- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Boeken die nog verfilmd moeten worden...
Boeken die nog verfilmd moeten worden...
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Is al eerder terecht genoemd:
Vurt van Jeff Noon is zeker een boek dat verfilmd zou moeten worden. Alleen hoop ik dan wel op wat creativiteit en geen zin voor zin verfilming. Een beginnend regisseur die nog niet is vastgeroest aan regeltjes en cliche's. (Of een oude regisseur die zich nergens wat van aantrekt.) Met genoeg budget voor een degelijk eindproduct maar niet zo veel dat de CGI het overnemen.
Pixel Juice (50 shorts van Noon) Heeft ook een paar erg leuke verhaaltjes en gebeurtenissen die voor mooie filmpjes zouden kunnen zorgen.
De Blame! verfilming mag natuurlijk ook niet ontbreken. Al ligt daar de druk zo hoog dat ik betwijfel of het bij voorbaat al geen teleurstelling wordt. Maar een verfilming zou ik desondanks erg leuk vinden.
Verder zijn zo'n beetje alle boeken die ik heb gelezen al verfilmd of ik zit er niet op te wachten. Daarbij is het in alle gevallen zo dat ik ook gewoon wat nieuws wil zien. Dus een 1 op 1 verfilming lijkt me in alle gevallen een stuk minder interessant.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
De Koning Arthur Saga van Bernard Cornwell. Drie fantastische delen geschreven vanuit het perspectief van een monnik die voor hij het klooster in ging zeer dicht bij Arthur heeft gestaan. Op boekmeter maar weinig mensen die ze hebben gelezen, echt een aanrader! Kan ook een fantastisch film trilogie worden.
loves_horror
-
- 52 messages
- 58 votes
De Wereld van Darren Shan!
Het is dan wel een 12-delige serie, maar echt goed verfilmbaar met allerlei fantasy-elementen! 
loves_horror
-
- 52 messages
- 58 votes
Ojah, ik moet erbij zeggen dat "De Wereld van Darren Shan" de titel is en de schrijver Darren Shan zelf is (dat is een pseudoniem, in het echt heet-ie Darren O'Shaughnessey.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Vurt (nog steeds) en dan meteen ook maar Pollen.
The Wind-Up Bird Chronicle: Ben ik nu aan het lezen en ik zie de film al goed voor me. De regisseur zou dan niemand minder dan Shinya Tsukamoto moeten zijn. De reden dat ik aan Tsukamoto denk is omdat hij goed claustrofobische gevoelens weet op te wekken. De hoofdpersoon in the wind-up bird verblijft een tijdje in de bodem van een put. Iets dat ook gebeurde met de hoofdpersoon in Tsukamoto's eigen Gemini.
Norwegian Wood: Voor Norwegian Wood had ik een regisseur ala Hiroshi Ishikawa voor ogen. Iemand die net als Murakami zich op de kleine dingen des levens weet te storten. En daaruit prachtige scenes/hoofdstukken weet te maken. Misschien dat Norwegian Wood iets te vol is voor een zelfde soort film als Tokyo.Sora of Su-ki-da. Maar de regisseur mag van mij dan ook wel de nodige vrijheid krijgen.
Good Omens: Heb hier verder geen regisseur voor in gedachten. Gewoon iemand die alle ideeen van Pratchett en Gaiman naar het scherm kan toveren. En over genoeg talent beschikt om het meer te laten worden dan een verfilming van.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Anh Hung Tran gaat het doen.
Grindhouse
-
- 828 messages
- 1686 votes
Echt? Als dat waar is, dan is dat echt geweldig!
Geweldig boek van een geweldige schrijver. Om over de regisseur nog maar helemaal te zwijgen. Kan niet wachten! 
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Hmm helaas nog niets van de regisseur gezien. Maar ben opzich wel blij dat het verfilmd gaat worden. Het verhaal heeft heel wat potentieel. En Murakami's vorige verfilmde werk (Tony Takitani) pakte ook erg goed uit.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Dan zou ik Xich Lo eens kijken! Tran weet daar een aantal verdomd toffe dingen te laten zien.
(.....En al is het enkel om ook zijn verdomd mooie vrouw te aanschouwen
)
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Staat al wat langer op mijn lijstje. Nu inderdaad er toch echt maar eens achteraan gaan. Vooral benieuwd wat voor soort regisseur het is.
Rambo91
-
- 3 messages
- 17 votes
De Siciliaan van Mario Puzo, heel goed boek, hopelijk verfilmen ze die!!
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Doodsimpel van Peter James !
Wat een spannend boek. Denk echt dat hiervan een hele goede nederlandse thriller te maken valt..
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Der Schwarm van Frank Schätzing.
Dit boek zal verfilmd worden en dat MOET wel een topper worden.
Lexcoaster
-
- 1268 messages
- 1222 votes
'Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht.' Erg leuk boekje over een jongen met een vorm van Autisme, ik denk dat er wel een leuke film uit te maken valt. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Hier was 'men' mee bezig (Steven Kloves; regisseur van The Fabulous Baker Boys en schrijver van de meeste Harry Potter films), maar van IMDB is ie inmiddels weer af. Misschien dat ie op IMDB pro staat.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Dan krijg je een onaffe film
Heb je een idee van wie het zou kunnen verfilmen dan?
Ik persoonlijk heb heel erg de neiging om vooral geen films te willen zien van de boeken die ik lees. Literatuur is een erg andere ervaring (alhoewel cinema soms in de buurt komt).
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Ik persoonlijk heb heel erg de neiging om vooral geen films te willen zien van de boeken die ik lees. ).
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Heb overlaatst de "Wetten van de Magie" uitgelezen. En dacht dat als men ze zou verfilmen, er misschien wel iets moois uit kan voortkomen.
Het is namelijk een schitterend verhaal.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ik persoonlijk heb heel erg de neiging om vooral geen films te willen zien van de boeken die ik lees. Literatuur is een erg andere ervaring (alhoewel cinema soms in de buurt komt).
Toen ik het boek las, zag ik het zo voor me, omdat het ook best wel beeldend beschreven is. En ik zou Gogol zelf als personage die het boek schrijft ook in de film betrekken, om te verklaren waarom het boek niet af is. Al heeft het eerste deel best een behoorlijke afronding.
Het is alleen door Russische filmers verfilmd, waar van de films op imdb maar weinig stemmen hebben. Het moet gewoon een keer groots aangepakt worden. Het boek, maar ook die godsdienstwaanzinnige Gogol.
Geen idee wie het zou kunnen verfilmen. Echt niet.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
In Overigen > Algemeen > Een idee voor een soort van film in de stijl van de 'Grindhouse'- double feature.:
Ik had een idee : zou het niet tof zijn als er een soort van 'Grindhouse' ( Tarantino-Rodriguez) -ervaring gamaakt zou worden uit 4 boeken van Edward Lee en 1 van Wrath James White ( de twee meest controversiele splatterspunk-schrijvers ). Te beginnen met een filmadaptie van Edward Lee 'The Minotauress', gevolgd door een kortfilm gemaakt van 'The Pig' ( zo'n 30 min , the pig is een kleine novelle van diezelfde schrijver ). Hiertussenin dan een 'faux trailer' gebaseerd op Wrath James White's boek ' Succulent Prey' ( een ietwat langere trailer 4-5 min ). Hierna dan weer een kortfilm gemaakt van 'Teratologist' ( alweer een korte novelle van beiden Ed Lee en Wrath James White, opnieuw ongeveer 30 minuten ) en dan als afsluiter een filmadaptie van 'The Bighead' .
Is in mijn opinie perfect mogelijk omdat in deze verhalen telkens opnieuw dezelfde personages terugkeren of kunnen terugkeren ( vaak het geval met Edward Lee ).
Dit leek mij wel een erg fijn idee
Als iemand hier een mening over heeft...
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Ik hoop dat ze ooit De Welwillenden verfilmen. Zou een beklijvende film kunnen worden, op voorwaarde dat een goeie scenarist zich er aan zet. Want een turf van bijna 1000 pagina's tot een script omvormen lijkt me geen makkie.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Heb overlaatst de "Wetten van de Magie" uitgelezen. En dacht dat als men ze zou verfilmen, er misschien wel iets moois uit kan voortkomen.
Het is namelijk een schitterend verhaal.
Een film zie ik niet meteen zitten, ook totaal onmogelijk. Een deftige reeks (heb al vernomen dat er al een serie van is) met genoeg budget met niet al te bekende acteurs en actrices sta ik wel open voor.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
De kleine prins van antoine de Saint-Exupéry!!!!!!!!!!!
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
De kleine prins van antoine de Saint-Exupéry!!!!!!!!!!!
Spike Jonze!