• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.316 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

sporthaas

• 123 messages
  • 580 votes

Hallo allemaal,

Ik kan niet op de titel van een film komen.

Scene die ik mij herinner is dat een man en vrouw gevangen zijn genomen door kannibalen.

Ze zitten dan in een grote kookpot, door heen en weer te bewegen gaat de kookpot rollen.

Wie o wie?

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Hallo allemaal,

ik heb een leuk raadspelletje ;o)

De eerste film gaat over een vrouwelijke kok, die haar emoties in de gerechten toevoegd, huilt zij, de klanten nadien ook, is ze in een andere emotie, de klanten ook..

volgende, al eens eerder gevraagd, nog steeds niet boven water. de film begint naar ik mij herinner met de scene, waarbij een politieman ( burger kleding?) bij een auto staat waar in een vrouw zit vastgebonden vol met explosieven, hij red het niet op tijd om haar te redden. Hij zit de moordenaar achterna en aan het eind van de zit ik dacht zijn vrouw in de gelijke situatie.

Deze wordt vaag, maar waarschijnlijk toch makkelijk. De hoofdrol twijfel ik, maar dacht aan wesley snipes, tijdens de film is er geloof ik een schietpartij en de hoofdrolspeler, een detective of secret agent,

de dader achterna, waarbij hij uiteindelijk door een gebouw rent welke ze aan het verbouwen zijn. Hij heeft per porto contact met zijn partner en hoort allerlij geluiden en ik geloof een schot (nee, zonder kilt).

dan rent hij door de plastic wand van de bouw heen en loopt in een fuik van de politie en wordt als de dader afgevoerd. ik meen dat zijn patner hem uiteindelijk verraden heeft??

Ja, en dan degene waar ik al 12 jaar naar zoek over die hacker, maar geef de hoop niet op.

Aanvallen maar en alvast bedankt voor alle sugesties

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

sporthaas wrote:

Ik kan niet op de titel van een film komen.

Scene die ik mij herinner is dat een man en vrouw gevangen zijn genomen door kannibalen.

Ze zitten dan in een grote kookpot, door heen en weer te bewegen gaat de kookpot rollen.

Wie o wie?

King Solomon's Mines (1985)

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

morvan wrote:

De eerste film gaat over een vrouwelijke kok, die haar emoties in de gerechten toevoegd, huilt zij, de klanten nadien ook, is ze in een andere emotie, de klanten ook..

Huh?! Deze heb je toch al gevonden?

Sorry Gozoo8000, was toch love's kitchen, maar het probleem zat hem in het feit, dat er in 2010 en 2011 met dezelfde titel uitgekomen zijn. Wat "mijn" film aan gaat die stond op 2010 én 2011.

Maar goed, dus weer één binnen, bedankt Gozoo

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

morvan wrote:

De film begint naar ik mij herinner met de scene, waarbij een politieman ( burger kleding?) bij een auto staat waar in een vrouw zit vastgebonden vol met explosieven, hij red het niet op tijd om haar te redden. Hij zit de moordenaar achterna en aan het eind van de zit ik dacht zijn vrouw in de gelijke situatie.

Misschien de aflevering Sons and Lovers van de serie Miami Vice? Zie clip.

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

morvan wrote:

Ja, en dan degene waar ik al 12 jaar naar zoek over die hacker, maar geef de hoop niet op.

Op 17 september 2013 stelde ik Takedown (2000) voor, daar heb je toen niet op gereageerd, misschien over het hoofd gezien. Zie hier de gehele film. Is het waargebeurde verhaal van Kevin Mitnick.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik zoek een film waarvan de trailer nog niet zolang geleden in de bioscoop is geweest. Het gaat over een experiment waarbij een groep jonge mensen in een bunker geplaatst worden in the middle of nowhere. Volgens mij zou de wereld weer eens vergaan, ofzoiets...

Iedereen had een taak daar. De waarde daarvan stond centraal, hoe belangrijker je was, hoe langer je mocht blijven. Volgens mij was er ook iets van executie of wegstemmen. De professor (soort sekteleider eerder) werd op het laatst zelf weggestemd maar alleen hij had een code om weg te kunnen o.i.d.

Zat volgens mij in ieder geval één bekend actrice in. (Toen dacht ik nog: Hé, zij doet mee, wat leuk).

Iemand?

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Bedoel je misschien The Philosophers (2013) ?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja! Die bedoel ik. Op hetzelfde moment dat jij 't gepost had, riep mijn vriend het door de kamer.

De bekende actrice (waarvan ik dacht dat het Cho uit Harry Potter was) is Ginny, van Harry Potter. Ik zat in de buurt.

Thanks Norma!

stuiver

• 2 messages
  • 0 votes

beste iedereen,

ik heb redelijk lang geleden een film gekeken maar ik kan niet maar op de titel komen. het gaat over een (volgens mij zwarte) vrouw die op haar werk een bericht krijgt van een onbekend persoon. ze gaat voor hem en paar opdrachten doen o.i.d. waarbij ook doden vallen. ze heeft alleen contact met hem via die computer die heel erg oud is (ik gok dat de film van voor 1990 is) aan het eind blijkt dat de onbekende man de hele tijd achter haar zat

heeft iemand enig idee?

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

@Stuiver: Jumpin' Jack Flash (1986)

stuiver

• 2 messages
  • 0 votes

Top!

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Bubblez wrote:

(quote)
Misschien de aflevering Sons and Lovers van de serie Miami Vice? Zie clip.

Nee, ik weet zeker, dat het een film betreft, ik kijk namelijk maar 3 series, en die zit er niet bij.

Even goed bedankt voor je suggestie

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Bubblez wrote:

(quote)
Op 17 september 2013 stelde ik Takedown (2000) voor, daar heb je toen niet op gereageerd, misschien over het hoofd gezien. Zie hier de gehele film. Is het waargebeurde verhaal van Kevin Mitnick.

Die ga ik nu kijken en laat het je weten, Thanks anyway

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Bubblez wrote:

(quote)
Huh?! Deze heb je toch al gevonden?
(quote)
Nee, dat was die andere film, waarin de kok een man is, en zijn vrouw verliest door een auto ongeval, op haar terugreis van een oude Engelse pub waarop ze een bod heeft gedaan op die oude pub. Na een proces van rouw koopt hij uiteindelijk toch die pub en de vrouw in de hoofdrol is Claire Forlani die uit dat dorp komt en een "food critic" is.(kan even niet op de nederlandse benaming komen) Dus degene waar het om gaat is de vrouw, een naar ik me herinner, een Single. Verder is love's kitchen uit 2011 en die ik nog zoek kan best 5 tot 10 jaar oud zijn, of nog langer

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Bubblez wrote:

(quote)

Nope, helaas niet, maar we worden warm.

dit gaat ook over een waar gebeurd verhaal, maar aan het eind staat bij Takedown, dat hij veroordeeld was en na 5 jaar weer vrij komt.

Degene die ik bedoel krijgt diegenen de keuze tussen gavangenis of voor de fbi een grote vis te vangen.

Hij krijgt diegene te pakken en gaat dan het Witness protection programm in samen met zijn vrouw, met de opmerking, dat hij nog regelmatig voor de Fbi werkt.

Bedankt voor de tip, maar niet die ik bedoel

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Over een witness protection project hebben, iemand toevallig een idee?

Een koppel/familie gaat ook het witness protection project in en worden in een Mormonen dorp/wijk ondergebracht.

Is best balen, dat mijn geheugen na mijn burn-outs compleet gewist is.

Ik heb echt duizenden films gezien en zie soms flarden in mijn geachte, maar niet wat het is

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

De "kookfilm" zou best eens Como Agua Para Chocolate kunnen zijn dan.

En de WPP-film misschien Mobsters and Mormons

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Bubblez wrote:

De "kookfilm" zou best eens Como Agua Para Chocolate kunnen zijn dan. En de WPP-film misschien Mobsters and Mormons

Jooooooooooo, Mobsters and Mormons is goed, ssuuuuuuuuuuuper.

Duh, alleen de andere Como Agua Para Chocolate is niet die ik zoek.

Maar we komen er wel een keer.

Bedankt

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dit worden twee moeilijke vragen die ik ga stellen vrees ik, maar wie weet heeft iemand er antwoord op.

De eerste is een scene die gegrift staat in mijn kindergeest en geen idee uit welke film of TV-serie het komt, nóóit meer gezien sindsdien. Het scenario dat ik me herinner is alleen een momentopname daaruit, met de volgende elementen:

- een hovercraft (gepantserd en overdekt, soort van tank maar als hovercraft) op het land, op:

- een open gebied (woestijnvlakte, zoiets),

- bij water (ik geloof een meer)

- waar een man of 4 a 5 (strijders?) bij die hovercraft rondlopen/eruit zijn gestapt. Ik weet dat ze zich altijd met die "gepantserde" hovercraft verplaatsten.

Dat is alles wat ik me herinner. Het moet denk ik een SF-film/serie zijn geweest, die ik op of voor 1984 gezien heb. Het doet mij op een of andere manier aan de serie 'V' denken, maar volgens mij komt het daar niet uit. Dune heb ik hier liggen, geen idee of het daaruit zou kunnen zijn (?), moet ik nog een keer opnieuw bekijken. Maar ik zoek dus iets uit1984 of eerder (zeker van voor de jaren '90) waarin een hovercraft als vervoermiddel door een groepje "(verzets)strijders" wordt gebruikt.

De tweede is ook zo makkelijk... ik zoek de versie van "A Christmas Carol" waarin Scrooge met de geest van de toekomst de begrafenis (of alleen het graf?) van kleine Tim bezoekt. Ik dacht dat die scene wel in alle versies zou zitten maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Wederom herinner ik dat ik dit voor/rond 1984 heb gezien, dus het moet een van die versies van vóór die tijd zijn geweest. Die van 1984 is het niet. Iemand?

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

arno74 wrote:

De tweede is ook zo makkelijk... ik zoek de versie van "A Christmas Carol" waarin Scrooge met de geest van de toekomst de begrafenis (of alleen het graf?) van kleine Tim bezoekt. Ik dacht dat die scene wel in alle versies zou zitten maar dat blijkt toch niet zo te zijn. Wederom herinner ik dat ik dit voor/rond 1984 heb gezien, dus het moet een van die versies van vóór die tijd zijn geweest. Die van 1984 is het niet. Iemand?

Ik denk dat ik hem heb gevonden, misschien herken je de betreffende scène wel. Komt uit Scrooge (1970).

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dat zou die tweede goed kunnen zijn Bubblez . Ik zal hem binnenkort bekijken

tamaraS

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > titel gezocht:

Ik ben op zoek naar een film met haaien erin.

In de film is een soort onderwater museum te zien waarin toeristen naar binnen kunnen. Op een gegeven moment is er een haai die breuken maakt in het ''museum'' waardoor de mensen die daar binnen zijn vast zitten.

Een vrouw en man ( die natuurlijk verliefd worden op elkaar ) komen er achter dat de haai nog een moeder heeft die ook nog rondzwemt in het water en die veel groter is.

Herkent iemand het verhaal?

deeemx

• 2 messages
  • 0 votes

Hallo,

Ik zoek al een paar jaar een film die ik gezien heb toen ik klein was.

Het gaat over een meisje van ongeveer 10 jaar, (bruine haren). Ze wordt gevangen gehouden op een stoel in een kamertje door 2 mensen. Dit kunnen maar zo haar ouders zijn. Ze heeft alleen wat water en brood te eten. Ze zit vastgebonden op de stoel. Volgensmij zie je door de film heel dag ze al vanaf jongs af aan daar zit.

Af en toe mag ze naar buiten, en op de veranda schrikt ze van een herdershond. Dit meisjw heeft een grote angst voor honden en elke keer als ze een hond ziet krabt ze haar armen open.

Het gaat dus over een meisje die gevangen zit in een kamer op een stoel, en die grote angst heeft voor honden. Ik vond hem, toen ik deze film als 10jarige zag erg eng!

Ik hoop dat iemand me na al die jaren kan helpen!!

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

@Deeemx: Mockingbird Don't Sing (2001)

Zie hier de hele film.

xpandaa

• 10 messages
  • 4 votes

Hallo mensen!

Hopelijk kan iemand me via deze weg helpen. ik ben al heel lang op zoek naar een horrorfilm waarvan ik alleen nog maar een klein stukje van kan herinneren. Het gaat als volgt:

- twee meisjes in een martelkamer, zij hebben beide een soort band om hun buik waardoor het lijkt alsof ze zijn opengesneden daar en hun ribbenkast eruit puilt. Daarop volgt komt er een man binnenlopen (in die gang) en de doeken vallen. Hij ziet die twee meiden in twee grote hokken hangen en hij moet kiezen wie er zal overleven.

Ik bedoel geen hostel of saw!!!! Hopelijk weet iemand welke film ik bedoel!

Groetjes, laura

Bubblez

• 2057 messages
  • 2498 votes

Martyrs (2008)? (dacht ik door deze foto.)

(trailer)

deeemx

• 2 messages
  • 0 votes

@bubbelz eerst dacht ik dat het hem niet was, maar idd dat begin stukje herken ik weer! Heel erg bedankt!!

Shelseyy

• 4 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > horror;:

Dag,

Ik ben dus op zoek naar een film die ik nog vaag in m'n achterhoofd heb zitten ik heb die voor het eerst misschien 8 & 10 jaar geleden gezien. Het dus als volgt:

Het heeft te maken met een onderzeeër en ik weet nog dat er machine's/robots zich bevinden in de machinekamer denk ik? En dat die machine's/robots de mensen "kidnapten" om zich dan te bevestigen samen met nieuwe machine's/robots.

Ik zoek er al zolang naar.. iemand die mij kan helpen? Meer weet ik er niet meer van.[i]

=)[/i]

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.