• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.370 votes
Profile

Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?

el Turco

• 7 messages
  • 0 votes

Hoi, ben er pas bij gekomen en zat een beetje te surfen op internet en kwam toevallig hier terrecht. ben hier wel eerder geweest, want kijk ook graag naar films.meer dan de gemiddelde NL'er. (bewoner) Vooral epic movies,omdat ze voor mij net ietsje meer waarde hebben dan een normal holly-bolly-blabla film. Mits het verhaal natuurlijk klopt.

bv: Kingdom of heaven, opzich leuk film, maar het klopt niet helemaal heb ik begrepen. ben dan ook benieuwd of de groepen(boeken, archieven-mochten ze erzijn, overlevenden, mochten ze er zijn:-)) bijelkaar gekomen zijn.

Dat is natuurlijk super belangrijk. zo'n film word bekeken door miljoenen mensen. Dan is het echt wel van belang dat we te zien krijgen wat we ook horen te zien. Namelijk het geschiedenis. iedereen heeft wel een verhaal en standpunt.

Hitler bv. De man was crazy, tuurlijk. Maar als een jood een film gaat maken over hem, tja! moet je alles geloven dan? behalve de grote lijnen natuurlijk, geen discussie over mogelijk.

Film over Saddam, wat misschien ooit gaat komen. he's a motherfucker, maar als hollywood ALLEEN daar een film over gaat maken,,,,,,tja,,,,,,,,,ik zal mn twijfels hebben.

en zo zijn er natuurlijk talloze voorbeelden

Nu kom ik natuurlijk op met mn issiue,,,,,,,,

idee over de Ottoman empire is niet altijd rozegeur en maneschijn. veelal worden de ottomanen als barbaren gezien. relatie bezetter en degene die bezet word. niet altijd positief, maar klopt dit wel. zijn het echt barbaren geweest, hebben ze dan echt zoals gezegd vermoord en gepikt? vele volken en geloven hebben in vrede kunnen leven in de ottomaanse rijk. sommigen sloten zich zelf vrijwillig aan bij het rijk. klinkt anders dan het woord GENOCIDE.

vermeende armeense genocide. de ottomanen hebben vele grond en volken bezet. 700 jaar durende geschiedenis. alleen de armenen zijn vermoord? alleen genocide op de armenen? ik heb mijn vraagtekens. archieven staan open. niet alleen van de turken, maar ook van de fransen, duitsers, italianen, russen en nog veel meer. Ook valse archief stukken, gemaakt door armenen in frankrijk, parijs, maar ongeldig bewezen door engels gerechtshof. Materiaal genoeg. Lobbien schijnt goed te doen in de wereld. iets waar de turken inderdaad slecht in zijn geweest. (anatolia schreef erover in andere forum)en natuurlijk pak je troublemakers in je rijk aan. vooral als ze van binnenuit een bedreiging beginnen te vormen voor het volk en land in oorlogstijd. vooral als je uit alle hoeken om je heen word aangevallen door verschillende landen. Vooral wanneer ze stiekum de vijand gaan helpen terwijl jij de die geweer en uitrusting heb gegeven. Terwijl ze daar al jaren in vrede wonen en leven. Deportatie was de oplossing. in oorlogstijd troublemakers verplaatsen naar buiten je grenzen, Terwijl je fucking in the middle of een oorlog zit. alsof die soldaten niets beters te doen hadden. Frankrijk heeft ook ooit voor zo een oplossing gekozen. Nieman zij genocide! Deze genocide gebeuren moet echt opgelost worden. MEN NEEMT HET NU KLAKKELOOS OVER, ZONDER ENIGE BEWIJS EN BESCHULDIGD EEN LAND VAN GENOCIDE. IEDEREEN HEEFT RECHT OP VERDEDIGING, IK WIL EEN RECHTSZAAK, MEER WIL IK ECHT NIET. MAAR NIET OVERAL SCHREEUWEN DAT ER GENOCIDE IS GEPLEEGD. RECHTSSTAAT, DEMOCRATIE.......willen ze het niet met bijeenkomsten van van verschillende landen bijelkaar en iedereen laat zn archiefen zien, DAN MAAR VIA EEN FILM, OP ZN MINST. misschien interessant!!!

sorry off topic bericht eigenlijk.

Ik zou een film willen zien bijvoorbeeld:

FATİH SULTAN MEHMED

1451 - 1481 val van Constantinopel

SULTAN GENÇ OSMAN

1618 - 1622 hij was 14 toen ie op de troon ging zitten.

Hoe het einde kwam van een 700 jaar durende rijk. dacht tot 1922 geduurd. na eerste wereldoorlog. nog maar pas. nooit geweten eigenlijk. NOOIT GEHAD OP SCHOOL.

nog veel meer natuurlijk..

http://www.osmanli700.gen.tr/english/engindex.html

hier kun je in het engels nog wat info krijgen mocht je er interesse in hebben.

hoop dat ik niet TE nationalistisch klink. (klein beetje dan)

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

grote muzikale helden...

- de Stones

- David Bowie

- Marvin Gaye

om er maar een paar te noemen.

en meer films over Mandela, ML King, Rosa Parks, Malcolm X en dergelijke lijken mij ook wel interessant.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

BenicioDelToro wrote:

, ML King, Rosa Parks,

Vind ik ook wel een interessant onderwerp.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Wie zouden dan de hoofdrollen moeten spelen, in een film over Malcolm X? Zoveel goede, zwarte acteurs zijn er niet.... Ik zie Eddie Murphy bijvoorbeeld echt niet de rol van Malcolm X spelen, en hij lijkt nog het meeste op hem...

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Denzel Washington. En er zijn genoeg goede zwarte acteurs lijkt me. Ze zijn alleen niet bekend (lang leve hollywood )

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Ok, Denzel Washington, die was ik vergeten.. Waarom accepteert Hollywood geen zwarte mensen? Halle Berry kreeg een oscar hoor!

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Jamie fox.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

Ik zie er geen film in hoor. Brave borst die Merkx en een goede wielrenner, maar wat is het drama?

Inderdaad. Als er één wielrenner is waar een film over gemaakt zou moeten worden is het natuurlijk Fausto Coppi.

Drama in overvloed in zijn leven.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

kijkert wrote:

(quote)

Inderdaad. Als er één wielrenner is waar een film over gemaakt zou moeten worden is het natuurlijk Fausto Coppi.

Drama in overvloed in zijn leven.

Wat voor drama's dan? Vroegtijdig gestorven?

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

soom wrote:

(quote)
Wat voor drama's dan? Vroegtijdig gestorven?

Even gemakzuchtig uit Wikipedia:

Tijdens zijn carrière behaalde Coppi in totaal 130 overwinningen. De rode draad tijdens zijn carrière was de rivaliteit met zijn landgenoot Gino Bartali. Die rivaliteit verdeelde het naoorlogse Italië in twee kampen waartussen je niet neutraal kon blijven. Zo had je vooral strenge katholieken die Bartali steunden en Coppi verfoeiden omwille van zijn affaire met Giula Locatelli (meisjesnaam Occhini), ook wel de Witte Dame genoemd.

Coppi's verboden liefde voor de Witte Dame in het oer-katholieke Italië van de jaren '50 verdient nadere toelichting. Hij was ongelukkig getrouwd met Bruna maar hervond zijn lust in leven én wielrennen toen de Napolitaanse Giulia Locatelli (eveneens getrouwd en wel met dokter Locatelli) in zijn leven kwam. Omdat zij altijd in witte kleding heimelijk bij de finish stond opgesteld, werd ze La Dama Bianca ofte wel "de Witte Dame" genoemd.

Coppi heeft altijd beweerd dat zijn wereldtitel op de weg in '53 in Lugano het resulaat is geweest van zijn gevoelens voor Giulia die hem had toegezegd bij de finish op hem te zullen staan wachten, deze keer in zwarte kleren. Beroemd is dan ook de foto waarop de kersverse wereldkampioen van zijn geliefde de bloemen krijgt overreikt. Deze foto heeft destijds in Italië een grote schok teweeg bracht omdat toen pas echt duidelijk werd wat deze twee gehuwden voor elkaar voelden. In 1955 schonk zij hem de liefdesbaby Faustino (tegenwoordig architect in Novi Ligure waar ook de Villa Coppi staat, het huis waar Coppi jaren heeft gewoond) die echter in Buenos Aires ter wereld moest komen vanwege al de heisa die deze "verboden liefde" in Italië met zich meebracht.

Fausto Coppi heeft in het najaar van 1959 in Opper Volta, het huidige Burkina Faso, waar hij min of meer voor de gein aan een koers meedeed, malaria opgelopen. De dokters in Italië hebben dit te laat onderkend en hem abusievelijk behandeld tegen een longontsteking, zij veronderstelden namelijk dat hij dát onder zijn leden had. De toegediende medicatie heeft zijn ziekteproces eerder verslechterd dan verbeterd. Op 2 januari 1960 overlijdt hij, slechts 40 jaar oud.

Moet genoeg stof zijn voor een wielrenner-film.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Dat klinkt inderdaad wel als stof voor een behoorlijke film, inderdaad. Hoe zou je dan kunnen laten zien, dat hij ongelukkig getrouwd was? Wie zouden de rollen het beste kunnen spelen...?

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

soom wrote:

Dat klinkt inderdaad wel als stof voor een behoorlijke film, inderdaad. Hoe zou je dan kunnen laten zien, dat hij ongelukkig getrouwd was? Wie zouden de rollen het beste kunnen spelen...?

Wie die rollen het beste kunnen spelen weet ik zo niet. Ik zou zo één twee drie niet weten hoe Coppi er uitzag, en het moet wel een beetje lijken natuurlijk.

Maar hoe je kunt laten zien dat hij ongelukkig getrouwd is lijkt me niet moeilijk. Dat gegeven komt wel vaker voor.

Je begint natuurlijk wel met de verliefdheid en de trouwpartij die er aan vooraf zijn gegaan, en dan langzaam zie je de twee uit elkaar groeien (denk ik).

(je moet natuurlijk wel meer info hebben dan dat beetje op wikipedia, maar er zal vast wel een biografie bestaan over Coppi's leven).

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

feanaro surion wrote:

Denzel Washington.

Ehm, er moet dus nóg een Malcolm X film komen met Denzel Washington in de hoofdrol? Wat is er mis met de film die er al is?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Een (echte) realistische verfilming van het leven van Jezus (dus niet rotzooi als The Passion Of the Christ, maar een historisch correcte(re) vertelling) zoals die door Paul Verhoeven al meer dan 20 gemaakt wil worden.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Tja. De vraag blijft uiteindelijk toch wat realistisch is.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

soom wrote:

Ok, Denzel Washington, die was ik vergeten.. Waarom accepteert Hollywood geen zwarte mensen? Halle Berry kreeg een oscar hoor!

Hollywood accepteert wel zwarte mensen maar liever niet te veel. In Hollywood ben je het best af als je een blanke Westerse man bent, net zoals overal eigenlijk het geval is maar dit terzijde.

el Turco

• 7 messages
  • 0 votes

Gevoelig onderwerp die osmanen? Het schijnt dat er weinig interesse is voor een geschiedenis over het afgelopen 800 jaar. We kennen allleen de 2e wereld oorlog verhalen en als we nog een stuk verder gaan, de romeinen. maar goed, smaken verschillen. Dacht eigenlijk dat de val van constantinopel toenertijd heel wat opschudding had veroorzaakt. of zijn er films over die tijd gemaakt die ik misschien nog niet heb gezien? zo ja, welke dan? tnx

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Quentin wrote:

Een (echte) realistische verfilming van het leven van Jezus (dus niet rotzooi als The Passion Of the Christ, maar een historisch correcte(re) vertelling) zoals die door Paul Verhoeven al meer dan 20 gemaakt wil worden.

Volgens mij zijn er al honderden verfilmingen over het leven van Christus op tientallen verschillende manieren gebracht. Er zit vast wel een realistische tussen.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

el Turco wrote:

Gevoelig onderwerp die osmanen? Het schijnt dat er weinig interesse is voor een geschiedenis over het afgelopen 800 jaar. We kennen allleen de 2e wereld oorlog verhalen en als we nog een stuk verder gaan, de romeinen. maar goed, smaken verschillen. Dacht eigenlijk dat de val van constantinopel toenertijd heel wat opschudding had veroorzaakt. of zijn er films over die tijd gemaakt die ik misschien nog niet heb gezien? zo ja, welke dan? tnx

Ik denk dat Westerse filmmakers zich voornamelijk interesseren voor de Westerse geschiedenis. Istanbul is geen Westerse stad (alhoewel die zijn roots daar heeft), vandaar denk ik.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Volgens mij zijn er al honderden verfilmingen over het leven van Christus op tientallen verschillende manieren gebracht. Er zit vast wel een realistische tussen.

Jammer dat we het 'm niet meer kunnen vragen...

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

katie morosky wrote:

(quote)

Hollywood accepteert wel zwarte mensen maar liever niet te veel. In Hollywood ben je het best af als je een blanke Westerse man bent, net zoals overal eigenlijk het geval is maar dit terzijde.

Tja, daar heb je wel gelijk in. Zeer oppervlakkige gedachte eigenlijk, dat je alleen maar blank kan zijn om een kans te hebben als acteur..

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Over epische figuren gesproken: Zijn er goede films over Napoleon gemaakt?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Ik las ooit ergens dat er één gepland is met en van Al Pacino, maar daar heb ik nooit weer wat over gehoord.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

OK, dan vind ik dat Napoleon wel een film verdiend. Vooral om de slag bij Waterloo, waar hij grote successen behaalde. En dan zou ik natuurlijk ABBA laten horen met Waterloo. Wat een inkoppertje, ghehe.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

soom wrote:

Over epische figuren gesproken: Zijn er goede films over Napoleon gemaakt?

Napoléon. Goed maar hier moeilijk te koop.

Ik heb hem vorig jaar rond deze tijd gevonden voor 5 euro op VHS.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Napoléon. Goed maar hier moeilijk te koop.

Ik heb hem vorig jaar rond deze tijd gevonden voor 5 euro op VHS.

Dank u wel

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

De beroemdste:

http://www.moviemeter.nl/film/5161

Niet zo best, maar wel hele gave massagevechten:

http://www.moviemeter.nl/film/4169

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

mmm. Ik vind die eerste wel mooier denk ik.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

The One Ring wrote:

De meest realistische verfilming van het leven van Jezus tot nu toe is waarschijnlijk: Life of brian ...., realistisch gezien uit basis van wetenschappelijk onderbouwde of in ieder geval een veel realistischere weergave van zijn leven.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Maar Jezus heeft nauwelijks een minuut schermtijd in Life of Brian.

soom wrote:

OK, dan vind ik dat Napoleon wel een film verdiend. Vooral om de slag bij Waterloo, waar hij grote successen behaalde. En dan zou ik natuurlijk ABBA laten horen met Waterloo. Wat een inkoppertje, ghehe.

Ehm... Napoleon verloor Waterloo toch? Of ben nou gek? En popmuziek bij een epische film...? Lijkt me niet passend.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.