- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
crise
-
- 50 messages
- 18 votes
ik zoek een film:
Een oorlogsfilm waarin 1 (of waren het er 2) militairen snachts de jungle in gaan om het heft in eigen handen te nemen terwijl de rest slaapt op het (tijdelijk) kamp (volgens mij). Dit ging om een doorgedraaide militair. Volgens mij was het in Vietnam maar weet het niet zeker.. niet de hele film gaat hierover maar dit is een bepaald stuk in de film.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
@ crise
crise
-
- 50 messages
- 18 votes
Nee dat is hem niet.. er was zo een kamp opgezet langs de rand van de jungle en daar rende die dan in en pas de volgende morgen of enkele dagen later (of waren het weken?) kwam die terug. Het was volgens mij best een epische oorlogsfilm maar dit weet ik niet zeker. Volgens mij waren er ook loopgraven tussen de hutten.. en er was veel regen volgens mij
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Hier moet hij zeker tussen staan.
Lijst van oorlogsfilms - Wikipedia.
Top 100 films (genre: Oorlog).
Veel zoek plezier
.
crise
-
- 50 messages
- 18 votes
Nee dat is hem ook niet... bedankt voor het meedenken allemaal. Benieuwd of ik hem nog vind.
crise
-
- 50 messages
- 18 votes
Tigerland van Joel Schumacher toevallig?
Nee ook niet...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
ik zoek een film:
Een oorlogsfilm waarin 1 (of waren het er 2) militairen snachts de jungle in gaan om het heft in eigen handen te nemen terwijl de rest slaapt op het (tijdelijk) kamp (volgens mij). Dit ging om een doorgedraaide militair. Volgens mij was het in Vietnam maar weet het niet zeker.. niet de hele film gaat hierover maar dit is een bepaald stuk in de film.
Platoon, Tears of the sun, Windtalkers, ... ?
gi4nt
-
- 58 messages
- 86 votes
Bij Shining, The (1980):
Ik ben op zoek naar een film die sterk lijkt op The Shining, of althans, zo ik mij herinner.
Het gaat ook over een jongetje dat noodgedwongen mee moet naar een groot hotel en daar allerlei horroscenario's tegemoet gaat. Voor zo ver ik mij herinner was ook dat jongetje bang voor een brandslang en een specifieke kamer. Ik heb altijd het idee gedacht dat dit jongetje lijkt op die uit the 6th sense, maar hij is niet dezelfde.
Het is erg lang geleden dat ik hem gezien heb, maar kan hem nergens terug vinden. Hopelijk kan iemand mij verder helpen in deze zoektocht. Alvast bedankt!
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Bij Shining, The (1980):
Ik ben op zoek naar een film die sterk lijkt op The Shining, of althans, zo ik mij herinner.
Het gaat ook over een jongetje dat noodgedwongen mee moet naar een groot hotel en daar allerlei horroscenario's tegemoet gaat. Voor zo ver ik mij herinner was ook dat jongetje bang voor een brandslang en een specifieke kamer. Ik heb altijd het idee gedacht dat dit jongetje lijkt op die uit the 6th sense, maar hij is niet dezelfde.
Klinkt heel erg als de mini-serie variant van deze film; The Shining (1997).
DigiX
-
- 8 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):
Ik zoek een film die ik jaren geleden heb gezien, ik weet de titel niet meer. Volgens mij was het een film (thriller) uit Engeland.
Wat ik me kan herinneren is het volgende.
Een man is op de vlucht voor een andere man die hem wil vermoorden. Hij vlucht per trein naar het open Engelse landschap en graaf zich in, in een open veld. (in de omgeving zijn veel raven of roeken) Hij bevind zich nu onder de grond met een paar openingen voor zuurstof. De man die hem wil vermoorden weet hem uiteindelijk te vinden en probeer uit alle macht hem daar uit te krijgen, hij probeer o.a. hem uit te roken zodat hij naar boven komt maar dat mislukt.
De man onder de grond weet met wat materiaal wat hij voorradig heeft een soort pijl af te schieten met een elastiek of zo iets. Hij schiet door een luchtgat naar zijn tegenstander en schiet hem neer.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij was de man onder de grond Michael Gambon (perkamentus uit de film Harry Potter). Maar dit weet ik absoluut niet zeker.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Rob
DigiX
-
- 8 messages
- 0 votes
Bubblez, bedankt voor je reactie.
Helaas is dit niet de film die ik bedoel.
Rob
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als ik de plot zo lees, zie ik onmiddellijk Alan Bates voor me (en niet Michael Gambon) - ik kan er evenwel zo geen titel op plakken.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Ben opzoek naar een film maar kan echt niet op de naam komen.
Het is een home invasion film en weet dat op de cover een man staat met een camera die 2 mensen filmt die in bed liggen te slapen.
crise
-
- 50 messages
- 18 votes
ja platoon was het volgens mij! wat een film!
Mike.
-
- 4 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Zoekende:
Beste film liefhebbers,
Ik zit met een probleem helaas.
Ik zoek nu al voor een tijdje een film maar ik kan hem nergens aan herkennen.
Hoe hij gaat dat weet ik wel :
Er een man die overleefd een helikopter crash helpt zijn mede soldaten uit de helikopter.
Echter blijkt achter af dat zijn rug gebroken was en dat hij met 2 andere op z'n schouder ergens heen is gelopen.
Door dat hij z'n rug gebroken had kon hij niet meer lopen en moet hij revalideren.
Uit eindelijk kan hij weer lopen door een tegen prestatie dat hij uit ging met zijn trainster als hij weer kon lopen.
Daar draait uit eindelijk de film om...
Heeft iemand enig idee welke film dit is ?
Bij voorbaat dank!
Mvg,
Mike
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Mike.
-
- 4 messages
- 0 votes
Nee de film is al een paar kaar oud die ik bedoel.... Dat is dus niet de film ....
@shinobi
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Het klinkt in ieder geval als een Jack Ryan boekverfilming.
Misschien dat 'ie hier tussen zit: Lijst Jack Ryan films.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Een film over een lerares die word geplaatst op een "probleem" school in the hood.. Wanneer ze de kinderen manieren probeert bij te brengen en ze probeert ze met plezier naar school te gaan.. Ze neemt 1 zo'n jonge mee naar huis die de dag erna vermoord werd..
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
Hoi, ik ben op zoek naar een film die ik niet ken. Op de cover (mm) staat een vrouw ingepakt/ verdrukt in een telefooncel. Het is een jaren 80 telefoon-stalker thriller a la someone is watching me van carpenter. Heeft een redelijke score op de site. Ik weet niet wie hem heeft gemaakt. Iemand enig idee wat ik bedoel?
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Hoi, ik ben op zoek naar een film die ik niet ken. Op de cover (mm) staat een vrouw ingepakt/ verdrukt in een telefooncel. Het is een jaren 80 telefoon-stalker thriller a la someone is watching me van carpenter. Heeft een redelijke score op de site. Ik weet niet wie hem heeft gemaakt. Iemand enig idee wat ik bedoel?
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Ik herinner me ineens een Amerikaanse film waarin een groep tieners (van tevoren getraind en geselecteerd) op een heel lange ruimtereis moeten. Een van de dingen die me nog helder bijstaat is dat ze op een gegeven ogenblik de radiosignalen die ooit vanaf Aarde de ruimte in zijn gegaan passeren en ze dansen dan op één of ander jaren zestig nummer.
Iemand een idee welke film dit is?
-
- 13470 messages
- 1305 votes