- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
.hij is volgens mij vorig jaar op tv geweest.
Ik zie alleen niet dat hij op tv is geweest. Lijkt me wel een aardige film, dus binnenkort even bekijken. 
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Ik zoek een film waarvan ik vaag nog iets van weet. Het ging over een vrouwelijke wetenschapper (of zo) en ze vindt een lab met een bevroren man in, ze ontdooit hem en er begint een romance. De rest weet ik niet zo goed meer. Alvast bedankt voor de hulp.
braintag
-
- 17 messages
- 34 votes
ik herhaal hem nog even, iemand een idee????
Help! Ook ik zoek een filmtitel. Het is een Engelse film. Hij gaat over een jonge vrouw die in dienst komt als secretaresse bij een soort ideëengoeroe. Late komt ze bij een ander bedrijf in dienst en wordt de man opnieuw ingehuurd om creatieve innovatieve dingen te bedenken. Na maanden denken komt hij op het idee boekwinkels met koffieshops uit te rusten. De man wordt ontslagen.
Meer wee t ik er niet meer van. In het begin was e man erg rijk, maar langzaam verliest hij zijn fortuin. De film beslaat een lange tijdperiode. Ik hoop dat iemand hier iets mee kan. Alvast bedankt!
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Ik denk aan Forever Young (1992)
Kan het inderdaad zijn. Het is een soldaat uit de jaren 20-40 dus dit zit sowieso goed. Ik zal hem eens kijken om te zien of het deze wel is. Dank je!
Bubblez
-
- 2059 messages
- 2501 votes
ik herhaal hem nog even, iemand een idee????
Ik vond Personal Affairs (2009), maar denk niet dat dit 'm is.
Bedoel je Engels als in Brits? En rond welk jaar? Bekende acteurs?
jessiekaatje
-
- 7 messages
- 3 votes
Hallo,
ik ben op zoek naar een film uit mijn jeugd , destijds ( zal in de beginjaren 70 zijn geweest ) op tv gezien in zwart-wit.
Het vreemde is dat ik me van de film zélf niet zo heel veel herinner maar dat vooral het einde een diepe indruk op mij maakte.
Het gaat over een jongen en zijn paard en het verhaal speelde zich af in een nogal dunbevolkt gebied ergens aan een kust met stijle rotsen. Ik herinner me wat kleine boerenhuisjes en wijdse landschappen.
Vooral die stijle rotsen / kliffen zie ik nog voor me omdat aan het eind van de film de jongen op zijn paard werd achtervolgd door mannen op paarden en zich uiteindelijk van die rotsen stortte.
Ik was destijds ontroostbaar ( jaar of 10 oud ) en ik kan me ook herinneren dat de film een paar jaartjes later weer werd uitgezonden maar toen mocht ik hem niet meer kijken van mijn moeder , die zag letterlijk de bui al hangen !
Het o zo trieste einde van de film staat echt in mijn geheugen gegrift maar nu wil ik zo graag het 'verhaal' van de film weten.
Oh , ik ben erg benieuwd of iemand me verder kan helpen.
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Hallo allemaal,
ben ik weer eens na een hele periode.
Heb even een zetje nodig, wilde gisteravond een film kijken, naar ik dacht met de titel "Anna" heb ik er drie gevonden hier, maar niet wat ik bedoelde.
Een "jong meisje" woont met haar vader in de wildernis. Haar vadr is een gevlucht ex-geheim agent en traint zijn dochter spartanisch. Dan als ze er klaar voor is druk zij een knop in waarmee zij hun locatie prijs geeft en begint er een kat en muis spel en waar ze alles wat haar vader haar geleerd heeft in praktijk brengt om in leven te blijven.
Thanks in advance
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Dan staan de overgebleven aanvragen van destijds nog steeds open.
Iedereen weet wist welke ik bedoelde, maar niemand wist de titels.
Wel die heb ik geen van allen tot op heden.
wel door alles door te spitten titels voor anderen gevonden, was het in ieder geval niet voor niets.
Zal de vragen weer eens boven water halen en plaatsen, nieuwe leden nieuwe kansen!!??
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Hallo allemaal,
ben ik weer eens na een hele periode.
Heb even een zetje nodig, wilde gisteravond een film kijken, naar ik dacht met de titel "Anna" heb ik er drie gevonden hier, maar niet wat ik bedoelde.
Een "jong meisje" woont met haar vader in de wildernis. Haar vadr is een gevlucht ex-geheim agent en traint zijn dochter spartanisch. Dan als ze er klaar voor is druk zij een knop in waarmee zij hun locatie prijs geeft en begint er een kat en muis spel en waar ze alles wat haar vader haar geleerd heeft in praktijk brengt om in leven te blijven.
Thanks in advance
Veel kijkplezier vanavond.
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
aaaaaaaaaaH...anna.
Zat er niet ver naast toch 
Thanks
Bubblez
-
- 2059 messages
- 2501 votes
Hallo,
ik ben op zoek naar een film uit mijn jeugd , destijds ( zal in de beginjaren 70 zijn geweest ) op tv gezien in zwart-wit.
Het vreemde is dat ik me van de film zélf niet zo heel veel herinner maar dat vooral het einde een diepe indruk op mij maakte.
Het gaat over een jongen en zijn paard en het verhaal speelde zich af in een nogal dunbevolkt gebied ergens aan een kust met stijle rotsen. Ik herinner me wat kleine boerenhuisjes en wijdse landschappen.
Vooral die stijle rotsen / kliffen zie ik nog voor me omdat aan het eind van de film de jongen op zijn paard werd achtervolgd door mannen op paarden en zich uiteindelijk van die rotsen stortte.
Ik was destijds ontroostbaar ( jaar of 10 oud ) en ik kan me ook herinneren dat de film een paar jaartjes later weer werd uitgezonden maar toen mocht ik hem niet meer kijken van mijn moeder , die zag letterlijk de bui al hangen !
Het o zo trieste einde van de film staat echt in mijn geheugen gegrift maar nu wil ik zo graag het 'verhaal' van de film weten.
Ik denk dat het Jesse James (1939) is.
Zie hier de betreffende scène.
jessiekaatje
-
- 7 messages
- 3 votes
Bubblez Hoi
Dank je voor de moeite , maar nee ... helaas is 't em niet.
De film die ik zoek lijkt qua sfeer van opnemen veel op een ( ook al zo'n sentimentele) tv serie uit mijn jeugd : Sébastien. Daar was ik door zoeken naar de film al bij terecht gekomen en vond dus weer iets moois !
En die steile rotsen/kliffen in mijn film lijken weer op bijv. de Normandische kust.
Kan ook wel zijn dat het een Franstalige film is , ik heb geen benul van de taal.
Ik ben er vrij zeker van dat het zwart-wit was en de jongen had blond haar ( haha ...alsof dát de oplossing biedt )
Nou , ik ga ook verder zoeken , op een of andere manier móet ik voor m'n gevoel die film weer zien.
Bedankt voor je moeite , greetz JK
ivo0827
-
- 3 messages
- 0 votes
haa,
ik heb vroeger eens en film gezien die ging over een meisje die uit een gesticht was ontslagen en nu weer thuis bij haar vader woonde. maar ze had nog steeds waanideeen dat ze een zus heeft, aan het eind vd film blijkt die zus helemaal niet te bestaan. tijdens die film vermoord ze geloof ik ook nog een aantal mensen, 1 valt van een klif geloof ik. wie weet de titel van deze film??
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
Janghwa, Hongryeon (2003) of anders de usa remake the uninvited.
Bubblez
-
- 2059 messages
- 2501 votes
@ivo0827: Misschien anders A Tale of Two Sisters
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Hallo,
Zo direct kan ik het niet zeggen maar misschien helpt deze lijst je wat meer. Klik
mikey
-
- 28988 messages
- 5140 votes
ivo0827
-
- 3 messages
- 0 votes
nee, zijn t allemaal niet, wel leuke films trouwens, haha! maar bij die ik bedoel komt het er op het einde op neer dat dat meisje al die mensen heeft vermoord, en ze een soort waanideeen heeft. en ze denkt constant dat ze met dr zus is, daar praat ze dan ook mee, en doet ze van alles mee (gesprekken over vroeger enzo, geloof ik, en over hun moeder ofzo). maar op t eind blijkt dat ze in die kliniek (waar ze in t begin van de film uitkomt) in moest omdat ze die zus heeft vermoord. in heb begin vraagt ze ook aan die niet bestaande zus waarom ze nooit contact met haar heeft opgenomen toen ze in die kliniek zat, en dan zegt die dooie zus dat ze brieven heeft gestuurd. en de volgende scene zie je dat meisje dan door een raam naar binnen kijken en daar zit die zus tegen die vader te schreeuwen, waarom hij die brieven niet op de post heeft gedaan. maar die vader zit de krant te lezen en reageert niet, omdat die zus (wat op t eind blijkt) helemaal niet bestaat maar dat dat meisje gewoon psychisch niet goed is... dat is alles wat ik nog kan herrinneren van die film...
Bubblez
-
- 2059 messages
- 2501 votes
Die had ik ook al genoemd
Oeps, ik zie het ja, sorry.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Overigen > Televisie > Ik zoek... de titel van een serie
hanan1982
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik ben opzoek naar drie oude films:
- Weet helaas niet precies waar het verhaal over ging. Kan me herinneren dat het met vogels te maken had. Vogels die mensen aanvallen. Kan me een scene herinnering dat een vrouw bij een auto wordt aangevallen. Op de achtergrond een grote witte huis?
- Een man probeert in te breken in een huis. Binnen vindt hij een vrouw, die hij gevangen houd. Dan krijgen ze een relatie. Een scene dat de vrouw vastgebonden is aan het plafond is het enige wat ik me kan herinneren.
- Dansfilm met jongeren. Komen allemaal samen in een discotheek. (Geen dirty dancing, fame, etc)
Allemaal films die ik op tv heb gezien in de jaren 90.
Hoop dat iemand een idee heeft, ook al klinkt het allemaal heel onduidelijk!!
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Kan me herinneren dat het met vogels te maken had. Vogels die mensen aanvallen. Kan me een scene herinnering dat een vrouw bij een auto wordt aangevallen. Op de achtergrond een grote witte huis?
hanan1982
-
- 4 messages
- 0 votes
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
- Een man probeert in te breken in een huis. Binnen vindt hij een vrouw, die hij gevangen houd. Dan krijgen ze een relatie. Een scene dat de vrouw vastgebonden is aan het plafond is het enige wat ik me kan herinneren.
- Dansfilm met jongeren. Komen allemaal samen in een discotheek. (Geen dirty dancing, fame, etc)