• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.350 actors
  • 9.374.489 votes
Profile

Ik zoek... een filmtitel #2

fled-fan

• 29 messages
  • 7 votes

neen, sorry bubblez, die film ken ik. is een meer onbekendere film

Bowie56

• 1 messages
  • 1 votes

In De Site > Algemeen > De glazen cel?:

Beste mensen, ik zoek de titel van een film.

Ik dacht (wist zeker ?) dat de titel "De glazen cel" was en de hoofdrolspeler "Armin Müller-Stahl". Maar hoe ik ook zoek, niets te vinden.

De film begint dat de hoofdrolspeler vader is en het speelt in Engeland. Aardige man, liefhebbende vader. Dan wordt hij gearresteerd en (volgens mij in Israel) berecht in een glazen cel. Daar komen steeds meer gruwelijke dingen naar voren en langzaam zie je 'm instorten. Hij blijkt een nazi-arts die meegewerkt heeft aan proeven op mensen. De eind scene is dat hij, als het beeld van Zadkini in z'n cel staat te schreeuwen.

Zegt dit alles jou iets? Gr? Bert

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bowie56

Misschien Music Box (1989)?

Ik heb de film overigens niet gezien, maar het plot vertoont overeenkomsten.

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

@Bowie56: The Man In The Glass Booth (1975)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Volgens mij is het deze: Tras el Cristal (1987).

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Gisteren de film Fuoco Incrociato (1988) gezien, maar het plot op de achterkant van de hoes (kan eventueel een grotere versie uploaden):

http://i.stack.imgur.com/snFiO.jpg

stemt totaal niet overeen met het feitelijke plot van de film. Lijkt me dat er een mix-up is geweest (let ook vooral op het feit dat de namen uit de synopsis niet op de respectievelijke IMDB pagina staan), maar iemand een idee over welke film dat plot gaat? Een zoektocht naar Tambopata leverde al niets op en de screens van de film stemmen ook niet overeen..

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Metalfist

Lijkt net een speurtocht dit

Heb in wat andere talen gezocht en kom uit op een Franse hoes uit met een tekst die aansluit op je omschrijving, met wat meer aanwijzingen. Misschien herkent iemand deze plotomschrijving:

"Een journaliste is erin geslaagd om bij een drugshandelaar te komen wiens gezicht niemand kent. Met zijn eigen leger is hij heer en koning in een land waar een burgeroorlog heerst. Maar de C.I.A. is niet gediend van de praktijken van deze drugsbaron en zet een speciale operatie op touw om hem te vermoorden".

En daarboven staat: "De beste agent komt in actie"

Nu ben je weer wat wijzer over de film die je niet gezien hebt, maar geen idee hoe die heet

Mafia Power is de Franse titel van de film Fuoco Incrociato. Er staan wel hele andere gezichten en plaatjes op deze hoes.

http://kobaloulou.free.fr/mafia_power.jpg

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Inderdaad arno74, dat lijkt er wel wat op! Ergens is er toch een marketing team serieus de mist ingegaan. Het was me ook opgevallen dat de castlist die op mijn versie staat (naast het plot) niet helemaal overeen stemt met die van IMDB! Kan momenteel niet controleren wat de aftiteling zegt..

Het plot hier op MovieMeter klopt trouwens wel met de film die ik heb gezien.

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

In Film > Algemeen > zoek soort birds:

ik heb begin jaren 90 een film gezien,die leek op hitchcock birds.

hij begon met een delta vlieger als ik me niet vergis.

die werd aan de kust aangevallen,en vervolgens het zelfde idee.

overal agresieve vogels.\

het was niet de horror film kaw van een paar jaar terug.

weet iemand welke wel?

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

@john mcclane 2: Dat is El Ataque de los Pájaros (1987)

check!

Treas

• 1 messages
  • 0 votes

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Wie weet de naam van deze film??:

Hallo, Ik heb laatst ergens een film gezien, alleen viel het scherm uit en heb ik hem nooit verder kunnen kijken, ook de naam ben ik vergeten... wie kan mij helpen?? Het gaat over een vader die na een bezoek aan een taartjes winkel zijn dochter kwijtraakt (ze is uit de auto meegenomen, de man die dit gedaan heeft gebruikt haar voor sex en is niet van plan haar levend terug te laten gaan... meer heb ik niet kunnen zien... weet iemand de titel??

alvast bedankt voor de moeite x

Annisha

• 2 messages
  • 0 votes

Ik zoek een oude time traveler's film over een groep toeschouwers die bij historische gebeurtenissen staan te kijken . Ze staan ook als groep toeschouwers op oude foto's en schilderijen door de eeuwen heen .

Het eindigt met een opgraving waar deze groep mensen in steen uitgebeeld staat .

Het is niet Timescape ( Grand Tour - Disaster in time ) en ook niet The Time Shifters ( Thrill Seekers ).

Bedankt alvast .

harmjansen

• 2 messages
  • 0 votes

Dag allemaal

Ik zoek de titel van een Amerikaanse film waarin een advocaat een jonge mannelijke verdachte verdedigt (bekende blanke acteur) die stottert. Later blijkt hij een tweede persoonlijkheid te hebben die hij af en toe laat zien. Tijdens het proces, dat ze aan het verliezen is, probeert ze zijn andere persoonlijkheid naar boven te halen. Dit lukt ook, maar later blijkt dat hij iedereen te slim af is geweest.

Graag de naam van de film of de acteur. Bij voorbaat dank !

allmodcons

• 383 messages
  • 9393 votes

harmjansen wrote:

Dag allemaal

Ik zoek de titel van een Amerikaanse film waarin een advocaat een jonge mannelijke verdachte verdedigt (bekende blanke acteur) die stottert. Later blijkt hij een tweede persoonlijkheid te hebben die hij af en toe laat zien. Tijdens het proces, dat ze aan het verliezen is, probeert ze zijn andere persoonlijkheid naar boven te halen. Dit lukt ook, maar later blijkt dat hij iedereen te slim af is geweest.

Graag de naam van de film of de acteur. Bij voorbaat dank !

Ik den dat je deze bedoelt, de acteur is Edward Norton

Primal Fear (1996)

allmodcons

• 383 messages
  • 9393 votes

Annisha wrote:

Ik zoek een oude time traveler's film over een groep toeschouwers die bij historische gebeurtenissen staan te kijken . Ze staan ook als groep toeschouwers op oude foto's en schilderijen door de eeuwen heen .

Het eindigt met een opgraving waar deze groep mensen in steen uitgebeeld staat .

Het is niet Timescape ( Grand Tour - Disaster in time ) en ook niet The Time Shifters ( Thrill Seekers ).

Bedankt alvast .

Ik denk dat je deze bedoelt:

The Gathering (2002)

harmjansen

• 2 messages
  • 0 votes

allmodcons wrote:

(quote)

Ik den dat je deze bedoelt, de acteur is Edward Norton

Primal Fear (1996)

Primal fear is het.. Bedankt!!

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

Bubblez wrote:

@john mcclane 2: Dat is El Ataque de los Pájaros (1987)

check!

wow, dat is hem inderdaad,was totaal vergeten dat er spaans werd gesproken.

knap zeg! thanx

Annisha

• 2 messages
  • 0 votes

allmodcons wrote:

(quote)

Ik denk dat je deze bedoelt:

The Gathering (2002)

Ja die zocht ik . Dank je wel !!!

Laura_D

• 1 messages
  • 0 votes

Hoi iedereen ik zoek een film waarvan ik eens een trailer van heb gezien. Het is nogal een recente film denk ik, een paar jaar oud ofzo. Het gaat over 2 vrouwen waarvan de man van 1 van die vrouwen een enorme som geld verstopt heeft in huis of ergens ik weet het niet juist. De vrouw vind het geld en wil dit behouden en brengt haar vriendin op de hoogte die haar komt helpen. Verder heb ik dan nog toen gezien dat ze haar man vastbinden op een stoel en nadenken om hem te vermoorden om zo het geld te houden. het speelt zich denk ik ook af in Texas. Kan iemand me helpen? ik weet het echt niet.

BestMovie

• 5 messages
  • 0 votes

Hoi iedereen,

Ik zoek een film maar die is mega oud!

Jongen gaat op skateboard de straat over en wordt overreden door auto, hangt vervolgens onder de auto wordt meegesleurd deze auto stopt later onder viaduct ( als ik het goed heb ) en de bestuurder stapt uit en veegt bloed af....

Mijn broertje zoekt deze:

Man ging dood en ging met lift naar de hemel, soort slechterik zat hem achterna en de lift veranderde in een soort helworm en nam die moordenaar me naar de hel, en god zei tegen de man dat het zijn tijd nog niet was en stuurde hem terug, hij leefde dan nog en zijn vriendin ook.

( geen bruce almighty , ghost, ghost town )

BestMovie

• 5 messages
  • 0 votes

Treas wrote:

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Wie weet de naam van deze film??:

Hallo, Ik heb laatst ergens een film gezien, alleen viel het scherm uit en heb ik hem nooit verder kunnen kijken, ook de naam ben ik vergeten... wie kan mij helpen?? Het gaat over een vader die na een bezoek aan een taartjes winkel zijn dochter kwijtraakt (ze is uit de auto meegenomen, de man die dit gedaan heeft gebruikt haar voor sex en is niet van plan haar levend terug te laten gaan... meer heb ik niet kunnen zien... weet iemand de titel??

alvast bedankt voor de moeite x

Deze komt aardig in de buurt met wat je omschrijft:

----------> The Captive 2014 met Ryan Reynolds

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

BestMovie wrote:

Jongen gaat op skateboard de straat over en wordt overreden door auto, hangt vervolgens onder de auto wordt meegesleurd deze auto stopt later onder viaduct ( als ik het goed heb ) en de bestuurder stapt uit en veegt bloed af....

Hitting Home / Obsessed (1987)

BestMovie

• 5 messages
  • 0 votes

Shit dat is inderdaad de film... geweldig na jaren

THX !!

ranboy

• 8 messages
  • 11 votes

Ik zou ook graag na ruim 30 jaar de titel van een film willen weten. Ik zag hem op de Nederlandse TV tussen ongeveer 1977 en 1981, daarna nooit meer iets van gehoord. Volgens mij werd hij uitgezonden als 'Het duivelse plan' (maar dat is kennelijk geen vertaling van de Engelse titel). Ik dacht dat het Engelstalig was, maar het speelde zich af in het Duitsland van na de Tweede Oorlog. Een jonge blonde vreemdeling trekt (gekleed in een vuurrood shirt) een idyllisch (Beiers?) dorpje in en werkt zich in bij een rijke familie op een kasteel. Volgens zijn plan weet hij ieder familielid voor zich te winnen en wordt hij in het gezin opgenomen. Met de lelijke dochter gaat hij een affaire aan, met de wat stille zoon gaat hij zwemmen en zelfs zoenen. Kennelijk heeft hij zich ook in het testament van de familie weten te krijgen, want nu krijgt het ene na het andere familielid een dodelijk ongeluk. De butler heeft hem door en wil hem aangeven, maar de vreemdeling weet dat die man een ex-nazi is en laat de politie zijn kamer doorzoeken: ze vinden allerlei nazimateriaal en hij wordt afgevoerd. Als alleen de lelijke dochter nog over is, is zij hem te slim af: ze heeft verklaringen over hem bij de notaris achtergelaten en als hij niet met haar trouwt of als zij sterft, zal de notaris de verklaringen open maken. Nu is de knappe vreemdeling gedwongen met de lelijke dochter te trouwen...

Veel later sprak ik met iemand over de plot van deze film en die zei dat hij hem kende; de acteur was Robert Redford (wat achteraf heel goed zou kunnen, een jonge Robert Redford). Toch met al deze gegevens heb ik nooit de titel kunnen vinden. Sterker nog, het kan toch geen Robert Redford geweest zijn, ik heb al zijn vroegere films gecheckt.

Wie heeft een idee?

Bubblez

• 2060 messages
  • 2502 votes

@ranboy: Het verhaal lijkt behoorlijk op Kind Hearts and Coronets (1949), maar volgens mij is deze film te oud voor wat je bedoelt. Heb me echt rot gezocht, maar niets kunnen vinden wat er op lijkt. Behalve deze dan...

edit: En kwam ook nog Der Unheimliche Mönch (1965) tegen...

ranboy

• 8 messages
  • 11 votes

Bubblez, erg bedankt voor het zoekwerk, maar hij zit er niet bij... Ik zal het toch niet allemaal gedroomd hebben?

Wel geruststellend dat het niet aan mij ligt dat ik het niet kon vinden.

Is er op het internet een ander plekje waar je op filmscript kan zoeken?

In Film > Overige films > Wie kent deze film?:

Ik zoek een film.

Ik weet er niet veel meer van maar wat ik nog weet is dat een vrouw een man oraal aan het bevredigen was voor een spiegel, en dat de man zegt 'wat kan jij goed pijpen, ik kom zowat klaar'. Het ging geloof ik over een stel. Meer weet ik helaas niet.

Help?

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1055 votes

Hoi allemaal

Ik zoek een film (had je niet verwacht he ). De film is van rond de jaren '90. Het gaat over een jonge kerel (een tiener/twintiger) die een speciale band heeft met zijn hondje (een Beagle denk ik, maar pin me daar niet op vast). Dus, Hij en zijn hondje logeren/wonen in een blokhut in het bos bij familie of vrienden. Op een ochtend besluiten ze allemaal (of een groot stuk) om een avontuurlijke toch door het bos te gaan maken. Ze vertrekken met een bootje op een rivier door het bos, de jongen met het hondje op z'n schoot).

Wat er toen gebeurde weet ik niet meer maar het kwam er op neer dat op een bepaald moment de jongen en zijn hondje alleen door het bos liepen, ze waren verdwaald dacht ik, of er was een ongeluk ofzo gebeurd. Nu na lang rond te zwerven in het immense bos (dat meer de vorm begon aan te nemen van een oerwoud), begonnen ze honger te krijgen, dus de jonge kerel maakte hierop met hout een soort geïmproviseerde muizenval. Het lukte hen om een muisje te doden, waarna ze dit op een vuurtje klaarmaakte. Er zat weliswaar nier veel vlees aan, dus de jongen had zeer weinig gegeten, en het laatste stukje vlees aan zijn hond gegeven. Ik geloof ook dat hij constant praatte tegen zijn hondje. Even later (tegen het einde van de film), moeten de twee een ravijn over steken, via een gladde boomstam. Echter de jongen schuift uit en kan zich nog juist vasthouden met zijn twee armen aan de boom. Het hondje echter heeft minder geluk van valt naar beneden in de immense diepte. Toen geloof ik kwam er een helikopter aan en de jongen werd gered. Even later werd er verteld dat het hondje gezond en wel was teruggevonden.

Weet iemand een titel die bij deze omschrijving past? Het is een film uit ongeveer midden de jaren '90 dacht ik (kan ook vroeger of later zijn). Alvast bedankt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.