• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Boeken die nog verfilmd moeten worden...

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

gotti wrote:

(quote)

Alsjeblieft niet. 1 Brown verfilming is meer dan genoeg...

Misschien "Il pendolo di Foucault" van Umberto Eco.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

catweasel wrote:

(quote)

Ook alsjeblieft niet. Dit boek is stukken ingewikkelder dan de naam van de roos en die verfilming is al niet super.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

"And the ass saw the angel."

Met een mooie score van Nick Cave erbij.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

The Hobbit

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

catweasel wrote:

Dat ze daar in godsnaam afblijven! The Name of the Rose is al erg genoeg, sommige boeken hoeven gewoon niet verfilmd te worden.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Vurt van Jeff Noon. Maar dan liefst wel door een beginnend regisseur. Eentje met veel frisse ideeën en die er met veel moed en goeie wil in wil vliegen. Zo'n film waar het enthousiasme duidelijk voelbaar is. Anders is het onbegonnen werk lijkt me.

Wat comics betreft, Blame! van Tsutomu Nihei. Cyberpunk heaven, liefst dus door iemand die Tetsuo ziet als een opstapje en niet als eindpunt. Een cooler concept kan je je niet indenken, maar iemand zoeken in de filmwereld die een sterke visuele adaptatie kan maken is zoals steeds erg moeilijk.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Freud wrote:

(quote)

Dat ze daar in godsnaam afblijven! The Name of the Rose is al erg genoeg, sommige boeken hoeven gewoon niet verfilmd te worden.

Ben ik absoluut niet met je eens. Ik dacht dat altijd ook, totdat de verfilmingen van de boeken van Tolkien kwamen.

catweasel

• 1571 messages
  • 951 votes

Imprimatur van Monaldi & Sorti, dat is een soort detective in de zeventiende eeuw.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

catweasel wrote:

(quote)

Ben ik absoluut niet met je eens. Ik dacht dat altijd ook, totdat de verfilmingen van de boeken van Tolkien kwamen.

Maar zit wel een groot verschil tussen in de ban van de ring en Eco. Lotr is moeilijk verfilmbaar vanwege de fantasie die er in zit (wat door cgi kan worden ondervangen). De slinger van Fouceault is een ideeënboek, waarbij de lol hem juist zit in de hele theorie erachter. Dat is slecht verfilmbaar, of wordt in ieder geval onwijs saai.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

aegron wrote:

De slinger van Fouceault is een ideeënboek, waarbij de lol hem juist zit in de hele theorie erachter. Dat is slecht verfilmbaar, of wordt in ieder geval onwijs saai.

Dus jij wil beweren dat een verfilming hiervan nog saaier kan zijn dan het boek?

Ik vind juist altijd dat saaie boeken (waaronder ik ook LOTR reken) het best verfilmbaar zijn. Het kan er tenslotte alleen maar beter op worden. Van de meesterwerken moeten ze daarentegen afblijven.

Padd0

• 804 messages
  • 3074 votes

Onderhond wrote:

Wat comics betreft, Blame! van Tsutomu Nihei. Cyberpunk heaven, liefst dus door iemand die Tetsuo ziet als een opstapje en niet als eindpunt. Een cooler concept kan je je niet indenken, maar iemand zoeken in de filmwereld die een sterke visuele adaptatie kan maken is zoals steeds erg moeilijk.

Heb je helemaal gelijk in, Blame! is behalve cyberpunk heaven ook gewoon één van de beste manga's ooit gecreërd.

En idd als het visueel niet minstens tetsuo haalt dan gaat het hele concept totaal niet werken dan krijg je een makke weergave van de manga.

Maar helaas denk ik niet dat we er ooit een live-action versie van gaan krijgen, misschien ooit een anime (en dat kleine stukje wat er al van gemaakt is telt natuurlijk niet mee ).

Wat betreft de anime heb ik wel goede hoop want volgens mij zijn zijn manga's best populair in japan.

Ik weet niet of je trouwens al de andere werken (welke nog geen van alle voltooid zijn omdat hij elke keer tijdig stopt ) van hem hebt gechecked, zo niet dan zou ik het zeker doen. Lekker gritty weer alleen iets "menselijker" dan Blame! dit keer.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

eRCee wrote:

(quote)

Dus jij wil beweren dat een verfilming hiervan nog saaier kan zijn dan het boek?

Ga je schamen! een van de meest humoristische en intrigerende boeken en jij noemt het saai? Boekenmeter is er nog niet eens en ik kan je nu al niet serieus nemen.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

De dode zielen van Nicolai Gogol

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Godin van de jacht! van Heleen van rooyen

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

De Val van de Vredeborch!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Remi, alleen op de wereld van Hector Malot. Dat is alleen nog maar in tekenfilmversie gemaakt of een of andere onbekende tv-reeks...

Liwwie

• 151 messages
  • 329 votes

De Kronieken van Cadwal van Jack Vance of een echte goede verfilming van Duin van Frank Herbert....

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Magician van Raymond E Feist lijkt me wel leuk om verfilmd te zien worden.

edejong

• 277 messages
  • 531 votes

Film Pegasus wrote:

Remi, alleen op de wereld van Hector Malot. Dat is alleen nog maar in tekenfilmversie gemaakt of een of andere onbekende tv-reeks...

hier stem ik mee in!

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

AHWA wrote:

Magician van Raymond E Feist lijkt me wel leuk om verfilmd te zien worden.

zou wel tof zijn, maar dan moeten ze de ganse cyclus gaan aanpakken en dat zie ik ze nog niet meteen doen!

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Joe Speedboot van Tommy Wieringa.

X__Liesjj

• 329 messages
  • 586 votes

Long Way Down, boek niet gelezen maar plot is wel origineel en interessant.

En volgens mij word Tomorrow Wendy ook verfilmd maar dat weet ik niet zeker.

The Lovely Bones door Peter Jackson

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

hinie wrote:

Joe Speedboot van Tommy Wieringa.

Heb ik afgewezen.

André van Duren is er mee bezig.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Waarom heb je die afgewezen? En wie is Andre van Duuren?

The Hunter

• 1029 messages
  • 0 votes

Ik ben wel reuze benieuwd naar een verfilming van Joe Speedboot.

Mijn eerste reactie toen ik het las was eigenijk 'nee, laat het maar zo'.

Maar toch zou het wel iets geweldigs kúnnen opleveren.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Denk ik ook. Vond het boek geweldig, zie er wel een leuke film in.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Een film over een man in een rolstoel die niet kan praten?

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Filth van Irvine Welsh (van Trainspotting) kan een gemeen rauwe, zwarte misdaad komedie eerste klas worden mits met de juiste acteurs en regisseur die een taboetje hier en daar niet schuwt.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Een film over een man in een rolstoel die niet kan praten?

Ja , waarom niet? Een uitdaging lijkt me dat.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.