- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@jorisje
Buiten dat het niet ongebruikelijk is dat mensen joggen in normale kleding
Was dit ook een droomscene/nachtmerrie. Ik had aan het begin al besloten dezelfde kleding te blijven gebruiken (met 1 kleine verandering, de handschoenen namelijk) als dat het personage in de auto droeg. Dit omdat het een droom in een droom is en ik het zo beter vond aansluiten. Zou nergens op slaan als het personage ineens een compleet andere outfit zou dragen
Vooral omdat het personage zelf niet door had dat hij in een andere droom beland was.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Ik ken niemand die jogd in zijn eigen kleding
maar goed. Toch van die kleine dingetjes. In dormen kan alles... Waarom niet een compleet andere outfit XD
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
Je zegt het zelf al
In dromen kan alles! Dus ook joggen in normale kleding 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Stiekem vind ik dat persoonlijk een beetje lelijk 
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
Ik heb nu niet echt het idee dat de meeste potentiële regisseurs op dit forum nadenken over het monteren...
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@ TomHalff
Hoe bedoel je die precies? Verklaar u nader 
Credendo Vides
-
- 43 messages
- 122 votes
Mijn filmpje staat ook op Vimeo.
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@ddragon1690 Persoonlijk merk ik dat veel regisseurs kansen laten liggen in de montage. Natuurlijk makkelijk gezegd als editor zijnde, aangezien regisseurs te maken hebben met veel meer aspecten van de film.
kingapollo
-
- 1 messages
- 0 votes
Grappig dat er een forum hierover is! Heb mezelf ook ingeschreven dit jaar in de richting Productie.
Hier mijn showreel die ik mee heb gestuurd Showreel on Vimeo
Het meeste is duits en zwitsers omdat ik in zwitserland 5 jaar gewerkt heb als cameraman/editor
Credendo Vides
-
- 43 messages
- 122 votes
Jeej eindelijk nog iemand voor Productie
welkom kingapollo.
Waarom heb je je aangemeldt voor Productie en niet voor camera of anders?
Credendo Vides
-
- 43 messages
- 122 votes
Je hebt je showlreel leuk in elkaar gezet trouwens. Het is duidelijk dat je al veel ervaring hebt, dat is een groot voordeel!
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
Wat gaan jullie trouwens doen als je te horen krijgt dat je niet wordt toegelaten?
ddragon1690
-
- 184 messages
- 215 votes
@TomHalfff
Kan je een paar voorbeelden opnoemen?
Vraag dit niet om vervelend te zijn ofzo maar aangezien ik mijn eigen films monteer ben ik gewoon benieuwd. Misschien steek ik er nog wat van op 
Als ik niet wordt toegelaten dan ga ik het orientatiejaar volgen bij Openstudio. En in 2014 natuurlijk weer mee doen met de aanmeldronde bij de nfta.
Credendo Vides
-
- 43 messages
- 122 votes
Als ik niet word toegelaten ga ik of Audiovisual Media doen op de HKU of MEM bij Inholland in Haarlem en anders bij de landmacht.
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@ddragon1690 Monteren gaat voor mij persoonlijk nogal diep. Als ik nu in ga op specifieke elementen help ik je nog niet omdat achter iedere knip een bepaalde samenhang en gedachte zit.
Ik zou proberen om tijdens het filmen al voor jezelf visueel de film in elkaar te zetten (in je hoofd). Wat is bijvoorbeeld de beste manier om een shot van energyblikjes over te laten lopen in een shot van de zijspiegel?
Om te beginnen zou ik mezelf puur focussen op lichtinval, beweging en muziek.
De één zal dit een stuk makkelijker vinden omdat hij of zij visueel is ingesteld.
Hopelijk heb je hier wat aan.
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@jorisje Dit is nu dan natuurlijk een parodie, maar het valt op hoe open en bloot al die aanmeldingen liggen. Bij wijze van spreken zou een willekeurige student gewoon een enveloppe kunnen pakken en weggooien...
Wordt nu toch wel een beetje zenuwachtig 
Credendo Vides
-
- 43 messages
- 122 votes
Haha dat filmpje van de filmacademie is leuk!
seantogood
-
- 146 messages
- 68 votes
Gesolliciteerd op zowel HKU -en NFTA.
Bij de HKU ben ik door de gespreksronde gekomen, maar ben helaas toch afgewezen. (AVM)
De NFTA is pas opgestuurd, dus dat duurt even.
Ben benieuwd of er meer film scholen zijn die bezig zijn op audiovisuele vlak?
Ik zelf schrijf en regisseer voornamelijk.
Nou, in iedergeval is dit mijn filmpje waarop ik solliciteer in de Richting:
Studierichting A: Regie Fictie
Studierichting B: Scenario
Wat vinden jullie?
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@seantogood Gezien de vereisten neem ik aan dat je een verkorte versie hebt ingestuurd naar de NFTA?
seantogood
-
- 146 messages
- 68 votes
@TomHalff
Nee, ik heb ervoor gekozen om de hele versie op te sturen. Ik weet dat ze de echter de eerste 15 minuten afkijken. Maar op de opendag zei een docent dat als hij of zij van de commissie je film interessant vinden dan kijken ze hem wel af. Heb je te maken met iemand die hele tijd naar zijn horloge kijkt, dan is het een ander verhaal. Ik neem aan als je de eerste 15 minuten hebt gezien, dat je al een goed beeld hebt? Wat vond je van de film?
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@seantogood Lijkt me niet, aangezien ze een strak tijdschema hebben na te leven. Je zou studenten met een minder begin maar een krachtig einde dan ook geen kans gunnen.
Wat mij persoonlijk vooral positief opviel is de cameratechniek. Naast het feit dat de meeste shots er goed uitzien merk ik dat je speelt met de camera, dat is altijd positief.
De iedere keer zwarte knip of fade tussen korte scenes hekelt me wel. Dit valt in principe nog onder te brengen onder 'stijl' maar het haalt me wel vaak uit een film.
Verder is het verhaal duidelijk.
seantogood
-
- 146 messages
- 68 votes
@TomHalff
Ja, het klopt dat is een Beetje mij Stijl. Het is ff wennen en misschien soms onnodig. Maargoed, bedankt voor je commentaar.
Ik hoop dat de FIlmacademie hierin wat ziet? Anders heb ik geen idee, welke school ik Moet gaan volgen die op hetzelfde niveau zit als de HKU -en De FilmAcademie.
seantogood
-
- 146 messages
- 68 votes
@TomHalff
Dat doe ik zoiezo, STOPPEN zit er niet in. De school is echter een aanvulling.
Mooie video, dat klopt!
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
@Seantogood
Ik moet bekennen dat ik niet door de hele film gekomen ben. Persoonlijk denk ik dat als je deze film terugbrengt naar tien minuten of minder hij veel sterker zal worden. Voorbeeldje: waarom kies je ervoor die man in die auto nog zo lang te volgen nadat hij het meisje bijna aanrijdt? Die lap tekst van hem mag er voor mij wel uit.
Ik vind eerlijk gezegd je camerawerk interessanter dan je regie. Ik denk dat hier meer je talent ligt.
@TomHalff
Ik geloof wel dat ze langer zullen kijken dan 15 minuten als ze het echt goed vinden. Ik geloof namelijk ook dat ze een aantal filmpjes al na een minuut zullen stopzetten 
TomHalff
-
- 86 messages
- 29 votes
@jorisje Prima dat je er zo over denkt maar het zou nergens op slaan als het echt zo zou zijn. 90% van alle aanmeldingen zullen hoogstwaarschijnlijk tijdens het proces van de film al 15 minuten of minder hebben gehanteerd als tijdsduur; aan de hand daarvan keuzes hebben gemaakt over hoe ze het verhaal wilde gaan vertellen, met bijvoorbeeld als mogelijke uitkomst dat de film misschien wat gehaast over kan komen op sommige momenten.
Met 20 minuten kun je een verhaal veel makkelijker vertellen en zal het verloop bij twee dezelfde verhalen in deze versie dus altijd anders zijn. Daarnaast kunnen kleine foutjes nog worden rechtgezet en heb je meer tijd voor uitleg; je hebt dus een aanzienlijk voordeel.
Dit dringt pas echt door wanneer de keuze moet worden gemaakt om de 15 minuten versie of de 20 minuten versie als laatste kandidaat toe te laten op de opleiding.
seantogood
-
- 146 messages
- 68 votes
@jorisje Grappig dat je zegt dat me talent bij de camerawerk zit ipv regie. Ik hou namelijk niet de camera vast of dergelijke. Wat wel grappig is, de jongen die deze film had gefilmd. Heeft nog nooit een film geschoten, hij had helemaal geen ervaring. Maar doordat ik elke beeld had in gerricht, is dit resultaat gekomen. Soort Director of Photograpghy. Mij zie je niet camera operating.
Meer hoofd functies in dit filmpje van mij naast regie.
- Montage
- Acteer werk (op het einde, bruine jongen)
- Scenario
- Productie