- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2496 votes
Ik zoek een titel van een WO2 oorlogsfilm
Lovelyboy
-
- 3906 messages
- 2920 votes
Dankjewel, maar helaas, die ken ik en dat is uhm zeker niet.
Smiley94
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Filmtitel gezocht:
Ik ben al best wat jaren op zoek naar een film.
In het begin staat een kind met zijn moeder of nanny op een steiger bij een meer en zijn vader moet gaan werken en gaat met een klein vliegtuig weg. Het kind hoopt dat zijn vader op hem zwaait en de vader zwaait door met zijn vliegtuig en neer te gaan.
Ik heb het idee dat later er iets met het kind gebeurt, maar meer kan ik me niet herinneren.
Iemand die me kan helpen??
jippie2010
-
- 2612 messages
- 8082 votes
Oei... dat is wel heel weinig info...
Komt de film uit de jaren '80 / '90, is het een drama/thriller/oorlog, en wat is de strekking van het verhaal?
Wistjenog?
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Ik zoek deze kinderfilm eind jaren tachtig negentig:
Iemand moet dit weten! Hahah
Ik zoek de titel van een, ik denk Scandinavische, kinderfilm rond eind jaren tachtig begin 90, die op de NL tv werd uitgezonden. Het gaat om een jongen die verliefd is op een meisje die op een gegeven moment valt, volgens mij met zijn skateboard. Hij moet dan naar het ziekenhuis voor het gips.
Alle kinderen schrijven wat op zijn been, zo ook het meisje waar hij verliefd op is.
Welke film is dit? Ik zoek deze film al jaren. Ik hoor graag van jullie 
Groet!
Antonev
-
- 1804 messages
- 1186 votes
In Film > Algemeen > Sneeuwwitje adaptie:
Dames, heren, mede MM-ers,
Ik wil nog een ultieme poging waging om een knagend film probleem op te lossen. Ik zoek een titel, lead, hint, zijden draadje, noem het maar op.
Jaren geleden hadden wij thuis een videoband waarop vanaf televisie een film was opgenomen. Dit was denk ik begin jaren 90'. Het betreft een geanimeerde film waarvan er nog enkele nevelen door mijn hoofd spoken, ik weet er nog maar weinig van. Enkele flarden:
- het gaat geloof ik om een adaptie van sneeuwwitje. Maar dan om een mensen kind dat opgroeit bij dwergen.
- in de opening van de film scharrelt dit kind in het afval van het kasteel op zoek naar eten en wordt dan als een hond verjaagt. Ze vlucht dan joekerend het bos in als er iets naar haar toe gesmeten wordt.
- het kind gaat bij de dwergen wonen. Ze wordt al snel groter en verbouwt daarom met grove hand het fijne huis en meubilair van de dwergen. Alles wordt aan stukken geslagen en omgebouwd naar lomp meubilair.
- er zit een man in die zichzelf dood eet en ontploft.
Het is schraal, i know. Maar misschien herkent iemand hier nog iets van. Het zit al jaren in m'n hoofd en ik zou het graag nog eens terug zien.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Ik zoek de titel van een, ik denk Scandinavische, kinderfilm rond eind jaren tachtig begin 90, die op de NL tv werd uitgezonden. Het gaat om een jongen die verliefd is op een meisje die op een gegeven moment valt, volgens mij met zijn skateboard. Hij moet dan naar het ziekenhuis voor het gips.
Alle kinderen schrijven wat op zijn been, zo ook het meisje waar hij verliefd op is.
Wellicht Mirakel (Film, 2000)? Wel wat recenter.
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
De man die zich dood eet en ontploft komt uit
The meaning of life van Monty Python.
De rest iig niet.
Misschien haal je het één en ander door elkaar
In Film > Algemeen > Sneeuwwitje adaptie:
Dames, heren, mede MM-ers,
Ik wil nog een ultieme poging waging om een knagend film probleem op te lossen. Ik zoek een titel, lead, hint, zijden draadje, noem het maar op.
Jaren geleden hadden wij thuis een videoband waarop vanaf televisie een film was opgenomen. Dit was denk ik begin jaren 90'. Het betreft een geanimeerde film waarvan er nog enkele nevelen door mijn hoofd spoken, ik weet er nog maar weinig van. Enkele flarden:
- het gaat geloof ik om een adaptie van sneeuwwitje. Maar dan om een mensen kind dat opgroeit bij dwergen.
- in de opening van de film scharrelt dit kind in het afval van het kasteel op zoek naar eten en wordt dan als een hond verjaagt. Ze vlucht dan joekerend het bos in als er iets naar haar toe gesmeten wordt.
- het kind gaat bij de dwergen wonen. Ze wordt al snel groter en verbouwt daarom met grove hand het fijne huis en meubilair van de dwergen. Alles wordt aan stukken geslagen en omgebouwd naar lomp meubilair.
- er zit een man in die zichzelf dood eet en ontploft.
Het is schraal, i know. Maar misschien herkent iemand hier nog iets van. Het zit al jaren in m'n hoofd en ik zou het graag nog eens terug zien.
Antonev
-
- 1804 messages
- 1186 votes
De man die zich dood eet en ontploft komt uit
The meaning of life van Monty Python.
De rest iig niet.
Misschien haal je het één en ander door elkaar
Die suggestie heb ik inderdaad vaker gehad. Het betreft echter een geanimeerde film.
Noorderling85
-
- 2 messages
- 1 votes
In Film > Algemeen > Onbekende film:
Hallo,
Mijn moeder vertelde in de jaren 90 eens over een film. Het ging over een agent die als geest patrouilleerde, en daarbij mensen vermoordde. Ook was er een kruispunt wat alleen maar verscheen als het slecht weer was.
Meer wist ze niet, ze weet niet hoe de film heette, maar kan zich alleen dat verhaal herinneren.
Misschien kan iemand van de vele filmkenners hier iets mee?
De film komt uit midden jaren 90 of éérder.
Graag verneem ik van jullie,
Mvg, Nooderlin85
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2496 votes
Mijn moeder vertelde in de jaren 90 eens over een film.
Michel88
-
- 6 messages
- 10 votes
Beste leden.
Ik ben al hele lange tijd op zoek naar een bepaalde film die ik lang geleden heb gezien. Ik vermoed dat het rond het jaar 2000 was. In elk geval vóór 2001.
Het betreft een soort van thriller, jungle, tribes film. Een avontuurlijke film. Ik meen een beetje de vibe van Indiana Jones maar dan veel grimmiger. Waarin volgens mij booby traps in voor komen waar men in een kuil met speren terecht komt. Ook herinner ik mij een scene met een huilende baby in een wieg, waarbij een tribe member met wit strepen op het gezicht en een speer in de hand in beeld is.
Veel meer kan ik mij niet herinneren. Ik heb al veel gezocht en deze omschrijving voorgelegd aan chat gpt. Ik krijg wel een hele lijst met films waarvan ik vervolgens de trailer bekijk, maar het is toch telkens geen hit. Vaak zijn deze films, té horror, of met humor. Dat is deze allemaal niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bedankt alvast!
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Welke foute hits gaf chat gpt vervolgens aan? Kwestie dat we niet met hetzelfde komen aandraven, maar ons misschien wel op weg kan helpen ...
Ik vermoed eveneens Engelstalig.
Michel88
-
- 6 messages
- 10 votes
Welke foute hits gaf chat gpt vervolgens aan? Kwestie dat we niet met hetzelfde komen aandraven, maar ons misschien wel op weg kan helpen ...
Ik vermoed eveneens Engelstalig.
Dat zijn deze, meer kon hij er niet bedenken:
The Naked Prey (1965)
Cut and Run (1985)
Rituals (1977)
The Emerald Forest (1985)
Deathtrap (1977)
Mountain of the Cannibal God (1978)
Cannibal Ferox (1981)
The Green Inferno (1988)
The Serpent and the Rainbow (1988)
The Lost City of Z (2000)
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2496 votes
Een avontuurlijke film. Ik meen een beetje de vibe van Indiana Jones maar dan veel grimmiger.
Hierbij denk ik direct aan de Allan Quatermain-films:
King Solomon's Mines (1985) en
Allan Quatermain and the Lost City of Gold (1986)
Maar die zijn wel van ver voor 2000.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
blurp194
-
- 5487 messages
- 4189 votes
Ooh, dat is lang geleden, die zou ik nog wel eens willen zien. Indertijd met mijn buurmeisje naartoe geweest, zij dacht dat het iets vroom-religieus zou zijn…
De titel betekent zoiets als ‘geen idee hebben waar je mee bezig bent’, wat ik er van onthouden heb.
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Romancing tge stone
Jewel if the nyle
Beide veel ouder
National treasure trilogie- Nicolalas Cage - vanaf 2004
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Quigley down under
Firewalker - Chuck Norris
Michel88
-
- 6 messages
- 10 votes
Bedankt voor je suggestie maar helaas niet degene die ik zoek.
Michel88
-
- 6 messages
- 10 votes
Bedankt! Maar ook niet helaas.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Michel88
-
- 6 messages
- 10 votes
Allen enorm bedankt voor het meedenken maar hij zit er (nog) niet tussen helaas.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2496 votes
Allen enorm bedankt voor het meedenken maar hij zit er (nog) niet tussen helaas.
Misschien staat 'ie hier tussen, bij Film — Live-Action:
Michel88
-
- 6 messages
- 10 votes
Bedankt voor de tip! Hij staat er alleen niet tussen.
Raoel990
-
- 2 messages
- 0 votes
Hoi, ik zoek al jaren een film en elke keer als iemand me weer wat voorstelt zoals AI of whatsmymovie dan krijg ik weer een heftige zoekdrang om deze te vinden. Helaas nog niet gelukt.
De film heb ik een keer na me bedtijd gekeken toen ik nog wat jonger was, ik vermoed tussen 2000-2010. In mijn herinnering was het gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Het begin van de film herinner ik me niet zo, mogelijk dat we die niet hebben gezien. De film is Engelstalig.
De film gaat over een jongen met half lang of lang bruin haar(?), sportief aangelegd en hij zit in de derde klas(?). Hij wordt op het gegeven moment verliefd op een meisje uit de vijfde klas(?), ze gaf in ieder geval een paar keer aan dat ze niet op dates gaat met jongens van de derde.
Uiteindelijk krijgt ie het aan de stok met een jongen met blond, stekelachtig of kort krullend haar met opgeschoren zijkanten(?), deze jongen is de leeftijd van het meisje. Ik kan me niet herinneren of het haar ex was of iemand die ook een oogje op haar had. Er ontstaat hierdoor een soort pesterige situatie, naar de hoofdrolspeler toe. Die oudere jongen liep meestal in een groep van vijf, hijzelf was joods in mijn herinnering en er waren één of twee van het groepje afro-donker.
Zoals ik het bedacht kreeg de hoofdrolspeler een slechte vriend die wat ouder was en een beetje gothicachtig(?), op een bepaald moment tekent hij één of meerdere swastika’s op een muur of deur. Vervolgens geeft hij de spuitbus of stift aan die 3e klasser en gaat hij even weg. Daarna komt het pestgroepje aanlopen en zien die teken(s), de Joodse jongen werd heel boos en er volgt een achtervolging, de derde klasser ontsnapt bijna, maar wordt van een hek waar hij bijna overheen is geklommen, afgetrokken en hij slaat uit verdediging die Joodse jongen vrij hard, deze draait hierna om en begint hem in elkaar te slaan. Een paar knietjes en daarna trappen tegen het hoofd, een donkere jongen van de groep roept tijdens de mishandeling meerdere keren dat het genoeg is en dat ie moet stoppen. Uiteindelijk laten ze die jongen liggen en gaan ze weg.
De jongen weet zelf op te staan en naar huis te lopen. Hij gaat op de bank liggen en na een tijdje ziet zijn moeder bloed uit zijn oor druipen. Hierna volgt een coma en daarna een lang revalidatietraject en een rechtszaak die de vader van onze hoofdrolspeler aanspant tegen het groepje. Die zaak kost die vader veel inspanning en tijd, het revalideren is de moeder meer bij betrokken en het meisje uit de 5e komt ook elke dag meehelpen. Vader zegt in een interview voor de camera dat de daders minimaal twee jaar per persoon krijgen.
Uiteindelijk krijgen 4 jongens vrijspraak(?) en een erg lichte straf voor de joodse jongen. Tenslotte laten ze nog meer revalidatie zien die de jongen meemaakt en eindigt de film ermee dat ie vandaag de dag nog steeds aan het revalideren is en dat ie inmiddels al wat ouder was.
Dit is alles wat ik me herinner maar ik kan er naast zitten soms. Hierbij heb ik dat gezegd of (?) geplaatst. Ik was denk ik 10 toen ik deze film keek, kan jonger of ouder zijn geweest. Ik ben nu 31. Echt van alles geprobeerd, verschillende filmzaken in gelopen en het uitgelegd vroeger, nooit de film gevonden.
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2496 votes
Hoi, ik zoek al jaren een film...
Ik heb hem eindelijk gevonden! Ik dacht, met zoveel details móet het toch een keer lukken.
Uiteindelijk vond ik de tv-film met de simpele zoektermen movie "school" "coma" op google.
Je zoekt Tagged: The Jonathan Wamback Story (2005). Kan niet missen! De film staat in z'n geheel op Youtube.
Raoel990
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik heb hem eindelijk gevonden! Ik dacht, met zoveel details móet het toch een keer lukken.
Uiteindelijk vond ik de tv-film met de simpele zoektermen movie "school" "coma" op google.
Je zoekt Tagged: The Jonathan Wamback Story (2005). Kan niet missen! De film staat in z'n geheel op Youtube.
Wauw! Geweldig, ik ken je niet genoeg bedanken. Eindelijk deze jarenlange zoektocht beëindigen.
Dit had ik gehoopt, maar zeker niet verwacht. Deze gaan we direct bekijken.
Nogmaals: BEDANKT!