• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.241 actors
  • 9.374.429 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

BestMovie

• 5 messages
  • 0 votes

Mijn broertje zoekt deze:

Man ging dood en ging met lift naar de hemel, soort slechterik zat hem achterna en de lift veranderde in een soort helworm en nam die moordenaar me naar de hel, en god zei tegen de man dat het zijn tijd nog niet was en stuurde hem terug, hij leefde dan nog en zijn vriendin ook.

( geen bruce almighty , ghost, ghost town )

AmyLuvX

• 1 messages
  • 0 votes

Ik moet ineens weer aan een film denken, maar ik weet er nog erg weinig van, eigenlijk. Behalve dat ik 'm mooi vond...

Kan me herinneren dat het in elk geval, over een vader? ging. En hij had twee kinderen (tweeling?) en 1tje hadie bij zich, en de andere die woonde niet bij hem. Die was volgens mij geadopteerd ofzo. Dat kindje wist ook niet dat hij een broer/zus had (was een jongetje en 'n meisje als ik het goed had) maar ze woonde dicht bij elkaar. Ik weet nog wel dat je, ik dacht, op het einde dan ziet dat die man het heeft vastgelegt: Hij filmde altijd met zijn camera, Altijd. En dan zie je dus op een gegeven moment dat hij ook altijd een ander kindje heeft gefilmt.. En dan kom je er dus achter waarom. Pff ik hoop echt dat iemand dit een beetje herkend en weet welke film het is! Ik zou verder ook echt niet meer weten van welk jaar het is (denk wel ergens tussen 2000 en 2009?) Thanks alvast!

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Ook ik heb weleens hulp nodig, ik zit al drie dagen aan een horrorfilm te denken en

meestal ben ik er tegen die tijd wel uit, maar dit keer niet (om koppijn van te krijgen).

Een man en en vrouw (in mijn ogen een zeikstel) gaan op een sneeuwscooter

een tocht maken, na vele km te hebben gemaakt schijt de sneeuwscooter er

ineens mee uit. De man begint hevig te knutselen, maar na een flinke lange

tijd (het begint al donker te worden) heeft hij de sneeuwscooter nog steeds

niet aan de praat gekregen.

De man en vrouw besluiten een tent op te zetten, de eerste nacht is er geloof ik

niks aan de hand. De volgende dag gaat de man verder met de sneeuwscooter

en de vrouw gaat de omgeving een beetje verkennen, deze dag is ook zonder

succes voor het stel en maken nog een overnachting mee in de tent. Dan begint

het, s'nachts horen ze dingen, weet niet meer precies wat. Vb: Een gek met een

wapen een bigfoot, ik weet het niet meer, ze worden in ieder geval geterroriseerd

en worden helemaal gek (de nachten worden steeds heftiger).

Hoop dat mijn uitleg voldoende is, weet bijna precies wat er allemaal in de film

gebeurd, alleen die klote titel.

Wie van mijn beste medegebruikers treed op als mijn persoonlijke aspirine.

Gaarne zie ik jullie bericht tegemoet;

Mvg,

H. T.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

• 13470 messages
  • 1305 votes

@ Daan258,

Dat is hem kerel, de aspirines kunnen gelukkig weer terug gelegd worden in het keukenlaatje.

Ik had al een beetje in mijn meningen / stemmen gecheckt, maar dat is totaal zinloos als je de

titel bent vergeten en het zijn flinke lijsten om door te spitten.

Vandaar mijn alle eerste oproep in dit topic.

Merci bien .

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Haha, graag gedaan.

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

AmyLuvX wrote:

Ik moet ineens weer aan een film denken, maar ik weet er nog erg weinig van, eigenlijk. Behalve dat ik 'm mooi vond...

Kan me herinneren dat het in elk geval, over een vader? ging. En hij had twee kinderen (tweeling?) en 1tje hadie bij zich, en de andere die woonde niet bij hem. Die was volgens mij geadopteerd ofzo. Dat kindje wist ook niet dat hij een broer/zus had (was een jongetje en 'n meisje als ik het goed had) maar ze woonde dicht bij elkaar. Ik weet nog wel dat je, ik dacht, op het einde dan ziet dat die man het heeft vastgelegt: Hij filmde altijd met zijn camera, Altijd. En dan zie je dus op een gegeven moment dat hij ook altijd een ander kindje heeft gefilmt.. En dan kom je er dus achter waarom. Pff ik hoop echt dat iemand dit een beetje herkend en weet welke film het is! Ik zou verder ook echt niet meer weten van welk jaar het is (denk wel ergens tussen 2000 en 2009?) Thanks alvast!

Ik moest denken aan The Memory Keeper's Daughter (2008)

Heeft veel raakvlakken iig met wat je omschrijft. (klopt niet exact)

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Bij Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):

er bestaat een film,misschien wel een soort docu.

het ging over een usa basketbal team of i.d die in een rolstoel zitten.

zijn geen mietjes,gaat er hard aan toe.

wie weet welke film ik bedoel?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Murderball (2005) misschien?

Ik zoek een film waarin een man die altijd pakketjes bezorgt en gewoon ook illegale en daar niet

moeilijk over doet ineens een vastgebonden vrouw aantreft. en die ook nog eens moet uitleveren aan een beruchte bende

• 13470 messages
  • 1305 votes

SPT

• 433 messages
  • 3237 votes

Ik ben nog op zoek naar een tweetal films, die ik als kind een jaar of 10 geleden heb gezien:

(1) Deze film gaat over een ontspoord meisje dat doordat ze van alles heeft meegemaakt met iedereen ruzie heeft/zoekt. Af en toe loopt ze met een vlindermes te zwaaien. Op een gegeven moment zit ze met wat vriendinnen bij de (stief)vader van één van haar vriendinnen. Die wil dat ze weggaan, maar ze vinden een pistool en binden hem vast op een stoel om iets van hem te eisen. Juist als één van de relatief onschuldige meisjes (die er eigenlijk niets mee te maken wil hebben) hem aan het bewaken is gaat het pistool per ongeluk af en raakt die man gewond. Uiteindelijk zetten ze die man dan geloof ik af bij het ziekenhuis of zo, maar dat weet ik niet meer zeker.

(2) Deze film gaat over een vrouw met een criminele vriend (waaraan ze eigenlijk wil ontsnappen). Ze krijgt van haar vriend tegen haar zin een revolver. Ze durft echter toch niet bij hem weg te lopen. Ze komen daarna terecht in allerlei politie achtervolgingen, en worden uiteindelijk ook ingerekend bij een motel.

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

SPT wrote:

(1) Deze film gaat over een ontspoord meisje dat doordat ze van alles heeft meegemaakt met iedereen ruzie heeft/zoekt. Af en toe loopt ze met een vlindermes te zwaaien. Op een gegeven moment zit ze met wat vriendinnen bij de (stief)vader van één van haar vriendinnen. Die wil dat ze weggaan, maar ze vinden een pistool en binden hem vast op een stoel om iets van hem te eisen. Juist als één van de relatief onschuldige meisjes (die er eigenlijk niets mee te maken wil hebben) hem aan het bewaken is gaat het pistool per ongeluk af en raakt die man gewond. Uiteindelijk zetten ze die man dan geloof ik af bij het ziekenhuis of zo, maar dat weet ik niet meer zeker.

Foxfire (1996)?

Jordyvdeem1

• 5 messages
  • 0 votes

Goedenmiddag, vorige keer is het niet gelukt om mijn film te vinden en ik hoop deze keer wel!!

de film loopt (voor zover ik nog weet) zo:

een mane ne een vrouw zijn een wandeling aan t maken en zien een groot huis staan met hekken eromheen en een enorme oprit, op een gegeven moment gaat die man naar binnen en blijft de vrouw buiten, die man denkt dat die in ze eentje binnen is maar dan komt er een man met een doktersmondkapje en zo'n schort en die wil die man en die vrouw vermoorden, die vrouw gaat later ook naar binnen en word vermoord.. ik wil deze film zo graag weer is zien ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Een film geinspireerd door texas chainsaw massacre

SPT

• 433 messages
  • 3237 votes

Bubblez wrote:

(quote)

Foxfire (1996)?

Dat is hem inderdaad. Bedankt!

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

ik ben al jaren op zoek naar een soort scifi/horrorfilm die ik eind jaren '80 heb gezien. Het ging over buitenaardse monsters die te klein waren om te kunnen waarnemen. Op een gegeven moment werd er een foto genomen in een lift waarin ze een bij zagen vliegen. Bij uitvergroting bleek dat het een monstertje was met scherpe tanden. Dit is alles wat ik er nog over weet, ik ben deze film nooit meer tegenkomen waardoor ik vermoed dat het onbekende, matige film moet zijn geweest.

Davidius

• 2 messages
  • 0 votes

Ik zoek ook een filmtitel!

Rond 1992 zond toen RTL4 (net begonnen) elke zaterdagavond horror uit. Alle grote titels op een wekelijkse rij. Een filmscene maakte erg veel indruk en die wil ik nog een keer zien.

Uit geheugen:

ergens halverwege de film drinkt een lid van het gezin een glas water in de gang. In het glas zit een bolletje met daarop veel ogen. Deze wordt ingeslikt en groeit snel, kort daarop komt er uit zijn of haar mond een half lichaam zonder benen die wegkruipt, de filmpersoon duikt de badkamer of toilet in en braakt daar nog even door.

Het was zo'n film met allemaal van dat soort geest/hel/buitenaardse dingen. Maar hoe de rest nou liep weet ik dus niet meer.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Davidius wrote:

Ik zoek ook een filmtitel!

Rond 1992 zond toen RTL4 (net begonnen) elke zaterdagavond horror uit. Alle grote titels op een wekelijkse rij. Een filmscene maakte erg veel indruk en die wil ik nog een keer zien.

Uit geheugen:

ergens halverwege de film drinkt een lid van het gezin een glas water in de gang. In het glas zit een bolletje met daarop veel ogen. Deze wordt ingeslikt en groeit snel, kort daarop komt er uit zijn of haar mond een half lichaam zonder benen die wegkruipt, de filmpersoon duikt de badkamer of toilet in en braakt daar nog even door.

Het was zo'n film met allemaal van dat soort geest/hel/buitenaardse dingen. Maar hoe de rest nou liep weet ik dus niet meer.

Volgens mij heb je in Poltergeist II: The Other Side (1986) zo'n soort gelijke scene.

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

Daan258 wrote:

Volgens mij heb je in Poltergeist II: The Other Side (1986) zo'n soort gelijke scene.

Daar dacht ik ook meteen aan, kan niet missen. Is deze scène, gaaf gedaan.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Dat is hem niet. Dat was een fles tequilla en de vader werd daar gek van.

Niet iets uit nightmare on elm street of de vervolgen?

Davidius

• 2 messages
  • 0 votes

Dat is hem niet en toch lijkt hij er erg veel op! Geen bed of fles maar een gang en een glaasje. Nog ff doorzoeken dus.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Je hebt bij poltergeist ook nog die scène met jongetje en zijn beugel en die andere met dat vlees dat die man naar badkamer gaat en zijn gezicht eraf trekt.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Wie kan mij helpen??

Ik ben opzoek naar een Sci-Fi/thriller.

Enige wat ik nog weet is een scene waar een man een telefoontje krijgt waar hij zichzelf in de toekomst of juist verleden aan de lijn krijgt.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Volgens mij is dat er eentje met Bruce Willis, maar ik kom niet op de titel....

Edit: Twelve Monkeys?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Kan ook Los Cronocrímenes (Timecrimes) zijn, of Enemy?

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

Of wellicht Stargate: Continuum (2008) of Frequency (2000)

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Frequency (2000) , dat was hem inderdaad bedankt Bubblez

arno74en Baggerman ook bedankt voor het meedenken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.