- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
Tim89
-
- 2 messages
- 2 votes
Ik ben opzoek naar een film. Dat zich afspeelde in een oude fabriek. Laat ik eens zeggen rond 1900 er brak vervolgens brand uit. De film eindigde met een kranten bericht van een brandblusser. Van vreemd voorwerp blust de brand. Brandblussers leken toen nog niet te bestaan.
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Ik ben opzoek naar een film. Dat zich afspeelde in een oude fabriek. Laat ik eens zeggen rond 1900 er brak vervolgens brand uit.
YoG
-
- 95 messages
- 406 votes
Ik zoek een arthouse drama die ongeveer een/twee jaar geleden regelmatig op Film1 Sundance voorbij kwam.
Het gaat over een drugsverslaafde en een danseres (? in een stripclub o.i.d.?) die, ondanks hun verschil in achtergrond, goed met elkaar klikken. Zij is weggelopen (?) van haar ouders. Hij is een stuk ouder en aan de heroïne / crack.
Ze maken plannen voor de toekomst.. krijgen hun eigen huisje, hij gaat werk zoeken..
Maar de film eindigt heel tragisch.. Ruzie om geld, hij raakt meer verslaafd en zwaar incontinent. Zij blijkt zwanger en dan uiteindelijk samen de pijp uit. (terwijl buiten kerstliedjes klinken)
Iemand een idee? Ik dacht dat het woord "crow" ergens in de titel zat.
Dat meisje heeft een bijnaam.. "poppy" ofzo.. En een heel leuk guitig gezichtje 
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3939 votes
Aai, balen, had ik zo een interessante dvd gezien in een tweedehandswinkeltje werd deze voor mijn neus weggepakt door een ander. Jammer genoeg ben ik er de titel van vergeten...
Iemand enig idee...
Spaanse of Italiaanse horror film (volgens mij uit de periode van 1980-90)
De dvd is uitgegeven door A-Film (in een wat oudere uitvoering van hun)
Wat ik mij kan herinneringen aan de cover was een cirkel aan hoofden of vlammen of dergelijke...
Volgens de hoes was het een debuutfilm waarna de regisseur nog met 2 meesterlijke titels aankwam.
Ook gaf de dvd iets aan met komedie, in de eind zin onder aan het verhaal. Dus niet gericht als genre.
Het verhaal ging over een psychopaat die het uiterlijk van mensen veranderd, maar dat is allemaal erg vaag langs mij voorbij gegaan.
Sorry voor de onduidelijkheid, ik haal er niet veel meer uit. Ondertussen spookt het nog steeds door mijn hoofd.... 
YoG
-
- 95 messages
- 406 votes
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik zoek een film en het gaat over dat mensen op een eiland komen, en zover ik me kan herinneren zitten er beesten op het eiland en de mensen komen vervolgens bij 1 persoon terecht die een eigen huis heeft... en heeft overal hekken eromheen gebouwd om zich van de beesten te beschermen.
Desondanks voelen de mensen zich daar niet zo veilig ofzo... en willen weer weg...
Het is niet: The Island of Dr. Moreau (1996) maar heeft er wel wat weg van.
Iemand enig idee welke film ik bedoel? Ik dacht dat Sam Neill erin speelt... en nee, het is geen Jurassic Park. 
luukve
-
- 247 messages
- 658 votes
Ik zoek een film en het gaat over dat mensen op een eiland komen, en zover ik me kan herinneren zitten er beesten op het eiland en de mensen komen vervolgens bij 1 persoon terecht die een eigen huis heeft... en heeft overal hekken eromheen gebouwd om zich van de beesten te beschermen.
Desondanks voelen de mensen zich daar niet zo veilig ofzo... en willen weer weg...
Het is niet: The Island of Dr. Moreau (1996) maar heeft er wel wat weg van.
Iemand enig idee welke film ik bedoel? Ik dacht dat Sam Neill erin speelt... en nee, het is geen Jurassic Park.
Misschien heb je het over het eerste seizoen van Lost, de tv-serie?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Die zijn het helaas niet. Bedankt voor het zoeken!
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik zoek wederom een film en het is bijna een kopie van Alien (1979) . Maar dan met een beperkt budget, matige acteurs en ik weet nog dat de film een laag cijfer scoorde, een 4/10 a 5/10 ofzo. Ik denk dat de film omstreeks 2010 is gemaakt. Iemand enig idee? 
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Ik zoek wederom een film en het is bijna een kopie van Alien (1979)...
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Bedankt! Cargo (2009) lijkt er nog het meest op en ga het bekijken.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Alien Cargo (1999) is ook wel aardig in de categorie die je noemt
morris_rednalooz
-
- 123 messages
- 815 votes
Ik zoek een film waarvan ik dacht dat het Mean Girls was, maar dat is dus niet zo. Het gaat wel over een groepje van volgens mij vier populaire meiden in een Amerikaanse high school, maar is serieuzer en in mijn herinnering ook een stuk beter dan Mean Girls. Ik kan nog herinneren dat één van de vier meiden in ongeveer het midden van de film uit het groepje wordt gezet om een bepaalde reden. Dat is een blanke meid met donker gekrulde haren, maar was volgens mij niet de hoofdrol in de film. De 'leider' van het groepje was een blonde meid. Die hield ervan om zich sletterig te kleden en zo to provoceren.
Een andere filmtitel die ik zoek, is een komediefilm waar ik alleen het einde van kan herinneren (spoiler?). Twee vrouwen zijn dan onsterfelijk maar hun lichaam gaat wel door met verouderen. Zo worden ze een soort wandelende lijken. Ze maken ook ruzie met elkaar en volgens mij vechten ze.
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Het gaat wel over een groepje van volgens mij vier populaire meiden in een Amerikaanse high school
Misschien wel Mean Girls 2 (2011) ?
Een andere filmtitel die ik zoek, is een komediefilm waar ik alleen het einde van kan herinneren (spoiler?). Twee vrouwen zijn dan onsterfelijk maar hun lichaam gaat wel door met verouderen. Zo worden ze een soort wandelende lijken. Ze maken ook ruzie met elkaar en volgens mij vechten ze.
sparkie
-
- 100 messages
- 35 votes
Hoi.
Ik zoek een film waarin in het begin een meisje in een auto rijdt, met het liedje "total
eclyps of the heart" te horen is op de radio. Ze zingt vrolijk mee.
Even later krijgt ze autopech, waarbij ze noodgedwongen moet stoppen bij een tankstation.
Daar wordt ze geconfronteerd met een enge pompbediende die kwade bedoelingen met haar heeft.
Denk meer het horrorgenre.
Iemand enig idee>
thx
Fillumon
-
- 2240 messages
- 0 votes
Volgens mij deze ..... Urban Legends (2000) ...denk ik.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Yep. Is ook heel eenvoudig te googlen overigens.
sparkie
-
- 100 messages
- 35 votes
Jongens jullie hebben het helemaal bij het rechte eind.
Danku 
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Die pompbediende bedoelde het best goed. Dacht ik.
Eagleeye
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > horror/Thriller:
Hallo, ik ben op zoek naar film die ik in mijn jeugd heb gezien. Het betreft een Thriller/horrorfilm uit, ik schat jaren'50. Het gaat over 3 of 4 zussen die naar hun ouderlijk huis komen voor de erfenis. De film is in zwart/wit en het huis is een groot landhuis in een bos. Naast de zussen zijn in het huis ook de butler, huishoudster en stiefmoeder aanwezig. Een voor een worden de in het huis aanwezige personen vermoord. Weet iemand misschien de titel van deze film?
Alvast bedankt.
lucy23456
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > naam vergeten van film! HELP:
De film die ik zoek gaat over een niet bestaand paradijs waar je heen kan als je een lotto hebt gewonnen(de mensen denken dat ze naar een eiland gaan maar eigenlijk gebeuren er nare dingen met ze), de mensen zitten opgesloten (zo ver ik weet al heel hun leven) in een ondergronds gebouw. 2 mensen (hoofdrolspelers) zien een motje of vlinder in een ruimte vliegen en vragen zich af hoe hij daar komt, en uit eindelijk volgen ze het beestje naar buiten waar ze ontsnappen maar worden achtervolgd.
weet iemand de titel van deze film? please help mij!
mabo
-
- 57 messages
- 491 votes
Ik zoek een film....het is allemaal weggezakt dus wellicht dat mijn omschrijving niet meer klopt. De hoofdpersoon was een (Franse?) knappe miljonair. Zwart krullend haar. Zwart pak wit overhemd. Volgens mij zijn er 2 delen van de film. En staat alleen de hoofdpersoon op de filmposter. Vader overleden. Op zoek naar verleden. Actiefilm. Meer weet ik er niet meer van. Wie helpt mij? Denk maximaal 10 jaar oude film
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Ik zoek een film....het is allemaal weggezakt dus wellicht dat mijn omschrijving niet meer klopt. De hoofdpersoon was een (Franse?) knappe miljonair. Zwart krullend haar. Zwart pak wit overhemd. Volgens mij zijn er 2 delen van de film. En staat alleen de hoofdpersoon op de filmposter. Vader overleden. Op zoek naar verleden. Actiefilm. Meer weet ik er niet meer van. Wie helpt mij? Denk maximaal 10 jaar oude film
Largo Winch (2008) Deel 1
Largo Winch II (2011) Deel 2, logischerwijze
mabo
-
- 57 messages
- 491 votes
Ja inderdaad! Hartelijke dank!
Cedricvth
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik zoek een film over een ex militair die in de gevangenis beland nadat hij een kerel vermoorde die naar zijn vriendin provocerende gebaren deed en waar hij vernedert word door de cipiers, ik weet ook dat op het einde van de film hij van een oude gevangenen een hoop geld krijgt en die oude gevangenen een messteek voor hem opvangt
De gene die mij deze titel kan geven is echt een held
Joëlle0603
-
- 2 messages
- 1 votes
Ik zoek een film, ik dacht een thriller/horror, in ieder geval iets in die genre.
De film gaat over twee groepen jongeren, een populaire en een minder populaire. De minder populaire worden gepest door de populaire. Er is een jongen en die hoort een beetje bij beide groepen (voor het gemak noem ik hem even Ben). De minder populaire geven een feestje in het bos. Ze stoppen een slaapmiddel in het drinken en iedereen wordt wakker, vastgebonden. De minder populaire groep gaat hen dan mishandelen/verminken door vingers af te knippen en zoutzuur over hen heen te gooien. Op een gegeven moment is er een onenigheid, omdat sommigen vinden dat Ben losgelaten mag worden, anderen vinden dat hij bij de populaire hoort. Een van de minder populaire legt dan toch de sleutel bij hem neer en Ben ontsnapt. Hij rent dan door het bos, belandt in een berenklauw (?). Hij klopt bij een man aan die hem in eerste instantie afwijst, maar door een onzin verhaal over zijn opa in het leger (?) wilt hij hem toch helpen.
De film begint met dat een van de populaire meisjes een restaurant binnenloopt, ze mist vingers, brandwonden, etc.
Het plot is me nog wel duidelijk maar de titel niet meer, kan iemand me helpen?
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2497 votes
Ik zoek een film, ik dacht een thriller/horror, in ieder geval iets in die genre.
De film gaat over twee groepen jongeren, een populaire en een minder populaire. De minder populaire worden gepest door de populaire.