• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

MelB wrote:

Ik ben op zoek naar een harde Scandinavische film van zes a zeven jaar geleden. Ik denk een Noorse film, maar ik kan me hier in vergissen. De film speelt af in de sneeuw en wat ik nog kan herinneren was de hoofdpersoon verstopt voor de huurmoordenaar in de buiten wc-hok. Later kwam hij uit de wc-hok vol met stront. Deze scene was echt heel spannend en ik denk met mijn korte beschrijving mensen wel herkennen welk film ik bedoel.

Hodejegerne (2011) denk ik.

MelB

• 98 messages
  • 5 votes

Juistem! Dat is em! Echt ik heb heel lang naar gezocht en de cover van deze film zag ik paar keer voorbij komen. Ik met me stomme hoofd heb er niet op geklikt. Bedankt Flavio.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Ergens heb ik laatst de samenvatting van een film gezien die mij interessant leek. Het gaat over iemand die een gaatje in zijn muur ontdekt en dan geïntrigeerd en geobsedeerd raakt door wat hij aan de andere kant ziet. Geïnspireerd door Alfred Hitchcock, meen ik dat ook in de omschrijving stond. Ik dacht dat Naboer (2005) de film was die ik zocht, maar volgens mij is het toch een andere. Wie heeft een idee?

Valak

• 626 messages
  • 405 votes

Pruim wrote:

Ergens heb ik laatst de samenvatting van een film gezien die mij interessant leek. Het gaat over iemand die een gaatje in zijn muur ontdekt en dan geïntrigeerd en geobsedeerd raakt door wat hij aan de andere kant ziet. Geïnspireerd door Alfred Hitchcock, meen ik dat ook in de omschrijving stond. Ik dacht dat Naboer (2005) de film was die ik zocht, maar volgens mij is het toch een andere. Wie heeft een idee?

Toevallig deze week een trailer gezien op Amazon Prime. Ik denk dat je deze bedoeld: Deep Dark (2015).

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Of misschien Stucco (2019) ? Heeft alleen niks met Hitchcock te maken.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Ok, hier een zeer vage beschrijving

Het enige wat ik nog weet is dat het verhaal zich afspeelde in een soort kasteel achtig iets, met torens. In één van die torens zat een soort tovenaar of merlijn achtig type. Deze maakte op een bepaalt moment zijn arm langer voor een spreuk of toverstaf ofzo. Echt meters lang, zodat hij iets kon stelen in een andere kamer in het kasteel. Het was alleszins een oude film. Ik denk iets zoals ben hur of Spartacus of the ten commandments ofzo.

Alvast bedankt, hopelijk iemand er iets mee

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Bij: Ik zoek... een soortgelijke film

lindalinda wrote:

Hallo,

Ik zoek een film die ik nog een keer wil zien,maar weet de naam niet meer.

Een man zat langs de kant van de weg en er komt een hoogzwangere vrouw voorbij rennen die achtervolgd werd...Ik dacht dat ze haar baby wilde stelen...Weet ik niet meer. Die man dacht eerst "" zoek het lekker uit"",maar ging haar toch helpen. Veel schieten enz enz.

Weet iemand welke film ik bedoel?

Shoot 'em Up (2007) ?

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

narva77 wrote:

Uit het oude topic (2009):

Ik zoek weer eens een film. Hij gaat over een groepje (kansloze) criminele jongeren uit een achterstandsbuurt OF over ex-gevangenen, dat weet ik niet meer, die bij elkaar worden gezet om ze waardigheid en zelfvertrouwen te geven. Het is een gemêleerd gezelschap van blanke en negroïde mannen.

Ze worden o.a. in een soort moeras of bos gedropt alwaar ze al snel onderling ruzie krijgen. Ze hebben dan ook wapens bij zich geloof ik.

Ook moeten ze een vervallen huis opknappen in een achterstandsbuurt, en wellicht ook een auto ofzo.

Het was in mijn beleving een vrij harde actiefilm en/of drama.

Band of the Hand (1986) ?

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Het ziet er inderdaad naar uit dat dat hem is, thanks!

Moviemind..Shoot 'em Up (2007) ? Dat is ie idd! Dank je wel!!

Picker

• 368 messages
  • 2810 votes

Goede middag allen, ik zoek ook een titel

Een Scandinavische film over een voormalig headhunter die ingehuurd word door de eigenaar van een bedrijf om een opvolger te zoeken voor het bedrijf en hiermee zijn zoon te passeren.

Op het plaatje staat een man ( de hoofdpersoon waarschijnlijk ) met op de achtergrond een soort grote scheepsschroef.

Ik dacht dat hij niet lang geleden op netflix stond, maar kan hem niet meer vinden. Alvast bedankt

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Lang geleden dat ik hem zag, maar is dat niet de film hier bovenaan de pagina

Picker

• 368 messages
  • 2810 votes

Nee het is niet Hodejegerne. Die heb ik gezien. Het is een film die ik nog niet gezien heb.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Picker wrote:

Goede middag allen, ik zoek ook een titel

Een Scandinavische film over een voormalig headhunter die ingehuurd word door de eigenaar van een bedrijf om een opvolger te zoeken voor het bedrijf en hiermee zijn zoon te passeren.

Op het plaatje staat een man ( de hoofdpersoon waarschijnlijk ) met op de achtergrond een soort grote scheepsschroef.

Ik dacht dat hij niet lang geleden op netflix stond, maar kan hem niet meer vinden. Alvast bedankt

Headhunter (2009) ?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat moet wel, gezien de poster!

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Ben er ook wel een beetje zeker van inderdaad.

Picker

• 368 messages
  • 2810 votes

Dank je wel, dat is hem idd.

Ik voel me wel wat lullig dat ik dit niet zelf gevonden kreeg...niet echt een lastige titel voor een Scandinavische film.

Bedankt!!!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

John Milton wrote:

Dat moet wel, gezien de poster!

en de titel

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Picker wrote:

Ik voel me wel wat lullig dat ik dit niet zelf gevonden kreeg...niet echt een lastige titel voor een Scandinavische film.

Niet nodig, ik heb ook nog gegoogeld op "scandinavian film headhunter", maar kreeg alleen hodejegerne tevoorschijn

Picker

• 368 messages
  • 2810 votes

Ja dat gebeurde mij dus ook steeds

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik was daarnet met een aantal collega's over de serie Windkracht 10 bezig en het kwam aan bod dat het enige ik me nog van die serie kan herinneren is de scène waar Andrea Croonenberghs seks heeft op een flipperkast. Een scène die bij een puberende Metalfist nogal indruk maakte.. Een collega (die recent de volledige serie heeft teruggezien) zei dat er echter in heel de reeks niet zo'n scène zit. Doet zo'n scène bij iemand wel een belletje rinkelen? Ik ben er van overtuigd dat het Andrea Croonenberghs is maar met uitzondering van Flikken heeft die weinig geacteerd blijkbaar en het is ook niet uit de Windkracht 10 film, die heb ik zelf recentelijk nog gezien.

Samengevat: seks op een flipperkast, Vlaams en ik vermoed pre-2000

Bubblez

• 2057 messages
  • 2497 votes

Metalfist wrote:

Samengevat: seks op een flipperkast, Vlaams en ik vermoed pre-2000

Tja, ik denk meteen aan The Accused (1988), maar die is verre van Vlaams

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

hallo

ben op zoek naar een film over iceskating of figure skating

jongedame heeft de obsessie om ice skating kampioene te worden

wanneer ze het wordt, heeft ze geen aanspraak en gaat beneden op het meer schaatsen en komt te vallen en wordt blind

met de zoon van haar coach die op de boenmachine rijd gaat ze trainen en doet ze toch mee aan de kampioenschappen en na haar voorstelling komt ze te vallen over de beren die het publiek op het ijs gooien, dan struikelt ze en komt het publiek er achter dat ze blind geworden is

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

2010 was degene

Bedankt

met groet

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Kan iemand zich misschien deze film herinneren. Een vrouw neemt de plaats in van haar tweelingszus maar dan blijkt dat deze waarschijnlijk haar man vermoord heeft. Ik dacht dat het met Angela Lansburg was, maar ik kan hem niet terugvinden in haar filmografie.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Uit welke tijd komt de film (ongeveer) Hollywood007? Heb je een jonge of oude Angela Lansbury voor ogen? Ik moet zowel aan The Uninvited (2009) als Dead Ringer (1964) denken, die wat overeenkomsten hebben qua plot.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

skinny_tie wrote:

Uit welke tijd komt de film (ongeveer) Hollywood007? Heb je een jonge of oude Angela Lansbury voor ogen? Ik moet zowel aan The Uninvited (2009) als Dead Ringer (1964) denken, die wat overeenkomsten hebben qua plot.

Ik denk jaren 80 ongeveer. Het was een tv film.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Hollywood007 wrote:

Ik denk jaren 80 ongeveer. Het was een tv film.

Ok, TV-films uit de jaren '80 is niet bepaald mijn sterkste punt. Vond wel Killer in the Mirror (1986) op IMDB.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

skinny_tie wrote:

(quote)
Ok, TV-films uit de jaren '80 is niet bepaald mijn sterkste punt. Vond wel Killer in the Mirror (1986) op IMDB.

Dat is degene die ik zocht. Zonder Angela blijkbaar. Zo zie je maar hoe je geheugen je kan bedriegen. Super bedankt!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.