• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.532 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Ik ben ook weer op zoek naar iets waarvan ik denk dat het hier wel past, een duits televisie programma,uitgezonden in de late jaren 70 of vroege jaren 80.

Het was een soort wordt vervolgd, (Han Peekel) alleen dan in het Duits, en alles dat ik me verder nog herinner is de tune "danke fur die blume,vielen dank und..."

Iemand?

frieke

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > ik zoek de naam van een film:

Dag iedereen,

Mijn dochter vertelde me over film die we ooit hebben gezien maar ik vind die maar niet....

Het gaat over een jongen die vanuit de kast een ruzie meemaakt tussen zijn moeder en vader, de jongen heeft een revolver in zijn hand. Wanneer kastdeur opengaat ziet zijn moeder dat en doet teken om die revolver aan haar te geven, hij wil dat doen maar schiet daardoor per ongeluk zijn moeder dood..... dit bepaalt de rest van zijn leven....

Hoop dat jullie me aan de titel van deze film kunnen helpen

Grtjs

Frieke

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

joyce.b wrote:

Ik ben ook weer op zoek naar iets waarvan ik denk dat het hier wel past, een duits televisie programma,uitgezonden in de late jaren 70 of vroege jaren 80.

Het was een soort wordt vervolgd, (Han Peekel) alleen dan in het Duits, en alles dat ik me verder nog herinner is de tune "danke fur die blume,vielen dank und..."

Iemand?

zo ver ik weet was dat de intro voor tom en jerry duitse versie.

frieke

• 2 messages
  • 0 votes

?????????????????

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

stfuympos wrote:

(quote)
zo ver ik weet was dat de intro voor tom en jerry duitse versie.

Bedankt dat je meedenkt, maar zover was ik (min of meer) ook al. die tom en jerry filmpjes waren onderdeel van een soort Wordt Vervolgd, en ná de tom en jerry kwam dan lucky luke of donald duck of popeye.

Bij éen van die lucky luke filmpjes (in t duits notabene) begreep ik voor het eerst "oh dit is dus humor",en ik heb daarna nooit weer zoveel gelachen om een tekenfilm.

In Film > Overige films > Ik ben op zoek naar titel...:

Hallo allemaal,

Via via kwam ik op deze site terecht. Ik weet niet of ik hier terecht kan met mijn vraag maar misschien kunnen jullie me wel helpen.

Ik ben echt geen movie fan. Kan noch titels noch regisseurs, acteurs onthouden.

Ik ben op zoek naar een prachtige film. Helaas herinner ik me er heel weinig over. Ik denk dat ik een jaar of 16 was toen deze film speelde.

De genre is zoals Dancing with wolves en Legends of the fall.

Het enige wat ik me herinner is , dat er een man was die in een straf/slaven/... kamp kwam. Er was een jong meisje aan tuinieren. Het jong meisje noemde de man met een speciale naam. Ze wou altijd met hem trouwen. Ze was verliefd op hem. Hij , veel ouder, was samen met haar moeder. Op een bepaald ogenblik zijn ze moeten vluchten.

Ze worden aangevallen, moeder overleed, en heel veel later trouwt de man met het kleine meisje.

Denk dat het over indianen ging.

Ik kan alleen het fragement van het kleine meisje herinneren. Maar weet dat ik het toen een van de mooiste films vond.

Het kan over slaven gaan maar evengoed over indianen.

Iemand die dit stukje herkent ?

TheDiningDead

• 170 messages
  • 111 votes

joyce.b wrote:

(quote)

Bedankt dat je meedenkt, maar zover was ik (min of meer) ook al. die tom en jerry filmpjes waren onderdeel van een soort Wordt Vervolgd, en ná de tom en jerry kwam dan lucky luke of donald duck of popeye.

Bij éen van die lucky luke filmpjes (in t duits notabene) begreep ik voor het eerst "oh dit is dus humor",en ik heb daarna nooit weer zoveel gelachen om een tekenfilm.

'Vielen dank für die Blumen, vielen dank wie lieb von dir ...' En dan gooide Jerry Tom aan het eind van het programma een taart in het gezicht ...?

Herinneringen aan een jeugd gevuld met Duitse tv beginnen langzaam naar boven te borrelen.

Aan de naam van het programma kan ik je niet helpen maar hier is een link naar de begintune:

Vielen Dank? für die Blumen - YouTube

Proeneke

• 195 messages
  • 194 votes

mireillevanimpe wrote:

In Film > Overige films > Ik ben op zoek naar titel...:

Het enige wat ik me herinner is , dat er een man was die in een straf/slaven/... kamp kwam. Er was een jong meisje aan tuinieren. Het jong meisje noemde de man met een speciale naam. Ze wou altijd met hem trouwen. Ze was verliefd op hem. Hij , veel ouder, was samen met haar moeder. Op een bepaald ogenblik zijn ze moeten vluchten.

Ze worden aangevallen, moeder overleed, en heel veel later trouwt de man met het kleine meisje.

Denk dat het over indianen ging.

Ik kan alleen het fragement van het kleine meisje herinneren. Maar weet dat ik het toen een van de mooiste films vond.

Het kan over slaven gaan maar evengoed over indianen.

Iemand die dit stukje herkent ?

zou t deze kenne weze gokje hoor

A Man Called Horse (1970)

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

TheDiningDead wrote:

(quote)

'Vielen dank für die Blumen, vielen dank wie lieb von dir ...' En dan gooide Jerry Tom aan het eind van het programma een taart in het gezicht ...?

Herinneringen aan een jeugd gevuld met Duitse tv beginnen langzaam naar boven te borrelen.

Aan de naam van het programma kan ik je niet helpen maar hier is een link naar de begintune:

Vielen Dank? für die Blumen - YouTube

Precies dat is het programma dat ik bedoel..

Op yt staat bijzonder weinig Duitse tekenfilm uit de jaren eind 70/begin 80.,en over dat programma heb ik 1 regel kunnen vinden "das war eine toller programm"...dus geen naam .

Als het hier niet lukt dan kan ik misschien de ARD (oid) gaan vragen,en als ik meer weet laat ik t je weten :0

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

Of zdf maar vielen dank was alleen maar Tom en Jerry niks erbij en Tom gooit die taart. De verhalen liepen steeds slechter af voor Tom vandaar.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Daar keek ik altijd naar

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

Mikey, vertel alsjeblieft hoe het programma heet. Duitse tv kijken was in die tijd nog niet zo gangbaar ( je weet wel oorlog, fout enzo)

En in de tijd van de dak-antennes, kon bij mijn weten alleen delen van (Zuid-) Oost Nederland Duitse tv ontvangen,net als bij de radio luxemburg,of DAR (Deutsch Amerikanischer Rundfunk, de Amerikaanse legerbasis in West Duitsland) , tjonge,het waren tijden :0

Hoe dan ook,als niemand het hier weet,stuur ik een Duitse omroep wel een mail

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Volgens mij Tom & Jerry

Zomeravond

• 2 messages
  • 0 votes

Ik zoek dus ook een filmtitel...zucht gek word ik er van...

De film gaat over een naam van een grote crimineel, waar iedereen met respect over praat, maar niemand heeft hem ooit gezien.

Kan iemand hier iets mee?

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

The Usual Suspects.

Zomeravond

• 2 messages
  • 0 votes

Met Keyser Soze!!

Super bedankt!

U96

• 731 messages
  • 762 votes

ok, ik zoek de volgende film, wat ik me er nog van herinner: het speelt zich af in de middeleeuwen, een vrouw en een kind worden in een kist gestopt en dan de kliffen afgeduwd in zee door personages die heel goed op vikingen gelijken dit is het enige fragment dat ik me nog kan herinneren,

iemand die me vooruit kan helpen??

Bubblez

• 2058 messages
  • 2501 votes

U96 wrote:

ok, ik zoek de volgende film, wat ik me er nog van herinner: het speelt zich af in de middeleeuwen, een vrouw en een kind worden in een kist gestopt en dan de kliffen afgeduwd in zee door personages die heel goed op vikingen gelijken dit is het enige fragment dat ik me nog kan herinneren,

iemand die me vooruit kan helpen??

Clash of the Titans (1981) (scène)

U96

• 731 messages
  • 762 votes

Deze is het niet de personen zijn in het donker gekleed ,zwart , de sfeer was ook donkerder griezelig zelfs

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

Hallo,

nog iemand op??

Zoek de titel van de film, waar een Engelse en een amerikaanse vrouw tijdelijk van huis wisselen om tot rust te komen.

Er zijn twee van deze films de een zeer recent de andere een paar jaar terug.

Thanks

morvan

• 265 messages
  • 0 votes

de ene is "The holiday", het gaat dus om de andere

Bubblez

• 2058 messages
  • 2501 votes

In Film > Overige films > Ik zoek een film...:

ik zoek een film die uitgezonden is op 18 april 2001 op bbc 2. in de middag. het gaat over twee jongens die weglopen, en de rode auto van hun ouders meenemen. onderweg pinnen ze, en de jongste denkt dat hij bijzondere handen heeft, hij legt zijn handen op de pinautomaat, en de oudste kan pinnen. de jongste denkt dat het door zijn handen komt. ze ontmoeten een vrouw die een tijdje met hun optrok maar later weer wegging. uiteindelijk stuurt de oudste de jongste jongen naar huis met de trein. als de jongste thuis is, komt ook de oudste aan. de jongste geeft hem eerst een stomp maar is dan toch blij hem te zien. wie weet wat de titel van deze film is??

hee ik zoek al 6 jaar een film jammer genoeg weet ik er niet meer zo heel veel van.

ik heb de film gezien in 2007/2008 op Veronica.

het was een komedie, dat weet ik nog. Het ging over een groep misdadigers die ook van boxen hield. Die misdadigers gingen iets doen waarmee ze veel geld konden verdienen. Daarvoor hadden zie iemand nodig die in de gevangenis zat. die persoon heette Koen. Koen kenden hun helemaal niet maar ze hadden hem dus gekidnapt. en later was er een scène (afgespeeld op Schiphol). ze hadden een vliegtuig gestolen van een andere groep (mafia of ook gwn misdadigers.) En er was ook iemand in de groep bij Koen en ze moestenv zich allemaal meldem bij het hoofd via de walkie-talkie. want ze gingen iets verrichten. maar dus die iemand uit de groep van Koen was dus een beetje dom en toen hij zich moest melden ging er iets mis. En toen zei het hoofd: fuck. maar hij dacht dat fuck zijn codenaam was dus hij zei: fuck staat in positie.

weet iemand hier iets van of kan iemand hier zich iets van herrineren?

Bubblez

• 2058 messages
  • 2501 votes

@filmzoekende: Vet Hard (2005)

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

A.k.a. Too Fat Too Furious.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Een half jaartje geleden ofzo zag ik een trailer van een monstermovie, volgens mij scandinavisch, wat draaide om een zeeslang-achtig monster in een meer. Ik had de titel Ragnarok genoteerd, maar kan deze titel/film nergens terugvinden. Zou uitkomen half of laat 2015 als ik me het goed herinner...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Gåten Ragnarok (2013) is het dus niet.

Ook met een monster in een grot/meer.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Nee... die film kwam ik ook tegen, maar dat is 'em dus niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.