• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Filmclichés

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

En Dumb en Dumber

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

En the football factory Mooi stukje was dat.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Horrorclichés, oa slashers:

- het slachtoffer struikelt en valt.

- vooral in grote producties overleeft de hoofdpersoon, bij voorkeur het meisje. Haar vriend gaat uiteraard dood.

- auto's starten niet.

- wanneer de camera een paar seconden te lang op een onbekend persoon richt, dan is dat de dader.

- de moordenaar is niet meteen dood. Je kijkt om en zijn lichaam is weg.

- je ziet een heftige scene die slecht afloopt, maar wacht, het is een droom.

- muziek die stil gaat, je denkt dat je gaat schrikken maar is niet zo, en vervolgens komt het schrikmoment dat dan vaak is misgetimed omdat het zo voorspelbaar is.

- negers overleven bij voorbaat niet.

- evenals de badguy van het stel.

- politie gelooft je niet.

- waar is de moordenaar heen? Wait, we split up!

- de persoon die plotseling in beeld komt is niet de moordenaar maar een vriend, vaak om iemand voor de gein te laten schrikken.

- hoe hard je ook rent en waar je ook heen rent, de moordenaar houd je toch wel bij en is meestal zelfs een stap voor.

En toch hou ik er van

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Het meisje dat overleeft is meestal ook preuts en maagdelijk.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Jup, of heeft een jeugdtrauma En wanneer ze schuilt als de moordenaar in de buurt is gaat d'r telefoon.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

9 van de 10 keer kan je ook toevallig niet bellen.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

En wanneer het slachtoffer ontsnapt is en een auto aanhoudt om naar de politie te gaan (of de politie zelf) dan zitten ze in het complot.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

The Top 10 Worst Movie Clichés « Cinemassacre Productions

Is echt een toffe top10 . Vooral die van het laten schrikken, waarom niet gewoon hoi zeggen ipv als een mafkees iemand besluipen.

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

FillumGek wrote:

En toch hou ik er van

Mwoah. Hoe meer van dit soort cliché's zich in een film bevinden, hoe minder mijn plezier in zo'n film is en hoe lager mijn beoordeling. Er zijn gewoon zo veel horrors die minimaal 90% van die cliché's bevatten dat ik me afvraag waar mensen toch steeds die motivatie vandaan halen om dat soort films te blijven maken.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dat heb je gewoon in ieder genre, zeker als je de bekende titels eruit pakt.

Zonder die clichés zou ik overigens nooit van dit specifieke genre houden, dus zou niet meteen 'toch hou ik er van' zeggen maar eerder 'maar daarom hou ik ervan'

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Is echt een toffe top10 . Vooral die van het laten schrikken, waarom niet gewoon hoi zeggen ipv als een mafkees iemand besluipen.

Ik ben niet met allemaal eens maar inderdaad een erg leuke compilatie.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Doelde meer op de (slasher)horror zelf. Wat betreft die clichés, ik stoor me er tegenwoordig niet meer aan, het hoort er nu eenmaal bij. Een goede slasher weet zich in mijn ogen te onderscheiden door een brute killer en memorabele moorden. Kan me ook geen slasher voorstellen zónder die clichés want als je alles weg zou strepen duurt de film niet langer dan 5 minuten gok ik

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Hehe dat sowieso

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

FillumGek wrote:

Doelde meer op de (slasher)horror zelf. Wat betreft die clichés, ik stoor me er tegenwoordig niet meer aan, het hoort er nu eenmaal bij. Een goede slasher weet zich in mijn ogen te onderscheiden door een brute killer en memorabele moorden. Kan me ook geen slasher voorstellen zónder die clichés want als je alles weg zou strepen duurt de film niet langer dan 5 minuten gok ik

A L'interieur is eigenlijk de enige horror die ik origineel vind.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dan moet je iets beter zoeken U-96, zijn bergen van titels die zich erg onderscheiden van de mainstream horror

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Tonypulp wrote:

Hehe dat sowieso

Dan is het meer:

"Holy shit, dat huis ziet er eng uit!"

"Gelijk heb je!"

"Laten we doorlopen!"

The End.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Hehe Eergisteren nog, in Air Terjun Pengantin gingen ze naar een 'onbewoond eiland', uit het niets zien ze in de verte een eng huis, zegt d'r één natuurlijk onmiddelijk ''kom, laten we erheen gaan'' en de rest huppelt erachteraan.

Jaaaa, moet je zeker even doen

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Idd

Ook een cliché die in ieder genre wel voorkomt.

*Iemand hangt aan een richel op grote hoogte*

"Pak m'n hand, maar kijk niet omlaag!"

*Kijkt omlaag*

"AAAAAAAAHHHH!"

*Richel kraakt/verslapt*

jirachi03

• 393 messages
  • 0 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Dat is james Rolfe! =D Op Gamesmeter kennen we die vent wel als de AVGN Angry Video Game nerd.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Inderdaad, ben sowieso wel fan van die gast. Veel verstand van films, vooral de Hammer horror. Maakt fijne informatieve filmpjes naast al die ongein over games .

jirachi03

• 393 messages
  • 0 votes

Een personage die ik gelukkig niet vaak zie , maar wel al meerdere malen gezien heb:

-De sapdrinkende fitnissverslaafde uit de jaren 80/90.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

FillumGek wrote:

- negers overleven bij voorbaat niet.

Maar meestal doen ze vlak daarvoor wel iets cools, of sluiten ze elke zin af met "man", "yo momma" in plaats van een punt. En sterven doen ze ook meestal op een coole manier.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Heeft niks specifiek met zwarten te maken, minderheden in het algemeen overleven nooit in zo'n films.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Veel minderheden (op zwarten) na heb ik nog niet gezien in films.

Tenzij je doelt op films als Schindler's list.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1777 votes

Vooral Aziatische Amerikanen e.d. zie je maar weinig in Hollywood. Hispanics iets meer, maar als je ze dan eens in een film ziet spelen ze een blanke (zie Benicio del Toro) .

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

In Battlestar Galactica redt een Latino de mensheid...

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

AGE-411 wrote:

Veel minderheden (op zwarten) na heb ik nog niet gezien in films.

holebi's, gehandicapten, aziaten en latino's komen toch ook gewoon in slasherfilms?

Het punt is gewoon dat niet enkel zwarten worden benadeeld in zo'n films (i.t.t. wat je meestal te horen krijgt van leuke komieken zoals de Wayans broers). Iedereen die niet perfect 'de norm' bekleedt, sterft: nerds, stoute cheerleaders, pestkoppen, hippies..

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Veel slasherfilms kijk ik niet (meer), dus ik zou het niet weten.

Toen ik 12-13 was, was ik daar meer in thuis (nacht van de wansmaak )

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

haha, ik ga niet zeggen dat je cinematische hoogstandjes mist, maar de films zijn alleszins wel verslavend.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Cinematische hoogstandjes, nee, maar hij mist wel een hoop. Heerlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.