- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
Djoo
-
- 13 messages
- 54 votes
en weet je al meer? Wel spannend dat je zo lang nog op je brief moet wachten:P!
filmmaker
-
- 22 messages
- 0 votes
BELANGRIJK voor TOEKOMSTIGE studenten of degenen die zich aan willen melden:
wie van de afgewezenen heeft al een studie gedaan?
en wie van degenen die is aangenomen heeft al een studie gedaan?
LEES! dit gaat om jullie toekomst.
http://www.scienceguide.nl/201005/een-dodelijke-verschraling.aspx
filmmaker
-
- 22 messages
- 0 votes
PS
de nieuwe wet (per feb. 2010 ongeveer) zorgt dat de overheid geen subsidie meer verstrekt voor studenten die al een studie gedaan hebben (1 jaar = 1 jaar aftrek, 4 jaar = 4 jaar aftrek). Dit betekent tienduizenden euros per student extra kosten voor school en student en maakt dat studenten voortaan in stilte worden geselecteerd op:
LEEFTIJD
of
RIJKDOM.
En NIET op talent.
Laat even van je horen, wij als studenten zijn er mee bezig.
Dit mag niet gebeuren!
en lees het artikel!
Groet!
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
In Film > Algemeen > Opleiding scenarioschrijver:
Hallo,
ik zat te denken om een vervolgstudie te gaan doen, en scenarioschrijven lijkt mij heel erg leuk. Op internet kan ik alleen niet zo gek veel vinden van wat je er nou mee kan gaan doen als je klaar bent, wat voor toekomstplaatje erbij hoort zegmaar. Want was is de zekerheid naar een baan, en verdiend het een beetje. Misschien is er iemand hier die meer weet van wat je met dit diploma en deze ervaringen kunt, ook qua salaris etc.?
Als je je daar nu al druk over maakt, zou ik bij mezelf te rade gaan of je dit wel echt wil...
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
In Film > Algemeen > Opleiding scenarioschrijver:
Hallo,
ik zat te denken om een vervolgstudie te gaan doen, en scenarioschrijven lijkt mij heel erg leuk. Op internet kan ik alleen niet zo gek veel vinden van wat je er nou mee kan gaan doen als je klaar bent, wat voor toekomstplaatje erbij hoort zegmaar. Want was is de zekerheid naar een baan, en verdiend het een beetje. Misschien is er iemand hier die meer weet van wat je met dit diploma en deze ervaringen kunt, ook qua salaris etc.?
Als je zekerheid wilt en een goed salaris zou ik zeker NIET in de filmindustrie gaan werken maar eerder nog toiletartikelen gaan verkopen.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Zekerheid én een goed salaris sluiten elkaar vaak ook uit, natuurlijk, in enig welke industrie.
Manschot
-
- 152 messages
- 0 votes
Sorry was helemaal vergeten de uitslag te vertellen, kreeg vorige week dinsdag de brief en weer niet aangenomen voor montage... Was toch wel even slikken, ze vonden me weliswaar gegroeid maar niet sterk genoeg in mijn inhoudelijke kant om goed de discussie aan te kunnen gaan met regie-studenten. Ik baal echt als een stekker, maar ik begrijp precies wat ze bedoelen. Ik ben me er ook bewust van dat ik nog jong ben, maar ik wil dit al zo lang.
Ze noemden uiteraard ook goede dingen en de motivatie en talent was aanwezig volgens hun, ze gaven me ook advies dus ik weet waar ik komend jaar aan ga werken!
Djoo
-
- 13 messages
- 54 votes
Goh wat jammer man:C Maar inderdaad nooit opgeven en gewoon doorgaan, dan kom je er wel!!
soundsurrounding
-
- 5 messages
- 0 votes
haha, na even op de reservelijst gestaan te hebben ben ik alsnog toegelaten tot de academie!
ruby-black
-
- 1 messages
- 1 votes
Ik ben ook toegelaten voor sound design
Alweer een tijdje terug, maar ik dacht laat ik het nog even melden ^.^ ik heb er echt superveel zin in!
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
wie van de afgewezenen heeft al een studie gedaan?
en wie van degenen die is aangenomen heeft al een studie gedaan?
LEES! dit gaat om jullie toekomst.
en hoe is het met de actie?ook aangezien de vvd flink wil gaan bezuinigen.
K*D
-
- 240 messages
- 653 votes
Deze week goed afsluiten en dan ben ik over naar 3e jaar van Animatie/Audiovisuele Vormgeving. Hooray!! Én docenten hebben me alvast "gereserveerd" voor een opdracht voor volgend jaar.
Borreke21
-
- 31 messages
- 0 votes
Deze week goed afsluiten en dan ben ik over naar 3e jaar van Animatie/Audiovisuele Vormgeving. Hooray!! Én docenten hebben me alvast "gereserveerd" voor een opdracht voor volgend jaar.
Is dit een richting van de HKU? Ik kende voorheen alleen audiovisual media.
Iig prodiciat!
atproductions
-
- 2 messages
- 0 votes
Dag allemaal,
wij hebben een afstudeerstage die misschien interessant zou kunnen zijn voor iemand hier.
WIL JIJ EEN OPDRACHT VERVULLEN VOOR DE GROOTSTE ENTERTAINMENTORGANISATIE VAN NEDERLAND?
AT Productions is de grootste full-service entertainmentorganisatie van Nederland. AT is onder andere actief als artiestenmanagement , als boekingskantoor van o.a. KANE, Within Temptation, DI-RECT, VanVelzen en Valerius, als theaterimpresariaat en als organisator van grootschalige evenementen zoals Beatstad, TMF Awards en het Java Eiland.
AT Management is verantwoordelijk voor het management van artiesten als Kane, Within Temptation, Van Dik Hout, DI-RECT, Stereo, Babette van Veen en Christiaan Hof.
AT Management is per augustus/september 2010 op zoek naar een student (M/V) voor een afstudeerstage die zich richt op het maken van
Back + frontstage footage/documentaires artiesten
bedoeld voor de internationale markt
Taken:
Het met camera op de huid volgen van een of meerdere artiesten van AT in de jungle die de entertainmentindustrie heet, deze beelden verwerken tot korte filmpjes en het geheel vervolgens tot een totaal-documentaire maken die internationaal gebruikt kan gaan worden. Tevens behoort het maken van een professionele bedrijfsfilm van AT tot de opdracht.
Profiel van de geschikte kandidaat:
Wij zoeken een assertieve student van de filmacademie met oor & oog en passie voor muziek en entertainment, met een no nonsense instelling en die geen problemen heeft met het werken in de avonden en in het weekend i.v.m. het bezoeken van concerten, opnamestudio’s, foto- en videoshoots.
Aanbod:
Je werkt een aantal dagen/avonden in de week bij een levendig bedrijf in een bijzondere branche en dicht op de grootste artiesten, waarbij het resultaat van jouw opdracht daadwerkelijk gebruikt zal worden gebruikt ten behoeve van de internationale exploitatie van de artiesten. Je krijgt een stagevergoeding en krijgt vanzelfsprekend backstage toegang tot de evenementen waar de artiesten van AT optreden of die AT zelf organiseert.
Reactie:
Een motivatiebrief met CV kan per post of per e-mail gezonden worden naar:
AT Productions BV
1e Van der Kunstraat 286
2521 AV Den Haag
E-mail: [email protected]
Sluitingsdatum reacties: 30 juli 2010
Informatie:
Voor meer informatie kun je op werkdagen tussen 10.00 – 10.30 uur contact opnemen met AT Productions via telefoonnummer 070 – 330 10 20.
Meer informatie over AT Productions is te vinden op www.atproductions.com.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Want de grootste entertainmentorganisatie van Nederland kan het zich natuurlijk niet permitteren om daarvoor professionals in te huren.
Veel voordeliger om een stagiair te nemen, die ook niet moeilijk zal doen over het afstaan van alle auteursrechten. Ben je meteen klaar.
En zou het niet gepast zijn om in een advertentie voor een stagiair ook iets te leren aan te bieden?
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
En zou het niet gepast zijn om in een advertentie voor een stagiair ook iets te leren aan te bieden?
Ik denk dat ze en stagair willen die alles al kan. 
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
Een stagiar die alles kan? Je kan altijd wat leren. En een stage is juist om te leren of ben ik nou gek?
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
jij zegt een stagiar die alles kan. dus dat wil zeggen dat ie niets meer hoeft te leren want dan kan die alles al. ja ik heb het gelezen.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik bedoel dat de adverteerder erg veeleisend is. Vooral voor een stagair. En geen aandacht geeft aan het feit dat de stagair iets zou moeten leren. Daarom grapte ik dat ze een stagair zoeken die alles kan. Vandaar ook de smiley met de rollende ogen.
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
ik dacht dt je daarmee bedoelde: 'nou dan ben ik de juiste persoon' 
maar dan snap ik je
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Haha nee, dat bedoelde ik niet
Zo arrogant ben ik nou ook weer niet 
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
Vandaag en morgen zijn de laatste twee dagen van het Eindexamenfestival op de filmacademie. Komt allen!
gotti
-
- 14075 messages
- 5889 votes
Dit jaar was het nog niet nodig om mensen af te wijzen omdat ze al gestudeerd hebben.
U-96
-
- 11875 messages
- 2081 votes
Heey, je hebt eindelijk die puntjes afgeleerd !
jorisje
-
- 269 messages
- 3 votes
en volgend jaar dan?
atproductions
-
- 2 messages
- 0 votes
Dag allemaal,
omdat het geen full-time functie is en we denken dat het een mooie kans is voor iemand om op een internationaal vlak mee te lopen, hebben we gekozen voor een afstudeerstage.
In principe staan we voor suggesties altijd open, dus ik zou zeggen, stuur een mail naar bovenstaand adres!
Groet,
AT Productions
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
omdat het geen full-time functie is
Nou en?
Quatsch. Mag gewoon niks kosten.