- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe heet die film ook al weer waarin een Sport Reporter een makeover krijgt
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
gevonden
is Fixing Pete, latijd lachen.
Maar hier de volgende:
Een jongeman krijgt lessen in her verleiden, Maar zijn "lerares" wordt verliefd op hem
Stephanie1992
-
- 2 messages
- 0 votes
Hallo,
Ik ben op zoek naar een titel van een film. Hij is laatst nog op tv geweest, ik denk op Vitaya of Vijftv.
Het gaat over een moeder en haar zoon. De moeder is net afgestudeerd (ik denk Harvard) waarna ze een auto-ongeluk krijgt. Door dit ongeluk ontwikkeld ze een psychische ziekte, waardoor haar zoon in pleeggezinnen en uiteindelijk in een pleeghuis belandt.
De zoon zijn droom is om uiteindelijk ook te gaan studeren waar zijn moeder heeft gestudeerd en werkt hier heel hard voor. Hij zit op een goede middelbare school waar ze hem steunen, maar dan gebeurt er iets waardoor hij van school moet veranderen (ik weet niet meer waarom).
Daardoor gaat hij zelf op zoek naar een pleeggezin.
Iemand een idee hoe deze film kan heten?
Alvast bedankt!
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
@Stephanie1992: Gevonden! Finding a Family (2011)
Stephanie1992
-
- 2 messages
- 0 votes
Ja dat is hem inderdaad! Heel erg bedankt!
jelana
-
- 2 messages
- 1 votes
In Film > Overige films > ik ben opzoek:
hallo,
ik ben opzoek naar een film, waar een man een papier heeft met allemaal cijfers er op en uiteindelijk blijft dat het data's en coördinaten van waar iets gaat gebeuren wat zoals een heel groot ongeluk.
wie kan mij helpen hij was laatst nog op tv en wil hem graag zien maar ik ben de titel kwijt..
dankjewel alvast 
groetjes
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
In Film > Overige films > ik ben opzoek:
ik ben opzoek naar een film, waar een man een papier heeft met allemaal cijfers er op en uiteindelijk blijft dat het data's en coördinaten van waar iets gaat gebeuren wat zoals een heel groot ongeluk.
Is dat misschien Knowing (2009) ?
jelana
-
- 2 messages
- 1 votes
Jaa super bedankt!!!
MDCNL
-
- 1 messages
- 0 votes
Wie kan mij helpen? ik zoek een film met de naam danger oid (voor mijn gevoel) . Het gaat over een kale blanke man die na de bajes als bouwvakker gaat werken, dan gebeurd er iets met zijn baas en krijgt hij de schuld en word ontslagen. Toen is hij uitsmijter geworden en is hij in de illegale wereld terecht gekomen van hondengevechten. Dit is het enige wat ik nog weet uit me hoofd alleen kan ik er al een paar dagen niet uitkomen hoe deze film heet..
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Hoi All,
ik zoek weer eens een titel, moet zo gepiept zijn, denk ik.
Een vrouw (werkt in het ziekenhuis, geloof ik) raakt in een coma en haar appartement wordt gemeubileerd verhuurt.
Er trekt een vrijgezelle jonge man in, maar zij is als "geest" aanwezig en elke keer dat hij wat doet, zoals een bierblikje op tafel zetten zonder viltje, wordt zij boos.
Uiteindelijk vindt hij uit wie ze is, eigenlijk net voor ze stekker er uit willen trekken.
aan het eind heeft hij haar hele dak om getoverd in een paradijslijke tuin.
Wie oh wie is de eerste??
Thanks to all
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Toet toet, da's snel, bij Overtoom gewerkt??
Het is hem, weer iemand blij.
Hartelijke dank
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
is dat ook niet die film waarin nicolas cage in zijn auto op de snelweg staat/rijd en dat vliegtuig achter hem crasht??
mentimjojo
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Ik zoek een film:
Hey,
Aangezien ik geen idee heb waar dit hoort, en ik niets kan vinden over de film die ik zoek vraag ik het hier maar.
Ik zoek een film met de volgende verhaal lijn:
"Een moeder kan niet voor haar kinderen zorgen, haar oudste dochter neemt de zorg voor haar broertjes/zusjes over. Uiteindelijk worden ze uit elkaar gehaalt maar de oudste dochter krijg iedereen weer bij elkaar en in het einde krijg ze de voogdij"
Hij is engels gesproken, en vast niet de nieuwste, misschien weet 1 van jullie het.
Gr, Tim
JvB Lucas
-
- 323 messages
- 0 votes
Is dat niet een televisiefilm?
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
is dat ook niet die film waarin nicolas cage in zijn auto op de snelweg staat/rijd en dat vliegtuig achter hem crasht??
Ja klopt
Boerinnetje
-
- 13 messages
- 109 votes
Wie kan mij helpen. Ik heb een keer een fantasyfilm gezien, maar ik weet de titel niet meer.
Ik weet nog wel dat een meisje in een grote tuin of bos loopt waar haar vader? met een kijker zoekt naar elfen. Op een moment word de elfen/feeënkoningin aangevallen en voordat zij sterft geeft de koningin een bloem/zaad aan het meisje die verkleint word en de opdracht krijgt om de bloem/zaad naar een plaats te brengen voordat de zon/maan op komt of onder gaat voordat de natuur vergaat.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Boerinnetje bedoel je misschien Epic (2013) ?
orford
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Cast en crew > Wanted movie title: south america, little boy, president,:
Hi folks – I am a newby here from Amsterdam, The Netherlands, joined just now. Google is my friend and found this forum for me.
A dear friend who is 57 and is... very ill asked me this.
He searches for a movie situated in South America. A little boy, playing outside a lush hacienda, is witness to the brutal killing of his family.
We follow the boy during his life ultimately to become a president of the country.
My friend saw the movie during his student time c. 1970 – 1980.
I myself have not seen it so I must rely on his description of content.
Any clues as to which movie this is?
Looking forward to your valued suggestions and help -
Orford
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
FILM 1: Al lang geleden (10 jaar) heb ik een Amerikaanse film gezien op TV. Het gaat over twee broers. Eén broer is truck chauffeur. De andere woont bij zijn ouders en is volgens mij niet helemaal 100% goed in zijn hoofd.
Deze ouders zijn vervolgens in huis vermoord. Trucker broer komt naar huis. Politie is druk aan het zoeken naar de dader. Het middelste stuk is me allemaal maar wat onbekend en vaag. Ik weet wel hoe het eindigt. De politie verdenkt "niet helemaal snuggere broer" ervan om achter de moorden te zitten (dat is uiteindelijk ook het geval). Ze sturen trucker broer op hem af met een afluisterapparaat in zijn pet. Niet snuggere broer laat hem helemaal uitkleden (op zijn pet na) voordat hij hem verteld dat hij het heeft gedaan. Broer wordt opgepakt.
Het kan heel goed een zeer slechte C-film zijn, maar de film heeft toentertijd wel indruk op me gemaakt. Heeft iemand enig idee?
FILM 2: Het zal ongetwijfeld een lachwekkende film zijn als ik hem nu kijk, maar ik heb als heel klein jongetje eens gekeken naar een film waar ik nachten niet van heb kunnen slapen. Mijn vader zag er geen kwaad in om met mij deze film op TV te kijken. Thnx pap..
In één scene werd een persoon gedrogeerd. Althans hij/zij kon nauwelijks recht lopen en scherp zien. Hij stond in een tunnel en wou het liefst achter een/de dader aan.
De scene die het meest angstaanjagend was, was dat van een inbreker of huurmoordenaar die een vrouw op de grond vermoorde met een grote boor. Deze boor ging door de vloer en kwam in de benedenverdieping door het plafond, waar onze held te laat gapend stond te kijken.
Ik heb het idee dat film2 in de loop van tijd in mijn kinderhoofd veel veranderingen heeft ondergaan. Het kan net zo goed een komedie zijn of een hele oude film. Maar ik vond hem toen héél eng.
Iemand enig idee wat betreft deze twee films? Bedankt!
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Die moet je herzien! Ik lees ook dat hij al lekker is vervaagd in je herinnering. Topfilm
1: misschien The Morrison Murders: Based on a True Story (TV Movie 1996) - IMDb - m.imdb.com
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
In Film > Cast en crew > Wanted movie title: south america, little boy, president,:
Hi folks – I am a newby here from Amsterdam, The Netherlands, joined just now. Google is my friend and found this forum for me.
A dear friend who is 57 and is... very ill asked me this.
He searches for a movie situated in South America. A little boy, playing outside a lush hacienda, is witness to the brutal killing of his family.
We follow the boy during his life ultimately to become a president of the country.
My friend saw the movie during his student time c. 1970 – 1980.
I myself have not seen it so I must rely on his description of content.
Any clues as to which movie this is?
Looking forward to your valued suggestions and help -
Orford
The Battle of Chile - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org ? It's a documentary in three parts though, but the parts you mention could all appear in this film.
Other suggestion: La tierra prometida (1973) - imdb.com & review
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Ikzelf zoek nog steeds naar een russische film die oud is of oud (exptessionistisch lijkt) over wil komen. Gezien op ned3 vpro begin jaren 90. Een groep vrouwen op transport, trein strandt in the middle of nowhere siberie en de vrouwen moeten te voet terug zien te komen naar de bewoonde wereld. Op een gegeven moment komen ze een oude man tegen op een slee (en honden denk ik). Daarna sterven de vrouwen. De man zal de dood symboliseren vermoed ik. Het gaat over eindeloze sneeuwvlakten. Zwart wit geschoten.
Klinkt een beetje robert frost achtig
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De film kan best ouder zijn vermoed ik. Beginjaren 90 kwamen er allerlei Russische films 'vrij' uit de Sovjet periode die toen zowel in filmhuizen, VHS als op TV beschikbaar kwamen. Ik zal nog even structureel zoeken, dit moet te doen zijn.
Ik moet alleen steeds aan deze film denken, Komissar (1967) en hoewel de synopsis niet echt overeen komt ook aan deze.... Oy, Vy, Gusi... (1991)
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Thanx mochizuki. Deze zijn ze niet. De film gaat in zijn geheel over de voettocht van de vrouwen. Tamelijk deprimerende film omdat de tocht kompleet uitzichtloos is. Hij is wel kritisch omdat, ik denk, het gaat over gevangenen in siberie. Maar ik weet dat niet meer zeker.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Overigens knap dat je nog wel weet dat de film op Nederland 3 werd uitgezonden (en niet op 1 of op 2) Voortaan maar gewoon de titel onthouden... 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Een vriend toen wilde hem per se zien. Rond 23.00 uur. Dat weet ik nog wel. 20 jaar terug he 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
komt niet echt overeen qua synopsis, maar een uitzichtloze voettocht doet mij aan deze denken
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Volgens mij heb ik een film met een soortgelijke synopsis ooit toegevoegd. Maar ik kan 'm zo snel niet vinden. Wellicht deze van Shepitko: Nachalo Nevedomogo Veka? (ik zoek nog even verder voor de zekerheid).