plottwist

beavis

• 6627 messages
  • 14803 votes

Liverpool (2008) schiet me te binnen, al is dat verder in tegenstelling tot die twee geen plotgedreven film.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

In Hostel speelt Jay Hernandez toch de hoofdrol? Die ontsnapt toch zelfs op het eind en neemt wraak op zijn 'belager'?

@ Liverpool: lijkt me sowieso wel interessant.

mikey

• 28990 messages
  • 5141 votes

Nou althans volgens tarantino in het commentaar bij de film: volg je eerst die knul die als eerste dood gaat. Vervolgens wordt de leading part door die ander overgenomen.
Zo herinner ik me het eigenlijk ook;.
Het commentaar was overigens geniaal. Alleen daarom zou ik hem wel willen kopen.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Hij komt wel even terug in hostel II, waarin hij meteen in het begin een kopje kleiner (die dan even later bij de andere trofeeën van de 'hoge heren' verschijnt) wordt gemaakt... misschien bedoel je dat?

Commentaar van Tarantino, of van Roth?

-edit- zie nu pas dat je nog wat tussen spoilertags hebt staan. Daar heb je wel een punt, al zit die Fernandez er toch ook al van begin af aan bij.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.