- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?
Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Is het bijbelboek Genesis al eens verfilmd?
Lijkt me best mooi, beginnen met hoe God de wereld schiep, en dan dat paradijs met Adam en Eva, en hoe ze het verklooien, en als laatste scene de moord van Kain op Abel...
Misschien wil Mel Gibson het wel verfilmen 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Misschien wil Mel Gibson het wel verfilmen 
Ik denk het niet. Gibson lijkt me meer een man van het Nieuwe Testament.
Ik dacht eerder aan Peter Jackson. De film moet ook net zo'n soort uitstraling krijgen als LOTR.
Elijah Wood lijkt me wel geschikt voor de rol van Abel, en Viggo Mortensen als God.
MarkFish
-
- 1070 messages
- 1505 votes
Ik denk het niet. Gibson lijkt me meer een man van het Nieuwe Testament.
Ik dacht eerder aan Peter Jackson. De film moet ook net zo'n soort uitstraling krijgen als LOTR.
Elijah Wood lijkt me wel geschikt voor de rol van Abel, en Viggo Mortensen als God.
Mortensen is absoluut geen god. Ian McKellen of Christopher Lee zouden eerder God zijn.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Oke, ik speel de appel.
Toegekend aan BoordAppel... 
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
Ian McKellen of Christopher Lee zouden eerder God zijn.
Een homo die God speelt. Volgens mij kun je de kerk niet harder een rolberoerte laten krijgen 
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Laten we de rol voor god aan Al Pacino overlaten, hij is een god in acteren en speelde eerder al de duivel. 
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Mahabharata, Gilgamesh, Don Quijote, Vorst Baeto (gebaseerd op het verhaal van P.C. Hooft), Ulster-cyclus, Thor (Edda), Sigfried (Nibelungenlied), Karel, Yvain, Slag bij Kadesj tussen Ramses en Muwatallis, Hettische heerser Suppilu Luma, Arminius, Parsifal, Hrafnkel, Atatürk etcetera etcetera.
Een film over de misdaden van Ivan Grozny oftewel Ivan de Verschrikkelijke zou ook niet gek zijn.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
30 September.
Oja..
Ben dan benieuwd wie dan voor Hazes moet spelen..
Theo van Gogh.

Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Tja. Gelukkig weet je niet alles vantevoren.
Het is je vergeven 
Devastation HCT
-
- 405 messages
- 1414 votes
Het leven van de bandleden van The Clash moet nog verfilmd worden. En ook die van Stevie Ray Vaughan.
Ik vind ze episch genoeg.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ja, Jim & William Reid van The Jesus And Mary Chain verdienen ook een biografische film.
En Tom Waits verdient ook een legendarische biografie, of een legendarisch sprookje dat een beetje zijn verhaal vertelt.
Uma Oldman
-
- 227 messages
- 327 votes
Leonardo Da Vinci!
(ben natuurlijk net als half nederland The Da Vinci code aan het lezen
)
MaryCorleone
-
- 391 messages
- 282 votes
Jammer dat er nog geen bookmeter.nl bestaat!
stefan12
-
- 17 messages
- 99 votes
Leonardo Da Vinci!
(ben natuurlijk net als half nederland The Da Vinci code aan het lezen
)
de da vinci code komt waarschijnlijk in de bios rond 2006
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Tja Ivan de Verschrikkelijke lijkt mij ook wel wat !
En bovendien ben ik altijd geïnterresseerd in films over oud-Griekse mythes.
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Bismarck , ingenieus brein dat via verschillende oorlogen zorgde voor de éénmaking en sterke positie van Duitsland in de 19e eeuw
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Uma Oldman
-
- 227 messages
- 327 votes
de da vinci code komt waarschijnlijk in de bios rond 2006
De davinci code gaat niet over het leven van Da Vinci zelf... 
Concequence
-
- 2 messages
- 0 votes
Van anatolia
Some Greek-Americans and Armenian-Americans fear that the film will be reverential, portraying Ataturk as a hero and ignoring what they consider his evil deeds. They fear that such a portrayal might lead to a warming of popular feeling toward Turkey, a historical rival of both Greece and Armenia.
ik vind dat zo, laag! ik ben Armeens truks, de Armeense Genocide werd achter iedereens rug, afgehandeld en niet in het openbaar.
en ik ben een Kemalist.
armenie is de rival van de turkije omdat, Turkij niet wil toegeven wat er is gebeurd.
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Euhm, dat komt van een krantenartikel.
En die discussie hebben we al gehad op de site.
Wel toevallig trouwens dat je nu reageert: het Turkse parlement is nou in actie gekomen om de kwestie voor te leggen aan o.a. de VN. De archieven worden wagenwijd geopend en Armeneense historici (niet politici!!!) worden uitgenodigd (eventueel op neutraal terrein met neutrale waarnemers) om de discussie aan te gaan met Túrkse en andere historici. Deze uitnodigingen worden echter afgeslagen: "Erken de genocide, dan pas gaan we met jullie aan tafel."
Ja, erg logisch natuurlijk...
Maar ik denk niet dat het hier (MM) op prijs gesteld zal worden als de oude discussie weer naar boven komt.
Overigens: Armenië is geen 'rival' van Turkije (wil ik ook helemaal niet). Andersom geldt dat misschien wel: moet je hun Grondwet eens lezen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Zo dit topic is ook weer eens uit de sloot gevist 
Kabukiman
-
- 414 messages
- 75 votes
Zo soms heb je een stroom nieuwelingen die zich er nog niet eerder in hebben gemengd (zoals ik). Lollig, wel, dit soort dingen.