- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Korte films
Korte films
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Iemand zich hier al gewaagd aan Power/Rangers? Lionsgate speelt al langer met het idee om de Rangers terug naar het grote scherm te brengen, maar Power/Rangers heeft daar niets mee te maken. Dit hersenspinsel van Joseph Kahn is namelijk een fanmade film. Hoewel het basisidee wel interessant is (wat gebeurt er eenmaal de Rangers zijn opgegroeid), is de uitwerking dat niet. Waar je bij de reboot van Nolan nog het gevoel had 'dit is Batman', ontbreekt dat gevoel hier. Alles is duisterder gemaakt, maar met uitzondering van wat namen (Bulk en Skull onder andere) is het aloude gevoel ver te zoeken. Geweld triomfeert en blijkbaar is de Power Ranger franchise niet geschikt voor een duistere versie.
De 'gekuiste' versie (nog steeds niet geschikt voor kinderen natuurlijk, maar voor Amerika zijn blote borsten schadelijker dan pistolen) is te vinden op Youtube Er schijnt ook een unrated versie te hebben gedraaid op Vimeo, maar die hebben alles al ondertussen terug verwijderd.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik kreeg het mee in mijn newsfeed, maar het idee dat die op YT een tammere versie is van die even op Vimeo stond (dat klopt namelijk), weerhoudt me ervan om hem te gaan kijken.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Echt tam kun je dit niet noemen hoor, vraag me wel af wat er in de unrated versie zit. Die is nergens meer te vinden precies
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Die is nergens meer te vinden precies
Ik weet het, ik heb ook gezocht! 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Polanski's afstudeerfilm, als ik me niet vergis: When angels falling by Roman Polanski Gdy spadaj? anio?y - YouTube
Helemaal niet slecht, moet ik zeggen. Best sterk eigenlijk, voor zo'n vroege poging
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Alles is grijs (2014)
Voor het 48hrs. project Amsterdam
Genre: Chase & Escape
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Vanavond twee kortfilms in Lichtpunt op Canvas.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Maar ik zit helaas op mijn werk. Kijk hem thuis wel.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Alright, bedankt! Vanavond of morgen eens checken
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik vond het wel ok. Het zag er behoorlijk goed uit vanuit technisch oogpunt, maar het deed me verder niet zoveel. Ik ben zelf nét te oud om de powerrangers ooit leuk gevonden te hebben, maar ook als stukje provocatie laat het mij behoorlijk onberoerd.
Geen verspild kwartiertje, maar hij gaat niet op mijn favoriete shortslist.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Hmmm, 7 seconden verschil tussen de NSFW en de gekuiste versie.. Dat lijkt me nu niet echt de moeite om hem terug opnieuw te gaan zien. Ach, misschien als ik straks een dood momentje heb dat ik hem wel even terug opzet.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Inmiddels is op het ICM Forum de bekendmaking van de Top 300 beste shorts aan de gang (de bovenste honderd moeten nog komen): ICM Forum's Favorite Shorts (2015) - Results - s15.zetaboards.com
Opvallend is dat mijn shorts-smaak blijkbaar minder een eigen stijl/voorkeur oplevert, want ik scoor hier een veel hoger percentage shorts gezien (toch wel 80%) en uit mijn eigen lijst van 100 komt bijna alles voorbij geloof ik. Meer dan in welke andere lijst (regisseurs, acteurs, decennium) etc ook maar.
Shorts is ook wel een ondergeschoven kindje bij mij en ik heb met shorts kijken ook voor een belangrijk deel geput uit de shorts-lijstjes op ICM. Zowel voor de Hollywood studio-animatie, de silents (Buster Keaton outnumbers Chaplin hier by far), de experimentele shorts als de oost-Europese animatie.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
...en ik heb met shorts kijken ook voor een belangrijk deel geput uit de shorts-lijstjes op ICM...
Dit lijkt iedereen daar te doen! Kan me niet voorstellen dat de smaak van iedereen zó overeenkomt. Ook veel filmpjes die bekend staan als "eerste" of met andere klassieker status worden als favorieten genoemd, terwijl ik me niet kan voorstellen dat mensen dit werkelijk het leukste/beste vinden binnen een bepaald genre. Heb er ter plaatse ook wel opmerkingen over gemaakt, maar daar was uiteraard niemand het mee eens 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ook veel filmpjes die bekend staan als "eerste" of met andere klassieker status worden als favorieten genoemd,

En over de hele linie kan ik bij shorts toch wel meer de grote lijn volgen. Je ziet die afwisseling van 'genres'/stijlen die ik net al noemde (klassieke cartoons, experimenteel, etc) ook over de hele linie terugkomen. Dat had ik zelf ook.
Ik dacht trouwens dat jij ook op Un Chant d'Amour had gestemd?? De still van die film in het thread op ICM was ook wel mijn favoriete scène uit die film.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
volgens mij viel Chant op het laatste moment weer af omdat er een andere essentiële short in moest...
zo gaan die dingen... wel een film die geproduceerd is door Nikos Papatakis, en mijn weekend staat een beetje in zijn teken... maar goed
De "maan film" is bij mij die enige Melies door het iconische beeld van de maan dat hij daarin creëerde, dat is zeker bijzonder, maar met het verhaaltje heb ik dezelfde problemen als met de andere Melies films... ze zijn leuk en bijzonder en wat je verplichte kost zou noemen, maar niet iets wat ik verder op mijn favorieten lijstje hoef te hebben. Als je er meer dan drie ziet slaat de vermoeidheid al toe 
ps en waarom wel zijn films noemen en niet de zowel stilistisch als kwalitatief zéér vergelijkbare films van Segundo de Chomón!?!? het is voor mij allemaal een tikkeltje te conservatief en saai...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Segundo de Chomon heb ik maar twee dingen van gezien. Dus die kon ik niet echt opnemen, want ben niet zeker van de titels. Ik heb geen shorts van Disney, behalve zijn eigen Skeleton Dance die ik echt wel leuk vond, opgenomen. Gertie the Dinosaur heb ik ook goede herinneringen aan, dus die kan ik er makkelijk inzetten.
En in de satire/pastiche hoek heb ik wel gestemd op Mickey Mouse in Vietnam, maar niet op Bambi vs. Godzilla. Weet niet precies waarom. Bij de shorts is ook een sympathy vote, meer dan dat de film ook echt goed/overrompelend moet zijn. Shorts hebben toch zelden die impact, dus ik heb er niet zo'n moeite mee. Die Fukui Shozin (die jij ook hebt opgenomen) vind ik bijvoorbeeld echt goed, net zoals Karen Carpenter en Ballon Rouge, die ik beide nota benen vergeten ben - geeft al aan een beetje aan hoe ik er in zit/zat. En verder enkele Brakhage en Quay dingen.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik doe volgend jaar wel mee.
Zoiets compileren kost me echt wat tijd, die top 250 kostte me ook de hele middag. Ik zal ook veel shorts uit de welbekende lijstjes hebben, maar toch ook zeker wel wat Vimeo pareltjes die niet op official lists staan. Ik wacht wel tot er een icm list is, ik ga niet lopen tellen op dat forum 
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Oh ja shit helemaal vergeten. Ik was gistermiddag een paar uur te vroeg en 's avonds niet meer aan gedacht. Dat was leuk geweest om mee wakker te worden net in de trein. Leuk voor de terugweg!
Imperial Figure
-
- 297 messages
- 741 votes
Kwam Kung Fury toevallig tegen via een bepaalde retro gaming website.
Hier wat info via: IGN
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Vermakelijk. Maar niet zo episch als ik hoopte!
Imperial Figure
-
- 297 messages
- 741 votes
Zeer vermakelijke 30 min. movie en gewoon een dikke hommage aan de jaren 80.
Niet voor iedereen weggelegd, maar prima voer voor retro en indie (denk aan hotline miami) gamers en waarschijnlijk ook voor jaren 80 movie liefhebbers.
True Survivor Cover vind ik trouwens mooier klinken dan het originele nummer.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Iemand bekend met Belgium Strikes Back (1999) - imdb.com ? Staat als extra op mijn DVD van Dirty Mind. Een compleet van de pot gerukte science-fiction van Pieter Van Hees (regisseur van Dirty Mind, Linkeroever, ...) waar Sabine Hagedoren (de weervrouw van de zender één) ontvoerd wordt en door niemand minder dan Jean-Claude Van Damme wordt gered. Ik weet nog altijd niet goed wat ik er van moet denken.. Kijk vooral zelf:
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Net een short uit 1991 gezien die mijn haar naar achteren blies, Året gjennom Børfjord (A Year Along the Abandoned Road)
Let op, de YouTube versies zijn schandalig slecht. Dit was oorspronkelijk een 70MM film, dus hij moet op zijn minst in een nette 1080p gezien worden. En is die is te vinden, als je toegang hebt tot bepaalde pindakanalen of bereid bent je portemonnee te trekken, want op die verzamel Blu-ray staat hij ook. Of je geeft mij even een berichtje...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
(vreemd die koersinformatie na 22:50 minuten
)
MarlijnLippold
-
- 3 messages
- 516 votes
"I'm Here" a short film by Spike Jonze (2010 - Legendado) - YouTube - m.youtube.com
Een zeer mooie en ontroerende shortfilm naar mijn mening
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Iemand dit al gezien?
Hier de link naar een krantenartikel met wat meer info: Waarom het internet naar de maker van deze lugubere video zoekt | Mysterie | De Morgen - demorgen.be
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Iemand dit al gezien? (embed)
Hier de link naar een krantenartikel met wat meer info: Waarom het internet naar de maker van deze lugubere video zoekt | Mysterie | De Morgen - demorgen.be
Nee ik had er niet van gehoord! bronartikel dat ze crediteren is echter een stuk interessanter dan dat van De Morgen... Het lijkt mij een marketing stunt, meant to go viral.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel #2
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Iemand bekend met Belgium Strikes Back (1999) - imdb.com ? Staat als extra op mijn DVD van Dirty Mind. Een compleet van de pot gerukte science-fiction van Pieter Van Hees (regisseur van Dirty Mind, Linkeroever, ...) waar Sabine Hagedoren (de weervrouw van de zender één) ontvoerd wordt en door niemand minder dan Jean-Claude Van Damme wordt gered. Ik weet nog altijd niet goed wat ik er van moet denken.. Kijk vooral zelf:
(embed)
wtf en die regisseur mag dus nu naar Hollywood omdat Sevigny gebeld heeft.. En Stewart gaat ook meedoen aan de film