- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel #2
Ik zoek... een filmtitel #2
famzuidam
-
- 2 messages
- 0 votes
Er is een groepje mensen die een verlaten vervallen wolkenkrabber in gaan, maar dan helemaal beneden (in de kelders). Er is niets meer en het is er über creepy. Overal zijn vreemde kamers en gangen. Op de ene plek is het weer donkerder dan de andere. Als het goed is zijn de mensen, waarvan ik weet dat er sowieso drie mannen en twee vrouwen in voor kwamen, onderzoekers. Ze gebruiken ook zaklampen. Ze zitten in een soort psychisch gestoorde plek.. Ik dacht dat er ooit een psychisch gestoorde dokter of arts had gezeten.. Een van de rare kamers is ook een soort tandarts of chirurgplek, zoiets lijkend (ja, oké klink vaag…) Daar gaat ook een onderzoeker dood. Er staat daar ook zo’n chirurgligbed, en allerlei andere creepy werktuigen en witte kastjes… Ergens was ook (of in een andere kamer) een vreemde stoel. Wat ik me kan heugen is dat er iets speciaals roods was... (rode draad of iets?).. Het schijnt dus dat er vroeger heel rare praktijken gebeurden in die plek/wolkenkrabber.
Waarnaar ze zoeken is, volgens mij, dat ze wilden weten wat er daar zich afspeelde en misschien dat ze nog iemand zochten die ze kwijt waren. De groep splitst zich en dan ineens verdwijnt de één na de ander. Ze worden vermoord door iets gruwelijks. En wat ik weet is dat een van de vrouwelijke onderzoekers (ze had zwart halflang haar) veranderd in een soort monsterwezen van bladeren, zwart vleermuisachtig en het vliegt je héél snel achterna, je kunt het bijna niet ontwijken, het kan ook niet dood, het maakt alles kapot en het is heel groot. Zij is de boosdoener van alles. Tja… En wat ik héél goed weet is dat de film eindigt met een man een vrouw die “veilig” in de top op een stukje van de wolkenkrabber zitten, weg van de gedaante, monster, wezen.. hoe je het ook wilt noemen… Zij zijn heel snel door een deurtje gekropen, hebben die snel gesloten, en zijn daar gekomen door heel snel te rennen door het vervallen pand heen met alle obstakels van dien. Zij hadden het overleefd van hun groep en keken nu heel hoog uit op een prachtig uitzicht. En daar eindigt de film.
Waar het zich afspeelt weet ik niet, het kan New York zijn, maar ook zomaar ergens anders. Het was dacht ik wel voor 99% Amerikaans. En het kan zijn dat het pand ooit een hotel is geweest, maar ook dát weet ik niet zeker. De film is naar mijn weten niet meer herhaalt op tv, ik gok dat ik de film in 2008 op tv gezien heb.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
CharlotteR
-
- 3 messages
- 0 votes
Ik ben op zoek naar een film, ik weet nog enkele scene's, zal het even proberen uit te leggen.
Het gaat over een gezin (of enkel moeder alleen) die samen met haar zoon op een grote boot zit, plots is de moeder de zoon kwijt. In eerste instantie denkt men dat het kind in het water gevallen is en verdronken, in tweede instantie denken ze dat het kind ontvoert is en begint de moeder een zoektocht.
In een volgende scene komt de moeder (denk ik?) aan bij een caravan die ergens in een verlaten gebied staat, daar denkt ze haar zoontje gezien te hebben. Uiteindelijk neemt ze dat kind mee (denk ik)
Op het einde van de film blijkt volgens mij dat het kind toch verdronken was, en dat het kind in de caravan niet haar kind was.
Iets ander herkenbaars aan de film is volgens mijn broer iets met een knoopje aan de kledij van de zoon, waardoor hij herkend kan worden. Of zoiets. Anyway, iets met een knoopje oid.
IEMAND die weet wat ik bedoel? Ben er al maanden naar op zoek.
Bubblez
-
- 2058 messages
- 2501 votes
@famzuidam: Ik denk dat Alexander1900 wel zeker goed zit met House on Haunted Hill (1999) hoor. Voldoet haast volledig aan je omschrijving. En hier
En wat ik weet is dat een van de vrouwelijke onderzoekers (ze had zwart halflang haar) veranderd in een soort monsterwezen van bladeren, zwart vleermuisachtig en het vliegt je héél snel achterna, je kunt het bijna niet ontwijken, het kan ook niet dood, het maakt alles kapot en het is heel groot. Zij is de boosdoener van alles.
En het einde klopt ook helemaal met je beschrijving...
anoukske
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik wil eigenlijk al jaren een film opnieuw kijken. Het is een triller/horror die ik echt jaren geleden op tv heb gekeken maar weet de titel niet meer. Weet ook niet hele verhaal meer maar wel enkele dingen.
Het gaat over een groep studenten (of groep vrienden) die een opera bezoeken waar de moeder van een van de jongedames jaren daarvoor is vermoord/doogegaan. Als ze hun in de opera zijn blijkt de plas bloed van de moeder jaren laten nog nat, en worden ze 1 voor 1 volgens mij gedood.
Verder weet ik niet veel meer van de film. Is echt al meer dan 5 jaar geleden ofzo maar wil hem graag nog een keer kijken.
wie kan me helpen de titel te vinden?
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Het gaat over een gezin (of enkel moeder alleen) die samen met haar zoon op een grote boot zit, plots is de moeder de zoon kwijt. In eerste instantie denkt men dat het kind in het water gevallen is en verdronken, in tweede instantie denken ze dat het kind ontvoert is en begint de moeder een zoektocht.
Ik moest denken aan Hierro (2009) ?
Bubblez
-
- 2058 messages
- 2501 votes
Ik wil eigenlijk al jaren een film opnieuw kijken. Het is een triller/horror die ik echt jaren geleden op tv heb gekeken maar weet de titel niet meer. Weet ook niet hele verhaal meer maar wel enkele dingen. Het gaat over een groep studenten (of groep vrienden) die een opera bezoeken waar de moeder van een van de jongedames jaren daarvoor is vermoord/doogegaan. Als ze hun in de opera zijn blijkt de plas bloed van de moeder jaren laten nog nat, en worden ze 1 voor 1 volgens mij gedood.
CharlotteR
-
- 3 messages
- 0 votes
Dat zou wel kunnen ja... ik ga hem eens bekijken, dankje!
maccy1988
-
- 19 messages
- 0 votes
Hallo iedereen,
Ik zoek naar een filmtitel van een comedy/horror/jeugdfilm. Het gaat over monster(s) die niet tegen water kunnen en die monsters kunnen de mensen in steen/standbeeld veranderen. Er is scène waarbij 2 kinderen en een volwassene waterpistolen gaan kopen in de winkel en een scène waarbij je zo'n monster had die precies op een skateboard stond. Kan iemand me helpen?
Bubblez
-
- 2058 messages
- 2501 votes
Ik zoek naar een filmtitel van een comedy/horror/jeugdfilm. Het gaat over monster(s) die niet tegen water kunnen en die monsters kunnen de mensen in steen/standbeeld veranderen. Er is scène waarbij 2 kinderen en een volwassene waterpistolen gaan kopen in de winkel en een scène waarbij je zo'n monster had die precies op een skateboard stond. Kan iemand me helpen?
Ze zijn overigens allergisch voor melk en er worden niet mensen in steen, maar in hout veranderd.
Details, details... 
Sfclorello
-
- 2 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Ik ben op zoek naar een film.:
Hallo,
Ik heb een keer een film gezien maar kom niet op de titel.
Het enigste wat ik me kan herinneren is dat het over een soldaat gaat en die komt terug van een uitzending of iets dergelijks. En heeft daar een psychisch probleem aan over gehouden. Hij is dan bij zen ouder thuis of bij iemand anders geen idee zen vriendin ofzo. En zit die daar midden in de nacht een gat te graven in de tuin omdat die nog denkt dat die op uitzending is.
Dat is wat ik nog weet..
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Bij voorbaat dank.
Bubblez
-
- 2058 messages
- 2501 votes
Ik heb een keer een film gezien maar kom niet op de titel.
Het enigste wat ik me kan herinneren is dat het over een soldaat gaat en die komt terug van een uitzending of iets dergelijks. En heeft daar een psychisch probleem aan over gehouden. Hij is dan bij zen ouder thuis of bij iemand anders geen idee zen vriendin ofzo. En zit die daar midden in de nacht een gat te graven in de tuin omdat die nog denkt dat die op uitzending is.
Dat is wat ik nog weet..
stijn90
-
- 2 messages
- 0 votes
Hallo
Na lang zoeken en nadenken kom ik maar niet op de titel van deze film.
Het gaat over een (familie)man die om bepaalde redenen een tijdje alleen thuis is. Er bellen 2 (mooie) vrouwen aan die in de film blijven overnachten? waarna er vanalles gebeurd blijkt te zijn en hij deze niet meer uit het huis krijgt. Meer weet ik er ook niet meer over. En oh ja het is geen 18+ content fzo 
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
MR96
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Weet iemand de titel?:
Ik heb een paar jaar terug een film gezien maar weet de titel niet en zou die heel graag willen weten.
De film begint dat kinderen een tekening mogen maken op school voor in een tijdskoker. Een meisje schrijft heel snel allemaal cijfers op. Paar jaar later word die koker op de school opengemaakt en ieder kind krijgt een gemaakte tekening. Er krijgt dus ook iemand die tekening met al die cijfers. Uiteindelijk om een lang verhaal kort te maken zijn al die cijfers datums van grote rampen/ongevallen en hoeveel mensen er komen te overlijden. Een aantal datum moeten nog komen en aan het einde van heel dat papier staat een datum met ''EE'' erachter. In de film horen ook 2 kinderen continue gefluister uiteindelijk zijn die 2 kinderen uitverkorenen en overleven hun een grote ramp door mee te gaan in een soort ruimteschip.
Ik denk en hoop dat dit een duidelijke samenvatting is, en dat iemand hier voor mij de titel heeft.
Thanks!
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
stijn90
-
- 2 messages
- 0 votes
Dat is hem, bedankt !
maccy1988
-
- 19 messages
- 0 votes
Sorry voor de foute details maar dit is em wel! Dankje!
Ze zijn overigens allergisch voor melk en er worden niet mensen in steen, maar in hout veranderd.
Details, details... 
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
Zeer gewelddadige Japanse film.
Ik kan hem niet vinden onder de naam itchie THE killer. Dat was volgens mij de titel
cutejippiex
-
- 1 messages
- 0 votes
ik zoek een film waarbij de moeder en vader voor een soort onderzoek hun zoon vergeten. ze worden gehersenspoeld zodat ze zich niks meer van hem herrinneren. toch voelt de moeder dat ze een kind heeft. haar man en iedereen vind haar belachelijk maar ze gaat op zoek. uiteindelijk blijkt het een onderzoek om erachter te komen hoe sterk de moeder-kind band is.
kan iemand mij aan de titel helpen?
Bubblez
-
- 2058 messages
- 2501 votes
ik zoek een film waarbij de moeder en vader voor een soort onderzoek hun zoon vergeten. ze worden gehersenspoeld zodat ze zich niks meer van hem herinneren. toch voelt de moeder dat ze een kind heeft. haar man en iedereen vind haar belachelijk maar ze gaat op zoek. uiteindelijk blijkt het een onderzoek om erachter te komen hoe sterk de moeder-kind band is.
kes
-
- 2 messages
- 0 votes
Hallo
Ik ben enige tijd opzoek naar een film die ik 6 tal jaar geleden heb gezien.
Het gaat over een baby jongetje die werd meegenomen en die als jonge tiener terug in de buurt woont en het gras in de buurt gaat afmaaien en toevallig terug bij zijn ouders terecht komt.. iemand enig idee ?? Bedankt
Bubblez
-
- 2058 messages
- 2501 votes
Ik ben enige tijd opzoek naar een film die ik 6 tal jaar geleden heb gezien.
Het gaat over een baby jongetje die werd meegenomen en die als jonge tiener terug in de buurt woont en het gras in de buurt gaat afmaaien en toevallig terug bij zijn ouders terecht komt.. iemand enig idee ?? Bedankt
kes
-
- 2 messages
- 0 votes
Bedankt dat is hem
had dit al eerder moeten doen