- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Bij één scene wel. Dan zag je volgens mij een meisje op een foto staan waarop licht in haar gezicht scheen en die toen uiteindelijk dood ging in de zonnebank.
Als ik het goed heb hoor.
hankie
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Welke film?:
Ik zoek de naam van een film waarin een gast een computer probleem moet oplossen in enkele seconden maar ondertussen zit er een vrouw onder tafel tussen zijn benen. Ik dacht aan Jason Statham maar ik ben het niet zeker. Wie kan me helpen?
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
In Film > Algemeen > Welke film?:
Ik zoek de naam van een film waarin een gast een computer probleem moet oplossen in enkele seconden maar ondertussen zit er een vrouw onder tafel tussen zijn benen. Ik dacht aan Jason Statham maar ik ben het niet zeker. Wie kan me helpen?
Volgens mij zit er in Swordfish (2001) zo een scène.
fluppelien1
-
- 2 messages
- 1 votes
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > oorlogsfilm:
Ik dacht dat de film die ik zoek White ashes heette maar daaronder kan ik 'm nergens vinden. Het gaat over een concentratiekamp waar een aantal joden hun lotgenoten naar de gaskamer brengen en in de ovens schuiven. Voor de smerige werk krijgen ze goed te eten. Als er een meisje wordt gevonden die onder een stapel doden heeft weten te overleven, krijgt een van die helpers spijt en gaat dat meisje helpen.
Wie weet de juiste titel van deze film?? Alvast dank!
Jennifer_
-
- 3 messages
- 0 votes
Hoi,
Ik heb een aantal films waarvan ik de titel niet meer weet. Volgens mij is het genre van alledrie de films horror.
De eerste film gaat over een vriendengroep die samen naar een soort spookpark (?) gaan. Daar zijn vroeger twee meisjes in het spookhuis vermoord, waardoor het park is gesloten. De dader zit in een inrichting/gevangenis. 1 jongen van die vriendengroep blijkt de broer/neef van de dader te zijn. Ik weet nog dat 1 van de jongens uit die vriendengroep wordt vermoord door die dader (ontsnapt uit inrichting/gevangenis) en dat hij wordt opgehangen als een soort marionet.
Tweede film kan ik niet goed beschrijven, hiervan heb ik alleen een stukje gezien. Een gezin zit in een auto (vrouw/man/hond/kind). Hond springt uit de auto en loopt naar een bosje toe. De man gaat achter de hond aan. Op een gegeven moment komt de hond uit de bosjes, strompelend en jankend. Daarna komt die man uit de bosjes en blijkt half opgegeten te zijn (wat ik me zo kan herinneren).
Derde film heb ik ongeveer 5/6 jaar geleden. Film begint met een aantal mannen bij een soort put/gat(?) Opeens wordt er 1 van die mannen in het gat getrokken en hoor je botten breken. De anderen proberen hem te helpen, maar dat lukt niet. Sommige worden zelf ook het gat in getrokken. Je hoort dan allemaal gekraak van botten.
Ik hoop dat iemand 1 van deze films herkent!
Jennifer_
-
- 3 messages
- 0 votes
1 misschien dark ride?
Yes, dat is hem! Bedankt! 
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Tweede film kan ik niet goed beschrijven, hiervan heb ik alleen een stukje gezien. Een gezin zit in een auto (vrouw/man/hond/kind). Hond springt uit de auto en loopt naar een bosje toe. De man gaat achter de hond aan. Op een gegeven moment komt de hond uit de bosjes, strompelend en jankend. Daarna komt die man uit de bosjes en blijkt half opgegeten te zijn (wat ik me zo kan herinneren).
De openingsscène van Reeker (2005)?
Hier te zien (gedubd).
dcallemin
-
- 5 messages
- 18 votes
Ook ik zou heel blij zijn mocht me iemand kunnen helpen bij het vinden van deze titel!
Weet niet zo heel veel meer ervan, buiten enkele fragmenten. Hopelijk doet het bij iemand een belletje rinkelen. Film speelt zich grotendeels af op een soort camping/wijk (in amerika) met eenvoudige huisjes. Opvallend aan die camping/wijk is dat bij de eigenaars een koppel zijn waarbij de man een beetje goofy is en de vrouw heel mooi (dus een niet echt passend koppel). Hoofdpersonage is een artiest die naar de camping is gevlucht om zijn vriendin te ontlopen (die denk dat hij het leven niet serieus neemt). Op die camping wil hij alles vergeten en dood zijn tijd met de tekeningen te maken van de plaatselijke bewoners. Dan wordt hij verliefd op een medebewoonster van de camping. En rarara naar het einde van de film komt de eerste vriendin natuurlijk terug en ze wil hem terug. Dingen die ik nog weet : vrouw waar hij op verliefd wordt werk in een bejaarde tehuis. Komt veel voor in de film: de burgemeester van het plaatselijk dorp wil dat hij een schilderij van hem maakt om in zen bureau te hangen. Eerst wimpelt hij het wat af, maar op einde van de film doet hij het toch in ruil voor een wederdienst.. en denk dat die wederdienst iets was van een valse stamboom op te stellen.
Hopelijk herkent zich hier iemand in... Zoek de naam van de film al heel lang 
bedankt !
bawimeko
-
- 178 messages
- 145 votes
In Film > Overige films > Welke film is dit?:
Ik heb deze film gezien toen ik een jaar of acht (1972) was en ik meen dat een jaar of twaalf geleden de VPRO een mislukte poging had gedaan de film opnieuw uit te zenden, maar door een technische storing is dat maar half gebeurd.
Tijdperk: jaren '40? Zwartwitfilm met geluid. Als ik het me goed herinner is het een Europese (Tsjechische?) film met een jongetje en zijn vader (opa?) die op reis of de vlucht zijn. De scene die me bijblijft is dat dat er een pianola al spelend in een glijdt ravijn valt.
Iemand een half vermoeden?
Jennifer_
-
- 3 messages
- 0 votes
Dat is hem! Bedankt! 
jormisty
-
- 4 messages
- 82 votes
Ook ik zoek al jaren naar een titel van een film die ik nergens meer kan vinden. Mijn omschrijving klopt waarschijnlijk niet helemaal, omdat het zo lang geleden is dat ik de film heb gezien, maar hopelijk weet iemand welke film ik bedoel.
Het genre is science fiction / actie en ook wel een beetje een roadmovie, waarschijnlijk uit de jaren 90.
Het gaat over een man en iets waar een tijd op staat (volgens mij was het een digitaal horloge, maar dat weet ik niet zeker meer). Door het horloge herhaalt de dag zich telkens (als in groundhogday).Het speelt zich af in een omgeving met veel zand, het zou goed texas/mexico oid kunnen zijn, en dan voornamelijk op de weg....volgens mij rijdt hij in een auto of op een motor.
Een scene die ik mij nog kan herrinneren is een familie die voorbij rijdt,vrolijk zwaait, op weg naar vakantie o.i.d, later komt de hoofdpersoon de auto nogmaals tegen omdat deze stil staat aan de kant van de weg en dan blijkt heel de familie afgeslacht te zijn. De hoofdpersoon probeert dat ook te veranderen doordat de dag weer opnieuw begint. Een andere scene die ik nog weet is een ontploffing en/of schietpartij bij een benzinepomp die langs de weg staat. De hoofdpersoon zit dus achter iemand aan en weet al wat er gaat gebeuren doordat de dag telkens opnieuw begint.
Wie helpt me???
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Volgens mij Retroactive (1997) jormisty.
jormisty
-
- 4 messages
- 82 votes
thnx shinobi, dat is hem inderdaad!
Ik ben op zoek naar nog een film, ik denk ook uit de jaren 90.
Het gaat over een gewone man die achter iemand aan zit die (volgens mij) zijn familie iets aan heeft gedaan. Hij is nu op zoek naar die dader maar die blijkt in de zwaarste gevangenis te zitten. Daarom begint hij met het slopen van een politieauto en door telkens niet mee te werken beland hij van een lichte gevangenis naar een steeds zwaardere gevangenis waar hij uiteindelijk de dader zal vinden.....
Welke film is dit?
Bubblez
-
- 2056 messages
- 2497 votes
Het gaat over een gewone man die achter iemand aan zit die (volgens mij) zijn familie iets aan heeft gedaan. Hij is nu op zoek naar die dader maar die blijkt in de zwaarste gevangenis te zitten. Daarom begint hij met het slopen van een politieauto en door telkens niet mee te werken beland hij van een lichte gevangenis naar een steeds zwaardere gevangenis waar hij uiteindelijk de dader zal vinden..... Welke film is dit?
The Escapist (2001)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb afgelopen week zitten speuren op imdb naar een thriller die ik lang geleden heb gezien, en nog graag wil terugzien. Het gaat over een man en een vrouw die denk ik in Schotlland nogal teruggetrokken op een klif wonen. De man is gehandicapt en zit in een rolstoel. Ze krijgen bezoek van een charmante man die de vrouw weet te verleiden. Hij blijkt echter een psychopaat die de gehandicapte man op een bepaald moment het water induwt. Daarna volgt een spannende achtervolging tussen de psycho en de vrouw. Ik herinner me ook dat de vrouw zich op een bepaalt moment verdedigt met een bijl en ermee op de psycho zijn hand kapt. De film is denk ik uit de jaren '80.
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5586 votes
Lijkt wel wat op Eye of the Needle (1981).
allmodcons
-
- 382 messages
- 9388 votes
In Film > Overige films > Welke film is dit?:
Ik heb deze film gezien toen ik een jaar of acht (1972) was en ik meen dat een jaar of twaalf geleden de VPRO een mislukte poging had gedaan de film opnieuw uit te zenden, maar door een technische storing is dat maar half gebeurd.
Tijdperk: jaren '40? Zwartwitfilm met geluid. Als ik het me goed herinner is het een Europese (Tsjechische?) film met een jongetje en zijn vader (opa?) die op reis of de vlucht zijn. De scene die me bijblijft is dat dat er een pianola al spelend in een glijdt ravijn valt.
Iemand een half vermoeden?
Ik weet bijna zeker dat je deze film bedoelt:
Deze film zou bij Zomergasten (10 augustus 1997), met als gast dichter/auteur Kees Schippers, uitgezonden worden maar werd i.v.m. technische problemen gestaakt.
bawimeko
-
- 178 messages
- 145 votes
Ik weet bijna zeker dat je deze film bedoelt:
Deze film zou bij Zomergasten (10 augustus 1997), met als gast dichter/auteur Kees Schippers, uitgezonden worden maar werd i.v.m. technische problemen gestaakt.
Dat zou hem heel goed kunnen zijn! Bedankt! Ik laat hier t.z.t. weten of het hem inderdaad is en misschien kan ik erachter komen wat me als 8-jarige zo fascineerde aan de film
.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lijkt wel wat op Eye of the Needle (1981).
Ik denk dat dit de film is die ik zoek, duizend maal dank 
lauuit
-
- 2 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > ik zoek de titel van een film:
Hij gaat over een man die vanuit een klein kamertje/washok/cel allerlei aanslagen/ongelukken regelt/plant. Het duurt heel lang voordat ze hem op het spoor zijn omdat hij zijn sporen goed verbergd. Uiteindelijk komen ze er achter wie het is en dan ligt de crimineel op zijn bed in dat "hok" en pleegt hij zelfmoord dmv een bom onder zijn bed.
Het is niet echt veel info maar dit is alles wat ik me kan herrinneren. Iemand die weet welke film dit is?
Ik hoor het graag. Bedankt!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
lauuit, klinkt als Law Abiding Citizen (2009)
mousselli
-
- 1 messages
- 9 votes
Ik zoek een film a la Saw 2 en The Divide.Het gaat over een groep mensen die vastzitten in een huis met een camera die een oog in het zeil houdt.De personen en karakters zijn verschillend maar ook cliche : je hebt enkele vrouwen, een zwarte man , enz.De ene is rustig terwijl de andere altijd opgejut is.Ik herinner mij nog wel dat er iemand wordt doodgeschoten en voor de rest niets.
Ik zoek al een tijdje naar de titel.
Hopelijk kan iemand mij helpen
JvB Lucas
-
- 323 messages
- 0 votes
Ik zoek een film a la Saw 2 en The Divide.Het gaat over een groep mensen die vastzitten in een huis met een camera die een oog in het zeil houdt.De personen en karakters zijn verschillend maar ook cliche : je hebt enkele vrouwen, een zwarte man , enz.De ene is rustig terwijl de andere altijd opgejut is.Ik herinner mij nog wel dat er iemand wordt doodgeschoten en voor de rest niets.
Zal het Mindhunters (2004) kunnen zijn?
DeKak
-
- 4 messages
- 29 votes
Ik zoek 2 films die ik meer dan 15 jaar geleden heb gezien, en nog maar weinig van weet.
1 een Science fiction waarbij een man en vrouw gevangen zijn in zo'n typisch futuristisch wit decor. De man en vrouw omhelzen elkaar en de een voelt bij de ander een soort chip op de rug die daar groeit of langzaam tevoorschijn komt.
2 Wat ik me herinner speelt zich voor af in een bos. 2 of 3 personen. 1 wordt geblinddoekt maar met een vieze blinddoek waardoor deze blind wordt. Deze is op een gegeven moment alleen en op zoek naar eten en eet dan papaver waardoor deze gaat hallucineren. Ook zit hij nog in een roeiboot (op het droge?) en heeft erge heimwee...
Dan heb ik nog een derde film die ik een aantal jaar geleden zag, maar erg oud kan zijn.
De film leek in een oost europese/armoedige/russiche setting plaats te vinden. zwart wit beelden. Ik denk ook een doof stomme film. Verder herinner ik me dat een oud omaatje (met hoofddoek) aardappels in een emmer aan het schillen was. Er was ook een geit en een put....
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes