• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.271 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

jippie2010

• 2612 messages
  • 8082 votes

Kathleen123 wrote:

In Film > Algemeen > Zoek titel waargebeurd verhaal:

Hallo,

Ik ben al even op zoek naar titel van een oudere film, begint namelijk op begraafplaats, de mama/vrouw is overleden, man blijft over met 4 jongens, hij werkt en het meisje die voor zijn kinderen zorgt lig meer in bed met haar vriend dan te kijken voor de jongens, op den duur nemen ze de man zijn kinderen af en worden overal rond geplaatst, kloosters, scholen, kinderen worden besneden, misbruikt enz.. man doet alles om zijn jongens terug te hebben, trouwen , werken, goede woning maar niks is genoeg, denk hij zeker jaar of 10 moet vechten eer hij ze terug mag ophalen, jongens komen half kreupel op hem af, heel hartverscheurende film, iemand die iets van die film afweet? alvast bedankt Mgv Kathleen

Ik denk dat je After the Promise (1987) bedoeld.

Martijn04

• 3 messages
  • 0 votes

Ik zoek al heel lang de titel van een film. De film gaat over een groep tieners bij de grens die vanuit een jeep in een woestijnachtig gebied jagen op dieren. Later beginnen zij op mensen te jagen die de grens oversteken. Zij rijden in een jeep achter de mensen aan en schieten de mensen dood voor de 'lol'. Als de mannen volwassen zijn worden zij geconfronteerd met deze vreselijke daden. Volgens mij is er een politieagent die dit uit gaat zoeken. Ik weet niet zeker of de mannen worden gechanteerd, maar in ieder geval wordt het verleden van de inmiddels succesvolle en rijke mannen langzamerhand ontvouwt. Iemand die de titel weet? Ik wil deze film graag nog een keer zien.

Bubblez

• 2056 messages
  • 2496 votes

Martijn04 wrote:

Ik zoek al heel lang de titel van een film.

The Hunt (2012)?

Martijn04

• 3 messages
  • 0 votes

Bubblez

The Hunt (2012)

Nee, maar bedankt voor het meedenken. Het is volgens mij een rechtbankfilm of een politie film, de clou van de film is dat een rijke succesvolle man, in zijn jeugd met vrienden in een jeep, in de woestijn, schoot op mensen die de Mexicaanse grens illegaal overstaken. Dat wist je dus niet als je begon met het kijken van de film. Het staat mij bij als een steengoede film, maar daar denk ik nu misschien wel anders over.

sivaro

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > the nun's story:

Is er iemand die mij kan helpen zoeken naar de film

the nun's story

indien mogelijk met ned. ondertiteling.

met Audrey Hepburn

bij voorbaat mijn dank.

sivaro

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

sivaro, bij bol.com staat hij gewoon voor €14, bij silverscreendvd.nl zelfs voor €9, maar in beide gevallen met alleen Engelse ondertiteling. Ik heb hem indertijd op Canvas met Nederlandse ondertiteling gezien, maar ik kan nergens een DVD met Nederlandse subs vinden.

Tendoryu

• 6 messages
  • 0 votes

Ik zoek een naam van een film ... de film gaat over een man die ontvoerd word door een auto of taxi en die man word in een cell gezet met een bijbel of boek daar traint hij en leest ..dan gaat hij op stap met zijn ontvoerder en neemt wraak op slechte mensen ... dat is nog wat ik mij herinnerd

Maar vind de titel niet

Alvast bedankt om mee te denken

Roger Thornhill

• 6011 messages
  • 2445 votes

Tendoryu, ik kan nu even geen link plaatsen, maar: Wanted (2008) met Angelina Jolie en James McAvoy?

Tendoryu

• 6 messages
  • 0 votes

Nee is niet wanted jammer

Die film kan je vergelijken als punisher of iets dergelijk wat ik zoek

Man word ontvoerd in cell gezet om de bijbel of religion boek te lezen en gaat er zijn lichaam trainen .. om erna bijna onoverwinnelijk te zijn

Einde van film sterf de ontvoerder en neemt de ontvoerde de taak over en bij mijn weten is dat dan einde van de film

Het is een zeer goede actie film

Bedankt

Mvg

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Tendoryu wrote:

Ik zoek een naam van een film ... de film gaat over een man die ontvoerd word door een auto of taxi en die man word in een cell gezet met een bijbel of boek daar traint hij en leest ..dan gaat hij op stap met zijn ontvoerder en neemt wraak op slechte mensen ... dat is nog wat ik mij herinnerd

Maar vind de titel niet

Chained (Film, 2012).

Tendoryu

• 6 messages
  • 0 votes

Chained film is een goede film maar is het niet

In de film die ik zoek is een oudere man ontvoerd en in een opgesloten cell gezet met 1 boek waar hij geruime tijd opgesloten word de dader praat niet met hem

Hij begint er te trainen om heel sterk te worden

Ik vermoed dat de film draait opdat de dader een opvolger voorbereid die hem zal opvolgen en gerechtigheid zal brengen

Mvg

Antoon

• 120 messages
  • 5298 votes

Misschien "Oldboy" uit 2013? Heb deze film zelf niet gezien, maar is volgens mij een remake van de originele Zuid-Koreaanse film uit 2003.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Het boek heet Echo Burning van Lee Child.

En de ”agent“ die het oplost is Jack Reacher

Martijn04 wrote:

Ik zoek al heel lang de titel van een film. De film gaat over een groep tieners bij de grens die vanuit een jeep in een woestijnachtig gebied jagen op dieren. Later beginnen zij op mensen te jagen die de grens oversteken. Zij rijden in een jeep achter de mensen aan en schieten de mensen dood voor de 'lol'. Als de mannen volwassen zijn worden zij geconfronteerd met deze vreselijke daden. Volgens mij is er een politieagent die dit uit gaat zoeken. Ik weet niet zeker of de mannen worden gechanteerd, maar in ieder geval wordt het verleden van de inmiddels succesvolle en rijke mannen langzamerhand ontvouwt. Iemand die de titel weet? Ik wil deze film graag nog een keer zien.

Martijn04

• 3 messages
  • 0 votes

Gonzo8000 Bedankt, het boek lijkt inderdaad heel erg op wat ik bedoel. Jeetje, vandaar dat ik de film niet kan vinden, het is een boek. Bedankt.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Graag gedaan

Martijn04 wrote:

Gonzo8000 Bedankt, het boek lijkt inderdaad heel erg op wat ik bedoel. Jeetje, vandaar dat ik de film niet kan vinden, het is een boek. Bedankt.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik kan al enkele dagen niet op de titel komen van volgende film...

Ik herinner mij de affiche (of afbeelding) op Moviemeter. Centraal staat een televisietoestel, kabels waaieren uit naar alle kanten. Het is een tamelijk experimentele film, geschoten in zwart-wit of alleszins monochroom (als ik me niet vergis). Uitgebracht ergens tussen 2000-2010, kan er enkele jaren naast zitten. Eerst dacht ik dat de film "Ink" heette, maar dat lijkt niet de film te zijn die ik zoek. Mogelijks komen min of meer dezelfde letters in de titel voor. Het is tamelijk vaag... iemand?

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Ik kan me die poster bijna voor de geest halen, maar een titel komt niet tevoorschijn, helaas.

Ik zoek zelf ook een film, een Turkse, over een man met schulden. Arthouse, meen ik, en van na 2000.

jippie2010

• 2612 messages
  • 8082 votes

Halcyon wrote:

Ik herinner mij de affiche (of afbeelding) op Moviemeter. Centraal staat een televisietoestel, kabels waaieren uit naar alle kanten. Het is een tamelijk experimentele film, geschoten in zwart-wit of alleszins monochroom (als ik me niet vergis). Uitgebracht ergens tussen 2000-2010, kan er enkele jaren naast zitten. Eerst dacht ik dat de film "Ink" heette, maar dat lijkt niet de film te zijn die ik zoek. Mogelijks komen min of meer dezelfde letters in de titel voor. Het is tamelijk vaag... iemand?

Ik moest aan Pi (1998) denken. Voldoet niet 100% aan de beschrijving, maar niet geschoten is altijd mis...

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Bedankt, maar Pi is het niet. Het kan ook iets geweest zijn met Tin of Thin of Thinner in de titel, maar niet Thinner van Stephen King.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Halcyon wrote:

Primer (Film, 2004) ?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Dat is 'em!! Bedankt Graaf Machine. Ink en Tinner... waar zat ik toch met mijn gedachten

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Dat is 'em!! Bedankt Graaf Machine. Ink en Tinner... waar zat ik toch met mijn gedachten

Ik vind het zelf ook altijd wel een uitdaging om dan op zoek te gaan. Deze zat bij mij ook ergens nog in mijn achterhoofd, maar moest toch nog wel even googlen.

Zeker "Thinner" of "Tinner" vind ik nog niet zo gek als je de titel niet weet.

Gekke is dat ik zocht met onder andere de zoekterm 'time travel', terwijl dat helemaal niet in jouw bericht stond. Toch was ik er zeker van dat het een time travel film was.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Graaf Machine wrote:

Toch was ik er zeker van dat het een time travel film was.

Gekke associaties inderdaad, maar goed, nu de film zelf maar eens opsporen, want die staat al heel lang op de radar.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Mooi dat die gevonden is, was niet de film(poster) waar ik aan dacht...

ZAP! wrote:

Ik zoek zelf ook een film, een Turkse, over een man met schulden. Arthouse, meen ik, en van na 2000.

Iemand hier nog een idee over?

Flavio

• 4893 messages
  • 5223 votes

ZAP! wrote:

Mooi dat die gevonden is, was niet de film(poster) waar ik aan dacht...

(quote)
Iemand hier nog een idee over?

Ahlat Agaci (2018)?

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Dank voor de poging Flavio, maar helaas. De hoofdrolspeler is een stuk ouder en heeft zelf schulden, en het speelt zich af in een grote(re) stad. Ik twijfel nu wel of het echt een arthouse film is...

-edit- heb zelf nog eens uitgebreid gezocht, maar niks... begin te twijfelen aan m'n info, dus laat maar even zitten.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Nog steeds niemand een idee?

Hi,

Ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet-> comedy - teenager uit de jaren 91 (denk ik).

Eén scène die ik mij kan herinneren is dat de vader van de hoofrolspeler in het ziekenhuis ligt, (de veel jongere vriendin van de vader naar een fesstje gaat en klaagt dat hij zo oud is) en die jongen een hond in de armen duwt, die gaat ermee het ziekenhuis en legt de hond bij zijn vader in bed.

Alvast bedankt voor de hulp. [/quote] [/quote]

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Gevonden!

Film was veel nieuwer en géén teen movie.

Het was gewoon “No strings attached“

Bedankt aan alle die meegezocht hebben.

Gonzo8000 wrote:

Nog steeds niemand een idee?

Hi,

Ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet-> comedy - teenager uit de jaren 91 (denk ik).

Eén scène die ik mij kan herinneren is dat de vader van de hoofrolspeler in het ziekenhuis ligt, (de veel jongere vriendin van de vader naar een fesstje gaat en klaagt dat hij zo oud is) en die jongen een hond in de armen duwt, die gaat ermee het ziekenhuis en legt de hond bij zijn vader in bed.

Alvast bedankt voor de hulp.

[/quote] [/quote]

Agnimaatje

• 170 messages
  • 1329 votes

Ik zoek een film waarin op het einde, tijdens een zonsverduistering, een Inca/Maya/Azteken keizer wordt gewurgd aan een paal dmv een garrote.

Volgens mij is het niet die met Christopher Plummer (The Royal Hunt of the Sun) in de rol van de (Inca) keizer.... Maar: misschien ook wel.

Wie heeft een idee?

Belangrijk is die zonsverduistering icm met de garrote scene....

Lovelyboy

• 3906 messages
  • 2920 votes

Ik zoek een titel van een WO2 oorlogsfilm die ik ooit gezien heb. Het gaat over een gevechtsvliegtuig die neerstort waarvan alleen de piloot/commander in leven blijft, ik meen dat zijn co-piloot of meteen dood is maar dit kan ook langzamer zijn gegaan. De piloot krijgt hulp van plaatselijk verzet, het zouden overigens de partizanen kunnen zijn, en proberen de piloot samen met het lichaam van de dode een grens of iets dergelijks over te smokkelen.

Eén scène staat me nog erg helder voor de geest waar men in een weiland in het nauw gedreven wordt en de piloot met zijn sidearm een Duitser midden in het voorhoofd schiet. Ik meende altijd dat de piloot Michael York was maar daar kan ik niets op vinden dus hij lijkt daar kennelijk op. Leeftijd van de film vermoedelijk eind '70 begin '80.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.