- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
searching
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik zoek een film! Ik heb deze vroeger gezien en het enige wat ik nog weet is:
Kinderen mogen niet slapen, want zij zijn de enige die het "enge wezen/demoon achtig iets” kunnen zien. Ouders geloven het niet als de kinderen hun willen overtuigen van wat zij zien. Ze zijn van mening dat hun kind (of kinderen) opgenomen moet worden, omdat ze “gestoord” zijn (waanbeelden door te weinig slaap/angst). Uiteindelijk word 1 van de kinderen opgenomen, op bed vastgemaakt en krijgt een spuit toegediend met daarin een slaapmiddel. Het kind probeert tegen te stribbelen, omdat ze weten dat wanneer zij gaan slapen, de demoon gaat moorden. Als hij bijna in slaap valt ziet hij dat het wezen aan het plafond hangt. Hij kan niet goed meer reageren, maar wil zijn ouders waarschuwen. Terwijl hij bijna in slaap valt, ziet hij dat het monster toeslaat en 1 van de ouders dood. De andere ouder leeft nog en ziet alles gebeuren, behalve dus het "wezen/demoon achtig iets". Inmiddels is de injectie dus toegediend en de andere ouder is bang en gelooft zijn kind nu wel. Hij probeert het kind wakker te houden om niet gedood te worden, maar het kind valt in slaap….
Ik heb de film gezien op tv toen ik op vakantie was bij mijn oom en tante. Ergens tussen 2002-2005.
Jaar er op dat ik er weer kwam, was hij weer op tv... Komt er dus op neer het niet een van de nieuwste films is.
Ik zoek deze film echt al jaren.. Hoop dat iemand me kan helpen met “searchen” 
TheDiningDead
-
- 170 messages
- 111 votes
Klinkt als een 'Nightmare-on-Elm-Street'-achtig scenario.
searching
-
- 3 messages
- 0 votes
Dat heb ik van meerdere mensen gehoord! Alleen is dat hem helaas niet, helaas... Hoop dat iemand het alsnog weet
Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2499 votes
@Searching: Ik dacht aan deze scène, maar is wel uit het zevende Nightmare-deel: New Nightmare (1994).
searching
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik heb vandaag deel 1 gekeken, wou de suggestie van TheDiningDead toch even zeker weten.
Denk dat hij toch in de goede richting dacht. (dankje!)
En zeker na de aanbeveling van deze scene van jou Bubblez. Dacht dat hij met zijn beide ouders op de kamer was. Maar ik vond hem zo eng, wellicht dat ik het niet goed gezien heb.. 
Ik ga hem binnenkort even bekijken, dan weet ik het zeker! Bedankt!
Yash100
-
- 80 messages
- 45 votes
Bij Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):
Ik zoek de naam van een film waarbij de man des huizes erachter komt dat zijn vrouw zwanger is, maar het blijkt niet van hem te zijn. Ze blijkt later verkracht te zijn. Het is een buitenlandse film (oost- Europees, denk ik). De broer en hij proberen de vrouw om knullige wijze te aborteren, waarbij ze komt te overlijden. Het is een film met prachtige geschoten landschappen en enorme stiltes tussen het echtpaar. Ik meen me ook te herinneren dan het echtpaar twee kinderen heeft.
De man heeft zwart haar en het is een blonde vrouw.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik zoek de naam van een film waarbij de man des huizes erachter komt dat zijn vrouw zwanger is, maar het blijkt niet van hem te zijn.
Izgnanie (2007) misschien?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat lijkt me juist - Je staat niet voor niks elke keer bovenaan de contest 
Yash100
-
- 80 messages
- 45 votes
Klopt!! dank je wel 
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Dat lijkt me juist - Je staat niet voor niks elke keer bovenaan de contest

Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Ook ik heb weer even jullie hulp nodig. 
Ik heb maar heel weinig informatie en dat is: Als ik het goed heb een spaanse horror film met op de cover iemand van achter ziet staan met een capuchon op. Volgens mij gaat het om een high school slasher film.
Iemand enig idee??
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Daan258, misschien bedoel je deze poster? In dat geval is het Secuestrados (2010), dat is een horror, maar geen high school slasher. Tweede gok zou zijn Los Cronocrímenes (2007), maar dat is een scifithriller en geen horror.
Bubblez
-
- 2057 messages
- 2499 votes
Daan258: Deze anders, uit Noorwegen: Skjult (2009) of The Maze (2010)
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Of gewoon i know what You did last summer etc. Maar ja geen spaans?
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Nee, dat zijn ze ook niet. 
Jammer want ik kan zelf ook echt niet op de titel komen. Zeer frustrerend:P
ik weet bijna heel zeker dat je de persoon van achter ziet staan. Je ziet alleen maar zijn achterhoofd en schouders. Het kan zijn dat je dan voor hem een aantal andere personen ziet staan. Meer kan ik er niet van maken. 
Ik hoop echt dat iemand em toch nog te binnen schiet. 
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Met op de cover iemand van achter ziet staan met een capuchon op.
Ik weet bijna heel zeker dat je de persoon van achter ziet staan. Je ziet alleen maar
zijn achterhoofd en schouders. Het kan zijn dat je dan voor hem een aantal andere
personen ziet staan.
Yash100
-
- 80 messages
- 45 votes
Ik heb jullie hulp weer nodig. Ik heb een aantal jaar geleden een goede film gezien. De film begint als volgt, de man komt thuis, maar kan na het betreden van het huis, het huis niet meer uit. Ze vrouw heeft hem verlaten en ze kon deze trip betalen doordat ze met de buurman naar bed ging ( en ze maakte en een film van). De man zit gevangen in het huis en moet over zijn zonden nadenken. Hierna ben ik de draad van de film kwijt.... Kan iemand mij helpen?
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Yash100, dat is Alexandra's Project (2003). Geweldige film.
michiel3
-
- 16 messages
- 0 votes
hallo ook ik heb jullie hulp weer nodig
ik zoek een oorlog film met gevechtsvliegtuigen
op een bepaald moment wordt de basis gebombardeerd 1 vliegtuig gaat in vlammen op.
het vliegtuig er tegenover(andere kant van de baan)
is nog wel bruikbaar en stijgt op om ze uit te schakelen.
op een bepaald ogenblik vliegen de vliegtuigen om een toren heen en botsen op elkaar maar het vliegtuig uit de eerste scene ontkomt
vervolgens wordt het laatste vliegtuig dat degene uit de eerste scene achtervolgd met grof geschot vanuit een toren uit de lucht geschoten
heeft deze film nou iets te maken met een vrouw en 2 broers zij wordt verliefd op 1 maar die sterft tijdens het beschreven bombardement en uiteindelijk trouwt ze met de andere ?
in welke film is er iemand ontvoerd en zit vastgebonden op een stoel met explosieven de ontvoerder heeft de knop/trigger in zijn handen hij zegt als je schiet gaat ze eraan de (redder) zegt ik schiet sneller dan jij het knopje in kunt drukken (of iets in die richting) (de boef antwoord niet)
vervolgens richt de (redder)
hij schiet met een granade launcher een gat door zijn hoofd
(en hij heeft inderdaad niet op het knopje kunnen drukken) deze film is denk ik 10-15 jaar oud
de reden van de ontvoering heeft volgens mij iets te maken met drugs of geldt
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Heeft deze film nou iets te maken met een vrouw en 2 broers zij wordt
verliefd op 1 maar die sterft tijdens het beschreven bombardement en
uiteindelijk trouwt ze met de andere ?
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
De laatste zou wel eens speed kunnen zijn.
michiel3
-
- 16 messages
- 0 votes
ja dat is degene die ik zoek (er is dus geen link met de eerste film)
De laatste zou wel eens speed kunnen zijn.
bedoel je speed 1994 ?
nee het wapen en de scene kloppen niet de tekst wel ik had al een vermoeden dat het vaker voorkomt.
ook zijn de ontvoerder en degene die ontvoerd is in dezelfde ruimte
degene die de vrouw komen redden komen die ruimte binnen
1 (man) met een granade launcher of shotgun in ieder geval een groot wapen 30/40mm of groter
en een (vrouw) met een geweer/pistool
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Ik zoek een als ik me niet vergis waargebeurd verhaal.
Het speelde zich af in Amerika. Er was een proces waarin enkele racistische blanken terechtstonden voor het vermoorden van enkele zwarten. Op het einde van de film krijg je dan te zien hoeveel jaar de echten kregen.
Ik herinner me dat er een man gestorven was doordat hij uit schrik voor de mannen die hem achternaliepen, de autosnelweg was opgelopen. Er was een heel gedoe rond, want de politie? geloofde niet dat het een ongeluk was omdat hij zo ver weg was geslingerd, maar uit een reconstructie bleek dat het verhaal wel klopte.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Juist. Dat is em HALVE TAMME..
Geen idee hoe ik erbij kwam dat het een spaanse film was, maar het is in ieder geval wel de film die ik zocht. Top 
Vermeulen01
-
- 1 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Ik zoek een bepaalde film..:
Ik zoek een film die ik een hele lange tijd geleden heb gezien..
Het gaat over een man die al ettelijke jaren geen seks meer heeft gehad en dan verleid wordt door een vrouw in een restaurant ofzoiets..
Ik herinner mij ook dat de man een dochtertje thuis had! In een bepaalde scene staan man en vrouw onder de douchen 'bezig te zijn' terwijl de zoon of dochter binnen kwam!
De film is enkele weken geleden ofzo nog op tv geweest denk ik ook
-
- 13470 messages
- 1305 votes