- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmvalley
Filmvalley
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ik heb 'm ook nog niet binnen. Ik hoop dat ie' klaar ligt als ik thuis kom.

Verschrikkelijk om hieruit te moeten kiezen inderdaad, ik wil zo ongeveer alles wel. Wordt waarschijnlijk Thank You For Smoking omdat ik Hard Candy zo nu en dan nog wel eens zie liggen.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Denk het niet. Volgende Filmvalley komt pas op 22 mei 
Ach, weet ik veel. Ben net lid en is pas de tweede keer dat ik 'm krijg 
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ach, weet ik veel. Ben net lid en is pas de tweede keer dat ik 'm krijg 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het vorige nummer verscheen op 22 mei.
Het is nu 20 juni...
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Oké, dat scheelt weer inderdaad. Ik wacht het met smart af 
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Heeft iemand hem al binnen? Hier is de postbode nog altijd niet langs geweest ...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik kreeg hem vandaag binnen. Gewoon op tijd voor mij, want ik krijg hem altijd op dinsdag. Ze moeten trouwens wel eens iets doen aan hun op-een-na-laatste pagina. Die beweert nu alweer dat het volgende nummer 22 mei komt 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Hehe, slim inderdaad
Heb 'm ook binnen gekregen vandaag trouwens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vergeet tegenwoordig vaak welke film ik had gekozen.
Blad nog niet binnen. Ben benieuwd. 
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ze moeten trouwens wel eens iets doen aan hun op-een-na-laatste pagina. Die beweert nu alweer dat het volgende nummer 22 mei komt 

Ruige voorkant deze maand zeg! Ik krijg hem normaal op donderdag dus ik wacht nog even af ...
Woodpecker
-
- 10 messages
- 0 votes
Ik kreeg hem vandaag binnen. Gewoon op tijd voor mij, want ik krijg hem altijd op dinsdag. Ze moeten trouwens wel eens iets doen aan hun op-een-na-laatste pagina. Die beweert nu alweer dat het volgende nummer 22 mei komt 
jajajajaja... jaja... ja... *schaam*
Hoe dan ook, de volgende (het dubbeldikke zomernummer) verschijnt eind juli 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Vandaag lag ie in de bus. En wat geweldig dat mijn twee grootste favorieten er dit keer allebei instaan; Hitchcock & Benicio! 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ben ik te laat als ik een andere dvd voor nummer 54 wil kiezen?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dit blad wordt echt alleen gekocht voor die gratis dvd's of niet? Als ik zo de inhoud zie is dat zo'n beetje hetzelfde als wat al maanden overal online te lezen is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Pff wat een zuurpruimerij weer.
Er staan vooral veel recensies in (commercieel + arthouse). Over het algemeen van goed niveau.
Verder waardeer ik de interviews met mensen uit de NL filmwereld.
Een gevarieerd blad.
Het volgt vanzelfsprekend de Nederlandse bioscoop en dvdrelease agenda, maar plaatst ook net zo goed vroege previews.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Pff wat een zuurpruimerij weer.
. uh..wat?
Er staan vooral veel recensies in (commercieel + arthouse). Over het algemeen van goed niveau.
Verder waardeer ik de interviews met mensen uit de NL filmwereld.
Oke, duidelijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Natuurlijk is die 'gratis' dvd wel een grote pré.
Zonder die dvd zou ik het blad denk ik gewoon af en toe los kopen.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Dit blad wordt echt alleen gekocht voor die gratis dvd's of niet? Als ik zo de inhoud zie is dat zo'n beetje hetzelfde als wat al maanden overal online te lezen is.
. Sowieso vind ik het fijner om recensies in een blad te lezen in plaats van op de computer.
En dit lijkt zo ongeveer het coolste nummer ooit te worden! Wanted, WALL-E, The Dark Knight, Hellboy II, Juno, There Will Be Blood en een interview met Ellen Page! En dan krijg ik ook nog Thank You For Smoking erbij 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Zelf heb ik de laatste tijd juist wat meer moeite met de kwaliteit van de recensies, en ook de rapportcijfers vind ik zelf redelijk onnodig (zeker in tienden). Maar gelukkig hebben we de Filmkrant nog.
Interviews en sommige features zijn wel altijd leuk om te lezen. Tel daar 13 dvd's (met steeds betere keuzemogelijkheden) bij op en je hebt alsnog een tevreden klant.
Hoogtepunt is voor mij het interview met een Nederlandse, of Vlaamse, filmpersoonlijkheid (van acteur tot producent) aan de hand van bekende films.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Zelf heb ik de laatste tijd juist wat meer moeite met de kwaliteit van de recensies, en ook de rapportcijfers vind ik zelf redelijk onnodig (zeker in tienden).
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Guy van der Hoop schrijft geen recensies meer als ik het me goed herinner. In zijn plaats zijn nieuwe recensenten gekomen wiens stijl me af en toe zelfs irriteert (bijvoorbeeld een érg subjectieve schrijfwijze).
Die cijfers zijn ook niet echt een minpunt; maar ik kan ze nauwelijks serieus nemen (zeker niet in tienden; doe het dan in halven of helen). Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zitten soms erg grote verschillen in het cijfer ten tijde van de bioscooprelease, en de dvd-release (voor dezelfde film dus).
Ik wil nog wel even toevoegen aan mijn vorige post dat ik de vele stills wel erg op prijs stel; het geeft direct een visuele indruk en dat wekt interesse (of juist niet).
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zitten soms erg grote verschillen in het cijfer ten tijde van de bioscooprelease, en de dvd-release (voor dezelfde film dus).
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Absoluut, maar waarom dan dat (ook volgens henzelf blijkbaar) 'onbetrouwbare' cijfer geven? Daarnaast beschouw ik het meer de taak van de recensent om mij, als lezer, een impressie van de film te geven, dan zijn mening. Het boeit me niet zozeer dat de recensent de film leuk vindt, ik wil lezen wat de recensent goed vindt.Dat gaat ze bij de Filmkrant bijvoorbeeld een stuk beter af.
Overigens, de mening van de recensent verandert meestal niet, de film wordt alleen door een ander gerecenseerd (met dus een andere mening en cijfer).
En om af te sluiten, nogmaals, dat cijfer is geen reden tot grote ergernis; ik neem het alleen niet serieus. Een sterrensysteem is wat dat betreft gewoon beter.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Absoluut, maar waarom dan dat (ook volgens henzelf blijkbaar) 'onbetrouwbare' cijfer geven?
Overigens, de mening van de recensent verandert meestal niet, de film wordt alleen door een ander gerecenseerd (met dus een andere mening en cijfer).
En om af te sluiten, nogmaals, dat cijfer is geen reden tot grote ergernis; ik neem het alleen niet serieus. Een sterrensysteem is wat dat betreft gewoon beter.
Maar even iets anders: bij De Rode Loper van #54 is hun internettip www.whatiwatch.net[/url]. Waarom geven ze in Godsnaam wel aandacht aan zo'n siteje en dan niet aan soortgelijk MovieMeter? 
Pure
-
- 770 messages
- 0 votes
Bovendien lees ik ook graag dát een film goed moet zijn, en niet te uitgebreid wát er precies zo goed is, omdat ik recensies meer als tips dan als samenvattingen zie. Ik wil niet altijd precies weten wát er gebeurt, maar of de film het kijken waard is.
Zo bedoelde ik het ook niet. Het gaat mij erom dat ik weinig heb aan een recensent die zegt dat ie een film goed vindt. Hij moet me vertellen wat er dan precies zo sterk is aan die film en daaruit kan ik dan afleiden of het iets voor mij is of niet.