• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.602 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

xYaelle

• 3 messages
  • 0 votes

allmodcons wrote:

(quote)

Waarschijnlijk deze:

Flatliners (1990)

Ik denk dat dat hem is, heel erg bedankt!

aspieren

• 38 messages
  • 48 votes

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Weet de titel niet meer:

Hallo ik ben op zoek naar een film over een ninja die aan het begin een baby red en daarmee naar amerika gaat daar werkt hij in een wassalon en rijgt mot met een bende en later met een hoop andere ninja's

Ik weet echt niet meer hoe deze film heet

Bij voorbaat dank

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

Ik ben al een tijdje op zoek naar een drietal films waarvan ik de naam niet meer weet, misschien dat iemand mij kan helpen?

De eerste film is al een paar jaar oud en gaat over een paar kinderen die getuige zijn (of verdenken) dat hun buurman zijn vrouw heeft vermoord. Verder weet ik nog dat ze hun buurman in de gaten houden door in de kruipruimte onder zijn huis te kruipen en dat de buurman volgens mij piano speelt. Zijn vrouw zou hij hebben verborgen in de vriezer of in vuilniszakken, maar dit kan ook een andere film zijn. Iemand een idee welke film ik bedoel?

De tweede film gaat over de zoektocht naar een seriemoordenaar (die volgens mij trofeeën bewaard van zijn slachtoffers), waarin een donkere agent de leiding heeft (Morgan Freeman, Denzel Washington, Danny Glover?). Wat ik me hier van nog herinner is dat de agent vraagt: Wat is de beste plek om iets te verstoppen? En het antwoord hierop was: Op een plek waar al eerder eens gezocht is (en waar dus niet nog een keer zou worden gekeken). Daarop gaan ze alle huizen weer bij langs en komen dan tot de ontdekking waar de moordenaar zijn trofeeën heeft verborgen. Welke film is dit?

De laatste film is waarschijnlijk de lastigste en hiervan weet ik ook nog maar een paar onduidelijke details. Wat ik me kan herinneren gaat het over een vrouw die angst heeft voor de kleur rood? Ook raakte ze helemaal in paniek toen iemand een gewone ketting om haar nek wou doen en wat ik me nog kan herinneren is dat er een scene in voor kwam met een ravijn (misschien dat ze droomde dat ze hierin viel ofzo?). De film heb ik ooit een keer op een laat tijdstip gezien en heb een hele tijd gedacht dat dit misschien "The red shoes" was, maar die heb ik laatst even snel bekeken en toen heb ik de scenes niet gezien die ik net heb beschreven. Iemand een idee?

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

Veldhuis wrote:

De tweede film gaat over de zoektocht naar een seriemoordenaar (die volgens mij trofeeën bewaard van zijn slachtoffers), waarin een donkere agent de leiding heeft (Morgan Freeman, Denzel Washington, Danny Glover?). Wat ik me hier van nog herinner is dat de agent vraagt: Wat is de beste plek om iets te verstoppen? En het antwoord hierop was: Op een plek waar al eerder eens gezocht is (en waar dus niet nog een keer zou worden gekeken). Daarop gaan ze alle huizen weer bij langs en komen dan tot de ontdekking waar de moordenaar zijn trofeeën heeft verborgen. Welke film is dit?

The Bone Collector?

Veldhuis wrote:

De laatste film is waarschijnlijk de lastigste en hiervan weet ik ook nog maar een paar onduidelijke details. Wat ik me kan herinneren gaat het over een vrouw die angst heeft voor de kleur rood? Ook raakte ze helemaal in paniek toen iemand een gewone ketting om haar nek wou doen en wat ik me nog kan herinneren is dat er een scene in voor kwam met een ravijn (misschien dat ze droomde dat ze hierin viel ofzo?). De film heb ik ooit een keer op een laat tijdstip gezien en heb een hele tijd gedacht dat dit misschien "The red shoes" was, maar die heb ik laatst even snel bekeken en toen heb ik de scenes niet gezien die ik net heb beschreven. Iemand een idee?

Marnie

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

The Bone Collector is het helaas niet, die heb ik daarna al 2 keer gezien

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

1 lijkt op suburbia

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Veldhuis wrote:

Kiss the Girls (1997)?

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

Marnie zou het inderdaad wel eens kunnen zijn nu ik de omschrijving heb gelezen. Ik zal eens kijken of ik de film ergens kan vinden. Bedankt.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Marnie!! Ouwe Film btw

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

Along came a spider of Kiss the girls dacht ik eerst ook, maar volgens mij is dit toch niet de film die ik bedoel. Wat ik me nog wel herinner is dat ze op het einde in het huis allemaal lijken vonden die opgehangen waren aan een soort van spinnenweb als ik het goed heb?

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

1 lijkt op suburbia

Van de omschrijving van suburbia word ik niet heel veel wijzer, maar het lijkt mij dat deze film gaat over wat oudere personen (punks). Het kan ook zijn dat de film die ik bedoel om slechts twee kinderen ging (ongeveer 13 jaar?), maar ze worden niet geloofd en gaan dan zelf op onderzoek uit naar hun buurman.

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

Veldhuis wrote:

Van de omschrijving van suburbia word ik niet heel veel wijzer, maar het lijkt mij dat deze film gaat over wat oudere personen (punks). Het kan ook zijn dat de film die ik bedoel om slechts twee kinderen ging (ongeveer 13 jaar?), maar ze worden niet geloofd en gaan dan zelf op onderzoek uit naar hun buurman.

Zou kunnen dat je Clubhouse Detectives zoekt, maar das wel écht een kinderfilm. Zie hier de trailer.

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

Bubblez wrote:

(quote)

Zou kunnen dat je Clubhouse Detectives zoekt, maar das wel écht een kinderfilm. Zie hier de trailer.

Haha het zou inderdaad wel eens kunnen dat ik toch die film bedoel ja. Heb even gekeken en heb inderdaad het stukje gezien met de kruipruimte en de piano. Dan zal de film waarschijnlijk toch niet zo eng zijn als ik dacht (toen in ieder geval wel). Misschien toch nog maar gewoon een keer kijken, bedankt.

luuuuk

• 48 messages
  • 288 votes

Beste mensen, wie o wie kan mij helpen?

Ik heb lang geleden eens een kleine intro gezien van het begin van een film/(mini)-serie dat destijds enorm indruk op mij maakte. Ik heb echter geen flauw idee wat de titel is.

Ik denk dat het zich afspeelt ergens in de 12e of 13e eeuw waarbij een groep mannen ter paard naar een soort van gevangeniskamp worden geëscorteerd. Dit gevangeniskamp, dat niet overdekt is, wordt afgesloten door houten muren met ik geloof beveiliging in torens. Eenmaal binnen de muren blijkt dat het 'ieder voor zich' is om te overleven. Logischerwijs zijn er groepjes ontstaan die een bepaalde machtsfunctie opeisen binnen de gevangenismuren. Al snel worden er mensen opgehangen, door een dergelijke machtsgroep of door de beveiligers. Dit is alles wat ik me nog kan herinneren.

Ik ben erg benieuwd of iemand mij kan helpen. Bvd!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

s0njaa

• 225 messages
  • 580 votes

In De Site > Algemeen > Ik zoek een film:

Hallo hallo

Een jaar of 16 geleden heb ik een film gezien die mij destijds meerdere nachten zwetend heb doen wakker worden. Het ging over monsters onder de grond die trillingen voelden en zo lekker moordlustig in het rondte killen. Ik ben heel benieuwd hoe ik deze film nu zou raten en zou hem graag nog eens terugzien. Weet iemand over welke film ik het heb?

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Tremors

aspieren

• 38 messages
  • 48 votes

Hallo ik ben op zoek naar een film over een ninja die aan het begin een baby red en daarmee naar amerika gaat daar werkt hij in een wassalon en rijgt mot met een bende en later met een hoop andere ninja's

Bij voorbaat dank

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Ik ben op zoek naar een film over een suicidale man die van een brug wil springen maar daarvan wordt behoed door een (mysterieuze) vrouw. Zou best eens een animatiefilm kunnen zijn.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Ik heb 'm zelf al. Angel-A bedoelde ik.

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

aspieren wrote:

Bij voorbaat dank

The Warrior's Way?

aspieren

• 38 messages
  • 48 votes

Dat is hem thanks

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

Veldhuis wrote:

(quote)

Along came a spider of Kiss the girls dacht ik eerst ook, maar volgens mij is dit toch niet de film die ik bedoel. Wat ik me nog wel herinner is dat ze op het einde in het huis allemaal lijken vonden die opgehangen waren aan een soort van spinnenweb als ik het goed heb?

.

Bedoel je toevallig SEVEN? Morgan Freeman - Brad Pitt

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

Of misschien Resurrection? Christopher Lambert

psycholamp

• 1960 messages
  • 580 votes

Ik zoek een paar films.

1. Deze film gaat over een zwarte man, die volgens mij, onder hypnose wordt gebracht. Hij raakt bezeten door de geest van iemand anders. Als hij bezeten is, zit zijn haar anders en kijkt hij raar uit zijn ogen. Zijn vriendin/vrouw maakt hem hier ook op attent. Tussendoor zijn er flashbacks met een koe waarbij de keel wordt doorgesneden om leeg te bloeden. Ik denk dat het een oudere film is.

2. Een Zweedse jeugdfilm ooit door de VPRO uitgezonden. Ik dacht dat hij Sally's Business heette, maar deze zoekterm levert niets op. Het gaat over een meisje en wat ik nog weet is, dat zij sigarettenpeuken opraapt om te verkopen. Ook heeft zij een broertje, deze koestert een dode meeuw, die door buurtjongetjes uit de lucht is geschoten. Hij vraagt zich af of vogels ook naar de hemel gaan.

3. Een Franstalige film over een jongetje. er komt een pestkop in voor, die ouder is (?) en deze heet Sam of Sammy. Sammy neemt hem een keer mee naar een prostituee, die het heel vervelend vindt, dat Sammy dit doet. Ik kan me herinneren, dat hij een keer gedwongen "Merci, Sam(my)" moet zeggen. Waarschijnlijk eind jaren '80, begin '90.

4. Een kinderfilm of misschien wel een (deel uit) een serie. Ik weet dat er allemaal monsters in voorkwamen, die geen stem meer hadden. Deze stemmen zaten vastgeklonken aan een (rots)wand. Het is inmiddels al zo'n 30 jaar geleden, dat ik deze film heb gezien, maar ik meen me te herinneren, dat er een (bos)monster is met een tak of een arm midden uit zijn voorhoofd.

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

kelama3 wrote:

Of misschien Resurrection? Christopher Lambert

Iets zegt me dat ik deze wel eens kan bedoelen. Weet je ook hoe ze in die film achter de plek komen waar ze die opgehangen figuur vinden?

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

Veldhuis wrote:

(quote)

Iets zegt me dat ik deze wel eens kan bedoelen. Weet je ook hoe ze in die film achter de plek komen waar ze die opgehangen figuur vinden?

. Ze komen erachter door een foto die niet overeenkomt of zo, dat weet ik niet meer helemaal precies, maar ik weet wel zeker dat ze in deze film zeggen: Wat is de beste plek om je te verstoppen? ergens waar we al hebben gezocht.

Maar het is niet echt een web.. Het is een kruisiging,gemaakt van trofeeen (lichaamsdelen) .

Ik hoop voor je dat het hem is!

Veldhuis

• 13 messages
  • 0 votes

kelama3 wrote:

(quote)
. Ze komen erachter door een foto die niet overeenkomt of zo, dat weet ik niet meer helemaal precies, maar ik weet wel zeker dat ze in deze film zeggen: Wat is de beste plek om je te verstoppen? ergens waar we al hebben gezocht.

Maar het is niet echt een web.. Het is een kruisiging,gemaakt van trofeeen (lichaamsdelen) .

Ik hoop voor je dat het hem is!

Dan denk ik dat dit hem inderdaad is want die tekst weet ik in ieder geval zeker en ook het plaatje van die opgehangen lichaamsdelen komt me bekend voor. De dvd heb ik al besteld dus ik ben benieuwd. Bedankt

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

Graag gedaan

Dexter Morgan

• 8 messages
  • 0 votes

Dexter Morgan wrote:

Ik zoek 2 namen van films:

1ste: waarin op een bepaald moment een zaag draait boven een persoon in een kerk. Die zaag zakt altijd maar meer dichter van die persoon. Iemand anders moet zich haasten om op tijd de plaats te vinden waar die persoon zich bevind. IK weet niet of alles klopt wat ik juist beschreef, het zit heel ver

2de: een film waarop een kind moet wegrennen van z'n ontvoerders op een berg, als het bijna bij de vader (denk ik) komt schieten ze het neer. (weet ook niet of dit alles klopt),

hopelijk vinden jullie iets ! dank u

niemand die mij kan helpen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.