• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.487 votes
Profile

Leeftijd, opleiding en filmwaardering

J. Clouseau

• 976 messages
  • 1073 votes

Precies of niemand onder de 21 kent iets van film en iedereen erboven plots wel. Neen, van zo'n leeftijdsgrens ben ik geen voorstander.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Leeftijdsgrens instellen is puur onzin.

Alleen omdat mensen een bepaalde film het niet wat aan vinden, wat een groot groep kennelijk wel goed vinden, suggesteren een aantal een regel in te laten gaan wat betreft tot het minderen van negatieve cijfers over hun oogappel. Zoiezo heeft leeftijd niet echt een grote rol hierin, want er zijn ook 16 - 18 jarigen die dit een 4+ schenken en je hebt ook leeftijden van 25 - 40 die dit een beetje tegenvallend vinden en het een 3,0- geven.

camielc wrote:

Gelukkig laat je het oordeel over Apocalypse Now afhangen van andere zaken als alleen de "beeldkwaliteit".

Mijn redelijke cijfer is niet alleen vanwege dat. Over uitzondering van toegevoegde computerbeelden is zoiezo buiten dit, want om dat als punt te nemen over een oordeel kwam nooit ter sprake. Zoek het anders maar eens op en lees het, want waarom ik dit zo een cijfer gegeven heb, heb ik al een stuk of 3 keer uitgelegd.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

camielc wrote:

Misschien is het een beter idee om het stemmen pas toe te laten bij uitbrengen van de DVD van de film of een jaar na de premiere van een film in de bioscoop.

Dan ga je vandaag naar de bioscoop en dan mag je volgend jaar op die film stemmen. Hmm, dat lijkt me niet zo een goed idee. Een film moet vers in het geheugen liggen.

Ook die leeftijdsgrens vind ik maar niets. Enkel ouderen mogen dan stemmen? Dan krijgen films die speciaal voor een jong publiek zijn gemaakt natuurlijk nooit een fatsoenlijke beoordeling.

Ik kan me soms ook ergeren aan het stemgedrag van bepaalde mensen, maar dat heeft eigenlijk totaal geen zin. Het beste is om niet teveel aandacht aan die toplijsten te geven. Toplijsten zijn toch overbodig, of een film nu hoog of laag staat in zo een lijst, dat zegt me maar bitter weinig.

Maar leeftijdsgrenzen invoeren en mensen gaan verbieden om te stemmen heeft weinig zin. Dan krijg je als resultaat dat er op het einde nog maar een select clubje stemgerechtigde leden (MovieMeter-Elite) overblijft.

camielc

• 61 messages
  • 80 votes

Nomak wrote:

(quote)

Dan ga je vandaag naar de bioscoop en dan mag je volgend jaar op die film stemmen. Hmm, dat lijkt me niet zo een goed idee. Een film moet vers in het geheugen liggen.

Geduld is een schone zaak volgens een oud spreekwoord.

Misschien moet je een film eerst laten bezinken, voordat je er een oordeel over kunt vellen.

Ik vind dat nieuwe films die in de bioscoop verschijnen zwaar bevoordeeld worden op MM. Ik zou Apocalypse Now ook veel liever in de bioscoop zien dan op een pulpzender als RTL 7. Ik weet zeker dat het de beoordeling van de film zeer ten goede zou komen, als hij in de bioscoop te zien zou zijn.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Wat een optie zou kunnen zijn is dat iedereen zijn geboorte datum moet invullen op zijn/haar profiel (waar ik zowiezo voor ben!) en dat je dan bij de knop 'stemmen' in het top-menu een gemiddelde per leeftijds categorie zou kunnen zien. stemmen zijn nu per cijfer ingedeeld, maak daar dan leeftijd van...

Categoriën dan indelen op de kijkwijzer indeling tot aan 18+ en dan per decennia ofzoiets?

Waar ook echt ietsaan móét worden zijn de mensen die op iedere film die ze zien een 5 stemmen. Als die nou worden verwijderd zou het ook al een hele hoop schelen!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Denk toch niet eens in hokjes

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Je hebt ook van die mensen overal een slecht cijfer voor geven. (Lees: pessimisten).

Een leeftijdsgrens slaat nergens op!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Maar ik denk wel dat het vooral jongere, onwetende mensen zijn die deze film niet kunnen waarderen. Spijtig!

titia

• 601 messages
  • 1302 votes

Thorak wrote:

Wat een optie zou kunnen zijn is dat iedereen zijn geboorte datum moet invullen op zijn/haar profiel (waar ik zowiezo voor ben!) en dat je dan bij de knop 'stemmen' in het top-menu een gemiddelde per leeftijds categorie zou kunnen zien. stemmen zijn nu per cijfer ingedeeld, maak daar dan leeftijd van...

Op zich ben ik wel benieuwd naar de waardering van films in bepaalde leeftijdscategorien. (en het man / vrouw onderscheid) Geeft ook wel een beetje een leidraad naar wat voor soort mensen een film leuk vinden, en ik vind dat best interessant.

Het nadeel is wel dat iedereen een willekeurige leeftijd kan invoeren, geen controle op mogelijk. Dus een betrouwbaar resultaat krijg je niet. Tja,

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Sorry dat ik het zeg, maar wat worden hier rare ideen geroepen.

Leeftijdgrenzen

1 jaar na Bios pas stemmen( Hierom moest ik echt huilen )

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Leeftijdgrenzen, ooh, pijnlijk!

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Want? Op IMDB zijn ze al vrij lang aanwezig.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Hou oud moet je dan wel zijn ?

En dan nog, dat soort grenzen kunnen veel te eenvoudig omzeild worden.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Klik. En waarom zouden mensen dergelijke grenzen willen omzeilen? Het hoeft helemaal niet beperkend te werken ... 't is slechts geinige info.

Edit: never mind, ik doelde op de leeftijdscategorieën, en niet op een leeftijdsgrens. Dacht eigenlijk dat we dat onderwerp alweer voorbij waren.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Ja, duidelijk een misverstand. Ik bedoelde leeftijdsgrens en jij leeftijdscategorie.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Jordy had al eens eerder een aangepaste top weergegeven per leeftijdscategorie (20'ers, 30'ers, 40'ers, ...). 't Is af en toe wel leuk om te zien waar er op filmvlak verschillen zitten tussen man-vrouw, oud-jong, België-Nederland, ...

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Thorak wrote:

Categoriën dan indelen op de kijkwijzer indeling tot aan 18+ en dan per decennia ofzoiets?

Waar ook echt ietsaan móét worden zijn de mensen die op iedere film die ze zien een 5 stemmen. Als die nou worden verwijderd zou het ook al een hele hoop schelen!

Niks aan toe te voegen,oja kan er ook iets aan dit soort gebruikers gedaan worden ? MovieMeter.nl - de filmsite voor liefhebbers.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

%%%%%% wrote:

Niks aan toe te voegen,oja kan er ook iets aan dit soort gebruikers gedaan worden ? MovieMeter.nl - de filmsite voor liefhebbers.

Dat soort users voegt inderdaad totaal niets toe.

Registreren - 1 keer stemmen - uitloggen - nooit meer terugkeren.

Hier is er nog zo eentje:

http://www.moviemeter.nl/user/105738

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Je hebt er ook veel die maken alleen een account aan om bij het ik zoek... een filmtitel een film op te sporen, en verdwijnen vervolgens. Maargoed, wat kun je er eigenlijk aan doen? Iemand suggesties?

huVILEub

• 3081 messages
  • 537 votes

Ik weet niet of dat mogelijk is... maar misschien een automatisch controle die kijkt of iemand 'te lang' afwezig is. Dan een mail sturen en vragen of ze hiervoor een reden hebben en anders verwijderen.

Weet ik veel. Hoe kun je jezelf daar aan storen? Het maakt toch niets uit.

Cheapcaster

• 140 messages
  • 132 votes

Belachelijk een leeftijdsgrens...

Wat dan over alle pessimisten die niet van een film kunnen genieten? En de beste films afbreken?

Laat iedereen toch zijn eigen mening hebben op een film...

Wat is de volgende stap?

Vrouwen uitsluiten omdat ze niet graag naar Actie of horror kijken en daar lage scores op geven?

Vinnie_NL

• 30 messages
  • 278 votes

Leeftijdgrenzen lijkt mij ook niks, maar ik ben wel geinteresseerd in de verschillen tussen verschillende leeftijdsgroepen en smaakverschillen tussen mannen en vrouwen. Bij IMDB kan je ook kijken naar ratinggemiddelden per leefttijdsgroep en geslacht, IMDB medewerkers/gewone gebruikers, Amerikaanse gebruikers/rest van de wereld. Nu is dat laatste voor MM niet zo interessant. Want of je nu in Utrecht of Limburg woont heeft denk ik geen invloed op je filminteresses.

Door stemmen op geslacht en leeftijd te sorteren kan je ook hele andere toplijsten samenstellen. Dat je zelf kunt kiezen of je de top250 van alle vrouwen, of alle mannen, of iedereen tussen de 20 en 30, of alleen van mannen onder de 20.

Ik heb geen idee of dit haalbaar is, maar het lijkt mij zeer interessant. En ook een oplossing in plaats van leeftijdsgrenzen.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Waarom zouden er leeftijdsgrenzen moeten zijn? Dit is voor niks nodig. Iedereen maakt in zijn leven een evolutie door zelfs in het bekijken van films. Als je nu kijkt naar de films die je vroeger fantastisch vond kan dit al veel minder zijn of zelfs slecht. Dan kan je toch altijd je stem bijstellen toch?

Billy-Pilgrim

• 356 messages
  • 620 votes

Wat betreft leeftijdsgrenzen, waarom? Er zullen altijd jongeren en volwassenen blijven zijn. Ik vind leeftijdscategorieën op zich wel leuk. Dat is ook informatie waar je iets aan hebt. Mensen in verschillende fasen van hun leven kijken anders naar de wereld, en ook naar films. Maar wat betreft het leeftijden argument: denk je niet dat er heel veel mensen zijn die hier hun volwassenheid ontdekken op filmgebied. Dit soort plaatsen, net zoals sites als IMDB, zijn enorm handig om op ontdekkingstocht te gaan naar goede films. Om de klassiekers af te gaan etc etc. Je moet jongeren juist stimuleren om lid te worden van Moviemeter. Ach, dan zullen ze misschien niet meteen verstandig stemmen, maar doordat ze op sites als deze vertoeven wordt de kans dat ze met echte goede films in aanraking komen wel behoorlijk vergroot.

Daarnaast zijn er ongelooflijk veel volwassenen die nog steeds de ballen verstand hebben van goede films.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bij Passion de Jeanne d'Arc, La (1928):

Noem je iemand nou gewoon simpel? Ik had dit op mij veertiende ook niet getrokken hoor.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Naomi Watts wrote:

Noem je iemand nou gewoon simpel? Ik had dit op mij veertiende ook niet getrokken hoor.

Maar dan moet je toch niet stemmen?

Toen ik als 15jarige hier op deze site zat stemde ik ook niet op films die niet echt mijn ding waren. (Apocalypse Now kon ik toen wel een 1,0 geven. Gelukkig heb ik dat nooit gedaan, en zijn er inmiddels al een paar jaren aan voorbij gegaan)

Zelfde met de Chaplins. Die heb ik allemaal ooit al eens gezien maar nooit op gestemd destijds, omdat ze niet mijn ding waren en ik wel bewust was dat ik het later misschien beter zou vinden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Als je de film gezien hebt kan je toch gewoon stemmen? Of mag je alleen stemmen als je de film goed vindt?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Naomi Watts wrote:

Als je de film gezien hebt kan je toch gewoon stemmen? Of mag je alleen stemmen als je de film goed vindt?

Dat zeg ik toch niet.

Maar als 14/15/16jarige snap je sommige films nog niet. Beetje laten rusten en later herbekijken. Dan komt het wel.

Maar om dat dan intussen een lage beoordeling te geven vind ik er wel wat over.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Soms komt een film te vroeg maar daar hoefj em et je beoordeling geen rekening mee te houden natuurlijk. Ik vond jaren geleden het oeuvre van Fellini niet zoveel, ik ben zijn films nu aan het herzien en grotere kunst heb ik nog bijna niet gezien in de filmwereld. Komt wel goed met haar herziening over een paar jaar joh .

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

AGE-411 wrote:

Maar als 14/15/16jarige snap je sommige films nog niet. Beetje laten rusten en later herbekijken. Dan komt het wel.

Maar om dat dan intussen een lage beoordeling te geven vind ik er wel wat over.

Dat je sommige films niet echt begrijpt op jonge leeftijd heb je later maar eerst door. Als tiener vind je die films gewoon slecht. Als je een film gezien hebt, mag je stemmen. Maar niemand houdt je tegen om films op latere leeftijd opnieuw te kijken natuurlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.