- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Korte films
Korte films
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Nog maar een hele mooie animatie dan:
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Nog wat fijne animaties. Vooral blindspot is uitzonderlijk knap. Als je ziet wat er voor een verhaal verteld wordt in die 3 minuut nog iets.
Leuk idee, goed uitgewerkt:
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Zo weer een hele bult korte films gezien, deze vielen me positief op.
Vrij duistere stop motion, maar nu eens met hele aparte muziek, die juist door dat contrast mooi werkt.
Droogkomisch:
Arthouse, drie films die in zeer korte tijd een sfeer neerzetten:
Horror:
Animatie:
Twee fraaie stopmotion's, de eerste, waarvoor je naar Vimeo zelve moet, is van Spike Jonze.
Experimenteel, maar dan met wat humor:
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Twee bijzondere shorts met animatie.
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Zo, de draad weer opgepakt met de korte films. Net +50 gezien. Bijna niets tussen wat me boeide, wat "kunst" kortfilm moe nu. Dan is onderstaande een fijne afwisseling.
Warp
-
- 963 messages
- 3044 votes
Een korte film die in een videoclip is geplaatst. Gedaan door de regisseur van Hardcore Henry.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Hebben jullie deze gezien? Meeslepende animatie:
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Ja, gezien, was er niet zo stuk van. Dat heb ik dan weer. Thunder road vondt ik bv ook niet zoveel aan...Die is ook bedolven onder de prijzen.
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Weer een paar leuke shorts gezien.
Leuke homage aan Guy Maddin:
Nog meer experimentele gekkigheid:
Leuke Nederlandse animatie:
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
NIeuwe film in de BMW short series omtrent 'The Driver':
The Escape: Clive Owen Returns in Neill Blomkamp’s New BMW Short Film | IndieWire
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Mooi, ik zag ook al een Fiat Panda short en nu bij die link naar the Escape een Mads Mikkelsen Ford short 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Dit vindt ik toch wel een slag mooier als Piper:
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Mini docu, over de enige lobbyist in de US die strijd voor openbaarheid over de aanwezigheid van Aliens in Amerika. Met een rol voor mevr. Clinton als eerste disclosure president, erg apart:
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Slow cinema meets vliegdekschip
Mijn kat was van begin tot einde gehypnotiseerd. (geluid hard, groot beeld in donkere kamer).
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Mijn kat was van begin tot einde gehypnotiseerd. (geluid hard, groot beeld in donkere kamer).
Director: Richard Mosse
Sound: Ben Frost
Niet de minsten he, je kat is een kunstliefhebber met smaak dus!
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
De kat kijkt net als ik zonder ook maar iets te weten
. Deze viel ons op in een hele bult kort films.
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Mooie animatie, genomineerd voor Oscar:
Grimmig, maar erg mooi uitgevoerd:
Grappig, heel kort:
Nog een mooie animatie:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Twee Britse films uit de oude doos:
The Reformation of St Jules (1949) - imdb.com
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Mooie asociatieve animatie:
Originele comedy:
En nog een rare animatie:
Docu's hoeven niet altijd over een probleem te gaan:
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Uitzonderlijke raak kort drama. Waarin echt alles precies op zijn plek valt. Acteren, tempo, locatie en camerawerk.
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Weer een hele bult shorts gezien, erg fraaie korte onder de 3 min. Komt morgen. Maar deze stak er in ieder geval al met kop en schouders bovenuit. Valt vast tot kitsch te reduceren door iemand die slimmer is. Maar ik vond het mooi:
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Deze ze docu is ook wel erg apart:
[embed]https://www.shortoftheweek.com/2017/01/27/just-add-water/[/embed]
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Leuke animatie:
Nog een fijne animatie:
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Ten Meter Tower (2016) - 3.5*
Na het zien van deze kortfilm snap ik waarom een recente actiehit als 'Hardcore Henry' (2015) hopeloos faalt. Het is niet omdat de gebeurtenissen aan elkaar geregen worden met een snelle montage en een opwindende beat op de achtergrond, dat een film onder de huid gaat zitten. 'Ten Meter Tower' (2016) heeft een filmisch simpele opzet: er staan zes camera's gericht op mensen die wel of niet van een hoge duikplank springen, en het is - in alle eerlijkheid- het spannendste wat ik in tijden gezien heb. Gewoon omdat het uitgangspunt zo dicht bij jezelf als kijker blijft: fragiliteit, zelftwijfel, ontmoediging en soms onverwacht die plotselinge dapperheid. Of is het onbezonnenheid? Wat andere mensen doen of laten is spannender dan het afgevlakte gedoe waarmee hele volksstammen sensorisch worden afgestompt met computeranimatie als een oppervlakkige fopspeen. Cinema voel je als het dichtbij komt niet omdat het de kwetsbaarheid weg retoucheert met speciale effecten en een parodie op mannelijkheid.
(https://www.nytimes.com/video/opinion/100000004882589/ten-meter-tower.html)