- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
In Film > Genres en landen > Films met diepgang over bepaalde subculturen:
Ik zoek voor het vak Engels (dus lieft een Engelse film, al maakt dat op zich niet enorm veel uit) een diepgaande, interessante en liefst goede film die gaat over bepaalde subculturen, stromingen vanuit het verleden (zoals punk in the 70's, hippies in the 60's, of om verder te gaan club kids of grunge uit de 90s, wat dan ook.)
Liefst een film met vrij veel diepgang, geschikt om veel over te vertellen dus, vrij ruim en goed uitgewerkt. Als iemand iets in gedachten heeft?
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Ik zoek films waarbij het lijkt alsof de personages de gebeurtenissen zelf hebben gefilmd met een home video camera, zoals Cloverfield. Ik wist nog zo'n soort film maar daar ben ik de naam van kwijt.
Zie verder: Found Footage Films
Ook zoek ik films over mensen die speciale krachten hebben zoals telekinese. Films zoals: Push, Chronicle. En dan moet je niet denken aan superhelden films
Scanners I, II en III
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Ik zoek films als (500) Days of Summer. Een romcom/coming-of-age film met niveau.
Ook zoek ik naar soortgelijke films als Donnie Darko.
Iemand suggesties?
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Je kan deze eens proberen.
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Ziet er een zeer goeie film uit, bedankt! 
ibendb
-
- 5038 messages
- 3222 votes
Ik zoek een film als Insidious, Silent House, Dead Silence, The Pact en Paranormal Activity. Films over geesten, dus. Ik organiseer binnenkort een horrornamiddag met vrienden en ik wil geen kakfilms kijken. Ook zeker geen found-footage want dat hebben we al te vaak gezien. Eigenlijk zoek ik ffilms met een goede sfeer, goede schrikmomenten die je niet ziet aankomen en ten minste een goed verhaal. Ook liefst zo recent mogelijk, ik ga niet graag de klassiekere toer op. Eigenlijk mogen het enge films zijn. Eng is voor mij: Geesten, (goede) mystery en een constante dreiging aanwezig. Ik weet dat ik kieskeurig ben en moeilijk doe, maar kan iemand me helpen aub? Alvast bedankt!
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Ik zoek een film als Insidious, Silent House, Dead Silence, The Pact en Paranormal Activity. Films over geesten, dus. Ik organiseer binnenkort een horrornamiddag met vrienden en ik wil geen kakfilms kijken. Ook zeker geen found-footage want dat hebben we al te vaak gezien. Eigenlijk zoek ik ffilms met een goede sfeer, goede schrikmomenten die je niet ziet aankomen en ten minste een goed verhaal. Ook liefst zo recent mogelijk, ik ga niet graag de klassiekere toer op. Eigenlijk mogen het enge films zijn. Eng is voor mij: Geesten, (goede) mystery en een constante dreiging aanwezig. Ik weet dat ik kieskeurig ben en moeilijk doe, maar kan iemand me helpen aub? Alvast bedankt!
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Misschien The Woman In Black??
ibendb
-
- 5038 messages
- 3222 votes
The Woman in Black heb ik al gezien en El Orfanato staat al op het lijstje. Toch bedankt!
marviimm
-
- 19 messages
- 0 votes
The Woman in Black heb ik al gezien en El Orfanato staat al op het lijstje. Toch bedankt!
ibendb
-
- 5038 messages
- 3222 votes
Ook al gezien. Ik heb er al veel gezien, eigenlijk. Mag ook alternatief zijn, als het maar echt eng is. Niet zoals Ringu en Ju-On.
speedy007
-
- 110 messages
- 40 votes
Beste,
Helaas kan ik gewoon echt geen leuke film vinden, ook al zijn er zoveel nieuwe titels uitgekomen! Ik ben opzoek naar een humor film, of een leuke actie. Het liefst een die net uit is
Hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen, want ik vind echt helemaal niets...
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Je kan hier toch heel makkelijk de zoekfunctie voor gebruiken. Stel gewoon in komedies uit 2012 t/m 2013 en e.v.t. een minimaal stemgemiddelde.
The Beast
-
- 182 messages
- 142 votes
Ik ben op zoek naar wat spannende thrillers, films die gelijk zijn aan Disturbia en The Stephfather, weet iemand zulk soort andere films?
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Ik heb vanavond de film Primal Fear gezien en heb me daar onwijs goed mee vermaakt,
nou is mijn vraag of jullie meer films weten over split personality disorder?
Het liefst Thrillers.
Floppie!
-
- 3 messages
- 0 votes
In De Site > Gebruikers > Genre : high school, comedy, romantic:
Hallo,
Ik kijk graag films met het genre : high school, comedy and romantic 
ik vind film als deze leuk :
- The First Time
- Love at the first Hiccup
- I Love You, Beth Cooper
Ik hoop dat jullie meer van zulke films weten 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
She's Out of My League
High School High
How High
Fast Times at Ridgemont High
Superbad
Actie:
Class of 1984
Class of 1999
The Principal
The Substitute
Verder heb je hier een lijst van 40 high school films. Succes!
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Ik heb vanavond de film Primal Fear gezien en heb me daar onwijs goed mee vermaakt,
Het liefst Thrillers.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Heb ik al gezien, maar idd die was wel heel gaaf.
Iig bedankt. Als je nog meer weet hoor ik het graag.
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Heb ik al gezien, maar idd die was wel heel gaaf.
Iig bedankt. Als je nog meer weet hoor ik het graag.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Het liefst Thrillers.
Mr. Brooks
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Eh..hij zocht een film in hetzelfde genre als Primal Fear...volgens mij zat Daan helemaal goed bij dit topic? Haha! 
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Net even een trailer gezien van A beautiful Mind gezien maar vond ik er toch meer uitzien als een drama. Ben echt opzoek naar thrillers.
En shutter Island heb ik ook al gezien.
Maar iig bedankt.
als je nog iets te binnen schiet hoor ik het graag 
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Inderdaad, À beautiful mind is echt een drama.. Ook een goede film maar wel een ouwetje is Psycho! Via internet kwam ik nog aan Raising Cane en Identity , ik heb ze beiden gezien maar lieten bij mij niet zo'n diepe indruk achter. Maar smaken verschilen gelukkig! Je hebt me de hele avond laten nadenken! Bedankt hè? Lollll 
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Ik hou eigenlijk helemaal niet zo heel erg ban hele oude films, zoals Psycho
Maar misschien moet ik dan toch maar is gaan bekijken, want ik hoor er altijd erg veel verhalen over. Identity heb ik ook al gezien en ook ik vond die niet erg boeiend. Maar Raising Cain heb ik nog niet gezien, die ga ik dan maar binnenkort is bekijken.
Bedankt 
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Misschien American Pcycho?
Al gezien en k vond er helaas helemaal niks aan.
Maar bedankt.