- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
gigabyte - ik doe een gooi: The Apostle (1997)?
Overigens kan je in het vervolg beter hier je vraag stellen:
Ik zoek... een filmtitel #2 - Film: Algemeen - filmforum - moviemeter.nl.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Volgens mij is dat Nightmare Alley (Film, 1947) - MovieMeter.nl
of de remake uit 2021.
gigabyte
-
- 89 messages
- 168 votes
ZAP! The Apostle (1997) is het niet.
Flavio Nightmare Alley (Film, 1947) is het ook niet, het is niet zo'n hele oude film.
Welke remake is dat dan van 2021?
Wat ik me nog herinner:
De andere vrouw kennis van (de man die bedrogen gaat worden) heeft blond haar, en gaat flikflooien met de bedrieger. Verteld hem van alles over de man die hij gaat bedriegen zodat hij dat kan gebruiken voor zijn oplichting.
Ze bewaard het verdiende geld van de bedrieger in een kluis. Later op het einde krijgt hij zijn geld niet. En vliegt het huis van de blonde vrouw in de fik.
De tijd waar het verhaal zich afspeelt is ongeveer midden 1900.
gigabyte
-
- 89 messages
- 168 votes
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
gigabyte
-
- 89 messages
- 168 votes
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Hallo, ik zoek een actiefilm uit de periode 1992-1996 ongeveer waarin een helikopter vliegend een eenzaam gebouwtje/hutje/huisje (in een woestijn mogelijkerwijs) kapot schiet, met een man erin, en die rent dan geloof ik kwaad naar buiten en dan blijkt dat de helikopter het verkeerde huis kapotschoot, ik dacht dat de twee mannen in de helikopter dan ook nog sorry zeggen, voordat ze weg vliegen.
Ik zag hier ergens in die tijd een stukje van in zo’n elektronica-winkel, waar ze dan op allemaal tv’s dezelfde film lieten zien, en dat maakte veel indruk op me.
Iemand deze scène ooit eens voorbij zien komen misschien..?
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Hallo, ik zoek een actiefilm uit de periode 1992-1996 ongeveer waarin een helikopter vliegend een eenzaam gebouwtje/hutje/huisje (in een woestijn mogelijkerwijs) kapot schiet, met een man erin, en die rent dan geloof ik kwaad naar buiten en dan blijkt dat de helikopter het verkeerde huis kapotschoot, ik dacht dat de twee mannen in de helikopter dan ook nog sorry zeggen, voordat ze weg vliegen.
Ik zag hier ergens in die tijd een stukje van in zo’n elektronica-winkel, waar ze dan op allemaal tv’s dezelfde film lieten zien, en dat maakte veel indruk op me.
Iemand deze scène ooit eens voorbij zien komen misschien..?
Ik vermoed deze .
Erg leuke parody spoof film
De man was waarschijnlijk bruce Willis .
Maar weet niet zeker
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
john mcclane 2 heeft het ongetwijfeld goed, moet deze scene zijn:
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Bedankt heren, jullie tip voldoet inderdaad 100% aan m'n beschrijving en ik ga deze film zeker kijken. Gek genoeg is het echter niet het beeld dat ik zocht, zo speelde het zich in mijn herinnering overdags af. Of er is nog een film met deze soort grap erin, of ik heb twee of meer films door elkaar gemixt in m'n geheugen.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Bedankt heren, jullie tip voldoet inderdaad 100% aan m'n beschrijving en ik ga deze film zeker kijken. Gek genoeg is het echter niet het beeld dat ik zocht, zo speelde het zich in mijn herinnering overdags af. Of er is nog een film met deze soort grap erin, of ik heb twee of meer films door elkaar gemixt in m'n geheugen.
Geen Dank !
Dit was erg leuke spoof film .
Onze gemeenschappelijle nr 1 film is ook geparodieerd .
Kijktip ..
Nou ja .was niet best maar toch...
GrindBooster
-
- 21 messages
- 2 votes
Goedemiddag mensjes!
Ik zoek een film wat gaat over een man en een vrouw die elkaar "geloof ik" ontmoeten op de kermis en dan gaan ze trouwens en uiteindelijk zorgt de vrouw dat die man onterecht in een psychiatrische inrichting komt en later vermoord hij haar in die instelling tijdens een bezoek.
Wie kan mij helpen?
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Ik zoek een film wat gaat over een man en een vrouw
GrindBooster
-
- 21 messages
- 2 votes
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Dat is een goede film maar die bedoel ik niet. Deze film is wat ouder, het is dan ook een poos geleden dat ik die gezien heb, hij was ooit op tv heel lang geleden.
Anders "Gothika" uit 2003?
GrindBooster
-
- 21 messages
- 2 votes
Het was geloof ik een TCM of een MGM film. Ik heb heel Google afgezocht maar ik kon niks vinden
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Het was geloof ik een TCM of een MGM film.
Oooh, zeg dat dan! 
MJ_DA_MAN
-
- 412 messages
- 1663 votes
Waarschijnlijk geen allerdaagse vraag in dit topic, maar deze site lijkt me de perfecte plek om deze vraag te stellen:
In het uit 2006 afkomstige nummer Eigen Wereld van de voormalige Nederlandse hiphopformatie Opgezwolle zitten een aantal Vlaamstalige stem-samples. Deze zijn waarschijnlijk afkomstig van een kinderserie, dan wel kinderfilm (ik gok eind jaren '90/begin 21e eeuw). Een stukje lijkt te zeggen ''een andere vent", en het andere zegt duidelijk "een paard in streepjespyjama". Je hoort deze fragmenten vanaf 04:07. Meerdere mensen hebben hier de afgelopen jaren naar gezocht, maar zonder succes. Is er iemand die deze fragmenten kan identificeren?
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Waarschijnlijk geen alledaagse vraag in dit topic
Het Vlaamstalige stemfragment "een paard in streepjespyjama" is afkomstig uit de animatieserie "Purno de Purno", die in de jaren '90 werd uitgezonden op de Vlaamse televisie. Het personage dat deze zin uitspreekt is De Gele Ballon, een van de personages uit de serie.
MJ_DA_MAN
-
- 412 messages
- 1663 votes
Ik heb het gemeld bij degene die dit verzoek in een Facebook-groep had geplaatst, die naar ik gok nu opzoek gaat naar de exacte aflevering.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het Vlaamstalige stemfragment "een paard in streepjespyjama" is afkomstig uit de Belgische animatieserie "Purno de Purno", die in de jaren '90 werd uitgezonden op de Vlaamse televisie. Het personage dat deze zin uitspreekt is De Gele Ballon, een van de personages uit de serie.
Nederlandse serie toch?
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Nederlandse serie toch?
Ja klopt, zal het veranderen.
CinnamonYT
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik heb het gemeld bij degene die dit verzoek in een Facebook-groep had geplaatst, die naar ik gok nu opzoek gaat naar de exacte aflevering. Hallo iedereen! Ben degene die de vraag gesteld had in de Facebook-groep.
Het Vlaamstalige stemfragment "een paard in streepjespyjama" is afkomstig uit de animatieserie "Purno de Purno", die in de jaren '90 werd uitgezonden op de Vlaamse televisie. Het personage dat deze zin uitspreekt is De Gele Ballon, een van de personages uit de serie.
Weet je zeker dat het Purno de Purno was? Heb door een aantal episodes geskipt en heb het personage De Gele Ballon nog niet kunnen vinden?
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Weet je zeker dat het Purno de Purno was? Heb door een aantal episodes geskipt en heb het personage De Gele Ballon nog niet kunnen vinden?
Hoi! Nee, ik weet niet zeker, ik heb het gevonden via zoeken op Duckduckgo, maar kan het niet meer terugvinden 
MJ_DA_MAN
-
- 412 messages
- 1663 votes
MJ_DA_MAN
-
- 412 messages
- 1663 votes
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Oke, ik heb dus een van de makers van Purno de Purno gemaild
Interessant, goeie zet. Ik heb verder écht geen idee. Kan je niet ook contact zoeken met de formatie waar het nummer vandaan komt. Da's dichterbij de bron.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Gaat het over dezelfde serie als de samples in het begin van het nummer? Dat is een Nederlands gedubde versie van Shaman King, aflevering 7 uit seizoen 1.
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik zoek... een topic, dat er misschien wel, misschien niet is (ik kan 'm zo niet vinden), een topic dat als titel zou kunnen hebben "Top-10 films die je graag nog eens terug wilt zien" - of zoiets, top-25 mag ook.
Is zoiets er al?
Is het trouwens een idee om een "ik zoek... een topic" te starten? Daar zouden in het vervolg vragen als deze gesteld kunnen worden.