- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?
Van welk episch figuur is nog geen film gemaakt?
el Turco
-
- 7 messages
- 0 votes
Ik denk dat Westerse filmmakers zich voornamelijk interesseren voor de Westerse geschiedenis. Istanbul is geen Westerse stad (alhoewel die zijn roots daar heeft), vandaar denk ik
Vind het wel jammer dan. Westerlingen hebben daar ook een stukje (behoorlijk stuk) geschiedenis. Nou kan ik het me voorstellen dat ze geen film over een sultan willen maken omdat ze zich daar niet in interesseren, maar VAL VAN CONSTANTINOPEL lijk me toch wel boeiend. Niet omdat de ottomanen gewonnen hebben, maar tis toch een omkeer geweest in het westerse geschiedenis.
Of gaan epic movies alleen maar over westerlingen die goed uit de bus komen. Laten we eerlijk zijn, denk dat de val van constantinopel interessanter is dan TROY bijvoorbeeld. qua gebeurtenis dan natuurlijk.
Jammer, ik hou van een epic movie omdat het iets verteld over een stukje geschiedenis. Niet voor de actie en de killings. Dat stukje in passion of the christ was walgelijk. hoe ze die man bewerkt hebben was niet om aan te zien. Maargoed het is geschiedenis, aldus sommige bronnen.
Misschien moet ik jammeren bij oostenhollywood.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Of gaan epic movies alleen maar over westerlingen die goed uit de bus komen.
Ja. In Hollywood is dat zeker het geval, op enkele controversiële films na dan. Als bijzonder kleine meid dacht ik dat de Amerikanen de Viëtnamoorlog hadden gewonnen en dat de Indianen "the bad guys" waren. Hoe denk jij dat ze die Ottomanen dan gaan afschilderen? Daar zal Midnight Express in het niets bijvallen. 
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Ehm... Napoleon verloor Waterloo toch? Of ben nou gek? En popmuziek bij een epische film...? Lijkt me niet passend.
Hij verloor inderdaad De Slag om Waterloo. En ABBA als muziek bij die beroemde veldslag? Alsjeblieft niet zeg! 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Hahahaha, duidelijk geen ABBA-fan... 
Ik vind de muziek van ABBA wel geweldig, draai 24/7 muziek van ABBA, dus vandaar:)
Welke muziek zouden jullie dan willen horen in een film over Napoleon?
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Waterloo van ABBA bij een episch drama over Napoleon, het idee alleen al
.
.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Betekent Abba niet "heilige vader", trouwens?
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Ik kan ABBA wel waarderen hoor maar niet in een film over Napoleon. Klassieke muziek zou uiteraard het beste zijn. Neem bijvoorbeeld de soundtrack van Barry Lyndon. Die is ronduit schitterend. Een perfecte mix van klassieke werken in een epische film. Zo zou de muziek ook moeten zijn voor een film over het leven van Napoleon.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Misschien zijn er buiten mijn weten al films over deze zeer interessante figuren, maar zo niet dan zou ik die graag eens gemaakt zien:
- de Haymarket martelaren, August Spies en Albert Parsons in het bijzonder
- Emma Goldman (& Alexander Berkman)
- Woody Guthrie
- Frederick Douglass
- Rosa Parks
- W.E.B. DuBois
- Eugene V. Debs
- Verfilming van 'The Jungle' van Upton Sinclair
- Verfilming van 'On the Road' van Jack Kerouac
- Franz Kafka
- Mario Lemieux (maar daar mogen ze nog wel even mee wachten
)
Vast nog wel een hoop meer maar daar kan ik nou zou gauw even niet opkomen.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Soom, kom nu niet bij een film over Rosa Parks aan met het nummer van Outkast 
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Ik kan ABBA wel waarderen hoor maar niet in een film over Napoleon. Klassieke muziek zou uiteraard het beste zijn. Neem bijvoorbeeld de soundtrack van Barry Lyndon. Die is ronduit schitterend. Een perfecte mix van klassieke werken in een epische film. Zo zou de muziek ook moeten zijn voor een film over het leven van Napoleon.
Maar als Baz Luhrman Napoleon onder handen gaat nemen zullen de manschappen ten strijde trekken op de discotonen van 'Waterloo'. 'I feel like I win when I lose.'
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Aha kijk eens aan. Nog nooit van de film gehoord, maar wil m zeker graag zien. Bedankt voor de tip!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
- Rosa Parks
The Rosa Parks Story (2002).
Wat ik echt een aanrader vind is The Long Walk Home. Niet mét Rosa Parks maar over alle gebeurtenissen en gevolgen van de busboycott, zowel van blanke als van zwarte zijde.
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Maar als Baz Luhrman Napoleon onderhanden gaat nemen zullen de manschappen ten strijde trekken op de discotonen van 'Waterloo'. 'I feel like I win when I lose.'
Goed, dat is best een mogelijkheid. Maar het zou toch een beetje raar zijn als opeens Napoleon de Can-Can gaat dansen?
Qua experiment zou het best een uitdaging kunnen zijn maar ik zou liever een film willen zien met een serieusere insteek. Dat zou een heel boeiende film kunnen opleveren.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Okee, dit is natuurlijk heel erg triest van mij he? Maar ik zou bij God niet weten, wat Outkast voor muziek is. Ik heb net als Brendan Fraser in een kelder geleefd. Kan iemand mij vertellen welke muziek dat is?
Baz Luhrmann zou een prima parodie kunnen maken 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Dat moet echt een heel erg diepe kelder zijn geweest. Anyhow, hier staat Rosa Parks op.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ja inderdaad, ik wilde eigenlijk niet bekennen dat ik geen idee heb wat er in de lijsten van vandaag populair is. Het enige wat een beetje modern is bij mij, is een oud album van Britney Spears.... Verder is er niet echt een modern album in mijn bezit... Hoewel ik wel getrakteerd word op de muziek die mijn broer op de computer heeft staan. Rapmuziek, BRAAK...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Rapmuziek, BRAAK...
Pardon?! 
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Rapmuziek, BRAAK...
Ik denk niet dat BoordAppel hierop gaat reageren. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ga helemaal met soom's laatste zin mee.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Charles Darwin, daar zouden is een mooie film van moeten maken. Lekker dobberen op een bootje naar de Galapagos.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
En nu al helemaal, nu de evolutietheorie bedreigd wordt door de Amerikanen met hun 'intelligent ontwerp'. Ik ben de juiste naam even kwijt.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Intelligent Design 
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Als we het toch over de Galápagos-eilanden hebben, een film over Thor Heyerdal zou ook best wel intressant zijn. En over Willem Kolff is ook een boeiende film te maken.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Intelligent Design 
Design, ik kon er niet opkomen. Moeilijk woord, trouwens. 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Design, ik kon er niet opkomen. Moeilijk woord, trouwens. 
Jij leest over duidelijk bladen als de Ellegirl etc niet!
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Ja tegenwoordig is alles "design" tot het pleepapier aan toe, als je die bladen moet geloven. Uh.. niet dat ik ze lees ofzo hoor, maar ze liggen dus in de wachtkamer enzo 
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Jij leest over duidelijk bladen als de Ellegirl etc niet!
Ik ben 25, tuurlijk lees ik dat niet. Ik ben opgegroeid met Vogue, Ellegirl is daar niets tegenover. De reden waarom ik niet op design kon komen was ... tja, ik zou het ook echt niet weten. Mijn voorgaande berichtje was trouwens ironisch. Let op het icoontje. 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
aha:D
Waarom word de evolutietheorie bedreigd door design?