• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.369 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

aan bubblez Dat zijn niet de iflms die ik bedoel.

De hoofdpersoon in de film die ik bedoel zit echt in een kasteel in frankrijk voor die cursus hoe ze van een uitgebluste huisvrouw een femme fatale wordt.

Nee ook helaas dat is hem niet, heb die ook al gezien... jammer het verhaal is moeilijk te beschrijven maar wil hem oh zo graag nog een keer zien..

kalant

• 5 messages
  • 0 votes

Bij De Site > Algemeen > zoek titel van de fllm:

ik ben op zoek naar de naam van een thriller waarbij man en vrouw man word gespeeld door een bekende grote zwarte acteur en zei is wel bekende actrice waar ze een stel zijn en beide werken in een psychologisch centrum werken aan het einde wordt bekend dat de man een dader blijkt te zijn van misbruik en verkrachting in een kelder en video opnames nam

iemand enig idee kreeg laatst de vraag van iemand maar kom er zelf niet meer op !!!!

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

@kalant : Gothika?

alexander038

• 958 messages
  • 1295 votes

Hallo ik zoek een film over een man zonder vrouw of familie die een man tegenkomt waar hij bevriend mee raakt.

Dan vergeet die nieuwe vriend zijn mobiele telefoon en gaat hij (de man zonder familie) er een vrouw (die hij al leuk vond) mee bellen.

De vrouw blijkt onderdeel van een vrouwen (Prostitutie?)netwerk te zijn.

Het is een drama/thriller.

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Hallo allemaal,

tijdje geleden, maar weer een titel die er ff niet uitkomt, puntje van mijn tong.

Auteur met een "writer's block" krijgt van zijn ex-zwager een pilletje en heeft het boek in no time af.

Raak verslaafd aan het middel, maar dan blijkt dat de meeste andere gebruikers overlijden.

Verder wordt hij achterna gezeten door een maffiozo, die die pilletjes ook wil.

Ach neem aan dat iedereen nu wel weet welke film ik bedoel.

Alvast bedankt

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

toet toet da's snel

dat was hem, nu natuurlijk "oh ja".

Thanks

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

Hey allemaal.

Ik ben op zoek naar een film die ik als kleine jongen eens op TV zag. Dit is ongeveer (!) wat ik me ervan herinner. Ergens in/rond het begin zit een jongen van rond de 12/13 met blond haar in een blokhut, samen met een man van middelbare leeftijd. In de blokhut ligt/hangt er ook een Peruviaanse Vlag (detail!). Op een bepaald moment stapt die jongen samen met zn ouders op een trein. Hier leert de jongen een andere jongen kennen, een afro. Het geheel speelde zich af in noord-Amerika of canada (of zuid-Amerika omwille van die vlag v'n Peru die er even in voor komt), iets met bergen op de achtergrond in elk geval. In ieder geval, op en bepaald moment willen enkele mannen de twee jongens ontvoeren. Eén van de handlangers is dezelfde man die bij de blonde jongen in de blokhut was, de andere ontvoerder was geloof ik een blanke man van iets jongere leeftijd (niet zeker!). De jongens weten wel te ontsnappen/ontkomen, ik geloof dat de 2 jongens af de trein ofzo springen. De ontvoerders/criminelen reden trouwens rond met een opvallende zwarte auto (ik geloof een "zwarte volga" maar ben hier niet zeker van!). Er komt ook een scene in dat de ouders van de jongen met blond haar (die nog op de trien zaten) in de auto worden gedwongen door de ontvoerders. In ieder geval zaten die ontvoerders-criminelen achter die twee jongens aan (de blonde en de zwarte om het even simplistisch te zeggen). Een flard dat ik me ook herinner is dat die blonde jongen op bepaald ogenblik kan ontkomen door onder de zwarte auto te gaan liggen, plat op zn buik, waarna deze over hem wegrijd (onder dat hij gewond raakt uiteraard. Ergens verder in de film word diezelfde zwarte auto achtergelaten op een spoorweg waarna deze in de vernieling word gereden door een aankomende trein. Er komen redelijk veel treinscene's in voor.

Een andere scene tegen het einde dat ik me herinner is dat de jongens nog steeds aan het vluchten zijn voor de criminelen. Ze worden te voet achtervolgt in een bebouwde kom (een dropje denk ik, geen "grote stad"). Maar nabij een benzine station ligt er allemaal olie/benzine op het wegdek waardoor de jongens blijven plakken. Hierop doen ze hun schoenen uit en rennen op kousenvoeten verder. Hoe het precies allemaal afloopt weet ik niet meer, maar de laatste scene is op de luchthaven waarin de blonde jongen terug bij zijn ouders is en de zwarte jongen met zijn ouders op een vliegtuig stapt en elkaar een "goodbye" toeroepen.

Volgens mij is het een film uit de jaren '90, hééél misschien eind jaren '80. Wie o wie kan me helpen, hij spookt al lang door mijn hoofd maar ik heb het begin nooit gezien en de titel nooit geweten. Weet iemand de titel van de film die aan deze beschrijving voldoet? Alvast bedankt.

• 13470 messages
  • 1305 votes

Met zo omschrijving verbaast het mij dat je de titel niet weet .

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

HALVE TAMME. wrote:

Met zo omschrijving verbaast het mij dat je de titel niet weet .

ik heb begin nooit gezien, dus ook de generiek gemist gemist! Iemand die er er wel een titel op kan plakken? Ik zou zeer dankbaar zijn

• 13470 messages
  • 1305 votes

A.L.I.E.N wrote:

(quote)
Iemand die er er wel een titel op kan plakken? Ik zou zeer dankbaar zijn
Zelf zegt het mij helemaal niets, succes .

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

@A.L.I.E.N

Zou het Alec to the Rescue (1999) kunnen zijn?

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

Ja dat zou wel kunnen, aangezien de poster en de omschrijving van die film wel veel overeenkomsten heeft. Nu die zwarte jonge temba had in de film wel gewone (jaren '90 stijl ) kleren aan meende ik me te herinneren. Maar het zou wel zeer goed kunnen.

Bedankt

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

A.L.I.E.N wrote:

Ja dat zou wel kunnen, aangezien de poster en de omschrijving van die film wel veel overeenkomsten heeft. Nu die zwarte jonge temba had in de film wel gewone (jaren '90 stijl ) kleren aan meende ik me te herinneren. Maar het zou wel zeer goed kunnen.

Bedankt

Zag net op youtube een paar beelden. Er zijn wel veel gelijkenissen met m'n herinnering, maar toch "ontbreken" er een paar dingen, zoals die scene met het pompstation, het einde dat zich duidelijk op een luchthaven situeerde en die zwarte auto. Maar misschien ben ik ivm dat laatste element mezelf aan het verwarren met de 007 film "Octopussy" ('83), waar een soortgelijke scene met een trein en zwarte volga-auto in voorkomt. Ik weet ook niet meer zeker of het echt ontvoerders waren, maar die mannen waren in elk geval op zoek naar die jongen. Het zouden dus ook gewoon moordenaars of geheime agenten fzo kunnen zijn. Zie je, het is ook al erg lang geleden (ik denk dat ik 7 jaar fzo was).

wr450f

• 3 messages
  • 0 votes

Bij Film > Algemeen > Op zoek naar een film...................:

Zoals zo velen ben ik al een hele tijd op zoek naar een film.

Ik heb hem een aantal jaren gezien echter weet ik niet precies hoe oud de film is.

Wat ik nog weet van de film is dat het zich afspeelt in een engelse wijk en de hoofdpersoon komt terug van een uitzending bij defensie.

Wanneer hij zijn leven probeert op te pakken komt hij in contact met een bende, hij raakt hier enigszins mee in een ruzie.

Het fijne weet ik er niet meer van.

Wat ik van het einde weet is dat hij in een verlaten flatgebouw op een bank zit en volgens mij door het hoofd geschoten word.

Alles wat ik mij kan herinneren van de film kan uiteraard best anders zijn in details, zoals ik al zei heb ik hem al een tijd geleden een keer gezien.

Mocht iemand mij hierbij kunnen helpen zou ik daar erg blij van worden.

wr450f

• 3 messages
  • 0 votes

Bij Film > Algemeen > Op zoek naar een film...................:

Zoals zo velen ben ik al een hele tijd op zoek naar een film.

Ik heb hem een aantal jaren gezien echter weet ik niet precies hoe oud de film is.

Wat ik nog weet van de film is dat het zich afspeelt in een engelse wijk en de hoofdpersoon komt terug van een uitzending bij defensie.

Wanneer hij zijn leven probeert op te pakken komt hij in contact met een bende, hij raakt hier enigszins mee in een ruzie.

Het fijne weet ik er niet meer van.

Wat ik van het einde weet is dat hij in een verlaten flatgebouw op een bank zit en volgens mij door het hoofd geschoten word.

Alles wat ik mij kan herinneren van de film kan uiteraard best anders zijn in details, zoals ik al zei heb ik hem al een tijd geleden een keer gezien.

Mocht iemand mij hierbij kunnen helpen zou ik daar erg blij van worden.

wr450f

• 3 messages
  • 0 votes

Nee helaas beide niet de films die ik zoek.

• 13470 messages
  • 1305 votes

wr450f wrote:

(quote)

Nee helaas beide niet de films die ik zoek.

Merci voor de terugkoppeling.

hennie80

• 2 messages
  • 0 votes

Bij Film > Overige films > zoek een film over dis of mps:

Hallo, ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet en ook niet meer weet wie er in spelen. Het verhaal: er worden in verschillende plaatsen mannen vermoord en dan komt een agent erachter dat het steeds door dezelfde vrouw gedaan wordt. Nadat zij is opgepakt komen ze erachter dat zij aan een meervoudig persoonlijkheid syndroom lijdt en dat ze er geen idee van heeft dat zij de moorden gepleegd heeft. In de rechtszaal probeert haar advocaat de jury ervan te overtuigen dat zij aan dis oftewel mps lijdt. Ik heb deze film jaren geleden gezien en zou hem graag nog eens willen kijken maar kan er niet achter komen hoe deze film heet. Hopelijk heeft iemand hier de oplossing. Alvast bedankt.

TomR

• 1 messages
  • 0 votes

Ik ben op zoek naar een film die qua vibe mij een beetje aan taxidermia leek denken. Het is echter jaren geleden dat ik hem heb gezien waardoor ik mij vooral kan herinneren dat een gedeelte van de film ging over een man die een nieuwe huid voor zichzelf maakte van dieren en deze later ging aantrekken zodat hij zich als dat beest kon gedragen. Verder speelde het zich voor mijn gevoel af in oost europe en zaten er voor mijn gevoel meerdere soorten vreemde/lugubere hobby's/obsessies. Waar ik heel erg over twijfel is of dat het zich in hetzelfde appartementen complex afspeelde.

Als iemand het toevallig weet, held! Ben al meer dan een uur allemaal lijstjes aan het afzoeken en ben qua zoektermen ook helemaal door google heen geloof ik .

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

@Hennie80: Misschien staat ' ie hier tussen?

hennie80

• 2 messages
  • 0 votes

@bubblez, Nee helaas daar staat hij niet tussen. Wat mij vooral is bijgebleven is het einde van de film. Haar advocaat is haar dan heel erg aan het provoceren om een andere identiteit naar boven te krijgen wat dus niet lukt. Later als hij alleen met haar is lukt het wel en dat stukje is dan gefilmd en wordt getoond in de rechtszaal. Vooral de overgang naar de verschillende persoonlijkheden vond ik mooi gefilmd.

Bear312

• 2 messages
  • 0 votes

Hoi,

Ik zoek een film waar ik jaren geleden een stukje van een trailer heb gezien.

Het gaat over iemand die een ongeluk met een of andere explosie op de snelweg ziet gebeuren maar dan wakker wordt ofzo en dan gebeurt ht die dag, maar de volgende dag gebeurt ht weer.

Heel vaag allemaal maar meer weet ik er niet meer over. Misschien weet iemand hier het?

dyasten

• 22 messages
  • 1 votes

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar de titel van een tekenfilmserie.

Het ging over twee groepen wolven, er was een 'goede' groep en een 'slechte' groep wolven. De leider van de slechte wolven had geloof ik iets bij zijn oog, een litteken ofzo.

De titel is niet Waterschapsheuvel of Beestenbos is boos, .... want daar kwamen ook andere dieren in voor, konijnen enzo. In deze serie kwamen er puur alleen wolven in voor.

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

Bear312 wrote:

Het gaat over iemand die een ongeluk met een of andere explosie op de snelweg ziet gebeuren maar dan wakker wordt ofzo en dan gebeurt ht die dag, maar de volgende dag gebeurt ht weer.

Heel vaag allemaal maar meer weet ik er niet meer over. Misschien weet iemand hier het?

Final Destination II?

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

dyasten wrote:

Ik ben al een tijdje op zoek naar de titel van een tekenfilmserie.

Het ging over twee groepen wolven, er was een 'goede' groep en een 'slechte' groep wolven. De leider van de slechte wolven had geloof ik iets bij zijn oog, een litteken ofzo.

De titel is niet Waterschapsheuvel of Beestenbos is boos, .... want daar kwamen ook andere dieren in voor, konijnen enzo. In deze serie kwamen er puur alleen wolven in voor.

Wolf's Rain?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Bear312 wrote:

Premonition?

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Of mischien Vantage Point?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.