- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Guusioso
-
- 5 messages
- 1 votes
Ik zoek een film die zich afspeelt op IJsland. Wat ik mij kan herinneren is dat er volgens mij een liefdesrelaties tussen een diplomaat en een jongere vrouw opbloeit. kan iemand mij helpen?
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Ik zoek een film die zich afspeelt op IJsland. Wat ik mij kan herinneren is dat er volgens mij een liefdesrelaties tussen een diplomaat en een jongere vrouw opbloeit. kan iemand mij helpen?
Google gaf me o.a. dit: The Girl in the Café (2005)
Via de algemene zoekfunctie met Ijsland als land/co-producent en genre romantiek ('drama' geeft meer resultaten, misschien daar eens kijken?) kom je op niet veel uit. Hangt er natuurlijk ook vanaf of het Engelstalige acteurs zijn etc. zoals bij de film in bovenstaande link. Dan vind je die bij 'overige gegevens' idd niet meteen terug.
Guusioso
-
- 5 messages
- 1 votes
Ah yes, ik denk dat het deze is! Thx!
Ik was er van overtuigd dat de mannelijke hoofdrol door Ralph Fiennes gespeeld werd en dat de titel iets van "Wind" of "Rain" bevatte, how wrong could i be...
Yvet123
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar de film die vorig jaar of begin dit jaar uit is gekomen. Het gaat over een vrouw die wordt overvallen in haar huis en misbruikt. Zij raakt hiervan zwanger en ze vermoedt op een gegeven moment dat het de buurman van de overkant is. Ik heb hiervan alleen het voorstukje gezien tijdens een andere film, vorig jaar. Maar ik kan de titel niet meer ontdekken. Weten jullie welke film dit kan zijn?
Valak
-
- 626 messages
- 405 votes
Is dit misschien Elle (2016) van Paul Verhoeven?
Ik heb 'm nog niet gezien, maar weet wel dat ze overvallen en misbruikt wordt, maar ik weet niet of ze ook zwanger wordt daardoor.
Joëlle0603
-
- 2 messages
- 1 votes
Ja! Thanks 
SP82
-
- 2 messages
- 0 votes
Niet perse een film die ik weer wil zien, maar moest er opeens aan denken en kan er niet tegen dat ik niet op de titel kom.
Man is verlamd en hangt ondersteboven in een soort rek en zegt iets in de trant van, i can't move (i can't feel?) etc en zijn vrouw? gaat op de grond onder hem liggen, heeft een blocnote en pen in haar handen en zegt, start talking.
(Geen recente film)
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Niet perse een film die ik weer wil zien, maar moest er opeens aan denken en kan er niet tegen dat ik niet op de titel kom.
Man is verlamd en hangt ondersteboven in een soort rek en zegt iets in de trant van, i can't move (i can't feel?) etc en zijn vrouw? gaat op de grond onder hem liggen, heeft een blocnote en pen in haar handen en zegt, start talking.
(Geen recente film)
Volgens mij is dat een Bruce Lee film ( Dragon: The Bruce Lee Story (1993) ), al dan niet door hem gespeeld, maar door Jason Scott Lee.
SP82
-
- 2 messages
- 0 votes
Volgens mij is dat een Bruce Lee film ( Dragon: The Bruce Lee Story (1993) ), al dan niet door hem gespeeld, maar door Jason Scott Lee.
Oja!!! Thanx! Die wil ik dus wel weer zien haha. Moest opeens aan die scène denken, maar wist echt niet meer van welke film.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
In 't echt was Bruce Lee niet verlamd door zijn tegenstander (wel in de film), maar door een slechte warming up (good mornings) heeft hij zijn rug verziekt waardoor hij tijdelijk niks kon en sindsdien heeft hij altijd last van zijn rug gehad.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik heb 'm nog niet gezien, maar weet wel dat ze overvallen en misbruikt wordt, maar ik weet niet of ze ook zwanger wordt daardoor.
Nee, die put stond al 20 jaar droog. Maar het moet haast wel Elle zijn, die scène zit ook in de trailer (van inderdaad vorig jaar).
Xnancygul
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik heb een hele tijd terug een film gezien, ik weet niet hoe hij heet ik weet alleen heel vaag nog wat stukjes. Zo speelt het af op een haven, de havenmeester bleek volgens mij een moordenaar te zijn. Wat ik verder nog weet ik dat een man dan samen op een scheepswrak zit en dat die havenmeester mondharmonica speelde, dus je hoort op dat wrak de hele tijd die harmonica. Verder weet ik niet veel meer want ik was nog jong maar ik hoop dat iemand me hier kan helpen!
Rodger
-
- 1805 messages
- 1768 votes
Ik heb een hele tijd terug een film gezien, ik weet niet hoe hij heet ik weet alleen heel vaag nog wat stukjes. Zo speelt het af op een haven, de havenmeester bleek volgens mij een moordenaar te zijn. Wat ik verder nog weet ik dat een man dan samen op een scheepswrak zit en dat die havenmeester mondharmonica speelde, dus je hoort op dat wrak de hele tijd die harmonica. Verder weet ik niet veel meer want ik was nog jong maar ik hoop dat iemand me hier kan helpen!
Misschien deze film, die eindigt op een scheepswrak.
La Leggenda del Pianista sull'Oceano (1998)
jelle@moviemeter
-
- 3 messages
- 0 votes
Hallo,
Helaas weet ik nog bitter weinig van een film die ik toch graag zou willen zien!
Vlgs. mij was het een avonturen/fantasie film uit de jaren 70/80, maar onder voorbehoud hoor.
Fragmenten die ik mij nog (denk) te herinneren
Ik zie de hoofdrolspeelster in een grote soort ridderzaal met allerlei figuren van een hofhouding, hun lichamen zijn in de vorm van speelkaarten.
De hoofdrolspeelster rent over een gang met links en rechts deuren. Zij opent één van die deuren en daarachter is niets anders dan een ravijn oid, zij weet zich net vast te houden aan de deur en komt de gang weer in.
Aan het einde van de film rijd er een koets met de hoofdrolspelers en zij worden achtervolgd door (ik dacht) soldaten of leeuwen. De koets komt aan bij een ravijn met een boomstam erover heen de hoofdrolspelers lopen over de boomstam en gooien deze vervolgens in het ravijn, eind film.
Alvast bedankt voor de moeite!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik zoek niet zozeer een film an sich, maar een bepaald camerashot. Je ziet een soort tracking shot op de eerste etage over een traphekje 'kukelen' en ondersteboven op de begane grond verdergaan, in één vloeiende beweging. Zegt iemand dit iets?
Ik dacht dat het in The Conjuring was, maar ik heb me blijkbaar vergist (of heb hem zojuist gemist en kan hem niet terugvinden). Het is sowieso een film van dit decennium, volgens mij ook een horrofilm. Als het al niet James Wan zelf was, was het in ieder geval erg Wan-esque...
jordyxdaphny
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Ik weet de titel niet meer:
Ik zoek een film waarin een zwart koppel een blank meisje verzorgd in de tijden van de oorlog waarbij de moeder van het meisje als hij prostituee was .
Ze wou haar veel te jonge dochter dezelfde job laten doen .
Maar het zwarte koppel wou het blanke meisje beschermen door haar te laten vluchten met een soldaat waar ze verliefd op was .
Doorheen de film heeft het meisje een lange weg afgelegd bij de zwarte mensen die ze beschouwden als Ouders en kreeg er liefde van .
Kent iemand deze film?
Wataru
-
- 279 messages
- 785 votes
jelle@moviemeter, dat klinkt als iets uit The Wizard of OZ.
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
hallo,
ben weer eens een titel kwijt vorig jaar of 2 jaar geleden een hoop ijsschaatsfilms gezocht en gekeken.
we zetten er één op inde verwachting een bepaalde te zien, niet dus.
Verwende dochter met haar eigen trainingshal aan huis verslijt schaatspartners bij de vleet, haar laatste kans een ex ijsshokyer, gaat eerst stroef later trekt het bij.
Denk dat dit wel voldoende is.
Alvast bedankt
Morvan
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Helaas die keken we en was hem niet. Dit was een grote hal, waar ook ijshockey gespeeld wordt.
die we bedoelen is een wat kleinere hal aan huis. Deze jongeman was een surfer en rollerscater , degene wie wij bedoelen deed aan ijshockey en werd ui het team gezet ofzo ging naar huis familie had een bar ofzo. Hijprobeert overal aan de bak te komen en ten einde raad gaat hijmet die verwende meid trainen.
En nog een, waarin een meisje kampioen wordt, valt en blind wordt.
Dus 2 verschillende films
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Ik zoek niet zozeer een film an sich, maar een bepaald camerashot. Je ziet een soort tracking shot op de eerste etage over een traphekje 'kukelen' en ondersteboven op de begane grond verdergaan, in één vloeiende beweging. Zegt iemand dit iets?
Bedoel je de scène uit What Lies Beneath (2000), waarin Michelle Pfeiffer op de grond valt aan het einde van de film en ze in één shot als het ware 'door de vloer' gefilmd wordt?
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Fragmenten die ik mij nog (denk) te herinneren
Ik zie de hoofdrolspeelster in een grote soort ridderzaal met allerlei figuren van een hofhouding, hun lichamen zijn in de vorm van speelkaarten.
Dit moet haast wel een versie van Alice in Wonderland zijn!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bedoel je de scène uit What Lies Beneath (2000), waarin Michelle Pfeiffer op de grond valt aan het einde van de film en ze in één shot als het ware 'door de vloer' gefilmd wordt?
Thanks, maar nee. Het is echt alsof je over de eerste etage heen loopt, door het traphekje loopt, voorover kukelt en op de kop een verdieping lager verder 'loopt'.
Valak
-
- 626 messages
- 405 votes
Thanks, maar nee. Het is echt alsof je over de eerste etage heen loopt, door het traphekje loopt, voorover kukelt en op de kop een verdieping lager verder 'loopt'.
Ik moet hierbij even denken aan Ouija: Origin of Evil.
Zou je graag willen kunnen helpen, want het klinkt heel cool.
Maar je weet verder dus niet echt meer het 'onderwerp' van de film, Zwolle?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik moet hierbij even denken aan Ouija: Origin of Evil.
Zou je graag willen kunnen helpen, want het klinkt heel cool.
Maar je weet verder dus niet echt meer het 'onderwerp' van de film, Zwolle?
Nee, die sowieso niet want ik heb hem niet gezien.
Genre... Ik denk horror, want ik was er haast van overtuigd dat het The Conjuring is, maar die trap bleek anders dan in m'n herinnering.
jelle@moviemeter
-
- 3 messages
- 0 votes
[quote]Wataru wrote:
jelle@moviemeter, dat klinkt als iets uit The Wizard of OZ.[/quote[user]
@ Wataru; dankjewel voor het meedenken, ik ga er mee aan de slag! Groeten, Jelle
jelle@moviemeter
-
- 3 messages
- 0 votes
@ Bubblez; ook jij dankjewel voor het meedenken, ik ga er mee aan de slag! Groeten, Jelle
morvan
-
- 265 messages
- 0 votes
Klopt wat betreft die bijgekomen film, maar de allereerste vraag is nog niet beantwoord.
Dus verwende moeilijke kunstschaatsster kan niet met andere overweg en verslijt partners bij de vleet.
Tegelijkertijd komt een Ijshockyer terug naar huis in een klein dorpje en komt bij die verwende jongedame terecht, hetgeen van geen kanten loopt gaandeweg toch een team de oefenhal is bij de familie van die jongedame aan huis
Casa
-
- 2 messages
- 8 votes
Hallo! Mijn eerste bericht hier. Long-time bezoeker, maar eigenlijk speciaal voor deze vraag een account aangemaakt.
De laatste tijd heb ik een voorliefde ontwikkeld voor tijdreis-/parallelle universum films. Denk dat ik ongeveer een jaar geleden een film heb gezien waarvan ik de titel niet meer weet. Vage omschrijving:
Speelt in de toekomst en er is een dienst ontwikkeld waarbij mensen naar een soort droomwerkelijkheid kunnen vluchten. Volgens mij is het 1 alternatieve werkelijkheid waar alle 'klanten' naar toe gaan en ook met elkaar interacteren (dus niet iedere klant zijn eigen 'droom'). Ik weet niet meer zeker of er nog criteria waren om in aanmerking te komen, bijvoorbeeld ongeneeslijk ziek of bijna dood. Je echte lichaam ligt aan de apparatuur in een soort ziekenhuis. Ik weet ook niet meer precies wat er gebeurt als je dood gaat. Maar volgens mij verouder je in de alternatieve niet (niet zeker).
De film begint volgens mij in de 'droom', al weet je dat op dat moment nog niet. Hoofdpersoon is een vrouw, begin 20 gok ik en weinig levenservaring/preuts. Is net nieuw in de 'droomwereld' en de boel aan het onderzoeken. Er staat me ook iets van bij dat ze specifiek naar iets of iemand op zoek is en door iemand wordt verwezen naar een club.
Vervolgens komt ze onder andere in een hele rare club met harde muziek. Mensen met vreemde kostuums, etc. Het zou maar zo kunnen dat die club in een deel van de wereld staat waar minder bedeelden leven. Dan is er ook nog een deel waar de elite woont. Weet niet zeker of dat onderscheid er echt was en zo ja waarom. Het eerstgenoemde deel is dacht ik gevaarlijk voor mensen van de elite.
Anyway, in die club ontmoet ze een vrouw (juist heel losbandig) waarmee ze uiteindelijk een relatie krijgt. Inclusief seks in het huis van de vrouw aan een mooi strand. Op een gegeven moment blijkt dat de vrouw in het echte leven ziek (en ook gescheiden geloof ik, of een overleden man) is en dat dat de reden is dat ze in de 'droom' leeft.
Om de een of andere reden gaat de hoofdpersoon weer terug naar de realiteit, maar ze mist haar 'vriendin' en uiteindelijk gaat ze weer terug naar de droom. Volgens mij is ze dan al behoorlijk op leeftijd. In ieder geval zijn er ook nog beelden van dat ze als oude vrouw in dat 'ziekenhuis' ligt. Ze mag op dat moment geloof ik bij uitzondering nog terug naar de droom.
Het weerzien van de twee dames gaat gepaard met wat onenigheden, maar uiteindelijk komt het geloof ik wel goed. Er staat me ook nog iets van bij dat ze met zijn tweeën gevaarlijk hard in een auto rijden. Weet niet of ze daadwerkelijk crashen.
Ik hoop dat iemand iets kan maken van deze vage en onzekere omschrijving! 
Casa