- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
hanan1982
-
- 4 messages
- 0 votes
Nee dat is m niet, maar bedankt voor het meedenken.
Ik weet niet veel meer over dansfilm. Kan je indd niet zoveel mee. 
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
- Dansfilm met jongeren. Komen allemaal samen in een discotheek. (Geen dirty dancing, fame, etc)
Allemaal films die ik op tv heb gezien in de jaren 90.
Hoop dat iemand een idee heeft, ook al klinkt het allemaal heel onduidelijk!!
Misschien staat hij hier tussen: Dansfilms.
fluppebxl
-
- 218 messages
- 2427 votes
Hey,
Ik ben op zoek naar enkele films die ik lang geleden (als kind) heb gezien. Het probleem is dat het echt nogal ver zit in mijn geheugen, en dat ik me enkel flarden herinner, en nu ik de beschrijvingen hieronder lees besef ik dat ze misschien nogal belachelijk triviaal overkomen. De kans dat jullie me kunnen helpen is dus niet al te groot, maar ik wil het er toch op wagen 
- Eerste is een horror of thriller film, die gaat over een koppel of een gezin die verhuizen naar een klein eiland. Daar gebeuren enkele vreemde dingen en het is een mysterie wie of wat er achter zit. Ik denk dat er ook mensen sterven, maar daar ben ik niet zeker van, ik weet wel 100% zeker dat hun (zwarte) kat gedood wordt. Uiteindelijk blijkt de dader de enige te zijn die ze echt vertrouwden, een soort van toezichter op het eiland (zijn precieze functie weet ik niet). Op het einde vaart hij weg in een roeibootje en laat hen op het eiland achter. Ik herinner me ook nog een schilderij dat iets met het verhaal te maken heeft, maar ik zou bij God niet meer weten wat de precieze link is.
Tweede en derde beschrijving horen mogelijk bij dezelfde film; ik denk het niet, maar ik wil het niet helemaal uitsluiten):
- Een film uit jaren 80 of ten laatste begin jaren 90. Twee mannen hebben een verhitte discussie in een toiletruimte, en om zijn punt kracht bij te zetten duwt de ene de andere met z'n hoofd in de wc-pot. Voor mij was dat mijn eerste schuchtere kennismaking met iets wat ik als "horror" zou durven omschrijven
Daarna kuist ie z'n gezicht af met zakdoekjes.
- Zelfde tijdsperiode: een soort whodunnit-verhaal, met een groep mensen die op z'n minst een deel van de film over een hoge berg wandelen. Ik weet niet met hoeveel ze zijn, maar ik dénk dat enkelen onder hen sterven en dat niet duidelijk is wie de dader is. Het enige wat ik me nog wel heel goed herinner is dat op het einde nog twee mensen overblijven, dat de ene bekent dat hij de dader is (of op z'n minst toch een soort bad guy is), en hij duwt de andere van de rots. Onthou dus wel dat ik niet helemaal zeker ben of er onderweg ook mensen sterven (of wat de precieze verhaallijn is), dus daar zeker niet op vastpinnen.
Soit, als niemand me erbij kan helpen heb ik tenminste nog eens door mijn jeugdherinneringen kunnen graven, en daarvoor alleen al was dit bericht de moeite waard 
TheDiningDead
-
- 170 messages
- 111 votes
Die laatste zou Shoot to kill (1988) kunnen zijn...
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
FOOTLOOSE?
Starmaster501
-
- 882 messages
- 174 votes
Ik zoek een Aziatische film die zich afspeelt in een appartementencomplex en in de film wordt er tegen geesten in dat complex gevochten en een vrouw probeert haar man in leven te houden maar die veranderd in zo'n geest en... pff... Ben het verder helemaal kwijt... Help? 
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Ik zoek een Aziatische film die zich afspeelt in een appartementencomplex en in de film wordt er tegen geesten in dat complex gevochten en een vrouw probeert haar man in leven te houden maar die veranderd in zo'n geest en... pff... Ben het verder helemaal kwijt... Help?
Appeltje88
-
- 1 messages
- 0 votes
Hooi hoi, ik ben al een tijdje opzoek naar een film die ik een jaar of 5 geleden heb gezien maar niet helemaal en de titel ooknog kwijt ben .. De film begint dat er een klein jong meisje met rode krulletje uit de zee komt met een reddingsband z'n rood witte daarna vind een vrouw haar en neemt ze haar mee naar haar huis en droogt ze haar ze praat niet maar begint keihard te gillen verder weet ik helaas niet meer hoe dit verder ging weet iemand aub de titel ??!? Groetjes
m.artijn_
-
- 23 messages
- 1 votes
Hoe heet de film waar iemand ontvoerd is en door middel van opdrachten kunnen ze degene terugkrijgen. Meer weet ik op het moment niet meer...
bvd
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Hoe heet de film waar iemand ontvoerd is en door middel van opdrachten kunnen ze degene terugkrijgen. Meer weet ik op het moment niet meer...
bvd
Evanne
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar een film die ik heel wat jaar geleden heb gezien op, ik dacht tv.
Het gaat over een aantal mensen die in een zeppelin, waar onder andere een grote bibliotheek in zit, op reis gaan in Egypte naar wat ik me kan herinneren. Tijdens die reis komen ze mythische wezens tegen zoals harpijen en minotaurus en volgens mij ook medusa.
Heeft iemand enig idee welke film dit kan zijn?
Bubblez
-
- 2059 messages
- 2501 votes
Ik ben op zoek naar een film die ik heel wat jaar geleden heb gezien op, ik dacht tv.
Het gaat over een aantal mensen die in een zeppelin, waar onder andere een grote bibliotheek in zit, op reis gaan in Egypte naar wat ik me kan herinneren. Tijdens die reis komen ze mythische wezens tegen zoals harpijen en minotaurus en volgens mij ook medusa.
Heeft iemand enig idee welke film dit kan zijn?
Doet me denken aan The Adventures of Baron Munchausen (1988)
Sariixoxo
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo Iedereen,
Ik heb ooit eens een heel mooie film gezien over een jeugdvoorziening (instelling).
Wat ik mij nog kan herinneren ging het over een zwarte jongen die geadopteerd is geweest en zijn vader/nonkel (ik weet het niet meer) had vermoord omdat hij seksueel mishandeld werd. Hij zat nu in een instelling en je bekijkt zijn verhaal daarin. Op een moment gaat hij ook terug naar de vrouw die hem had geadopteerd. De directrice (molliger vrouw) van de instelling helpt hem ook heel veel
Iemand een idee? Ik ben heel stom geweest om de naam niet op te slaan en het is lang geleden dat ik hem heb gezien. Volgens mij gaat het over een film rond 2008-2009?
Alvast bedankt!
Flieber
-
- 116 messages
- 829 votes
Het doet mij denken aan de Voyage of the unicorn, ze reizen hierin wel in een gewoon schip maar de Minotaurus en Medussa komen er wel in voor.
henkies
-
- 89 messages
- 502 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):
Weet iemand in welke film (1,2,3) van Flodder of welke serie van Flodder, zoon Kees, een winkelwagen weg trapt, na het inladen van de boodschappen, als ze wegrijden op het parkeer terein van de supermarkt?
theking
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > horrorfilm eind jaren 70 begin jaren 80:
Ik zoek de naam van een horrorfilm !eind jaren 70 of begin 80).Het gaat over tieners die in in een kasteel of groot huis verblijven waar de vorige eigenaars zijn van verdwenen.De butler en de zoon van de familie zitten in de kelder verscholen.Op de Belgische filmposter stond een auto die in een hek was gereden.Kan iemand mij helpen?
scooby228
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik zoek de titel van een kerstfilm. In de opening speelt een acteur (ik dacht eerst Dan Aykroyd, maar twijfel nu) dat hij naar zijn werk gaat. In net pak vertrekt hij en via 2 stations verkleed hij zich tot bedelaar enzo blijkt hij zijn geld te verdienen, aan het eind vd dag verkleed hij zich weer en komt weer in net pak thuis.
MerikW
-
- 65 messages
- 130 votes
Een vriend van mij zoekt een film waarin de ouders van een meisje werden vermoord door de buurman die een moordenaar was. Dan gaat die buurman/moordenaar haar opvoeden en wordt zei ook een moordenaar. alvast bedankt!
deesjefretsels
-
- 1 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > title van een film:
hallo,
ik hoop dat iemand van jullie mij kunt helpen
ik heb heel lang geleden eens een film gezien denk zeker 20 jaar geleden maar weet niet meer hoe hij heet ik was toen ongeveer 8 jaar
het ging over een prins (denk ik) die met een paar andere een soort betoverd bos in moesten om een prinses te redden van een heks
de hele weg in dat bos gebeurde er van alles zo moesten ze door een moeras iedereen die erin ging ging dood behalve (de prins) omdat hij een ring aanhad waardoor hij onsterfelijk was
het lukt hem dan natuurlijk om het meisje te redden en de heks te dode en alles kwam terug goed zijn 'volgelingen' kwamen ook terug tot leven
zo ging het als ik het mij nog goed kan herinneren
ik hoop dat er hier iemand mij kan helpen
grtz daisy
Flipman
-
- 7110 messages
- 1141 votes
De wederhelft van mijn broer vroeg me naar een film waarin een man steeds blinder wordt en uiteindelijk alleen nog maar de kleur rood kan zien. Da's alles wat ik weet. Kan iemand ons helpen?
-
- 13470 messages
- 1305 votes
De wederhelft van mijn broer vroeg me naar een film waarin een man steeds blinder wordt en uiteindelijk alleen nog maar de kleur rood kan zien. Da's alles wat ik weet. Kan iemand ons helpen?
Bubblez
-
- 2059 messages
- 2501 votes
La Ultima Mirada (2006)?
Jeraboelens
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Ik zoek..r had:
Hallo iedereen!
Ik ben op zoek naar de titel van een film..
De film gaat over een ontvoering van een meisje (ik denk op een camping) door een grote, bijna kale man. Hij geeft haar zijn hemd om aan te trekken en ze moet in de auto stappen. Samen 'reizen' ze wat rond. Ik dacht ook dat het meisje heel kort had. De man geeft haar een kettinkje uit een winkeltje aan de weg. Hij zegt dat dat heel veel voor hem betekend dus moet ze het aandoen. Ze doet het aan.
Na een tijdje stopt de man met rijden als ze toekomen aan de haven. Hij neemt haar mee tussen de buizen enzo van de haven. Daar kilt hij het meisje en smijt hij haar in het water. Het kettinkje houdt hij in een doosje, waar er nog veel meer kettinkjes zitten.
Als je hem weet, kan je me alsjeblieft helpen? Ik zoek de film al zo lang om opnieuw te bekijken!
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Hallo iederen,
Ik zoek een filmtitel van een fim die gaat over een dame die een man redt van een trein of metro ongeluk. In het ziekenhuis is hij zijn geheugen kwijt,en zij doet -ook tegen zijn familie-alsof ze zijn vrouw is.