- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
En al weer geen brief bij de post.... ik vraag me zo af of het een goed of een slecht teken is 
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
En al weer geen brief bij de post.... ik vraag me zo af of het een goed of een slecht teken is 
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Ik snap er nu echt niks meer van.. Heb een bericht naar de filmacademie gestuurd, had ik vorige week al gedaan, en nu zeggen ze opeens dat ze de brieven eind van deze week op de bus hopen te doen.. ik heb al weer een bericht teruggestuurd met de vraag waarom sommige mensen hun bericht wel nu al hebben.. WORD GEK!!!
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
Hm, wel raar ja dat het zo in etappes gaat.. maarja er zal wel een reden voor zijn? Alhoewel ze de uitslag allang weten, want bij montage gingen ze de vrijdag van de gesprekken al kiezen geloof ik. Nou ja.. ik ga er dan maar vanuit dat het eind volgende week komt, kan het alleen maar meevallen.. 
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Ja tegen mij zeiden ze ook "We weten het vandaag al maar ivm processen duurt het wat langer..." Ik kan er gewoon niet vanuit gaan dat hij pas volgende week komt haha, ik kan wel doen alsof ik er vanuit ga maar diep van binnen hoop ik elke dag weer wat hij op mijn deurmat ligt joh!
Moest je bij montage ook een opdracht ter plekke doen of niet ?
Sol-
-
- 216 messages
- 87 votes
hallo lieve mensen. ben ook afgewezen met zo'n standaardbrief zonder inhoud. heb in totaal zo'n 80 euro uitgegeven dus dat komt wel koud op je dak.
mijn filmpje staat nog niet online, wellicht later volgende maand of daarna. ik ga eerst mijn verdriet uithuilen met behulp van een vakantie.
haha nee hoor. ik ga wel op vakantie. zonder verdriet.
maar ik weet niet of ik het nog eens probeer (voorlopig niet) want ik houd niet zo van dit soort praktijken... dan maar op een andere manier.
Virtualinsanity, maak je niet nog drukker dan je al bent want je bent anders straks echt een week down en pissig omdat er geen reet in de brief staat. (mocht je afgewezen worden)
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
hallo lieve mensen. ben ook afgewezen met zo'n standaardbrief zonder inhoud. heb in totaal zo'n 80 euro uitgegeven dus dat komt wel koud op je dak.
mijn filmpje staat nog niet online, wellicht later volgende maand of daarna. ik ga eerst mijn verdriet uithuilen met behulp van een vakantie.
haha nee hoor. ik ga wel op vakantie. zonder verdriet.
maar ik weet niet of ik het nog eens probeer (voorlopig niet) want ik houd niet zo van dit soort praktijken... dan maar op een andere manier.
Virtualinsanity, maak je niet nog drukker dan je al bent want je bent anders straks echt een week down en pissig omdat er geen reet in de brief staat. (mocht je afgewezen worden)
Ik heb er helaas al ervaring mee ja, met een andere school en totaal andere opleiding... Ik heb er alleen wel een erg goed gevoel over, hoe arrogant dat ook mag klinken.. er werd tijdens het gesprek gewoon echt NIKS negatiefs gezegd en ik had ook wel het idee dat ik er relaxed bij zat. Hier is natuurlijk een hoop tegenin te brengen, maar goed het blijft afwachten. Kan ook heel goed zijn dat ik het zometeen mis heb en dat ik keihard word afgewezen. Maar dan zou ik het erg vreemd vinden omdat ze me zo'n goed gevoel gaven. Vooral doordat de leraren zeiden "we weten het nu in feite al maar door processen duurt het nog 2 weken voordat je de uitslag hebt"... ik zou zoiets zelf nooit zeggen tegen iemand in wie ik totaal niks zie! Maar ik blijf tering zenuwachtig 
En ik vind het jammer voor jou dat je niet bent aangenomen!! Succes ermee en alles komt goed 
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
Nee, een opdracht ter plekke hoefde niet bij montage, gewoon alleen die enorme vragenlijst met je film(s). Ik heb een docu en een fictiefilm ingeleverd en uiteindelijk heb ik een uur in 't gesprek gezeten. Ik heb er ook wel een goed gevoel over, stond vorig jaar als 1e reserve, ze vonden mijn films goed, heb dit jaar ervaring opgedaan en het gesprek ging best soepel, maar ik wil het gewoon nou eens zeker weten! Grr.
Zou leuk zijn als we straks studiegenootjes zijn! Haha
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
ok wat goed!! krijg je echt te horen hoeveelste je reserve staat ?
Ik doe op dit moment mode en stond daarvoor ook op de reservelijst maar mij werd daar helaas niet verteld hoeveelste ik stond!
Zou inderdaad super zijn als we allebei door waren, laten we op het beste hopen!
Ik had ook 2 gesprekken op de nfta, zouden allebei een half uur moeten duren maar de 1e duurde 20 min. en de 2e een kwartier, terwijl het meisje voor mij de twee halve uren helemaal volmaakte.. haha
vdsander
-
- 6 messages
- 0 votes
Voor welke richting op de NFTA deden jullie toelating?
whoizerwin
-
- 54 messages
- 46 votes
Palmboomonderzoek telefonie
bij die richting heb ik ook nog zitten twijfelen..
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
Palmboomonderzoek telefonie
Ik montage, en VI production design
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Zal het vandaag dan eindelijk zo ver zijn? Het zou wel een opluchting zijn als ik eindelijk weet waar ik aan toe ben hoor!!
jerryv
-
- 115 messages
- 3 votes
stond vorig jaar als 1e reserve, ze vonden mijn films goed, heb dit jaar ervaring opgedaan en het gesprek ging best soepel
Heb je hetzelfde materiaal als vorig jaar ingestuurd?
(Aan het materiaal lag de afwijzing immers niet).
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Volgens mij moet je nieuw material insturen als je voor de 2e keer toelating doet, dat had ik gelezen op de toelatingsbrief ofzo.. 
Sol-
-
- 216 messages
- 87 votes
Ik ga denk ik in de zomer van 2009 dit maar eens doen
http://www.filmstudies.cz/film-schools-programs/summer-workshops/
Misschien ook een tip voor anderen.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Tering, krijg je les van Milos Forman zelf of zo?
Sol-
-
- 216 messages
- 87 votes
Particuliere studies...
echter, de filmpjes die er uit komen vind ik vrij behoorlijk.
Ik ga de summer school overwegen.
Sowieso, studiefinanciering is iets wat uniek is aan Nederland.
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
En lijkt me sowieso niet zo slim om 2 jaren achter elkaar hetzelfde in te sturen, als je het nog eens probeert heb je juist een goeie kans om te laten zien hoe je wel niet gegroeid en ontwikkeld bent, toch?Gisteren wéér een lege deurmat, de filmac opgebeld en vandaag zou het dan toch echt binnen moeten komen. NOU ik ben benieuwd.. ik ben inmiddels rete chagrijnig! Haha.. vind het echt heel raar dat er gewoon een week tussen de brieven zit.. maar zal wel te maken hebben met die 2e ronde toelatingen die deze week 'gesloten' zijn, voor productie en zo.
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
En lijkt me sowieso niet zo slim om 2 jaren achter elkaar hetzelfde in te sturen, als je het nog eens probeert heb je juist een goeie kans om te laten zien hoe je wel niet gegroeid en ontwikkeld bent, toch?Gisteren wéér een lege deurmat, de filmac opgebeld en vandaag zou het dan toch echt binnen moeten komen. NOU ik ben benieuwd.. ik ben inmiddels rete chagrijnig! Haha.. vind het echt heel raar dat er gewoon een week tussen de brieven zit.. maar zal wel te maken hebben met die 2e ronde toelatingen die deze week 'gesloten' zijn, voor productie en zo.
Vandaag :O??? Ik zit nu op school en zometeen kom ik er achter of het waar is of niet... o my god, zo spannend joh!
titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Gefeliciteerd!
Ik zit al tijden met je mee te nagelbijten, omdat je alles zo lekker herkenbaar opschrijft! 
Veel succes, en plezier!
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Gefeliciteerd!
Ik zit al tijden met je mee te nagelbijten, omdat je alles zo lekker herkenbaar opschrijft! 
Veel succes, en plezier!
Dankjewel, heel lief van je 
Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Heel erg gefeliciteerd!! Nu nog kijken of Thelma ook toegelaten is! Ik volgde dit topic al een hele tijd om te kijken of er iemand was toegelaten. 
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
Ik ben ook toegelaten!!! OOO IK BEN ZO BLIJ!!!!!!!!