- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
NielsG
-
- 7 messages
- 706 votes
Ik zoek de titel van een horrorfilm waarvan ik mij kan herinneren dat ik hem met vrienden gekeken heb terwijl we in de lagere school zaten (eind jaren '90 tot ten laatste 2002). Het was de eerste enge film die ik ooit zag, dus enkele scènes herinner ik mij nog goed (als mijn geheugen de scènes niet vervormd heeft in de tussentijd toch...)
Het gaat vrij cliché over een oud stenen landhuis waarin een nieuw gezin met kinderen komt wonen. In de openingsscène komt er een schoonmaakploeg het huis opruimen. Een van de poetsvrouwen ziet in een kamer een hele hoop ratten die er in werkelijkheid niet zijn en panikeert compleet. Als ze wegrijdt met haar auto ontploft die en krijgt een van de waterspuwers op het gebouw een grimas op zijn gezicht.
Ergens verderop in de film vind de vader van het gezin een verborgen kelder in het huis en opnames van de kinderen opgenomen met een handheld camera geven de kinderen rode ogen (en misschien een enge stem, daar ben ik niet helemaal zeker over).
Meer details kan ik mij niet herinneren (we hebben de film toen moeten afzetten), en op basis van wat ik mij nog herinner kan ik de film niet vinden, hopelijk kan iemand hier mij helpen!
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Ik zoek de titel van een horrorfilm
Ik heb láng gezocht en eindelijk gevonden:
FlorisV
-
- 1854 messages
- 795 votes
Een Nederlandstalige film uit begin jaren 90, met een psychopatische kapitein (geloof ik?) die een boottocht op een rivier gaat terroriseren. De man in het kleine gezelschap is zijn manipulaties zat, maar durft niet te vechten. Uiteindelijk krijgt hij een stuk hout tegen de harsens van 1 van de dames.
Wie weet de titel?
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Een Nederlandstalige film uit begin jaren 90
Op Hoop van Zegen (1986) wellicht?
FlorisV
-
- 1854 messages
- 795 votes
Nee, die niet. Het speelt zich in de tegenwoordige tijd af.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Een Nederlandstalige film uit begin jaren 90, met een psychopatische kapitein (geloof ik?) die een boottocht op een rivier gaat terroriseren. De man in het kleine gezelschap is zijn manipulaties zat, maar durft niet te vechten. Uiteindelijk krijgt hij een stuk hout tegen de harsens van 1 van de dames.
Wie weet de titel?
FlorisV
-
- 1854 messages
- 795 votes
Dat is hem! Bedankt!
NielsG
-
- 7 messages
- 706 votes
Dat is inderdaad de film die ik zocht, heel erg bedankt!
Ook fijn om te weten dat het uiteindelijk geen inbeelding was en dat mijn herinnering nog vrij correct was...
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
hallo,
zit vandeweek een film te kijken wilde verder, weg en titel vergeten
vrouw die vanuit een oude bus opereert in een buurt waar iedereen dakloos is.
twee kinderen, ontdekken haar en heeft de bijnaam angel, waardoor die buurt veilig is een vigilante
ik kijk nu ik aan huis gekluisterd ben zoveel films, dat ik ze allemaal door elkaar hal
thanks
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
nee Helaas was een hele jonge vrouw, geloof gedeserteerd
vrij nieuwe film
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik heb lang moeten zoeken, maar volgens mij is het Peppermint (2018)
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
that's the one
dank je, kwam niet op de titel en ook hoofdrol speler, want dat is ook makkelijker zoeken
met dank
morvan
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
is weer zover, weet de titel niet meer
de hoofdrolspeler heeft op een bepaald problemen met d russische maffia, blaast tankers op en opslag, aan het eind van de film gaat hij naar rusland, naar een groot landhuis om die maffiabaas uit te schakelen en als hij daar wegloopt zie je overal lichamen van de bewakers ligge
voldoende??
BarfH
-
- 3 messages
- 486 votes
Hallo,
Ik zoek een film, denk van USSR makelij, die zich (oa?) afspeelt tijdens WW2 tijdens de militaire strijd tussen nazi-Germany en de USSR. In mijn herinnering was het niet per definitie een oorlogsfilm, maar om het leven van een Russische familie tijdens de Duitse bezetting...
Wat mij nog het meest helder voor de geest staat is dat tegen het einde van de film de hoofdpersoon verzeild raakt op een plek waar slag is geleverd, dode Duitse soldaten, deels in water, onder water gelegen, SS-uniformen, kapotte motor met zijspan. Vrijwel helemaal aan het einde van de film doemt er een Russische T-34 tank op die blijkbaar de komst aankondigd van het Rode Leger....
Ik heb 'm gezien in de jaren tachtig op TV.
Wie-o-wie weet misschien welke film ik bedoel?
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
is weer zover, weet de titel niet meer...
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Wie-o-wie weet misschien welke film ik bedoel?
BarfH
-
- 3 messages
- 486 votes
Nee, die was het niet...
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
dacht ik eerst ook stukjes gekeken, was ook mijn eerste ingeving.
ga dan toch weer even opnieuw kijken de eerste en de tweede
laat wel weten
thanks
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
was hem wel, alleen ik dacht die ecenes aan hetr einde, maar is op tweederde
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Hoi iedereen, mijn vriendin heeft het al een tijd over een film die gedeeltelijk zou zijn opgenomen in Zeeland. Het gaat over een huis in de duinen waar mensen heen vluchten, terwijl ze worden achternagezeten. In het huis staat een piano. Er zit een bekende mannelijke acteur in (wie weet ze niet). Film komt ergens van begin deze eeuw. Heeft iemand een idee bij deze vage omschrijving?
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Wie helpt mij aan de titel van een film met Sylvester Stallone, waarin hij het in een bus, of metro, aan de stok krijgt met een stel jonge kerels die de passagiers lastig vallen?
In de bewuste scène wil Stallone zijn zitplaats aanbieden aan een oudere dame, maar een van de lastpakken neemt die plaats meteen in en vertikt het op te staan.
Stallone vraagt de dame om zijn zonnebril even vast te houden en veegt de boel aan met de batjes.
Een ervan smijt hij regelrecht door een raam naar buiten.
Weet iemand welke film ik bedoel?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
zeker 
Die heb ik vermoedelijk wel een keer of 3-4 gezien in de jaren negentig, toen je het moest doen met de videobanden (Old Man Milton!) die je had.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Hoi iedereen, mijn vriendin heeft het al een tijd over een film die gedeeltelijk zou zijn opgenomen in Zeeland. Het gaat over een huis in de duinen waar mensen heen vluchten, terwijl ze worden achternagezeten. In het huis staat een piano. Er zit een bekende mannelijke acteur in (wie weet ze niet). Film komt ergens van begin deze eeuw. Heeft iemand een idee bij deze vage omschrijving?
?
ivonulens
-
- 2 messages
- 0 votes
In Overig > Algemeen > ik zoek ik zoek..:
Mijn oude vriend en ik zijn op zoek naar de titel van een film of (mini)serie die we ik de jaren 80 veel gekeken hebben. We weten er niet veel van. maar de film gaat over figuren (mannen) in capes die met giftige (drug )pijltjes iets achter de oren schieten bij hun slachtoffer zodat die beginnen te hallucineren
Zo herinner ik mij dat er bij een (dik)ventje begon te hallucineren op een kerkhof en word aangevallen door levend eten zoals een hamburger en worsten.
Meet weten we er niet van.
Je zou er ons een groot plezier mee doen
Dank U
Ivo Nulens
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Mijn oude vriend en ik zijn op zoek naar de titel van een film of (mini)serie die we ik de jaren 80 veel gekeken hebben. We weten er niet veel van. maar de film gaat over figuren (mannen) in capes die met giftige (drug )pijltjes iets achter de oren schieten bij hun slachtoffer zodat die beginnen te hallucineren
??
ivonulens
-
- 2 messages
- 0 votes
Goede dag
Dat kan hem wel eens zijn als ik dat op youtube intype
iben die al eens tegengekomen maar dacht dat het iets anders was
lijkt heel anders nu
Bedankt voor de hulp
ZAP!
-
- 5449 messages
- 3621 votes
Ik zoek een film over een disfunctionele familieverhouding. Ging om een moeder en zoon, dacht ik, kan ook anders zijn. Is van dit millennium. Titel wil me maar niet te binnen schieten...