• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.488 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

TheJordanYT

• 10 messages
  • 669 votes

Ik ben op zoek naar een film die gaat over een school, een klas iig. Dan vinden ze een kist met hun namen en de datum dat ze doodgaan en dan gaan die personen ook 1 voor 1 dood. Weet iemand welke film dat is?

foha85

• 2 messages
  • 0 votes

Ik ben op zoek naar de titel van de volgende film:

Het is al jaren terug dat ik deze heb gezien, dus weet niet meer de exacte inhoud van de film.

Het was een komedie met daarin volgens mij vrouwen in de hoofdrol die "per ongeluk" iemand hadden vermoord en vervolgens net deden of deze persoon nog leefde door deze o.a. met visdraad vast te zetten in een auto...

Iemand enig idee??

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Klinkt als Weekend at Bernie's (1989)

maar geen vrouwen.

Pegasus347

• 1 messages
  • 0 votes

Ik heb net deze website ontdekt en ik vind het gewoon weg super.

Ik zit dus al een paar maanden te zoeken naar een film maar ik kan hem echt niet terugvinden.

Dus ik hoop dat ik hier soelaas vind.

Het gaat over vliegtuigbouwers en de film gaat eigenlijk om te proberen door de geluidsmuur te gaan en het snelste vliegtuig ter wereld te bouwen. Ik ken niet de volledige film maar ik weet dat het einde bestond uit het feit dat de russen het eerste ruimtevliegtuig hadden gebouwd. En dat de vliegtuigbouwers 2 prototypes hadden en de testpiloot heeft 1 prototype gestolen en verborgen.

Meer weet ik niet en ik had graag eens die film herbekeken.

Alvast bedankt voor de informatie!

foha85

• 2 messages
  • 0 votes

Kos, Bedankt voor de reactie. Ik heb weekend at Bernie's gezien, maar helaas ging het niet om deze film. Nog meer suggesties?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

foha85

Wellicht een van deze twee films?

The Right Stuff (1983)

The Sound Barrier (1952)

Ik heb ze allebei zelf niet gezien.

DionneDarko

• 648 messages
  • 6111 votes

Een vriend stuurde me onlangs een bericht. Kunnen jullie me vertellen welke film hij zoekt? (En als jullie een reactie plaatsen willen jullie dan please mijn naam er even bij neerzetten voor de duidelijkheid?)

Trouwens jij bent heel goed met films hè? Ik zoek al tijden naar een ouwe western (waar ik normaliter niet zoveel mee heb) maar kan ‘m niet vinden omdat ik en de titel niet weet en de acteurs niet,.. Tja dan wordt t moeilijk hè. Heb al op verhaal gezocht maar dan kom ik er ook niet… Het gaat over een boerendochter wiens familie afgeslacht word waarna zij verkracht wordt en dan door een vreemdeling wordt gevonden. Vervolgens krijgt ze schietles van die revolverheld waarna ze wraak gaat nemen op de bende die haar familie heeft vermoord en haar verkracht… Vond ‘t een van de beste westerns ooit.. Waarschijnlijk vooral ook door de vrouwelijke hoofdrol.. Heb jijenig idee? Het is volgens mij ook niet zo'n hele bekende film? Meen ook dat ‘t een Italiaanse titel had (spaghetti western?) Ik schat zo in dat de film iig voor 1984 gemaakt moest zijn want zag hem als 10 jarige op televisie.

DionneDarko

• 648 messages
  • 6111 votes

Zelf zoek ik ook al jaren een film waarin een jong kind gekidnapt wordt (staat me bij dat dit bij een winkel was maar misschien haal ik dat met iets anders door de war). Jaren later staat hij als tiener/twintiger ineens bij zijn echte ouders op de stoep. Maar wat zij niet weten is dat hij hun echte zoon niet is maar een ander kind wat óók gekidnapt was. Hij heeft hun zoons verhalen altijd aangehoord vandaar dat hij inside informatie heeft waar in feite alleen die zoon over kon beschikken. Iedereen die hem van liegen verdenkt of hem in de weg staat met de band met die moeder die vermoord hij. Hij gooit of lokte ook iemand in een ijsmeer geloof ik. Ondertussen speelt hij de rol van perfecte zoon. Uiteindelijk komt die moeder achter zijn ware aard en ontdekt ze dat hij haar echte zoon ook vermoord heeft zodat hij zijn identiteit kon overnemen. Hij was zo verknipt geworden door die mensen die hem hadden gekidnapt. (Of hij die kidnappers ook heeft vermoord weet ik niet meer?) Zelf was hij als baby al ontvoerd en jaloers op de verhalen die de echte zoon nog wist te vertellen over zijn hechte gezin. Hij probeert die moeder ook te vermoorden wanneer hij doorheeft dat alles nu echt verpest is. Ik geloof dat 1 of andere sherrif ook net tot de conclusie was gekomen dat die gozer een bedriegende moordende maniak is en hij red de moeder. Heb deze film ooit gezien toen ik 7 was en hij heeft veel indruk op me gemaakt. Misschien als ik hem nu terug zou zien dat ie wel heel erg tegen zou vallen. Maar dan ben ik in ieder geval wel verlost, haha! Vermoed dat de film uit de jaren 80/90 stamt. (In ieder geval voor 1996) Voor zover ik weet was het een redelijk onbekende film zonder bekende acteurs. Schat zo in dat het een Amerikaanse film was maar het kan misschien ook een Canadese film zijn. Er kwamen veel houthakkershemden in voor en de film had een winters klimaat.

Heeft iemand een clue waar ik het over heb?

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat dat deze film is met Clint Eastwood: Two Mules for Sister Sara (1970) DarlingDionne. Het gaat alleen wel om een non en geen boerendochter.

DionneDarko

• 648 messages
  • 6111 votes

Erg bedankt voor het meedenken Shinobi maar de vriend die deze film zocht heeft hem per toeval net weten te vinden. Het bleek Hannie Caulder (1971) te zijn.

Wat betreft de film die ik zelf nog zoek wilde ik nog even toevoegen dat het waarschijnlijk om een tv-movie gaat.

sparkie

• 100 messages
  • 35 votes

@darlingdionne, die film met dat winters klimaat en houthakkershemden ... je bedoelt schijnbaar the stranger within?

myros

• 1 messages
  • 0 votes

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

De film gaat over een psychologe die niet meer gelooft in de liefde en in het leven. Door de behandeling van een nieuwe client, die dus een positieve invloed op haar heeft, krijgt ze er weer geloof in.

Was volgens mij een Amerikaanse productie uit de jaren '80 of '90. Het kan ook zijn dat ze later verliefd wordt op de client.

Alvast bedankt.

DionneDarko

• 648 messages
  • 6111 votes

Ja, het is de Stranger Within! Super bedankt sparkie! Je bent geweldig!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

myros wrote:

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

De film gaat over een psychologe die niet meer gelooft in de liefde en in het leven. Door de behandeling van een nieuwe client, die dus een positieve invloed op haar heeft, krijgt ze er weer geloof in.

Was volgens mij een Amerikaanse productie uit de jaren '80 of '90. Het kan ook zijn dat ze later verliefd wordt op de client.

Alvast bedankt.

prince o' tides

DionneDarko

• 648 messages
  • 6111 votes

Nu ik toch op dreef ben. Ik zoek nog een film (kan heel misschien ook een mini-serie zijn geweest?) Maar omdat ik alleen de voorstukjes gezien heb kan ik 'm niet echt duidelijk omschrijven. Er werd op RTL 4 continu reclame gemaakt voor de film (of miniserie) en het was toen een première volgens mij. Ik schat zo rond 1991/92/93/94/95. Het ging over vampieren die klassiek gekleed waren. Dus een beetje renaissance- baroque- Marie Antoinette-achtige kledij (en witte pruiken?) Er waren ook jongere kinderen die vampier waren, in ieder geval een jong meisje met gele ogen en hoektanden. Staat me iets van bij dat zij huilde omdat ze geen vampier wilde zijn en/of eenzaam was o.i.d. Het was geen kinderfilm. Ook speelde het zich volgens mij niet af in tegenwoordige tijd. Het was een serieuze en nogal macaber iets. Decor was ook fancy, grote landhuizen/kastelen. Wat ik mij herinner was het een grote dure productie. Ik wilde het heel graag zien maar dat mocht niet. (Ik keek al heel jong allerlei enge films dus vermoed dat het meer met het tijdstip te maken had) Heb zelf al heel vaak gezocht maar kan niets vinden wat erop lijkt helaas. (Andere films zoals Dirkie (1969), The Haunted (1991) en The Stranger Within allemaal kunnen vinden na jarenlang zoeken. Dit is het laatste waar ik mijn hoofd nog over blijf breken. Verwacht niets van dit oproepje want de omschrijving is ook wel erg vaag maar wie weet komt er wel iemand met het verlossende antwoord?

sparkie

• 100 messages
  • 35 votes

Eigenlijk zoek ik ook nog een film. Het gaat over een gezin dat een huis heeft geerfd. (althans dat dacht ik) Het huis bestaat hoofdzakelijk uit spiegels en volgens mij ook uit glas maar dat laatste weet ik niet zeker. Er gebeurt van alles in dat huis. Hier en daar wordt er een vermoord.

Sorry maar meer info kan ik niet geven. Valt volgens mij onder sf of horror en de film is dacht ik gemaakt ergens begin 2000.

DionneDarko

• 648 messages
  • 6111 votes

sparkie jij bedoelt vast Thir13en Ghosts (2001), klopt dat? Of anders idd The Glass House.

sparkie

• 100 messages
  • 35 votes

goh DarlingDionne. Wat snel en het is inderdaad Thirt13en Ghost.

The glass house bedoelde ik niet, maar is ook een kei van een film.

Bedankt voor de wederzijdse hulpvaardigheid !

DionneDarko

• 648 messages
  • 6111 votes

sparkie, blij dat ik de favor kon returnen! Helaas Baggerman, dat is 'm zeker weten niet. Snap volkomen hoe jij bij die titel bent gekomen. Heb Interview with the vampire al zeker 5 keer gezien en daar zit ook een huilend vampier-meisje in natuurlijk en het verhaal speelt zich ook ergens in de 18e eeuw af. Hoewel het er erg imposant uitzag toentertijd ben ik er nooit meer iets van tegen gekomen en alle bekende vampierenfilms ken ik zo ongeveer wel. Het is dus (jammer genoeg) geen hele bekende prent (wat ik zelf dus ook nogal vreemd vind omdat het er spectaculair uitzag). Toch bedankt voor het meedenken!

stemvantwente

• 50 messages
  • 80 votes

Een vriending vroeg me net of ik een film kon herinneren en dat kon ik. Maar ik kan niet op de titel komen.

Het gaat over 2 vriendinnen die samen dronken zijn, en die later op een dak gaan met zun 2e en dan drukt die 1 per ongeluk de 1 naar beneden omdat ze valt. En nu bleek dat ze dat over leeft heeft en dat die vriendin die haar van het dak af drukte haar met een kussen dood in het ziekenhuis, laten stikken. Verder heeft ze dan sex met zon soort gangster voor drugs, die ze later wil vermoorden en dan krijgt ze klappen met een knuppel of dat het net anders om was dat weet ik niet meer.

Wie kan me helpen aan de film titel?

Groet

TImMaris

• 2 messages
  • 0 votes

Ik ben opzoek naar een film. Volgens mij een soort horror film maar dat weet ik niet zeker.

Er worden mensen in de film vermoord maar er zit een logica achter. De mensen zijn allemaal op een foto gekomen en de moordenaar gebruikt deze foto om ze te vermoorden. Staat er iemand op de foto met een zonnebank of iets dergelijks dan worden ze daar of daarmee vermoord.

Help?

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

Ik zoek een film. Hij was futuristisch en ik weet niet helemaal meer hoe alles ging. Ik herinner me wel een scene dat de hoofdrolspeler in zijn kantoor zit (de grootte van een bezemkast) en dat zijn tafel smaller wordt omdat de ambtenaar in het kantoor naast hem dezelfde tafel naar zich toetrekt. De tafel zit dus door de muur en wordt gebruikt door 2 mensen

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

TImMaris wrote:

Ik ben opzoek naar een film. Volgens mij een soort horror film maar dat weet ik niet zeker.

Er worden mensen in de film vermoord maar er zit een logica achter. De mensen zijn allemaal op een foto gekomen en de moordenaar gebruikt deze foto om ze te vermoorden. Staat er iemand op de foto met een zonnebank of iets dergelijks dan worden ze daar of daarmee vermoord.

Help?

Final Destination 3 (2006)?

Zonnebank-scene

Rickyman

• 1282 messages
  • 2721 votes

stemvantwente wrote:

Een vriending vroeg me net of ik een film kon herinneren en dat kon ik. Maar ik kan niet op de titel komen.

Het gaat over 2 vriendinnen die samen dronken zijn, en die later op een dak gaan met zun 2e en dan drukt die 1 per ongeluk de 1 naar beneden omdat ze valt. En nu bleek dat ze dat over leeft heeft en dat die vriendin die haar van het dak af drukte haar met een kussen dood in het ziekenhuis, laten stikken. Verder heeft ze dan sex met zon soort gangster voor drugs, die ze later wil vermoorden en dan krijgt ze klappen met een knuppel of dat het net anders om was dat weet ik niet meer.

Wie kan me helpen aan de film titel?

Groet

Tof filmpje, klinkt als Alyce (2011).

jOERI

• 168 messages
  • 852 votes

Ja, die was het! Bedankt!

Boneka

• 2722 messages
  • 1398 votes

De film die ik zoek is nog niet zo oud geloof ik. Dit of vorig jaar. Op het eind maken ze een soort bunker in het bos en zijn goed bewapend tegen een groep mensen die hen aanvalt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.