• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Zvezda Plenitelnogo Schastya (1975)

ik denk dat dit hem is. Plot komt overeen.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Nee sorry. Toch bedankt voor het meedenken. Het gaat over vrouwen die daar onvrijwillig zijn. Zwart wit. Het is een survival film over sneeuwvlakten na een treinongeluk.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik kan me haast niet anders voorstellen dat het een film moet zijn uit de NFM/IAF 'bevrijdings'-actie zoals ik eerder schreef. Anders kan hij nooit zomaar op TV geweest zijn lijkt mij.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Het is ook niet Zamri, Umri, Voskresni!? Is volgens mij zwartwit en ook ooit op tv geweest, meen ik.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Daar kwam ik net ook bij langs, daar ben ik met beavis geweest in EYE, die gaat over kinderen - kan me ook verder de synopsis erbij niet voorstellen. Maar dat is wel eentje uit die serie 'bevrijde films'.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Ik heb er ook eentje die ik niet meer terug kan vinden

De film eindigt met een lange sequentie waarin een man en een vrouw per auto proberen weg te komen van een landhuis. Ze rijden door een bosrijk gebied, nemen flink wat afslagen en zijpaden om uiteindelijk toch weer op de oprijlaan van het landhuis te belanden... als in een nachtmerrie waaruit je niet kan ontsnappen dus.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Een scene die in 2 films voorkomt die ik gezien heb:

Met alleen een vrouw: Alice ou la Dernière Fugue (1977)

Maar ik denk dat het deze is: The Legacy (1978)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

@mikey.

Ik zoek nu meer op titels die in die periode in filmmuseum en potentieel bij VPRO te zien waren, dan precies het plot. Koma (1989) of Leningrad. Noyabr (1990) - imdb.com bijvoorbeeld. Zo heb ik wel meer opties. Anders Alastor eens vragen.

@beavis: komt me niet bekend voor, maar de opties van Querelle zijn wellicht al goed

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

mikey wrote:

2 : Body Double (1984)

Die moet je herzien! Ik lees ook dat hij al lekker is vervaagd in je herinnering. Topfilm

1: misschien The Morrison Murders: Based on a True Story (TV Movie 1996) - IMDb - m.imdb.com

The Morrison Murders: Based on a True Story (1996)

Ja dit zijn ze allebei! Helemaal super! Heb me in het verleden diverse keren rot gezocht. Zo irritant als het dan niet lukt.

Bedankt!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

beide gezien dus het zou zeker kunnen

moet nu rennen voor de bios, dus ik check het later, maar alvast dank Querelle!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Nee sorry. Begin aan mezelf te twijfelen nu. Allen leningrad noyabr kan ik geen plot van terugvinden. Misschien zou ik eens naar de vpro kunnen mailen of zij dat misschien nog kunnen achterhalen. Of het filmmuseum.

Thanx voor het meedenken iedereen nogmaals.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Andere titels heb ik zelf gezien of hebben een heel ander plot (zoals deze: Erti Nakhvit Shekvareba (1977) ), dus verder dan dit kom ik even niet.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

deLeeuw wrote:

Ja dit zijn ze allebei! Helemaal super! Heb me in het verleden diverse keren rot gezocht. Zo irritant als het dan niet lukt.

Bedankt!

Graag gedaan. Mocht body double wat zijn dan zou ik ook voor de andere oude thrillers van brian de palma gaan. Obsession, blow out, sisters etc

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Andere titels heb ik zelf gezien of hebben een heel ander plot (zoals deze: Erti Nakhvit Shekvareba (1977) ), dus verder dan dit kom ik even niet.

ik ga erin duiken en mocht ik verder komen dan laat ik dat zeker even weten.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Querelle wrote:

Maar ik denk dat het deze is: The Legacy (1978)

uitstekend geheugen! Het was the Legacy

De scene zit niet aan het eind maar in het midden

Een ander ding dat ik mijn geheugen had veranderd was dat ik dacht dat het een Tsjechische film uit de jaren 60 zou zijn... ik herinnerde me ook een scene waarbij iemand door een bos rent langs een muur, die kon ik wel terugvinden in Ovoce Stromu Rajských Jíme (1970), maar daar vond ik niet het stuk met de auto Ik kijk duidelijk te veel films als ik vlucht-scenes met elkaar ga vermengen:) ,,, misschien heb ik de scenes ooit wel eens aan elkaar gedroomd ofzo

Alice heeft overigens ook preciés die sfeer inderdaad... andere films waar ik zelf nog aan moest denken waren ...Hanno Cambiato Faccia (1971) en Hotel pro Cizince (1967) ... misschien leuk om die eens allemaal achter elkaar te herzien... als ik mijn huidige kijklijst van een paar honderd titels heb weggewerkt

Okkkay

• 8 messages
  • 1041 votes

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje actief op moviemeter, alleen heb ik nog nooit eerder een bericht geplaatst.

Ik ben op zoek naar een film (volgends mij een buitenlandse film) waarbij een man en vrouw met de auto op pad/reis zijn.

Op een gegeven moment worden zij aan de kant gezet door twee corrupte politieagenten. Deze agenten dwingen de vrouw tot seksuele handelingen en mishandelen de man.

Er staat me iets bij dat de man de agenten overmeesterd, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet eens meer of het een goede film was. Ik weet alleen die scene nog en vond het toen der tijd best schokkend.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, bedankt!

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Okkkay wrote:

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje actief op moviemeter, alleen heb ik nog nooit eerder een bericht geplaatst.

Ik ben op zoek naar een film (volgends mij een buitenlandse film) waarbij een man en vrouw met de auto op pad/reis zijn.

Op een gegeven moment worden zij aan de kant gezet door twee corrupte politieagenten. Deze agenten dwingen de vrouw tot seksuele handelingen en mishandelen de man.

Er staat me iets bij dat de man de agenten overmeesterd, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet eens meer of het een goede film was. Ik weet alleen die scene nog en vond het toen der tijd best schokkend.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, bedankt!

Crash (2004)

Okkkay

• 8 messages
  • 1041 votes

Hallo stinissen,

Bedankt voor je snelle reactie, maar Crash is het niet. Wel een soort gelijke scene alleen de man wordt bruut mishandeld en beide agenten doen hier aan mee.

Het is volgens mij ook een buitenlands film (Servië/Bosnië) en is de film volgens mij niet Engels gesproken.

Hallo,

ik zoek een film waarin een man op straat een oude studie vriend ziet op een step/scooter? Die vriend is depressief of autistisch ofzo en zijn vrouw of iemand was overleden? Dan worden ze vrienden hij gaat elke keer bij hem langs en dan begint het de vrouw van die eerste man te irriteren zoiets. Hij rijdt in ieder geval op een soort step scooter.

het is onduidelijk ik hoop dat iemand me kan helpen ik word helemaal gek

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

RenskeSuzanne wrote:

ik zoek een film waarin een man op straat een oude studie vriend ziet op een step/scooter? Die vriend is depressief of autistisch ofzo en zijn vrouw of iemand was overleden?

Klinkt als: Reign over Me (2007)

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Hoe heet die film ook alweer waarin oude mensen een meertje in gaan en er dan weer jong uitkomen?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Cocoon (1985) Er is ook nog een vervolg Cocoon: The Return (1988)

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Oja! Bedankt!

rowanb8

• 43 messages
  • 32 votes

Ik zoek een film die helaas nog niet in Nederland is uitgebracht en in Amerika bijna. Het gaat over een pas getrouwd stel die gaat samen wonen en komen de volgende dag tot de ontdekking dat ze langs studente wonen. Nu wil dit stel het leven van deze studenten zo moeilijk maken dat ze vertrekken maar de studenten zijn iets te slim voor dit gezin.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

rowanb8 wrote:

Ik zoek een film die helaas nog niet in Nederland is uitgebracht en in Amerika bijna. Het gaat over een pas getrouwd stel die gaat samen wonen en komen de volgende dag tot de ontdekking dat ze langs studente wonen. Nu wil dit stel het leven van deze studenten zo moeilijk maken dat ze vertrekken maar de studenten zijn iets te slim voor dit gezin.

Neighbors

Neighbors (2014) - IMDb

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Niemand voor deze?

Een jongeman krijgt lessen in her verleiden, Maar zijn "lerares" wordt verliefd op hem en probeert te vermijden dat hij met z'n "grote liefde aan de haal gaat" [/quote]

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Nee. Je bedoelt niet deze hè. My Tutor (1983)

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Nou breng je me aan het twijfelen, ik dacht van niet ik zal 'm nog eens kijken. Ik meen me te herinneren dat er heel "programma" werd opgesteld met lesmateriaal en van alles.

ik ben al een poosje op zoek naar "een film" (ja sorry, ik weet er niet heel veel meer van)

het gaat over een man die bij zijn ouders woont (of bij de ma die weduwe is) op een groot landgoed.

Echt normaal is hij niet..heeft hij nu een gekende ziekte of is hij psychotisch...of pervers....

In elk geval draait het er om dat hij jonge dames ontvoert en de ledematen er af hakt om ze nadien weer met touwtjes aan elkaar te zetten en op te hangen als een marionette (waar hij dan ook mee speelt, tot de dames bezwijken of "mogen" sterven van hem)

dit alles gebeurt in de ruimte die hij daarvoor speciaal heeft gemaakt onder zijn tuinhuis (of was het nu een serre?)

Kent iemand deze film, ik heb hem een paar jaren geleden gezien..

Met dank bij voorbaat

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

ik heb lang geleden een leuke film gezien die ging over heksen die kinderen via snoep in muizen wilden vernaderen. Een jongen gaat met zijn oma op vakantie aan het strand in een duur hotel en in dit hotel zijn ook de heksen vermond als gewone vrouwen . Ze zijn daar om naar de opperheks te luisteren die het plan uitlegt wat betreft het geven van snoep aan kinderen om ze in muizen te veranderen. De jongen die ook in het hotel is , komt daarachter en word zelf ook een tijdje een muis. Ik vond dit een leuke film en ik zou hem graag nog een keer zien. Helaas weet ik niet meer hoe deze film heet. Weet iemand hier over welke film ik het heb en hoe die heet ?

Bij voorbaat dank.

@ Kaltduscher beetje vreemde film waar je het over hebt. Gruwelijk .Helaas ik kan je niet helpen ik weet niet hoe die film heet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.