• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.244 actors
  • 9.374.477 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Nee, de film die ik bedoel is ergens uit de jaren tachtig of begin negentig.

Wel bedankt voor het meedenken!

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

Baggerman wrote:

Ik herinner me ineens een Amerikaanse film waarin een groep tieners (van tevoren getraind en geselecteerd) op een heel lange ruimtereis moeten. Een van de dingen die me nog helder bijstaat is dat ze op een gegeven ogenblik de radiosignalen die ooit vanaf Aarde de ruimte in zijn gegaan passeren en ze dansen dan op één of ander jaren zestig nummer.

Iemand een idee welke film dit is?

Doet me denken aan Space Camp (1986)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Bubblez wrote:

Doet me denken aan Space Camp (1986)

Dat is hem inderdaad! Bedankt Bubblez!

jordy123

• 12 messages
  • 127 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek een film:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een film over een tank in noord Afrika tijdens de tweede wereldoorlog die de weg/battelion kwijt raakt. En

Gr.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7372 votes

Deze misschien?

The Beast of War (1988)

wdmcm

• 5 messages
  • 0 votes

hoi allemaal. Al hopeloos weken op zoek naar een film.. krijg hem nergens gevonden.

De film heb ik ergens gezien in een van de jaren 2006/2009(zeer waarschijnlijk)

Het gaat over een groep jongeren die via een live stream op het internet een kamer van een huis zien. Deze kamer wordt via een live stream verbouwd, met name een soort van kist. In dat huis lopen mensen rond met gasmaskers, en deze proberen daar slachtoffers te maken(of iets in die richting). Op een gegeven moment gaan ze op onderzoek uit en komen dan in het betreffende huis aan. Als een jongen van de groep ontdekt dat de netwerkkabels zijn verwisseld, beseffen ze dat ze midden in een live stream zitten en dat ze het volgende slachtoffer zijn. Er komen nog wel twee politieagenten aan de deur, maar die hebben niks in de gaten en vertrekken weer.

Duidelijker kan ik het helaas niet omschrijven, is ook al lang geleden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, die zal ik eeuwig dankbaar zijn:)

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Volgens mij is dat My Little Eye (2002) wdmcm.

wdmcm

• 5 messages
  • 0 votes

Dank je voor de reactie. Die is het helaas niet. Wat ik toe wil voegen aan het verhaal is dat ze bij aanvang van de film niet in het huis zitten, maar op onderzoek gaan en dan vanzelf in het huis terechtkomen. Het is een gewoon huis midden in een woonwijk. De personen in het huis die de boel monteren en online zetten hebben een gasmasker op. Het zou kunnen dat ze vlammenwerpers dragen, of een rookbomwerper.

Dit muziekje hoor je als de kist in de kamer wordt verbouwd:

Fortune Teller - The Legend of Zelda: A Link to the Past - YouTube

DigiX

• 8 messages
  • 0 votes

Ik zoek een film die ik jaren geleden heb gezien, ik weet de titel niet meer. Volgens mij was het een film (thriller) uit Engeland.

Wat ik me kan herinneren is het volgende.

Een man is op de vlucht voor een andere man die hem wil vermoorden. Hij vlucht per trein naar het open Engelse landschap en graaf zich in, in een open veld. (in de omgeving zijn veel raven of roeken) Hij bevind zich nu onder de grond met een paar openingen voor zuurstof. De man die hem wil vermoorden weet hem uiteindelijk te vinden en probeer uit alle macht hem daar uit te krijgen, hij probeer o.a. hem uit te roken zodat hij naar boven komt maar dat mislukt.

De man onder de grond weet met wat materiaal wat hij voorradig heeft een soort pijl af te schieten met een elastiek of zo iets. Hij schiet door een luchtgat naar zijn tegenstander en schiet hem neer.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Rob

DigiX

• 8 messages
  • 0 votes

Heb hem inmiddels gevonden.

het is de film Rogue Male, met in de hoofdrol Peter O'Toole.

bedankt in ieder geval.

Rob

KimberleyL

• 56 messages
  • 19 votes

Goedenavond!

Ik zoek een film, kan hem niet vinden...

Gaat over een brand in een bos (vrij lange film). Er komt echt een vuurzee over de brandweer mannen heen niet elke brandweer man overleefd het. De brand komt ook steeds dichter bij de bevolking ze schatten het verkeerd in de brand gaat sneller en sneller door de wind.

Ze blussen het uiteindelijk met een vliegtuig.

En het is niet de film met die gevangen.

Hoe heet deze nou??

groetjes kim

wdmcm

• 5 messages
  • 0 votes

Helemaal niemand die mij kan helpen met het zoeken van een film? Als iemand voor me wil zoeken heb ik er wel wat voor over, wil gewoon weten welke film het is

MarcHVD

• 4 messages
  • 1 votes

Pas een film gekeken, weet de naam van de film niet meer.

Gebouw werd overvallen door donkere mannen, stuk of 6/8 mannen.

De donkere mannen wouden persee praten met een man, 25 mensen binnen het gebouw gegijzeld.

Later in de film blijkt de man, van wie werd gedacht dat hij dood zou zijn nog levend is en aan de andere kant zat, hielp de overvallers.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Inside man

MarcHVD

• 4 messages
  • 1 votes

mikey wrote:

Inside man

Nee dit is hm niet, denk dat ie wel recenter is!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

MarcHVD wrote:

Pas een film gekeken, weet de naam van de film niet meer.

Gebouw werd overvallen door donkere mannen, stuk of 6/8 mannen.

De donkere mannen wouden persee praten met een man, 25 mensen binnen het gebouw gegijzeld.

Later in de film blijkt de man, van wie werd gedacht dat hij dood zou zijn nog levend is en aan de andere kant zat, hielp de overvallers.

Chaos (2005) (II)

mister blonde

• 12696 messages
  • 5830 votes

wdmcm wrote:

Helemaal niemand die mij kan helpen met het zoeken van een film? Als iemand voor me wil zoeken heb ik er wel wat voor over, wil gewoon weten welke film het is

Ik weet niet precies wat voor onzedelijke voorstellen je in gedachten hebt (daar zal ik bij voorbaat maar alvast voor bedanken), maar is deze het niet gewoon Untraceable (2008)

Of deze Live Feed (2006)

MarcHVD

• 4 messages
  • 1 votes

Thnx bro!

Dacht ie wel recent was haha, maar toch niet. Top, thnx!

wdmcm

• 5 messages
  • 0 votes

Zijn het helaas ook niet..

wizkristof

• 38 messages
  • 67 votes

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een film uit de jaren '90 ongeveer. Denk eerder eind jaren '90.

De film begint in een ruimte waar enkele personen een gesprek voeren/onderhandelen/ondervraagd worden. Ik herinner me dit vaag. Daarna zie je een scène waar men op een basis is waar een leger zich settled. Op dat domein is een hele diepe put dat als toegangsweg dient tot een ondergronds stelsel van gangen. Dit lijkt ook een soort van militaire basis. In deze gangen doolt een soort van mechanisch monster rond dat iedereen afslacht. Ik herinner me dat het een soort van rode laser richtte om mensen af te schieten. Dan herinner ik me de eindscène nog vaag: ze komen in een kamer terecht waar torens staan die elektrische schichten vormen.

Iemand een idee welke film dit zou kunnen zijn?

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

@wizkristof: Death Machine (1995)?

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Ik zag gisterenavond een film op Film1 maar ik kan 'm niet meer terugvinden.

Hij kwam uit het Verenigd Koninkrijk.

Ging voornamelijk over twee broers die in een straatbende zaten. Het kleine broertje kwam er stiekem bij en brengt drugs rond, terwijl de oudere broer (genaamd Rash) geld wilde sparen voor zijn broertje om een opleiding te kunnen volgen. De oudere broer zat zonder werk en kwam terecht bij een fotograaf en later blijkt dat hij homoseksueel is en met hem een relatie heeft. Er moet nog afgerekend worden met een rivaliserende bende; Rash moet iemand vermoorden genaamd 'Demon'. In ruil daarvoor laat de bende waar hij bij zit zijn broertje met rust.

Iemand toevallig een idee?

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Bedankt!

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

wdmcm wrote:

hoi allemaal. Al hopeloos weken op zoek naar een film.. krijg hem nergens gevonden.

De film heb ik ergens gezien in een van de jaren 2006/2009(zeer waarschijnlijk)

Het gaat over een groep jongeren die via een live stream op het internet een kamer van een huis zien. Deze kamer wordt via een live stream verbouwd, met name een soort van kist. In dat huis lopen mensen rond met gasmaskers, en deze proberen daar slachtoffers te maken(of iets in die richting). Op een gegeven moment gaan ze op onderzoek uit en komen dan in het betreffende huis aan. Als een jongen van de groep ontdekt dat de netwerkkabels zijn verwisseld, beseffen ze dat ze midden in een live stream zitten en dat ze het volgende slachtoffer zijn. Er komen nog wel twee politieagenten aan de deur, maar die hebben niks in de gaten en vertrekken weer.

Duidelijker kan ik het helaas niet omschrijven, is ook al lang geleden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, die zal ik eeuwig dankbaar zijn:)

Is het niet "gewoon" Saw II?

En anders Vacancy, Vacancy II of Feardotcom.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Ik moet al een paar dagen terug denken aan een scène uit een film die ik volgens mij nog vrij recent heb gezien, maar omdat ik er niet op kan komen blijft het een beetje knagen.

Het is een oudere film in zwart-wit. Een man staat met zijn rug naar de camera en kijkt op een flatgebouw. Zijn schaduw groeit steeds groter op het gebouw. Dan loopt hij naar het gebouw toe, maar zijn schaduw veranderd niet. En vervolgens lijkt hij ook vertrapt te worden door zijn/de schaduw.

Enig idee?

Dr.Strangelove

• 332 messages
  • 3845 votes

In Overigen > Algemeen > Chaplin Hitler:

Ik zoek de titel van een docu die jaren geleden op tv is geweest (volgens mij AVRO Close up). Over de overeenkomsten tussen Chaplin en Hitler: in de zelfde week geboren, wereld beroemd, zwerver, snorretje etc

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.