- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Korte films
Korte films
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
We Can't Live Without Cosmos, een van de Oscar genomineerde Animated shorts. Van alle vier genoten, maar ik had het World of Tomorrow nóg meer gegund dan Historia de un Oso (Bear Story), die uiteindelijk won. Ik zeg vier, want Pixars Sanjay moet ik nog zien en dat lijkt nu even niet te willen. De live action shorts zijn samen met een selectie geanimeerde te koop op VOD, deze zat daar niet bij.
rensemens
-
- 1 messages
- 0 votes
Spoedoproep!!!
Beste mensen ik ben met grote spoed op zoek naar een nederlandse film uit 1967 met als titel : lichaam en ziel II soms ook genoemd als body and soul II van rene daalder.
ik ben hiernaar op zoek omdat ik iemand begeleid die terminaal ziek is en in deze film heeft gespeeld en daar haar echtgenoot heeft leren kennen. Ze hebben nooit meer de film kunnen zien en hoe mooi zou het zijn als ze de film nog een keer kan zien voordat het te laat is.
lieve mensen ik hoop dat jullie iets weten, ik heb beeld en geluid al gemaild, eye en vele andere mensen en bedrijven, maar velen weten meer dan een.
rens
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik kan uitzonderlijk goed zoeken naar films (al zeg ik het zelf), en deze is inderdaad niet even snel te vinden. Die productiemaatschappij (scorpiofilms) bestaat al niet meer, de producent is in 2004 overleden. Ik zou in dit geval gewoon de regisseur zelf mailen, rensemens. Zijn email-adres staat op die pagina.
timmienoelie
-
- 1518 messages
- 4265 votes
wow
Zeg dat wel, gave short zeg! bedankt! 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Intrigerende short Prinz! (ik kwam er steeds niet aan toe)
Hij durft een hoop vragen op te roepen zonder enige verplichting te voelen om ook maar iets te verklaren.
Als ik had kunnen kiezen had ik wel liever iets meer beeldstabilisatie gehad, het schokt nogal.
En het einde laat me ondanks de intrige, toch enigszins onbevredigd achter na die aanloop.
Had jij dat niet?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wat toevallig bij hierbij terecht gekomen vanwege de sci-fi notering:
Lost Memories (2012) - imdb.com
Ik was er niet wild van:
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Kent trouwens ook nog een sequel:
Lost Memories 2.0 (2015) - imdb.com
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Voor mij werkten ze behoorlijk goed, moet ik zeggen. Bedankt voor het delen!
De boodschap is niet subtiel, maar wel nodig.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Feracci is trouwens aan een derde deel aan het werken John Milton. Het zou een full feature worden.
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Intrigerende short Prinz! (ik kwam er steeds niet aan toe)
Hij durft een hoop vragen op te roepen zonder enige verplichting te voelen om ook maar iets te verklaren.
Als ik had kunnen kiezen had ik wel liever iets meer beeldstabilisatie gehad, het schokt nogal.
En het einde laat me ondanks de intrige, toch enigszins onbevredigd achter na die aanloop.
Had jij dat niet?
Op een of andere manier leek het een beetje een moderne Stalker. Compleet absurde omgeving, zo intrigerend, poètisch. Het einde was misschien niet perfect, maar het vraagstuk op zich werkt bij mij wel.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
snap ik. Doet er inderdaad wel wat aan denken, al heeft het gelukkig naast die herkenning wel iets eigens
timmienoelie
-
- 1518 messages
- 4265 votes
iemand trouwens enig idee of Eduardo Williams' nieuwste, Tôi Quên Rôi! (I Forgot!), ergens te zien valt?
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Kan ik je niet verder mee helpen. Zeker is dat die man nu instant op mijn toplijst staat. Een naam die ik nooit meer kan skippen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Robert Rodriguez heeft indertijd eens wat vrije tijd gehad om een kort projectje op poten te zetten:
The Black Mamba (2011/I) - imdb.com
McGregor
-
- 7 messages
- 0 votes
Heb onlangs nog alle live action short films die genomineerd waren voor de Oscars gezien. Vond Stutterer (de winnaar) absoluut de moeite waard - hij werd als laatste gedraaid, waardoor je de bioscoop met een goed gevoel kon verlaten. Dat zou wel anders geweest zijn bij 'Day One'. Persoonlijk vind ik echt dat Shok, de film over twee jongens in Kosovo, de Oscar had moet winnen!
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Heb onlangs nog alle live action short films die genomineerd waren voor de Oscars gezien. Vond Stutterer (de winnaar) absoluut de moeite waard - hij werd als laatste gedraaid, waardoor je de bioscoop met een goed gevoel kon verlaten. Dat zou wel anders geweest zijn bij 'Day One'. Persoonlijk vind ik echt dat Shok, de film over twee jongens in Kosovo, de Oscar had moet winnen!
Ik ook maandje terug. En uiteraard eveneens persoonlijk:
Live Action:
Shok 4*
Day One 4*
Stutterer 3,5*
Everything Will Be Okay 3,5*
Ave Maria 3*
Animatie:
World of Tomorrow 5* Klik
We Can't Live Without Cosmos 4* Klik
Bear Story 4*
Prologue 3,5*
Sanjay's Super Team 3.0*
Hoewel ik We Can't Live Without Cosmos en Bear Story allebei schitterend vond, had World of Tomorrow absoluut de Oscar moeten krijgen. Bij live action ben ik het met je eens, ik vond Shok wel iets beter dan Stutterer.
McGregor
-
- 7 messages
- 0 votes
Live Action:
Shok 4*
Day One 4*
Stutterer 3,5*
Everything Will Be Okay 3,5*
Ave Maria 3*
Animatie:
World of Tomorrow 5* Klik
We Can't Live Without Cosmos 4* Klik
Bear Story 4*
Prologue 3,5*
Sanjay's Super Team 3.0*
Hoewel ik We Can't Live Without Cosmos en Bear Story allebei schitterend vond, had World of Tomorrow absoluut de Oscar moeten krijgen. Bij live action ben ik het met je eens, ik vond Shok wel iets beter dan Stutterer.
Ik kan me wel vinden in je ratings voor de live action films! Zou enkel Ave Maria en Everything will be Okay hebben omgedraaid. De animatie short films heb ik helaas geen van allen gezien. Bedankt voor je linkjes, die ga ik vanavond of in het weekend eens bekijken - ben namelijk wel erg benieuwd!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ben me de laatste tijd wat aan het verdiepen in shorts van de meer bekende feature regisseurs. Eentje die er daar wel tussenuit schiet is Lick the Star van Sofia Coppola.
Lick the Star (1998) - imdb.com
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik zal hem even checken!
Ik vond deze vanmorgen via Indiewire:
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
En John Milton, wat vond je ervan? Weet jij (of iemand anders natuurlijk) nog een paar leuke voorbeelden van regisseurs die ondertussen wel een naam hebben gemaakt? Je hebt The Big Shave van Scorcese nog geloof ik, maar een korte zoektocht op het internet maakt me niet veel wijzer qua bekende regisseurs. Vind wel wat lijsten, maar de meesten zeggen me qua naam toch weer niets..
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Moet hem nog zien Metalfist (typte hij wederom al lopend).
Nolan, Campion, Trachtenberg (van 10 Cloverfield Lane), zo uit het hoofd. Maar achter de pc kan ik er vast meer bedenken. Veel regisseurs hebben óók shorts gemaakt, maar niet perse voor hun doorbraak, telt dat ook?
En had je dit lijstje gezien? 16 Short Films That Launched the Careers of Famous Directors - Mic - m.mic.com
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Roman Polanski heeft veel kortfilms gemaakt in het begin van z'n carrière, waarvan het licht surrealistische Two Men and a Wardrobe de bekendste.
Jan Svankmayer heeft er veel goede, zoals Meat Love, over twee biefstukken die verliefd worden op elkaar.
Amblin' is een liefdesverhaaltje zonder woorden van een onbekende jonge regisseur, een zekere Steven Spielberg. Hij heeft er een televisiecontract aan overgehouden. Z'n filmmaatschappij Amblin productions is ernaar genoemd.
Van Stanley Kubrick heb je de boksdocumentaire Day of the Fight.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Hoeft inderdaad niet debuterend te zijn John Milton, gewoon kortfilms. Dat lijstje had ik inderdaad al gezien, zo was ik aan Coppola's debuut geraakt
Ik ga in ieder geval eens wat gerichter op zoek met de namen die je gaf.
Dat van Polanski wist ik niet Dievegge, moet ik dringend eens achter gaan! Toevallig heb ik net tijdens mijn lunchpauze Day of the Fight van Kubrick opgezet. Was juist klaar met het neerzetten wat ik er van vond in een documentje.
Bedankt allebei 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ja die van Polanski heb ik idd ook gezien! Vond ik zeker de moeite.
Maximo
-
- 5 messages
- 0 votes
Goede voorstellen! Ga in ieder geval 'lick the star' vanavond eens bekijken.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Triple Kubrick! Vielen me echter wat tegen..
Day of the Fight (1951) - imdb.com
Flying Padre (1951) - imdb.com
The Seafarers (1953) - imdb.com
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Was ik ook niet kapot van, Maar volgens mij was hij er zelf ook niet trots op 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Voor de liefhebbers: Korte Films van Lucile Hadzihalilovic at EYE Film in Amsterdam | EYE - eyefilm.nl