• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Bubblez

• 2056 messages
  • 2496 votes

Koffietje wrote:

Nee dat is hem helaas niet.

Dan wellicht Slumlord (2015)

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Of wellicht de serie Liebes Kind - Seizoen 1 (2023)

keukenzout

• 429 messages
  • 473 votes

Ik zoek een film, ik dacht Fins maar kan ook Zweeds of Deens zijn.

Biopic over een punkzanger en zijn gedoemde liefde en heroïneverslaving.

Uiteindelijk sterft hij alleen in een woestijn.

Bennie1112

• 57 messages
  • 620 votes

keukenzout Zou een Ari Kaurismaki film kunnen zijn. Mede doordat hij misschien Fins is.

keukenzout

• 429 messages
  • 473 votes

Nee, helaas niet, dankjewel.

atropine

• 347 messages
  • 225 votes

Rond 2015 zag ik een tekenfilm over een insect. Ik meen dat het een mug was. Het was een film die zowel leuk was voor kinderen en volwassenen. Als ik het me goed herinner was het van oorsprong een Deense film.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

atropine wrote:

Rond 2015 zag ik een tekenfilm over een insect. Ik meen dat het een mug was. Het was een film die zowel leuk was voor kinderen en volwassenen. Als ik het me goed herinner was het van oorsprong een Deense film.

Cykelmyggen og Minibillen (Film, 2014)

Marlies_88

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Op zoek naar de titel van een film:

Hoi hoi iedereen,

Ik ben opzoek naar de titel van een feel goodfilm uit de jaren 90 misschien begin 2000.

Wat ik mij herinner is het volgende:

Het waren 2 gezinnen waarvan de kinderen niet overeen kwamen. 1 gezin bevatte 2 broers en zij hadden denk ik een ranger vader ofzo en wisten veel van de natuur. Het andere had zeker een oudere zus. Samen wouden deze kinderen een berenjong redden. Uiteindelijk worden de 2 oudste verliefd op elkaar.

Doet dit bij iemand een belletje rinkelen?

MisterPink

• 1352 messages
  • 6851 votes

keukenzout is het misschien Reindeerspotting?

Bubblez

• 2056 messages
  • 2496 votes

Marlies_88 wrote:

Ik ben opzoek naar de titel van een feel goodfilm uit de jaren 90 misschien begin 2000.

Doet dit bij iemand een belletje rinkelen?

The Great Outdoors (1988)?

keukenzout

• 429 messages
  • 473 votes

MisterPink wrote:

keukenzout is het misschien Reindeerspotting?

Nee, helaas.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

keukenzout wrote:

Ik zoek een film, ik dacht Fins maar kan ook Zweeds of Deens zijn.

Biopic over een punkzanger en zijn gedoemde liefde en heroïneverslaving.

Uiteindelijk sterft hij alleen in een woestijn.

Ik heb veel gegoogled maar kan 'm ook niet vinden...

Heb je nog een idee hoe oud de film kan zijn?

Is het een mockumentary of gaat het over een echt persoon?

Eekhoorn!

• 20 messages
  • 281 votes

Kleine kans dat hier iets uitkomt omdat ik zo weinig concrete aanknopingspunten heb, maar ik wil toch een poging wagen.

Ik zoek een horrorfilm, ik gok van zo’n 25 jaar geleden, ik denk redelijk bekend/mainstream maar geen grote blockbuster.

Ik geloof niet bovennatuurlijk, maar soms wel surrealistisch, met dromen of waanbeelden. De vrouwelijke hoofdpersoon belandt op het eind in een spookhuis of andere kermisattractie, waar ze door een man (in mijn herinnering is dit altijd John Carroll Lynch geweest, maar grote kans dat ik dat verkeerd heb opgeslagen) wordt belaagd, wiens gezicht tijdens de aanval rood opgloeit en kwaadaardig wordt.

Ik herinner het me niet per se als een goede film, maar kan het vooral niet uitstaan dat ik niet op de titel kan komen. Alvast bedankt voor het meedenken!

Bubblez

• 2056 messages
  • 2496 votes

Eekhoorn! wrote:

Kleine kans dat hier iets uitkomt...

Ik moest meteen aan Carnival of Souls (1998) denken.

Eekhoorn!

• 20 messages
  • 281 votes

Bubblez wrote:

(quote)

Ik moest meteen aan Carnival of Souls (1998) denken.

Wauw dat is hem meteen! Blij dat ik het na zo lang hersens kraken toch hier heb gevraagd, super bedankt

keukenzout

• 429 messages
  • 473 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Ik heb veel gegoogled maar kan 'm ook niet vinden...

Heb je nog een idee hoe oud de film kan zijn?

Is het een mockumentary of gaat het over een echt persoon?

Ik denk tussen 2000 en 2020, best een nieuwe film. Uitgezonden toen HBO nog een kanaal was. In eigen land heeft die punkband 1 hit gehad, maar ja, welk land het was?

Bubblez

• 2056 messages
  • 2496 votes

keukenzout wrote:

Ik zoek een film. Biopic over een punkzanger en zijn gedoemde liefde en heroïneverslaving..

Ook veel gezocht, kom enkel uit op Control (2007) of Last Days (2005), maar deze voldoen niet geheel aan je omschrijving.

Bubblez

• 2056 messages
  • 2496 votes

Koffietje wrote:

Ik zoek een film die ik een jaar of 5 terug heb gezien.

Maar ik weet er niet veel van.

Ik twijfel wel of het een gezin is, het kan ook de buurman zijn of een huurder/verhuurder.

Slumlord (2015) (al eerder genoemd, maar geen reactie) of diens vervolg 14 Cameras (2018). En anders Keep Watching (2017)?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

atropine wrote:

Maya the Bee Movie (Film, 2014)

rudolf.c

• 1 messages
  • 0 votes

In Gebruikers > Algemeen > gezocht- drama film:

Hallo film kijkers

wie oh wie kan mij helpen.

ik zoek een [ drama ] film waarin een familie lid na lange tijd terug keert aan een huis pal aan de kust.

ergens in de film ziet een oudere [ oma ? ] vrouw vanuit het huis een klein meisje langs de zee lopen, de oudere vrouw vreest iets, omdat ze weet dat er mijnen [ oorlog ] liggen, het kind loopt op een mijn.

het verhaal is vreselijk.

doch ik wil de film na lange periode terug zien.

wie weet de titel van de film.

dank alvast

origineelhe

• 60 messages
  • 1291 votes

rudolf.c wrote:

In Gebruikers > Algemeen > gezocht- drama film:

Hallo film kijkers

wie oh wie kan mij helpen.

Flashbacks of a Fool (Film, 2008) misschien?

Mysterie-schrijver

• 223 messages
  • 447 votes

In Film > Algemeen > Hoe heet deze film?:

Ik heb een paar maanden geleden een film half gezien omdat de kwaliteit heel slecht was. Het verhaal leek me juist wel leuk. Ik weet alleen niet meer hoe die heet en hoe oud die is.

Het is een thriller en het gaat over een vrouw die een collega wordt van een man en die vrouw staat hem te verleiden. Die man heeft volgens mij al een vriendin en die flirtende vrouw heeft donker haar. Dat verleiden gebeurt (ook) tijdens een vergadering of iets. Iemand een idee?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Disclosure (1994)?

GrindBooster

• 21 messages
  • 2 votes

Ik zoek een film van ergens in de jaren 90 "denk ik" over een jongen die allemaal dingen ziet "beetje het zelfde als the Sixth Sense". Zo ziet hij bijvoorbeeld dat er een Jezus beeld tot leven komt, iets met een graf die open gaat, een demonisch hoofd die door de deur brult.

Ik kan me alles niet heel goed meer herinneren want ik was nog een kind.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

GrindBooster wrote:

Ik zoek een film van ergens in de jaren 90 "denk ik" over een jongen die allemaal dingen ziet "beetje het zelfde als the Sixth Sense". Zo ziet hij bijvoorbeeld dat er een Jezus beeld tot leven komt, iets met een graf die open gaat, een demonisch hoofd die door de deur brult.

Ik kan me alles niet heel goed meer herinneren want ik was nog een kind.

Catacombs 1988???

GrindBooster

• 21 messages
  • 2 votes

mikey wrote:

(quote)
Catacombs 1988???

Het ziet er wel vet uit naar helaas niet het gene wat ik zocht.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

beegie wrote:

Dit moet hem wel zijn denk ik, ik heb de trailer gekeken maar ik zag nog niet heel veel herkenning. Ik ga een poging doen om hem ergens te downloaden. Heel erg bedankt, met deze titel had ik hem nooit terug gevonden.

Ik had al uren lang door mijn eigen stemlijst gezocht, en niets gevonden.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Heeft iemand een idee?

Gonzo8000 wrote:

Hi,

Ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet-> comedy - teenager uit de jaren 91 (denk ik).

Eén scène die ik mij kan herinneren is dat de vader van de hoofrolspeler in het ziekenhuis ligt, (de veel jongere vriendin van de vader naar een fesstje gaat en klaagt dat hij zo oud is) en die jongen een hond in de armen duwt, die gaat ermee het ziekenhuis en legt de hond bij zijn vader in bed.

Alvast bedankt voor de hulp.

In Film > Algemeen > Zoek titel waargebeurd verhaal:

Hallo,

Ik ben al even op zoek naar titel van een oudere film, begint namelijk op begraafplaats, de mama/vrouw is overleden, man blijft over met 4 jongens, hij werkt en het meisje die voor zijn kinderen zorgt lig meer in bed met haar vriend dan te kijken voor de jongens, op den duur nemen ze de man zijn kinderen af en worden overal rond geplaatst, kloosters, scholen, kinderen worden besneden, misbruikt enz.. man doet alles om zijn jongens terug te hebben, trouwen , werken, goede woning maar niks is genoeg, denk hij zeker jaar of 10 moet vechten eer hij ze terug mag ophalen, jongens komen half kreupel op hem af, heel hartverscheurende film, iemand die iets van die film afweet? alvast bedankt Mgv Kathleen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.