- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
vdsander
-
- 6 messages
- 0 votes
Heb woensdag ook 2e ronde gedaan ("productie"). Ik keek er heel erg naar uit. Gesprek was zeer aangenaam en ook erg interessant (zowel met docenten alsook met de studenten). Jammer dat dit misschien niet zal volstaan. Ik had na het gesprek gemengde gevoelens en ik heb nu het gevoel dat ik er volgend jaar niet bij mag zijn. Zou wel jammer zijn. Ik heb hier 2 jaar intens naartoe geleefd.
Succes aan allen (die ik volgend jaar hoop te mogen ontmoeten
)
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
Dinsdag gesprek gehad op de NFTA voor montage, en wat is die periode na een toelatingsgesprek toch erg.. 2 weken lang je eigen woorden analyseren totdat er niks meer van over blijft. Bèh.
vdsander
-
- 6 messages
- 0 votes
Ik heb net hetzelfde gevoel
. Ik heb heel de tijd het gevoel dat ik dingen niet juist geformuleerd heb of niet goed genuanceerd heb: "Heb ik daar wel voldoende nadruk op gelegd? Misschien had ik 'dat' beter niet gezegd." Zo kan je wel 2 weken blijven doorgaan... verschrikkelijk! 
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Ahhh ik snap jullie gevoelens zo goed, en heb ook precies hetzelfde! Wat ik ook wel had verwacht, want het is en blijft ook enorm spannend zo'n toelating! Je denkt ook echt dat ze elk woord dat je zegt "tegen" je kunnen gebruiken, maar ik weet niet of dat wel echt zo is. Die mensen weten ook dat het eng is, ookal zit je daar lekker ontspannen, en ik denk ook dat ze vooral naar de totale indruk kijken. Maar dat je elk woord analyseert, dat doe ik ook haha... Dus je bent niet de enige!! 
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
Ja ik denk dat het sowieso om het hele plaatje gaat, maar al die kleine crap antwoordjes máken dat plaatje natuurlijk gewoon. Dus: stress, kommer en kwel! Ze vonden mijn filmpjes over het algemeen goed, en heb het afgelopen jaar ook best wat ervaring op gedaan, dus als ik afgewezen word is dat denk ik omdat ze mij gewoon niet leuk vinden.
Weten jullie al wat jullie gaan doen mocht het dit jaar niet lukken?
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Dan ga ik verder met mijn huidige opleiding Fashion Design..En jij?
Begrijp precies hoe je je voelt!! 
Berty
-
- 88 messages
- 158 votes
heey hier een filmpie wat ik gemaakt heb samen met een vriend.
http://www.dailymotion.com/relevance/search/joachim%2Bthriller/video/x3wj7t_joachim_shortfilms
hij begint misschien een beetje saai.. de intro vind ik te lang.. maarja ff doorbijten dan maar
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Groetjes Onno.. oja.. ik heb woensdag gesprek op de NFTA 
Hij zegt; Not Found. bij mij...
en als ik nog wat vragen mag.. ben even te lui om terug te lezen, wat is NFTA?
zou het filmpje wel graag willen zien dus als je even de nieuwe url voor me hebt ? 
Jonathan E
-
- 4 messages
- 0 votes
Ik heb auditie gedaan voor regie fictie, heb de tweede ronde gehad en zit nu ook (wat voelt al een eeuwigheid) te wachten op de uitslag...
Van wat ik heb ingestuurd staat alleen een trailer op internet:
http://www.youtube.com/watch?v=b1CsMgj6dq8
Ik heb voor van de zomer twee filmprojecten gepland en ben nog op zoek naar bijvoorbeeld mensen voor productie en montage. En ik dacht dat het wel leuk zou zijn om eens krachten te bundelen met mensen die ook richting de filmacademie willen, dan kan iedereen zich echt al focussen op wat hij/ zij op de NFTA zou willen doen. Dus lijkt dit je iets? Laat even een berichtje achter!
whoizerwin
-
- 54 messages
- 46 votes
Mèèèn ik lig 's nachts lang wakker met de vraag, zijn we door of zijn we niet door
nog 1 week!!
vdsander
-
- 6 messages
- 0 votes
Jonathan E,
Als ik de trailer bekijk, heb ik de indruk dat je iets origineel en eigenzinnig hebt ingestuurd. Dat zet je al met 1 been in de academie. Ik vind de trailer al veel beter dan de dagelijkse brol die op dit forum te bekijken valt. Ik zou het wel eens helemaal willen zien
.
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Is het nou zo dat je binnen 2 weken de uitslag krijgt? Want dan zou ik hem vandaag moeten krijgen.. of is het echt pas half april.. overal staat wat anders en tijdens de toelating werd ook weer wat anders gezegd!
whoizerwin
-
- 54 messages
- 46 votes
Heb net een brief gekregen van de Academie 
Helaas niet toegelaten,
het filmpje en de motivatiebrief vonden ze erg goed maar het inhoudelijke deel van monteren vonden ze bij de anderen beter ontwikkelt ( kwa leeftijd lig ik ook jonger dan de rest, ben namelijk 18 )
Naja helaas 
dan ga ik Cross Media Intercepting volgen en hopen dat dit ook een leuke opleiding is.
onnovand
-
- 13 messages
- 0 votes
waar zit die opleiding erwin:) URL'etje? (ja ook ik kreeg de spijtige brief vandaag:P)
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Ahhh ik vind het erg jammer voor jullie 
De brieven zijn nu dus allemaal ontvangen, ben ik net NU bij mijn ouders en ligt de brief in Arnhem... dus ik moet nog tot morgenavond wachten haha, vreselijk maar wel fijne spanning
whoizerwin
-
- 54 messages
- 46 votes
waar zit die opleiding erwin:) URL'etje? (ja ook ik kreeg de spijtige brief vandaag:P)
http://www.saxion.nl/cmc/voltijd/enschede/kort/kort
zit in Enschede 
ben op opendag geweest en zag er ook wel leuk uit!
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Ahhh ik vind het erg jammer voor jullie 
De brieven zijn nu dus allemaal ontvangen, ben ik net NU bij mijn ouders en ligt de brief in Arnhem... dus ik moet nog tot morgenavond wachten haha, vreselijk maar wel fijne spanning

Ik zou persoonlijk de buren opbellen en vragen of ze de betreffende brief even willen openen om het (al dan niet goede) nieuws kenbaar te maken.
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes

Ik zou persoonlijk de buren opbellen en vragen of ze de betreffende brief even willen openen om het (al dan niet goede) nieuws kenbaar te maken.
Hahaha dankjewel
Helaas heb ik geen telefoonnummers van mn huisgenoten en er is ook niemand op msn, frustrerend maar ook wel leuk haha, heb ik iets leuks als ik morgen thuiskom ( HOPELIJK!! ). Ik heb er in ieder geval een goed gevoel over, ze waren enthousiast tijdens het gesprek, maar weet natuurlijk niet hoe ze bij de rest waren!
vdsander
-
- 6 messages
- 0 votes
Heb net een brief gekregen van de Academie 
Helaas niet toegelaten,
het filmpje en de motivatiebrief vonden ze erg goed maar het inhoudelijke deel van monteren vonden ze bij de anderen beter ontwikkelt ( kwa leeftijd lig ik ook jonger dan de rest, ben namelijk 18 )
Naja helaas 
dan ga ik Cross Media Intercepting volgen en hopen dat dit ook een leuke opleiding is.
Hé wat gek. Werkt de Post bij jullie ook in het weekend? Ik woon in België dus kan waarschijnlijk nog 4 dagen extra wachten op de brief
.
Nu wordt het echt wel spannend. Veel sterkte gewenst aan iedereen !!!
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
VERDOMME, nog geen brief!! Ik hoop echt dat ik hem morgen krijg dan.. zal het zo zijn dat ze alle verschillende dagen van dezelfde richting ook op verschillende dagen versturen? Lijkt me zo raar!!
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Misschien versturen ze eerst brieven van mensen die niet door zijn en daarna brieven naar mensen die wel doorzijn 
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Misschien versturen ze eerst brieven van mensen die niet door zijn en daarna brieven naar mensen die wel doorzijn 
Hahah ja maar daar durf ik niet op te hopen!! Maar het zou wel mooi voor me zijn...
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
Dan ga ik verder met mijn huidige opleiding Fashion Design..En jij?
Begrijp precies hoe je je voelt!! 
Ik heb ook nog geen brief, vanmiddag móet het hem wel worden, heb vorige week een adreswijziging gemaild en toen kreeg ik terug dat alles ook die week op de post ging. Ohhh wat ben ik blij als straks mijn moodswings over zijn 
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Ik heb ook nog geen brief, vanmiddag móet het hem wel worden, heb vorige week een adreswijziging gemaild en toen kreeg ik terug dat alles ook die week op de post ging. Ohhh wat ben ik blij als straks mijn moodswings over zijn 
Haha ok! Dat is wel fijn 
Ik vind ook dat hij vandaag komt haha, ik kan NIET meer wachten. Ik was zondag extra vroeg naar mijn kamer vertrokken, in die 2 uur reizen werd ik steeds maar zenuwachtiger. Ik rende naar mijn kamer, deed de deur open EN.. geen brief
Ik heb echt overal gezocht haha, dus ik hoop nu maar dat het een goed teken was dat hij er zondag nog niet lag ! Ik hoop voor jou ook het beste!
Thelma85
-
- 17 messages
- 1 votes
Haha wat een drama
ik ken wel vrij veel mensen die nog geen bericht gehad hebben, dus denk dat er nog wel wat afwijsbrieven onderweg zijn.. of we zijn gewoon allemaal aangenomen haha, maar lijkt me sterk (maarrr zou wel leuk zijn).
Fuck hee. Blij dat ik moet werken vandaag, anders zou ik de hele dag met m'n kont voor de brievenbus zitten. Jij ook succes! En wel even laten weten wat het geworden is he 
Virtualinsanity
-
- 70 messages
- 37 votes
Haha wat een drama
ik ken wel vrij veel mensen die nog geen bericht gehad hebben, dus denk dat er nog wel wat afwijsbrieven onderweg zijn.. of we zijn gewoon allemaal aangenomen haha, maar lijkt me sterk (maarrr zou wel leuk zijn).
Fuck hee. Blij dat ik moet werken vandaag, anders zou ik de hele dag met m'n kont voor de brievenbus zitten. Jij ook succes! En wel even laten weten wat het geworden is he 
Hmmm dat is wel naar dat je van veel mensen weet dat ze nog geen brief hebben, dat betekent dus denk ik dat er ook afwijzingen nog zijn ja.. ik hoop echt echt echt dat we vandaag bericht krijgen!! en ik laat het zeker weten, jij ook he!!