- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
marviimm
-
- 19 messages
- 0 votes
Ik zoek een soort gelijke film als Midnight in Paris. Ik bedoel dan niet een film andere film van Woody Allen maar echt zo'n film waar je echt een mooi beeld krijgt van een stad. Meer films over Parijs is ook prima.
The Beast
-
- 182 messages
- 142 votes
Ik ben op zoek naar wat spannende thrillers, films die gelijk zijn aan Disturbia en The Stephfather, weet iemand zulk soort andere films?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5983 votes
Ik zoek een soort gelijke film als Midnight in Paris. Ik bedoel dan niet een film andere film van Woody Allen maar echt zo'n film waar je echt een mooi beeld krijgt van een stad. Meer films over Parijs is ook prima.
Zie ook:
Film >> Genres en landen >> Films die zich in Parijs afspelen!!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik ben op zoek naar wat spannende thrillers, films die gelijk zijn aan Disturbia en The Stephfather, weet iemand zulk soort andere films?
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 messages
- 1308 votes
Wie heeft er nog meer aanraders in het horror genre
À l'Intérieur (2007).
Frontière(s) (2007).
Martyrs (2008).
The Loved Ones (2009).
Sweatshop (2009).
The Collector (2009) is deel 1.
The Collection (2012) is deel 2.
Sinister (2012).
Ect ect ect.
Veel kijkplezier.
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
KEnt iemand nog enkele leuke 70's/80's thillers over stalkers/ bellers en dat soort zaken?
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Play Misty for Me (1971) (must see)
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2566 votes
wie heeft er nog meer aanraders in et horror genre
The Midnight Meat Train (2008)
Zo kan ik nog wel even doorgaan! 
dannygiertje
-
- 12 messages
- 0 votes
Ik zoek een hele goede komedie zoals the pink panther diamont 1 met hele flauwe humor.
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6112 votes
In Film > Genres en landen > Stiekeme, sluwe en slimme psychopaten:
Nadat ik Mientras Duermes gezien heb, snak ik naar meer van zulk soort films...
Het soort films waarin je mee kunt gluren over de schouder van een psychopaat waarmee je je vreemd genoeg een soort van verbonden mee gaat voelen.. Ojee, zal hij betrapt worden?
Ik ben dus op zoek naar films over duistere verknipte figuren die een façade weten op te houden naar de buitenwereld toe en er meermaals in slagen om zichzelf d.m.v. sluwe leugens en streken uit de nesten te werken. Het hoeven niet per se seriemoordenaars te zijn. Wat me meer aanspreekt is dat als er een moord of moorden gepleegd worden dat uit een soort van paniekerige zelfbescherming voortkomt uit angst ontmaskerd te worden. Dus liefst geen over the top psychopaat maar een iets subtielere geloofwaardigere soort. Een persoon die er genot aan beleefd om mensen te bestelen/ manipuleren/ treiteren/ stalken/ of een identiteit overnemen van iemand.
Nog een voorbeeld van zo'n soort film is The Talented Mr. Ripley
En dit alles het liefst in de vorm van een psychologische thriller..
Hoop dat jullie er wat mee kunnen en er reacties komen want ik hunker naar meer! 
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6112 votes
Oh mijn topic is verplaatst door moderator zie ik..
Ik zat te bedenken dat Mr. Brooks, Single White Female, The Stepfather, Orphan en The Good Son misschien ook wel een klein beetje voldoen aan mijn criteria maar deze heb ik dus allemaal al gezien..
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 messages
- 4518 votes
Insomnia (2002): de remake
Insomnia (1997): en het origineel
Niet helemaal, maar wel grappig: Out of Time (2003)
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6112 votes
Ik heb Insomnia heel wat jaartjes terug gezien maar wist niet dat dat een remake was joh! Denk dat ik die of het origineel maar eens opnieuw ga bekijken want kan me er nog weinig van herinneren. (Ligt niet aan de film, blowde toen regelmatig, haha!) Out of Time nog niet gezien en een thriller met Denzel zit meestal wel goed dus onwijs bedankt voor de tips alvast!
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6112 votes
Spetie
-
- 38871 messages
- 8159 votes
@DarlingDionne:
The Hand That Rocks the Cradle
One Hour Photo
Cape Fear
Dead Calm
Fatal Attraction
The Stepfather
mikey
-
- 28990 messages
- 5141 votes
Ik heb Insomnia heel wat jaartjes terug gezien maar wist niet dat dat een remake was joh! Denk dat ik die of het origineel maar eens opnieuw ga bekijken want kan me er nog weinig van herinneren. (Ligt niet aan de film, blowde toen regelmatig, haha!) Out of Time nog niet gezien en een thriller met Denzel zit meestal wel goed dus onwijs bedankt voor de tips alvast!
Met imposters, psycho die niet meer kunnen stoppen na hun eerste moord en lui met dubbele agendas
DionneDarko
-
- 648 messages
- 6112 votes
Oeps, ik heb er toch meer gezien dan ik zelf dacht..
@ Spetie: Dead Calm nog niet gezien, dus gelukkig toch nog iets nieuws in het rijtje met goede films!
Edit: Ohnee, wat erg.. de titel zei me in 1e instantie niets maar deze heb ik ook al gezien. Moet je wel complimenteren met je aanbevelingen. 
@ Mikey: Daar staan er een hoop tussen die ik nog niet heb gezien, zal vast genoeg tussen zitten wat mij kan bekoren!
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Ik zag gisteren Zero Dark Thirty en de scène waarbij ze het huis invallen met een special ops team smaakt naar meer.
Kent iemand een goede film waarbij het draait om speciale eenheden? Beetje in de trant van Rainbow Six 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Ik zag gisteren Zero Dark Thirty en de scène waarbij ze het huis invallen met een special ops team smaakt naar meer.
Kent iemand een goede film waarbij het draait om speciale eenheden? Beetje in de trant van Rainbow Six
Ik denk dat deze je dan ook wel zullen bevallen:
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
wow tnx. Heb je snel gedaan zoveel films.
Argo heb ik gezien, maar vond het meer gaan over de intelligentiedienst. Ook End of watch heb ik gezien en die beviel me wel.
Ik ga er zeker een paar bekijken van jouw lijst!
O ja, zelf valt mij ook Tropa de Elite in. Ook een elitekorps.
LimburgDonk
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Genres en landen > Rauwe horrorfilm:
Weet iemand nog een echte goede en enge horrorfilm van de laatste jaren?? (2005-2013) ??
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Mmmm.. Das nog lastig, want de laatste tijd ( voor mijn gevoel na The Grudge en The Ring) worden er niet meer zoveel " enge". films gemaakt. Bij mij schoot als eerste I spit on your grave te binnen! Wrede film, maar meer een horror-thriller. Wel een aanrader hoor!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Om waar wat te noemen. Met de uitgebreide zoekfunctie kun je zelf ook heel makkelijk daar naar zoeken natuurlijk. Zoek op overige gegevens, horrorfilms van na 2005 met minimale gemiddelde score van 3,25 en minimaal 50 stemmen bijvoorbeeld.
Lucaij
-
- 472 messages
- 1861 votes
Van Sinister en Insidious, zoals hierboven genoemd, hoor ik veel positieve berichten.
Voor mij is [Rec] deel een en twee een van mijn favorieten van de laatste jaren.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3669 votes
In Film > Genres en landen > Rauwe horrorfilm:
Weet iemand nog een echte goede en enge horrorfilm van de laatste jaren?? (2005-2013) ??
The descent (2005)