- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Gaat over een jongeman die in een huis woont waar ook de geest woont van de huidige bewoonster, die in coma ligt.
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > James Bond:
Zoek eigenlijk alleen een titel voor een vriend "Get ....." een ex scherpschutter uit het leger wordt er in geluist voor de moord op 5 mensen op een boulevard. Degene waar hij naar verwijst heeft hem in het leger opgepakt voor mmord op burgers. Nu zou hij vanuit een gebouw aan de overzijde van de boulevard geschoten hebben, zijn bestelwagen staat op de bewakingstape, "hij" heeft een munt in de parkeerautomaat gegooit. achteraf heeft het iets te maken met de overname van een bedrijf.
Thanks
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Zoek eigenlijk alleen een titel voor een vriend "Get ....." een ex scherpschutter uit het leger wordt er in geluist voor de moord op 5 mensen op een boulevard. Degene waar hij naar verwijst heeft hem in het leger opgepakt voor mmord op burgers. Nu zou hij vanuit een gebouw aan de overzijde van de boulevard geschoten hebben, zijn bestelwagen staat op de bewakingstape, "hij" heeft een munt in de parkeerautomaat gegooit. achteraf heeft het iets te maken met de overname van een bedrijf.
Thanks
Eigenlijk een vraag voor het topic Ik zoek...een filmtitel.
Dit is wat je zoekt... Jack Reacher (2012)
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Bij De Site > Algemeen > Hoe heet die film?:
Aangezien ik hier geen topic over kon vinden, en ik zelf twee films die ik me vaag herinner probeer te vinden leek dit me wel handig.
Ik herinner alleen nog maar één scene van de eerste film. Het is waarschijnlijk een horrorfilm: twee vrouwen (een blondine en een brunette) zijn ontvoerd en worden vastgehouden in een auto door een man want ze worden waarschijnlijk ergens heen gebracht. Om één of andere reden stopt de auto. Ik weet echt niet meer waarom. Maar op het gegeven moment kom je uit op een scene waarin de blondine zover is gekomen dat ze al huilend over de weg kruipend probeert te ontsnappen. Ze kan niet lopen, want ze is te erg verzwakt. De man krijgt haar te pakken en ik weet niet precies wat er dan gebeurd, maar volgens mij werd de dame in kwestie flink toegetakeld. Het gebeurde ook in de nacht op een verlaten weg.
Van de tweede film herinner ik me alleen nog twee details. Volgens mij ook een horrorfilm. Een man en een vrouw volgens mij, zijn op één of andere manier in een bepaald gebouw gekomen. Dat gebouw is volgens mij in bezit van een terroristische groep of iig een anti-mensen groep. Ze slachten er mensen af. Laten we het daar op stellen. Ik dacht ook dat de leidster een oude vrouw was. Op het gegeven moment moeten de man en de vrouw voor iets vluchten, het gebouw bevat veel gangen en ziet er modern en strak uit als ik het goed heb. Er zitten volgens mij ook boobytraps in. De vrouw krijgt op één of andere manier iets scherps door haar rechter oor dat haar vast spijkert als het ware aan de muur. Maar ze moesten echt on the run blijven voor de vijanden. Daarom moest ze met haar hoofd trekken om haar oor los te krijgen, want die pijl zat muurvast. Het andere detail dat ik nog weet is dat ze in een kamer kwamen waar o.a. een koelkast stond. Ze deden koelkast open en het zat vol met organen, bijvoorbeeld darmen die glibberden eruit.
Iemand enig idee hoe deze films heten? Alvast bedankt. 
Bubblez
-
- 2060 messages
- 2502 votes
Bij De Site > Algemeen >Ik herinner alleen nog maar één scene van de eerste film. Het is waarschijnlijk een horrorfilm: twee vrouwen (een blondine en een brunette) zijn ontvoerd en worden vastgehouden in een auto door een man want ze worden waarschijnlijk ergens heen gebracht. Om één of andere reden stopt de auto. Ik weet echt niet meer waarom. Maar op het gegeven moment kom je uit op een scene waarin de blondine zover is gekomen dat ze al huilend over de weg kruipend probeert te ontsnappen. Ze kan niet lopen, want ze is te erg verzwakt. De man krijgt haar te pakken en ik weet niet precies wat er dan gebeurd, maar volgens mij werd de dame in kwestie flink toegetakeld. Het gebeurde ook in de nacht op een verlaten weg.
Haute Tension (2003)?
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Nee, die heb ik al twee keer gezien
Maar alsnog, bedankt 
Rookie24u
-
- 1 messages
- 0 votes
Bij Film > Algemeen > Ik zoek:
ik zoek een film waarin de geest van een meisje andere meisjes of zussen beschermt tegen hun vader. Het meisje is misbruikt en het verhaal speelt zich af op een katoenplantages in Amerika. Ik denk dat het verhaal zich afspeelt in of net na de slavernij. Ik heb de film gezien voor 2008 dus is al een filter die gebruikt kan worden. Geen idee hoe de film heet of wanneer deze gemaakt is maar ik had hem op dvd.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Niemand nog die een idee heeft van de film die ik zoek?
Een uitgebluste huisvrouw met laag zelfbeeld, die denkt dat het leven zn beetje opgehouden is, die in een Frans kasteel omgetoverd wordt tot een soort femme fatale.
Ze leert er rechtop lopen,op hoge hakken soepel te bewegen, haar haar en make upt doen, ze leert stylisctische dingen,passende kleding te kiezen, en voor het eerst weer jurken om haar huissloofjes lijf.
En als ze dan terugkomt in Amerika, is ze haar man overstegen. of het goed afloopt,weet ik niet.
(@Bubblez,de 2 films die jij hebt genoemd heb ik herbekeken en die zijn het niet
MoNTEsqUE
-
- 4 messages
- 0 votes
Hoi zoals de titel van mijn topic al doet vermoeden ben ik opzoek naar de titel van een film.
De film gaat over een patient/dader die meervoudige persoonlijkheden zou hebben, Hij komt onder behandeling van een psychiator. De zoon van de psychiatoris ook psychiator en is heel sceptisch over meervoudig persoonlijkheid stoornis. Op een gegeven moment wordt zijn vader vermoord door de patient. Ik weet ook nog dat 1 van de persoonlijkheden in een rolstoel zit. En geloof dat als dat de patient in het bezit is van een soort geest die je lichaam overneemt als een persoonlijkheid en als het lichaam dood gaat de geest een nieuw lichaam zoekt om in verder te leven maar dit gebeurt allemaal in t einde van de film en is niet helemaal zeker.
Wie weet welke film ik bedoel is mijn held!
Al vast bedankt me mee denken,
Vriendelijke groet,
Nils Kroon
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Hoi zoals de titel van mijn topic al doet vermoeden ben ik opzoek naar de titel van een film.
De film gaat over een patient/dader die meervoudige persoonlijkheden zou hebben, Hij komt onder behandeling van een psychiator. De zoon van de psychiatoris ook psychiator en is heel sceptisch over meervoudig persoonlijkheid stoornis. Op een gegeven moment wordt zijn vader vermoord door de patient. Ik weet ook nog dat 1 van de persoonlijkheden in een rolstoel zit. En geloof dat als dat de patient in het bezit is van een soort geest die je lichaam overneemt als een persoonlijkheid en als het lichaam dood gaat de geest een nieuw lichaam zoekt om in verder te leven maar dit gebeurt allemaal in t einde van de film en is niet helemaal zeker.
Wie weet welke film ik bedoel is mijn held!
Al vast bedankt me mee denken,
Vriendelijke groet,
Nils Kroon
6 Souls (2010) misschien??
Let me see it
-
- 87 messages
- 89 votes
Hallo!
ik zoek 2 films.
1e is een horror/komedie (volgens mij) en gaat over een dikke vent met een bril en die zijn naam is iets van francis, frances en er speelt ook een jonge (blonde) vrouw in mee, in eerste instantie is die francis de moordenaar/martelaar maar later worden de rollen omgedraaid en word hijzelf te pakken genomen door de vrouw.
2e is een horror in de vorm van Saw. een groep mensen word wakker in een ruimte, ween nergens meer van en kennen elkaar niet. ook ligt er in die zelfde ruimte een tas met geld. ze horen dan via een intercom dat ze door het huis moeten komen en wie alle boobytraps overleefd die mag het geld houden. aan het eind van de film overleefd er dus 1 iemand en die komt dan in een ruimte, en daar zitten dus nog meer mensen met zown tas geld. (die dus allemaal het zelfde hebben meegemaakt en dan blijkt dus dat ze nog een keer zown beproeving moet doorstaan)
wie kan me helpen aan de titels van deze films?
galaxydriver32
-
- 1122 messages
- 361 votes
Tweede doet me denken aan Cube, maar daar zat geen tas met geld in volgens mij. Ook doet 'ie me denken aan één van de Saw films. Komt me zo bekend voor, maar kan er echt niet op komen.
Let me see it
-
- 87 messages
- 89 votes
thanx! en de 1e? iemand daar een idee van?
Let me see it
-
- 87 messages
- 89 votes
cube heb ik idd zelf op dvd en is t niet, vind cube btw rare film...maarja is dit niet t topic voor
Sjoerdb.
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik weet alleen nog een bepaalde scene en wil graag weten bij welke film die hoort.
Er zitten 2 mannen in een huiskamer met volgens mij een koffer met geld(of drugs).
Ik geloof dat er een of andere deal gaat plaats vinden.
Daarna vindt er een shootout plaats waarin iedereen op elkaar gaat schieten. Kussens worden kapot geschoten waardoor de veren in het rond vliegen.
Het enige wat ik nog weet is dat die kamer redelijk wit was ingericht.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
LALALALA1234
-
- 3 messages
- 0 votes
Hoi,
Ik zoek een romantische film maar ik weet er niet zo veel meer vanaf.
Het gaat over een vrouw en een man, en die man heeft ergens op een redelijk verlaten plek een huisje. De vrouw raakt geïnteresseerd in de man en op een gegeven moment komt ze bij hem thuis. Daar blijkt dat de echtgenote van de man is overleden en dat hij twee jonge dochters heeft (ongeveer 7 jaar oud). Op een gegeven moment liggen ze met z'n allen in een soort hemelbed. Wanneer de dochters de vrouw voor het eerst zien zeggen ze tegen hun vader dat hij ze moet voorstellen aan die nieuwe mevrouw. En verder vinden de dochters het heel fijn dat er weer eens een andere vrouw in het huis is.
Meer weet ik er niet meer van, maar misschien weet iemand hoe deze film heet?
LALALALA1234
-
- 3 messages
- 0 votes
The uninvited????!
Nee, het is geen horrorfilm, meer een romantische film.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
De vrouw raakt geïnteresseerd in de man en op een gegeven moment komt ze bij hem thuis. Daar blijkt dat de echtgenote van de man is overleden en dat hij twee jonge dochters heeft (ongeveer 7 jaar oud). Op een gegeven moment liggen ze met z'n allen in een soort hemelbed.
Doet me denken aan een scène uit The Holiday (2006) ?
LALALALA1234
-
- 3 messages
- 0 votes
Thanks, dat is hem! 
Eraser2
-
- 387 messages
- 922 votes
De film die ik zoek heb ik een jaar of tien geleden eens op televisie gezien. Het gaat over een vrij louche figuur die in een ongure flattenwijk zijn geld verdient door de arme mensen daar geld te lenen en dergelijke om dat dan vervolgens met rente te incasseren. Op een avond loopt hij met een volle beurs door een smerige tunnel als hij ineens volledig in elkaar wordt getrapt en van al zijn centen wordt beroofd. Ik kan me niet meer herinneren of het hier een engelstalige film betrof. Ik denk niet dat het een Amerikaanse productie was.
En als ik dan toch bezig ben kan ik me ook nog een film herinneren waarbij een school wordt gegijzeld en waarbij er af en toe een jongen weg sneakt op de politie te helpen en dan uiteraard moet zorgen weer op tijd de school binnen te komen zodat de gijzelaars niks merken. Vrij vage omschrijving, dat weet ik, maar ik vond die film als kind zo ontzettend spannend.
Eraser2
-
- 387 messages
- 922 votes
Hah, held! Dat is hem 
Nog iets over mijn eerste vraag. Die gozer wordt in elkaar getrapt waardoor hij dus in dezelfde klote buurt komt te wonen waar hij dus eerder mensen liep af te persen.
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Zonder Eraser2 zijn vraag te saboteren, ben ik op zoek naar een film over een bekende Franse schrijver van ik meen eind 19e eeuw. De film is voor zover ik me kan herinneren ook in het Frans. Ik heb er ooit de eerste paar minuten van gezien. Het is een trage film die volgens mij behoort tot de contemplative cinema. Bij voorbaat dank.