- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik kwam deze cineast tegen: Semyon Aranovich - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org Zijn werk is ook eind jaren 80 / begin jaren 90 ook in de bios geweest.
God Sobaki by Semyon Aranovich - Plot Summary - Story Line - Full Synopsis - fandango.com / God sobaki (1994) - imdb.com (niet op MoMe) misschien ??
Maar die is wel in kleur (gewoon gekeken op een zwart/wit TV zeker?)
Andere optie: een film van Tengiz Abuladze
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Hallo allemaal,
dit keer zoek ik meerdere films, wat het te maken heeft met de film die ik nu kijk snap ik ook niet, maar kwam opeens aan films met restaurants en koks.
Er zijn twee leuke films over vrouwelijke koks, de eerste is makkelijk, een vrouwelijke kok, die haar emoties in de gerechten toevoegd huilt zij, de klanten nadien ook. De tweede kan ik me niets van herinneren, maar verras me.
Ook op zoek naar eentje waarbij een koppel met een goedlopend restaurant wil dumpen en op het platteland, in ik dacht engeland een oude pub willen kopen, waarbij zij op de weg terug een ongeluk krijgt en overlijd. enfin aan het eind van de film, hoe voorspelbaar opend hij daar toch een restaurant.
op het moment de laatste.
Een aandelen handelaar in Londen erft van een oude man in Franrijk (geloof ik) een landgoed, wat hij direct wil verkopen. Komt er ook nog een jongedame die het product is van een slippertjr van de oude man. wijngaard stelt niets voor, buiten een gedeelte waar achteraf een geheime topwijn vandaan komt.
Ik hoop dat jullie mij weer kunnen helpen.
Thanks
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Nope geen van beide, maar bedankt voor de moeite
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Die tweede is meer geschikt voor 'Ik zoek een soortgelijke film'...
Mijn poging: Bella Martha, of Les Saveurs du Palais
doerak007
-
- 7 messages
- 0 votes
Hai,Ik ben op zoek naar een film die ik jaren geleden op de tv had gezien( uitgezonden door de VPRO destijds) ik meen dat het een poolse filmmaker was,Er gebeuren allllemaal vreemde zaken zoals een maffe tandarts een oud stel waarvan de man met een kunstgebit de knopen van een bankstel draaid en een man die op de treinrails gaat liggen om (als de trein aankomt) op het wagon nummer te spuugen, het zijn een aantal verhalen die tijdens de film allemaal bij elkaar komen , ik zoek al jaren naar deze film maar ik heb geen naam en weet voor de rest niets, alleen datgeen wat ik me herinneren kan
doerak007
-
- 7 messages
- 0 votes
wat ik vergat te omschrijven was dat de man die de knopen van de bank draaid een kunstgebid tussen zijn billen doet (de naam van iemand met zo een rare kick heet overigens een twerp)
doerak007
-
- 7 messages
- 0 votes
ik heb lang geleden een leuke film gezien die ging over heksen die kinderen via snoep in muizen wilden vernaderen. Een jongen gaat met zijn oma op vakantie aan het strand in een duur hotel en in dit hotel zijn ook de heksen vermond als gewone vrouwen . Ze zijn daar om naar de opperheks te luisteren die het plan uitlegt wat betreft het geven van snoep aan kinderen om ze in muizen te veranderen. De jongen die ook in het hotel is , komt daarachter en word zelf ook een tijdje een muis. Ik vond dit een leuke film en ik zou hem graag nog een keer zien. Helaas weet ik niet meer hoe deze film heet. Weet iemand hier over welke film ik het heb en hoe die heet ?
Bij voorbaat dank.
@ Kaltduscher beetje vreemde film waar je het over hebt. Gruwelijk
.Helaas ik kan je niet helpen ik weet niet hoe die film heet.
doerak007
-
- 7 messages
- 0 votes
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Hallo allemaal,
dit keer zoek ik meerdere films, wat het te maken heeft met de film die ik nu kijk snap ik ook niet, maar kwam opeens aan films met restaurants en koks.
Er zijn twee leuke films over vrouwelijke koks, de eerste is makkelijk, een vrouwelijke kok, die haar emoties in de gerechten toevoegd huilt zij, de klanten nadien ook. De tweede kan ik me niets van herinneren, maar verras me.
Ook op zoek naar eentje waarbij een koppel met een goedlopend restaurant wil dumpen en op het platteland, in ik dacht engeland een oude pub willen kopen, waarbij zij op de weg terug een ongeluk krijgt en overlijd. enfin aan het eind van de film, hoe voorspelbaar opend hij daar toch een restaurant.
op het moment de laatste.
Een aandelen handelaar in Londen erft van een oude man in Franrijk (geloof ik) een landgoed, wat hij direct wil verkopen. Komt er ook nog een jongedame die het product is van een slippertjr van de oude man. wijngaard stelt niets voor, buiten een gedeelte waar achteraf een geheime topwijn vandaan komt.
Ik hoop dat jullie mij weer kunnen helpen.
Thanks
A taste of Romance
Love's Kitchen
calimeroz
-
- 14 messages
- 1186 votes
Ik zoek specifieke namen van films.
De eerste is een spaanse film. Over iemand met het syndroom van down die afstudeert aan de universiteit.
De tweede is een engelse film jaar of 20 oud schat ik, over een meid van 15 die een moeilijk leven leeft in een lastig gezin. Ook op school is ze een buitenbeentje en wordt ze gepest.
Wie kan mij helpen!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Die tweede is niet heel specifiek, maar toch. Deze voldoet niet qua jaartal, maar wel geheel aan de beschrijving: Fish Tank (2009)
calimeroz
-
- 14 messages
- 1186 votes
Thanks dat waren ze! Geen idee hoe ik bij 20 jaar oud kwam..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik zoek een film waarvan ik ongeveer een jaar geleden een trailer heb gezien in de bioscoop. Weet er helaas vrij weinig meer van. Ik herinner me dat de trailer begon met een jong meisje in een kamer, of een blokhut o.i.d. In ieder geval 'afgesloten' van de rest. Volgens mij was ze ontvoerd/misbruikt/mishandeld. Ze leefde in ieder geval in nare omstandigheden. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij probeerde ze daar ook weg te komen. Kan ook zijn dat ik dat na een jaar in mijn hoofd erbij heb verzonnen.
In ieder geval een redelijk recente film, maar helaas kan ik er weinig meer over vertellen. Dacht dat de titel 'What Maisie Knew' erbij hoorde maar dat is een compleet andere film volgens mij.
Iemand?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nee, dat is 'm niet. Amerikaanse film was het. Thanks anyway 
Rmie
-
- 528 messages
- 965 votes
In Film > Overige films > gezocht titel s.f.:
Deze s.f. heb ik zo tien jaar geleden gezien.
Alles wat we meemaken wordt opgeslagen in ons geheugen.
Een man, heeft als baan om deze info op zijn computer te bekijkenen daar een selectie van te maken voor (onder anderen)bij een begravenis. Hij gaat deze techniek echter voor zichzelf gebruiken, wat niet is toegestaan.
Iemand een idee?
Rmie
-
- 528 messages
- 965 votes
Ja Norma,
Dat is het; erg bedankt.
Je kan een hectoliter erwtensoep bij me komen ophalen!