• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

ducky86

• 2 messages
  • 0 votes

ik ben op zoek naar horror/drama film, gaat over een vrouw die onderweg ergens naar toe pech krijgt. Dan wordt ze meegenomen door een man zonder tong (hij heeft ondertussen al een politieman vermoord)

hij sluit haar op in een kelder, waar al een aantal lijken en geesten zijn. Dan na lang mag ze er uit en krijgt een halsband die stroom geeft als de man op een knopje drukt, zo maakt hij van haar een slaaf.

binnen in het huis woont ook nog een heel onderdanige vrouw, in de schuur vind de vrouw nog een mishandelde net levende vrouw. (waar volgends mij de mond is dicht geniet)

uiteindelijk neemt de vrouw wraak op de man, de man krijgt tevens de halsband om. De vrouw heeft een fotoboek met wat lijkt op allerlei mannen die ze heeft opgespoord en heeft vermoord, omdat zij ook iemand mishandelde of iig iets hadden misdaan. Heel aparte film, met veel flashbacks over ook een verloren vriendin(?)

hoop dat jullie er iets mee kunnen

sporthaas

• 123 messages
  • 580 votes

Bubblez wrote:

(quote)

Dat is A Sound of Thunder (2005)

Thanks, was ik nooit opgekomen.

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

ducky86 wrote:

ik ben op zoek naar horror/drama film, gaat over een vrouw die onderweg ergens naar toe pech krijgt. Dan wordt ze meegenomen door een man zonder tong (hij heeft ondertussen al een politieman vermoord) hij sluit haar op in een kelder, waar al een aantal lijken en geesten zijn. Dan na lang mag ze er uit en krijgt een halsband die stroom geeft als de man op een knopje drukt, zo maakt hij van haar een slaaf.

Binnen in het huis woont ook nog een heel onderdanige vrouw, in de schuur vind de vrouw nog een mishandelde net levende vrouw. (waar volgends mij de mond is dicht geniet) Uiteindelijk neemt de vrouw wraak op de man, de man krijgt tevens de halsband om. De vrouw heeft een fotoboek met wat lijkt op allerlei mannen die ze heeft opgespoord en heeft vermoord, omdat zij ook iemand mishandelde of iig iets hadden misdaan. Heel aparte film, met veel flashbacks over ook een verloren vriendin(?)

Keepsake (2008) (trailer)

ducky86

• 2 messages
  • 0 votes

Tnx bubblez, dat is m idd!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik ben op zoek naar twee films, maar twijfel of het misschien wel één en dezelfde film zou kunnen zijn.

Fragment 1: een vrouw is radiopresentatrice in de late uurtjes en wordt geterroriseerd door een man. Dit begint met wanneer ze een oproep doet om naar de radio te bellen, maar voor de rest erg weinig info. Al staat er me nog wel iets van bij dat het een licht erotische thriller was.

Fragment 2: een soort van Vertigo rip-off waar een detective schrik heeft om in tunnels rond te lopen. Op een bepaald moment achtervolgt hij iemand en die gaat natuurlijk lopen in een tunnel. Wat volgt is een nogal bizarre scène waar de detective zijn angsten doorstaat.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

1 eeeh Don't Answer the Phone! (1980) ??

2 zou Body Double (1984) kunnen zijn .. Gezien de tunnel.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Body Double lijkt me niet, de film die ik voor heb was nogal amateuristisch. Lijkt me ook meer een Rear Window kloon te zijn in plaats van Vertigo. Don't Answer the Phone zou best wel eens kunnen, al had ik de film iets recenter geschat dan 1980.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik weet het niet zeker maar hey is wel typisch body double

Claustrofobie ipv hoogtevrees.. Is zowel een rear window als een vertigo kloon. Vrouwen die dubbelrollen spelen etc.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het zou kunnen hoor, maar ik had het gevoel dat beide films eerder jaren '90 waren. Volgens mij had de naam van de Palma ook wel blijven hangen.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Kijk anders op the tube.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Sweet, fragment 1 gevonden:

The Midnight Hour (2000)

Ik ga mijn geld zetten op Body Double voor fragment 2. Wou sowieso al eens meer van de Palma gaan zien, dus dat is een mooi begin. Thanx mikey!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Yw

Ikzelf sla de midnight hour wel over ik zat zelfs nog te denken psycho IV

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Lijkt inderdaad niet al te schitterend te zijn, best lastig te vinden ook

In Film > Algemeen > Ik zoek een film titel:

Hallo,

Ik heb 'n tijdje terug een film gezien die ging over dat mensen in een gebouw zaten waar een of andere besmette zieke mensen normale mensen aan vielen. Een groep was nog normaal en verstopte zich daar terwijl de politie iedereen dood wou hebben in dat gebouw op een gegeven moment komen er een paar op zolder waar zo'n 'besmet' mens ook zat. Een iemand had een nacht camera of zoiets en dat beest zag hun niet omdat hun in elkaar gedoken zaten. Ze konden dat besmette mens dus zien via die camera. Weet iemand welke film dit is.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Dat is of [Rec] (2007) of misschien de Amerikaanse remake van die film: Quarantine (2008)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Met die zolder denk ik aan Rec2

starbright boy wrote:

Dat is of [Rec] (2007) of misschien de Amerikaanse remake van die film: Quarantine (2008)

Yss thnku het is sws een van de twee maar weet niet welke want ze lijken hetzelfde

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Filmkijker12345 wrote:

(quote)

Yss thnku het is sws een van de twee maar weet niet welke want ze lijken hetzelfde

REC is het Spaanstalige origineel, Quarantine is de Engelstalige remake ervan. Misschien dat je de taal nog kunt herinneren.

handelaar

• 269 messages
  • 79 votes

Kenners van de oude films:

Een oude oorlogsfilm.

Lang, lang geleden eens op de WDR gezien maar weet begod niet meer welke bekende acteur hier ook weer inspeelde.

Het verhaal draaid eigenlijk bijna de gehele film om een groepje soldaten die zich (zover ik me kan herineren) in een kerk schuil houden voor de Duitsers. De gehele film draaid om die spanning bij dat groepje soldaten die langzaam gek worden niets te kunnen ondernemen. Op het eind als men uiteindelijk toch moet uitbreken omdat er geen uitweg meer is komt het tot een treffen en overleven de soldaten het alle niet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Je weet zeker dat ze zich schuil houden voor de Duitsers? Of zijn ze zelf Duitsers?

Dat laatste doet me denken aan The Eagle Has Landed (1976) (Maar die zal het wel niet zijn)

handelaar

• 269 messages
  • 79 votes

Dk2008 wrote:

Je weet zeker dat ze zich schuil houden voor de Duitsers? Of zijn ze zelf Duitsers? Dat laatste doet me denken aan The Eagle Has Landed (1976) (Maar die zal het wel niet zijn)

Ja, het groepje soldaten hielden zich schuil voor de Duitsers in een oude kerk (of een molen, moeilijk meer voor de geest te halen). Het hele verhaal draaid ook om die schuilplaats van hoe het groepje soldaten met de spanning omgaat van het moeten verschuilen wat allerlei conflicten onderling geeft gezien de ene wil afwachten en de ander wil uitbreken. Het was dan ook meer een psychologische oorlogsfilm dan een actie oorlogsfilm. Er zat een bekende acteur in(maar tja welke?) z/w of kleur , ik weet het niet meer.

Kitty1978

• 3 messages
  • 2 votes

In Film > Algemeen > welke film zoek ik????:

mijn man vertelde me over een film die ik toch wel eens wil zien. alleen wist hij de titel niet meer en geen cast. schijnt te gaan over advocaten die zelf "ondergronds" het recht in eigen handen nemen...

kan iemand hier iets mee?

alvast bedankt!

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

handelaar wrote:

Kenners van de oude films:

Een oude oorlogsfilm.

Lang, lang geleden eens op de WDR gezien maar weet begod niet meer welke bekende acteur hier ook weer inspeelde.

Het verhaal draaid eigenlijk bijna de gehele film om een groepje soldaten die zich (zover ik me kan herineren) in een kerk schuil houden voor de Duitsers. De gehele film draaid om die spanning bij dat groepje soldaten die langzaam gek worden niets te kunnen ondernemen. Op het eind als men uiteindelijk toch moet uitbreken omdat er geen uitweg meer is komt het tot een treffen en overleven de soldaten het alle niet.

Kann het zijn dat je "Saving Private Ryan" bedoelt?

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Kitty1978 wrote:

mijn man vertelde me over een film die ik toch wel eens wil zien. alleen wist hij de titel niet meer en geen cast. schijnt te gaan over advocaten die zelf "ondergronds" het recht in eigen handen nemen...

alvast bedankt!

Misschien "The Boondock Saints"

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Kitty1978 wrote:

alvast bedankt!

The Star Chamber (1983) ?

Al waren dat rechters.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

M? Al was dat tuig.

Ik zoek 2 namen van films:

1ste: waarin op een bepaald moment een zaag draait boven een persoon in een kerk. Die zaag zakt altijd maar meer dichter van die persoon. Iemand anders moet zich haasten om op tijd de plaats te vinden waar die persoon zich bevind. IK weet niet of alles klopt wat ik juist beschreef, het zit heel ver

2de: een film waarop een kind moet wegrennen van z'n ontvoerders op een berg, als het bijna bij de vader (denk ik) komt schieten ze het neer. (weet ook niet of dit alles klopt),

hopelijk vinden jullie iets ! dank u

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

1. Pit & the pendulum??!

xYaelle

• 3 messages
  • 0 votes

Ik zoek een film waar mijn ouders me eens over hebben verteld.

Ze zeiden dat het een heftige film was over ik geloof een groep jongens, die op een of andere manier gingen experimenteren met doodgaan en weer tot leven komen zeg maar. Ze balanceerden dus steeds op het randje van de dood en kwamen dan weer terug, hierin gingen ze steeds verder.

allmodcons

• 382 messages
  • 9392 votes

xYaelle wrote:

Ik zoek een film waar mijn ouders me eens over hebben verteld.

Ze zeiden dat het een heftige film was over ik geloof een groep jongens, die op een of andere manier gingen experimenteren met doodgaan en weer tot leven komen zeg maar. Ze balanceerden dus steeds op het randje van de dood en kwamen dan weer terug, hierin gingen ze steeds verder.

Waarschijnlijk deze:

Flatliners (1990)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.