- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- James Bond
James Bond
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Het antwoord is nee. Te oud en al een te bekende naam.
stekman
-
- 107 messages
- 64 votes
In mijn ogen de perfecte nieuwe 007 en dat is Gal Gadot.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
In mijn ogen de perfecte nieuwe 007 en dat is Gal Gadot.
Ik hoop dat je die ''like'' hebt gekregen omdat iemand kon lachen om je geintje. Mag hopen tenminste dat je dit niet serieus bedoelde.
stekman
-
- 107 messages
- 64 votes
Ik hoop dat je die ''like'' hebt gekregen omdat iemand kon lachen om je geintje. Mag hopen tenminste dat je dit niet serieus bedoelde.
Jawel. Ik was bloedserieus. Perfect. Stijlvol, klassiek. Ik ben voor.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Laat ze lekker een reeks starten met een vrouwelijke spion maar laat een vrouw ver weg van de hoofdrol bij James Bond.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
No Time To Die succesvolste Bond-film ooit in Nederland | Show | AD.nl
De film heeft inmiddels 1,7 miljoen bezoekers getrokken en een omzet van 20,5 miljoen euro gedraaid. Met die resultaten doet No Time To Die het beter dan de vorige recordhouder, Spectre uit 2015. Dat heeft distributeur Universal Pictures gemeld.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Weet niet of je het gezien de anti-politiek houding van dit forum mag zeggen, maar die hele situatie nu met Rusland en Oekraïne, geeft toch weer een mooie impuls aan verse "new cold war"- verhalen voor het vervolg van de James Bond-cyclus.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Lijkt meer op een screen test voor Bold and the Beautiful.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Idris Elba toch weer overwogen voor rol van James Bond
Te oud en te bekend van andere films. Gewoon Sean Connery met deepfake terug halen. Net als dat ze Mark Hamill met deepfake 40 jaar jonger hebben gemaakt in de Mandelorian en The Book of Boba Fett serie.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik ben nog steeds voor Barry Keoghan als James Bond.
Rotsmoel, vuile grijns en sexy uitstraling. Zo moet volgens mij James Bond zijn
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Haha, geweldig. Love Keoghan, maar als ze dat zouden doen, gaan een hoop mensen moord en brand schreeuwen. 
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Heb absoluut geen moeite met een donkere James Bond . We leven in de 21ste eeuw , de tijden veranderen en er zijn zat donker getinte mensen die ' in real life ' voor de CIA en SIS werken . Maar voor mij is en blijft James Bond een man en een ' player ' die van mooie vrouwen houdt ..
Idris Elba is een geweldenaar en een zeer sympathieke man , maar wat mij betreft is hij te oud voor de rol .
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
De huidskleur interesseert me werkelijk niks.
Maar James Bond moet gewoon niet dat lanterfantventje van de jaren 70 en 80 zijn. Zelfs niet dat playboymannetje van de jaren 90.
Craig heeft een echte kerel gemaakt van het personage, en dat moet zo blijven. Of het dan Elba, of een ander is, dat maakt me niet uit, als het maar met kracht gebracht wordt.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ben fan van Elba maar vind m ook zeker geen type om James Bond te spelen.
En sowieso liever een onbekendere acteur.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Nieuwe James Bond-film wordt pas over twee jaar opgenomen | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Nou, tegen die tijd is er echt niemand meer die een probleem heeft met een lesbische zwarte als James.
Echt jammer voor de diehards.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Van mij mag Bond met pensioen. Had eigenlijk allang gemoeten.
Tijdens de Pierce Brosnan periode kreeg ik er al genoeg van.
Maar ja, de films met Craig deden het goed, geloof ik, dus ja...
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Bond is juist weer relevant geworden met de Craig-vertolking.
En nu met de strijd tussen Rusland en het westen, in Oekraïne, is Bond relevanter dan in 30 jaar. Gewoon weer een lekker serie Bond-spionageverhalen. Het kan. Pak de Russen weer eens lekker bij de kloten. Net als in de jaren '60.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik heb wat stukjes van de films met Craig gezien vond er niets aan.
Niet genoeg voor een eerlijk oordeel, wel genoeg om niet een hele film te willen zien... viezeweuze cirkel krijg je dan, maar het zij zo.
De recente ontwikkelingen zou ik smakeloos vinden om zo snel en makkelijk erin te verwerken.
Ik denk dat dat nog wel kon met Roger Moore in those days, maar nu...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Had gemoeten? Omdat meneer Zap er niks aan vind? De bioscopen ontploffen zodra er een Bondfilm draait. Pierce Brosnan had last van zwakke scrips, zeker in zijn laatste film Die Another Day. Maar de reeks heeft zich daarna geweldig herpakt, al zie ik graag weer wat luchtiger films met onze 007. Craig werd wel heel zwaarmoedig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb wat stukjes van de films met Craig gezien vond er niets aan.
Niet genoeg voor een eerlijk oordeel, wel genoeg om niet een hele film te willen zien... viezeweuze cirkel krijg je dan, maar het zij zo.
De recente ontwikkelingen zou ik smakeloos vinden om zo snel en makkelijk erin te verwerken.
Ik denk dat dat nog wel kon met Roger Moore in those days, maar nu...
De Bondfilms hebben altijd de tijdsgeest gevolgd. Eerst had je de megalomane schurken, daarna de Russen in de Koude Oorlog periode, in de 90's de cyber-terroristen en met Craig weer de donkere uitvoering van het karakter in een tijd dat Batman ook heel duister werd in zijn films.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
De Bondfilms hebben altijd de tijdsgeest gevolgd. Eerst had je de megalomane schurken, daarna de Russen in de Koude Oorlog periode, in de 90's de cyber-terroristen en met Craig weer de donkere uitvoering van het karakter in een tijd dat Batman ook heel duister werd in zijn films.
Ja mooi, maar in werkelijkheid weet men al dertig jaar niet meer precies waar men heen moet met de JB-cyclus.
Gelukkig heeft Poetin daar een richting aan gegeven. We kunnen weer even door met het naar de kloten helpen van de Russische organisaties.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja mooi, maar in werkelijkheid weet men al dertig jaar niet meer precies waar men heen moet met de JB-cyclus.
Gelukkig heeft Poetin daar een richting aan gegeven. We kunnen weer even door met het naar de kloten helpen van de Russische organisaties.
Ik zou James Bond tegen de Russen wel weer lachen vinden. Al zullen ze nooit Rusland Rusland noemen in een komende film denk ik, ligt gevoelig. Maar dan maken ze er wel iets van.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik zou James Bond tegen de Russen wel weer lachen vinden. Al zullen ze nooit Rusland Rusland noemen in een komende film denk ik, ligt gevoelig. Maar dan maken ze er wel iets van.
Ik denk dat Rusland gewoon genoemd gaat worden. De tijd van gevoeligheden ontwijken is voorlopig van de baan. Rusland is weer de oude boeman als in de jaren 50/60.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Ik heb de JB films ontelbare keren gezien, maar een echt JB vs. Rusland verhaal is er nooit geweest. The Spy Who Loved Me was meer een samenwerking, in You Only Live Twice/From Russia With Love was het SPECTRE, en in For Your Eyes Only kwam General Gogol op het laatst nog even aanvliegen. In The Living Daylights/Octopussy was het meer een afvallige generaal die Rusland in een kwaad daglicht zette. Maar een echt 'Rusland als het ultieme kwaad' verhaal is er nog niet geweest.
Een nieuwe vijand zou een kwaadaardige Elon Musk/Zuckerberg type kunnen zijn. Maar dat is eigenlijk ook alweer achterhaald. Een bad guy die foute dingen met onze data wil doen is alweer oud nieuws.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik heb de JB films ontelbare keren gezien, maar een echt JB vs. Rusland verhaal is er nooit geweest. The Spy Who Loved Me was meer een samenwerking, in You Only Live Twice/From Russia With Love was het SPECTRE, en in For Your Eyes Only kwam General Gogol op het laatst nog even aanvliegen. In The Living Daylights/Octopussy was het meer een afvallige generaal die Rusland in een kwaad daglicht zette. Maar een echt 'Rusland als het ultieme kwaad' verhaal is er nog niet geweest.
Een nieuwe vijand zou een kwaadaardige Elon Musk/Zuckerberg type kunnen zijn. Maar dat is eigenlijk ook alweer achterhaald. Een bad guy die foute dingen met onze data wil doen is alweer oud nieuws.
Heb ze allemaal gezien, maar ga ze niet helemaal terughalen, maar in elk geval FRWL, FYEO en TLD waren gewoon tegen de Russen hoor. Daar kun je omheen praten enzo, maar dat is onzin.
Nu kan er lekker tegen de Russen geschopt worden, en ik zie in waarom dat niet direct kan, maar indirect kan het zeer zeker. Beter dan een cybercrimineel of een wraakzuchtige plantenkweker.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Heb ze allemaal gezien, maar ga ze niet helemaal terughalen, maar in elk geval FRWL, FYEO en TLD waren gewoon tegen de Russen hoor. Daar kun je omheen praten enzo, maar dat is onzin.
Nu kan er lekker tegen de Russen geschopt worden, en ik zie in waarom dat niet direct kan, maar indirect kan het zeer zeker. Beter dan een cybercrimineel of een wraakzuchtige plantenkweker.
Nou ja. Rosa Klebb, Red Grant en die schaker waren Russisch, maar ze waren in dienst van Spectre. In FYEO was Julian Glover de bad guy. Jeroen Krabbe was in dienst van de Russen ja, maar meer een 'rogue agent'. In al die verhalen voel je wel de wrijving tussen Rusland en het Westen (Koude Oorlog), maar om eerlijk te zijn was General Gogol vaak ook gewoon een komische onderbreking. Echt veel dreiging ging er niet van hem uit.
Ben het wel met je eens. AUB geen belegen verhaal over een cybercrimineel meer. JB was altijd heel actueel of zelfs zijn tijd ver vooruit qua bad guys (Tomorrow Never DIes). Wat over twee jaar actueel is, is natuurlijk lastig te zeggen. Misschien een keer een verhaal over JB die een corrupte premier van Engeland moet stoppen. Soort van Jack Bauer in seizoen 5 van 24. Misschien wel actueel, gezien al die rare wereldleiders tegenwoordig
.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ach, ik kijk om de plaatjes heen. Russen zijn gewoon Russen, en als dat niet duidelijk gezegd wordt, blijven het Russen.
Het is niet voor niets dat de film From RUSSIA with love heet. Het is niet voor niets dat James aan het einde van FYEO het op een gelijkspel met die Russische meneer houdt, het is niet dat Jeroen Krabbe een Argentijnse pion was.
Je moet door de feitelijke scenes heen kijken, en dan zie je toch wel heel veel Russen.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Wat heb ik toch weer aangezwengeld? Ik was verdwaald, ik zal hier niets meer posten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De hele James Bond collectie (inclusief No Time To Die) is te bekijken op Prime Video