- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
HI,
ook ik ben op zoek naar een film en kom niet op de titel.
Film gaat over 2 stellen die naar een boshut (of iets dergelijks) gaan, waar ze met zijn 4 een rustig weekend willen spenderen.
1(of2) criminelen die net ontsnapt zijn komen echter roet in het eten gooien.
ik heb destijds de film niet af kunnen kijken maar een scene staat me nog heel erg bij.
een van de mannen die er was moest zich (weet niet meer waarom) uitkleden. echter droeg deze persoon dames lingerie onder zin normale kleding. ik weet nog dat de scene zeer heftig op me over kwam. Ik ben nog steeds benieuwd hoe de film afloopt maar weet de titel niet meer 
toevoeging: van een van de stellen was de vrouw zwanger dacht ik
komt het iemand van jullie bekend voor?
alvast bedankt!
filmvraagje
-
- 2 messages
- 0 votes
Al ongeveer 15 jaar ben ik op zoek naar deze film. Hier tussen al deze filmfans hoop ik eindelijk op de titel te komen... Ergens eind jaren 90 heb ik deze film (of serie) in de middag op tv gezien. Daarna nooit meer ergens tegen gekomen.
Het was redelijk groots opgezet. Het leek erop dat de Mongolen (hunnen?) samenkwamen en een stad belegerden. Ik herinner mij dat een hoofdpersoon zich vermomde als stadsbewoner en stiekem door de poort naar binnen ging. Een moment dat ik mij nog goed herinner was toen er een cavalery charge werd uitgevoerd, maar de stadbewoners door de hunnen van een ravijn werden gedreven. Vervolgens waren alle paarden en berijders in het ravijn in de diepte te zien.
Wie o wie kan mij helpen aan deze titel?
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Zou het een van deze films kunnen zijn?
filmvraagje
-
- 2 messages
- 0 votes
Taras Bulba (1962) is het! Geweldig. Dank voor de hulp; kan ik eindelijk deze film eens kijken; sommige scenes wist ik meteen te herkennen vanuit herinnering.
Wat een kwaliteit trouwens alle vijf de films die je noemt. Daar kunnen ze tegenwoordig nog wat van leren; ik heb in ieder geval voor een aantal avonden kijkplezier. Thanks!
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Bij Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):
ik zoek de film die ging over een eet tent met sofia garera ( die van modern family ) werd erg goed ontvangen positieve film die veel over eten ging,kwam uit de afgelopen 3 jaar??
Kimlente
-
- 2 messages
- 0 votes
Hoi! Ik zoek een film die ik in 2015 heb gezien. Het was een thriller die zich afspeelde aan een meer. Een man en zijn vrouw kwamen naast een jongere jongen met zijn ouders wonen en die jongen kreeg een soort van affaire met die vrouw. Daarna wilde zij volgens mij dat die jongen haar man zou vermoorden. Ook zou de jongen de boot van de man opknappen. Dit is wat ik er (denk ik) nog van weet. Weet iemand de titel? 
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Hoi! Ik zoek een film die ik in 2015 heb gezien. Het was een thriller die zich afspeelde aan een meer. Een man en zijn vrouw kwamen naast een jongere jongen met zijn ouders wonen en die jongen kreeg een soort van affaire met die vrouw. Daarna wilde zij volgens mij dat die jongen haar man zou vermoorden. Ook zou de jongen de boot van de man opknappen. Dit is wat ik er (denk ik) nog van weet. Weet iemand de titel?
Moet haast wel Careful What You Wish For (2015) zijn.
Kimlente
-
- 2 messages
- 0 votes
Geweldig dat is hem, dankjewel! 
movie2016
-
- 2 messages
- 0 votes
Bedankt voor het meedenken, maar dat is hem niet het gaat om een Engels/Amerikaanse talige film.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
Bedankt voor het meedenken, maar dat is hem niet het gaat om een Engels/Amerikaanse talige film.
mikey
-
- 28986 messages
- 5138 votes
House on the edge of the park?
Lijst met home invasions:
List of films featuring home invasions - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Ik zoek een Amerikaanse film, nog niet eens zo oud. Hij was vrij wazig vond ik toen. Een hele grijze en depri stijl en omgeving, waarbij op een campus een soort geesten via frequentiekanalen (zoals radio, telefoons e.d.) bezit konden nemen van mensen.
Richting het einden leek het te helpen om alle kieren van de deuren en ramen dicht te plakken met (rode?) tape. En op het einde was er een vluchtelingenkamp in de woestijn waar de radiosignalen en dus geesten e.d. niet bij konden komen. Toen een straaljager nog het gebouw probeerde te bombaderen die waarschijnlijk de bron was van dit duistere kwaad, kwam er een geest in zijn cockpit.
Ik ben héél benieuwd wie dit weet, en of deze gebeurtenissen wellicht compleet in mijn hoofd zijn vervormd? 
Jarvin
-
- 1 messages
- 5 votes
Ik zoek een filmtitel. Ik heb deze film gezien zo'n 10 jaar terug. Kan er denk ik 2 jaar vanaf zitten.
Wat ik nog weet is vooral het einde. Een oude vrouw werd gepest in het dorp en had altijd één oog afgeschermd met een doek omdat daar iets kwaadaardigs mee was. Ze woonde in een dorp waar ze erg gespest werd. Op het eind van de film was er een jongen die haar hielp, hij mocht vluchten maar de vrouw liet de mensen van het dorp boetten en haalde de doek voor haar oog vandaan en liet dit aan iedereen zien waardoor er een vloek kwam op het dorp of iets erg gebeurde met die mensen. Precies weet ik niet. Het was een horror/thriller heb ik het gevoel.
Alvast bedankt. Meer weet ik er helaas niet meer van.
Jarvin
Bubblez
-
- 2058 messages
- 2500 votes
Jarvin: Zou het niet Big Fish (2003) kunnen zijn?
Hier een clipje.
Wittie
-
- 2 messages
- 0 votes
Ja inderdaad deze is het!
Hartelijk bedankt!
Ik zoek daar al jaren achter...
zwartop
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar een film. Het verhaal gaat over een groep mensen in een huis. Het licht valt een paar keer uit. Een van die mensen verdwijnt. Er ontstaat paniek. In de hele buurt is het licht uit behalve bij hun zelf en nog een ander huis. Ze gaan naar buiten en zien zichzelf in het donker aan de overkant van de straat. Er was ook nog iets met rode en groene lichten. Thriller/sf.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
zwartop, dat is Coherence (2013). 100% zeker. Heel apart, maar een uitstekende film!
verrijpje14
-
- 2 messages
- 0 votes
ik ben opzoek naar de titel van deze film heb hem ongeveer 12 jaar gelden gezien maar weet niet of hij ook van dat jaar was. het gaat over een groep mensen wat wakker word in een afgeslote ruimte. en het is niet saw. ze moeten opdrachten doen om naar een andere kamer te kunnen, volgens mij gaat er dan wel elke x iemand dood in elke kamer. en er was volgens mij ook, als ze alle kamers wisten op te lossen konden ze een prijs winnen. maar de plotwending was dacht ik dat ze nooit konden ontsnappen. weet iemand over welke film dit gaat
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
The killing Room (2009)?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Je was me net voor. Ik denk ook Cube (1997).
k.grubs
-
- 180 messages
- 341 votes
Ik zoek een film, maar ik heb niet zoveel:
Oost europees, ik denk Pools, uit de jaren 80. Ik denk zwart wit. Meisje woont afgelegen op een boerderij, ze is een soort heks. Er wordt weinig in gesproken. Andere figuren zijn een buurjongen, die haar minnaar wordt, en een oudere man met snor (vader?), die zijn haar af laat scheren. Volgens mij zit er ook een motor met zijspan in de film. Zo'n jaren tachtig surrealistische sfeer a la Tarkovsky maar dan wat leuker en een feel good movie.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Ik heb weer even de hulp van m'n medegebruikers nodig. 
Ben opzoek naar een comedy maar kan steeds niet op de titel komen, ligt echt op het puntje van me tong:P.
Ik weet dat het ging over 3 mannen die zich gaan verklede als vrouwen en dan als het goed is naar een universiteit gaan om daar (als het goed is) iets te onderzoeken of iets dergelijks.
Weet iemand de titel? Wil hem namelijk graag is bekijken.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
White Chicks (2004)?