- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Top, dankjewel beste Daan!
lindalinda
-
- 4 messages
- 0 votes
Hallo,
Ik zoek een film die ik nog een keer wil zien,maar weet de naam niet meer.
Een man zat langs de kant van de weg en er komt een hoogzwangere vrouw voorbij rennen die achtervolgd werd...Ik dacht dat ze haar baby wilde stelen...Weet ik niet meer. Die man dacht eerst "" zoek het lekker uit"",maar ging haar toch helpen. Veel schieten enz enz.
Weet iemand welke film ik bedoel?
narva77 (crew films)
-
- 12722 messages
- 6540 votes
Hallo,
Ik zoek een film die ik nog een keer wil zien,maar weet de naam niet meer.
Een man zat langs de kant van de weg en er komt een hoogzwangere vrouw voorbij rennen die achtervolgd werd...Ik dacht dat ze haar baby wilde stelen...Weet ik niet meer. Die man dacht eerst "" zoek het lekker uit"",maar ging haar toch helpen. Veel schieten enz enz.
Weet iemand welke film ik bedoel?
Temur_D
-
- 2 messages
- 0 votes
Bij Film > Algemeen > Op zoek naar titels over specifieke coming of age films:
Ik was benieuwd of er leden zijn die films of boeken kunnen aanraden die gaan over het zorg dragen voor een jongere broertje of zusje. Zorg dragen voor een ouder, kan eventueel ook. In ieder geval moet deze verplichting de persoon in de weg zitten om hun eigen dromen na te jagen.
En als er aanraders zijn voor films waarin een persoon/tiener zich aansluit bij een theatergroep, dan hoor ik het ook graag.
Bij voorbaat dank!
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Grave of the Fireflies
What ever happened to baby Jane?
Landscape in the mist
Die film met Johnny Depp en DiCaprio
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Temur_D
-
- 2 messages
- 0 votes
Dank voor de tips! Als jullie er nog meer binnen dan hoor ik het graag!
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Ik ben op zoek naar films in het genre van Savage Streets (Film, 1984) en Reform School Girls (Film, 1986) . Liefst jaren 80. Alvast bedankt!
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik ben op zoek naar films in het genre van Savage Streets (Film, 1984) en Reform School Girls (Film, 1986) . Liefst jaren 80. Alvast bedankt!
Beste survive a gang flick: enemy territory (not girls only)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Beste survive a gang flick: enemy territory (not girls only)
Nee het moeten zeker geen girls only films zijn. Alles wat revenge of prison achtig is komt in aanmerking. Liefst met een heerlijk jaren 80 cheesy sausje erover.
Class of 1984 zag ik al en deze beviel me ook erg. De andere die je voorstelde heb ik dadelijk in men winkelmandje gedropt. Van zodra ze aankomen ga ik ze bekijken. Thx 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Wel meer jaren zeventig, maar wellicht interessant voor je:
Joshuu 701-gô: Sasori (1972) (en de drie sequels)
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Super! Midnight express zag ik al. The warriors en my bodyguard zijn onderweg naar hier. De andere twee heb ik nog niet gevonden maar ik zoek er naar verder. Thx allemaal 

mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Misschien erg corny: class of nuke em high en toxic avenger. Moet wel je humor zijn.
Andere goeie gang flick: the wanderers. Voor extreme violence maar erg cool: baby cart.
Beste vigilante na death wish: vigilante
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3835 votes
Nuke, toxic en vigilante zag ik al. The wanderers lijkt me wel goed als ik de trailer bekijk. Dus ook in bestelling. Moest er weer een lockdown van komen ga ik me in elk geval niet vervelen 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Laatst Barber Yoshino gezien en ik ben eigenlijk wel gek op dit soort droog komische films (vooral Japans). Andere films die ik wel losjes in dit straatje vind passen zijn die van Satoshi Miki, sommige van SABU, Shall We Dansu?, Hula Girls, Fine, Totally Fine, Survive Style 5+ en de films van Hitoshi Matsumoto. Worden dit soort films überhaupt nog wel in Japan gemaakt?
Heeft iemand nog tips van films in dit subgenre die ik nog heb gemist? Onderhond?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Het probleem is dat je een hoop bij elkaar heb gekletst wat ik doorgaans niet echt met elkaar link 
Als het gaat om de meer drogere humor zou ik er zeker Taste of Tea bijzetten. Een Sonatine/Kikujiro van Kitano, maar dat zijn titels die je waarschijnlijk ook wel al kent.
Onder die iets minder bekende namen misschien een film als Funuke, Show Some Love You Losers (hoewel iets duisterder). Suffering of Ninko? De Thermae Romae films? Saint Young Men is ook wel een aanrader (maar anime).
Edit: een naam die je misschien wel eens kan onderzoeken is by Koki Mitani. Al zijn z'n films doorgaans wel net iets drukker, maar hij heeft toch ook wel een aangenaam/komisch/lichtdroog stijltje, en vooral herkenbaar doorheen z'n hele oeuvre. Dus als één van z'n films je wel aanspreekt, is de kans redelijk groot dat de rest ook wel zal goedvallen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Suffering of Ninko? Saint Young Men is ook wel een aanrader (maar anime).
Edit: een naam die je misschien wel eens kan onderzoeken is by Koki Mitani. Al zijn z'n films doorgaans wel net iets drukker, maar hij heeft toch ook wel een aangenaam/komisch/lichtdroog stijltje, en vooral herkenbaar doorheen z'n hele oeuvre. Dus als één van z'n films je wel aanspreekt, is de kans redelijk groot dat de rest ook wel zal goedvallen.
Oei, die ken ik nog niet en zijn zeker goede tips. Ik zal ze opsnorren en heb er al zin in!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Koki Mitani is echt zo'n regisseur die binnen eigen grenzen populair is, maar nooit echt verder is geraakt. Aan de stijl van z'n profielfoto weet je meteen ook wat voor type regisseur het is. Vaak ensemblefilms waar nogal wat personages kriskras door elkaar lopen, met quirky grapjes en een gezellig sfeertje.
En zelfs z'n TV-werk is de moeite. Airport is een film waarvan iedereen achterover zou liggen moest het een Amerikaans product zijn. Een 90-minuten lange one-take waar Mitani een hele luchthaven doorkruist met een 10-tal hoofdpersonages. Een waar huzarenstukje 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Koki Mitani is echt zo'n regisseur die binnen eigen grenzen populair is, maar nooit echt verder is geraakt. Aan de stijl van z'n profielfoto weet je meteen ook wat voor type regisseur het is. Vaak ensemblefilms waar nogal wat personages kriskras door elkaar lopen, met quirky grapjes en een gezellig sfeertje.
En zelfs z'n TV-werk is de moeite. Airport is een film waarvan iedereen achterover zou liggen moest het een Amerikaans product zijn. Een 90-minuten lange one-take waar Mitani een hele luchthaven doorkruist met een 10-tal hoofdpersonages. Een waar huzarenstukje
Lijkt me erg leuk en had ik zelf ook niet snel gevonden. Ik schaam me wel een beetje, want mijn vrouw zoekt altijd films uit (DVD en Netflix) op grond van de cover of het plaatje dat erbij staat en ik vind dat dan belachelijk. Maar een aantal films van Mitani heb ik achteraf op AvistaZ wel langs zien komen, maar op de poster gewoon afgeserveerd, hahaha!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Lijkt me erg leuk en had ik zelf ook niet snel gevonden. Ik schaam me wel een beetje, want mijn vrouw zoekt altijd films uit (DVD en Netflix) op grond van de cover of het plaatje dat erbij staat en ik vind dat dan belachelijk. Maar een aantal films van Mitani heb ik achteraf op AvistaZ wel langs zien komen, maar op de poster gewoon afgeserveerd, hahaha!
Tja, niet aan mij om daarover te oordelen, ik doe net hetzelfde. Probleem met de Mitani posters is dat het vaak wat hokjes met koppen zijn, die doen denken aan dit type romcoms.
Gelukkig zijn de films een stuk leuker! 
jordidj1
-
- 156 messages
- 540 votes
Hoi, ik ben op zoek naar films die dicht bij de realiteit staan en niet echt een plot hebben, waar het dus meer om de sfeer gaat. Films als American Honey, The Florida Project en Call Me By Your Name bijvoorbeeld, die vind ik fantastisch. Thanks alvast
Taal maakt niet uit.
Het zou een plus zijn als het on demand is te vinden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Helaas allebei momenteel niet on demand zo te zien.
edit: Oh, en Princess Cyd (2017) en Paris, Texas (1984), jordidj1. Bedacht ik later nog.
jordidj1
-
- 156 messages
- 540 votes
Thanks mannen!
Paris, Texas staat hoog op mijn to-watch list, maar omdat ik denk dat ik nog voldoende films kan kijken op de on demand services, laat ik die even wachten
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Ik breng nog even twee oudere maar zeer sfeervolle films onder de aandacht. Geen idee of je weerstand voelt bij oudere films. Ook geen idee of ze on demand beschikbaar zijn.
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Misschien de ghibli film Only Yesterday?
De films van Eric Rohmer vind ik ook wel geschikt, daar stonden er een aantal van op Mubi, maar weet niet of dat nog zo is.
jordidj1
-
- 156 messages
- 540 votes
Misschien de ghibli film Only Yesterday?
De films van Eric Rohmer vind ik ook wel geschikt, daar stonden er een aantal van op Mubi, maar weet niet of dat nog zo is.
Zal eens rondneuzen bij Rohmer. Only Yesterday kan ik niet vinden, die verrekte zoekbalk ook
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
ZAP!
-
- 5448 messages
- 3621 votes
Ik zoek zwarte comedy's, liefst met wat ongemak.
Of is er al een topic 'disfunctional families and such'?