• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

Filmacademie / Filmopleidingen

jerryv

• 115 messages
  • 3 votes

Mister_Pink, waarom is een nederlands script schrijven heel anders?

Ik kan een reden bedenken en dat is dat je bij een amerikaanse film meer "over de top" mag gaan, meer spektakel en minder diepgang is de personages.

En je kan ook -op filmgebied- waarschijnlijk meer van de vs dan van nederland, hele freerecordshop rekken staan vol met amerikaanse films en daar zijn we nou eenmaal mee opgegroeid, dus als je het over cliches hebt, dan is het makkelijker om een amerikaanse film te verzinnen....

Maar, zoveel anders lijkt het me nou ook weer niet, is het de bedoeling dat de film echt gemaakt wordt? met een echt budget, of is het een indepent film van je? want als het een film is die je zelf maakt kan je wel een nederlands script schrijven, en het zelf maken, als je echt een productent wilt hebben en een echte release wilt maken (?) dan zou je mischien beter een amerikaans script kunnen schrijven en naar amerika toe gaan, want:

Ik denk niet dat ze in nederland geld zullen geven voor een "amerikaanse film"

EN ik denk niet dat ze geld zullen geven voor een Amerikaans-achtige-nederlandse film...

(laats weer een film gezien met "The Rock" slaat ie iedereen in elkaar met een stuk hout? echt totale onzin, zo overdreven zie je het niet in de nederlandse film, dus als je zoiets wilt doen, tja, dan begrijp ik je wel....)

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Maar volgens mij is het scenario alleen om te laten zien of je talent hebt. En volgens mij hoeft het niet geproduceerd te worden. Al moet je met je toekomstige schrijfsel er wel veel rekening mee houden dat het geproduceerd gaat worden. Of heb ik het helemaal fout?

Mister_Pink

• 632 messages
  • 0 votes

Mister_Pink, waarom is een nederlands script schrijven heel anders?

Ik kan een reden bedenken en dat is dat je bij een amerikaanse film meer "over de top" mag gaan, meer spektakel en minder diepgang is de personages.

Ik hou zelf van films die over mensen/personages gaan. Diepgang vind ik dan ook heel erg belangrijk, ik hecht er veel waarde aan. Ik ben van plan om over 3 jaar naar Nieuw Zeeland te emigreren. Mischien dat ik daar mijn script zou kunnen verkopen (script aanpassen voor NZ). Maar goed, die kans is natuurlijk erg klein.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Chainsaw wrote:

Heb een beetje hetzelfde probleem. Ik zit op dit moment met meerdere ideeën, en heb van sommige verhalen het begin en het einde, maar weet maar niet wat ik er tussenin moet stoppen

En ook ik heb dat probleem. Erg lastig is dat...

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Jongen's stoppen waar je mee bezig bent. Je moet het een tijdje laten rusten. Ik heb het probleem ook ondervonden en ben gewoon gestopt en ben met een ander begonnen.

Na een tijdje komt het wel als de karakters maar goed bedacht zijn. En anders was het wel niet zo'n goed plan en lag het aan de karakters of de conflicten.

Jullie hebben toch wel meer verhalen/onderwerpen in jullie hoofd?

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

empirekees wrote:

Maar volgens mij is het scenario alleen om te laten zien of je talent hebt. En volgens mij hoeft het niet geproduceerd te worden. Al moet je met je toekomstige schrijfsel er wel veel rekening mee houden dat het geproduceerd gaat worden. Of heb ik het helemaal fout?

Precies, het gaat om erkenning, lijkt me vrij logisch dat je na het schrijven van een script nog veel moet leren om door te stoten.

Het zou anders erg makkelijk zijn.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Erkenning van wie?

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Je moet toch een soort toelatingsexamen doen om te kijken of je wel beschikt over genoeg talent.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

O, ok, that makes sense.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Ja best wel he.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Weet iemand of er toevallig een stand van de Film academie op de Studiebeurs in Utrecht is volgende week?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Vast niet.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Dacht ik al

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Vandaag naar de Studiebeurs maar Theater-, film- en televisiewetenschappen is totaal niets. Is meer de psychologische kant en het gedrag achter de onderwerpen, totaal niet de kant van het maken ervan .....

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Als je echt film wil maken, is er maar een logische school in Nederland.

Heyy mensen! Wie (omgeving Ridderkerk/ Rotterdam) gaat er a.s. zaterdag naar de open dag van de NFTA?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nee maar wel binnenkort naar de open dag van de TASF. Anyway, i'm talkin' outta my ass right now.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Ik ga er wel heen, maar kom niet bepaald uit de buurt van Rotterdam.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ik ga de andere keer .....

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Ik ga ook, maar ook ik kom niet uit die omgeving

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ga ook in januari. Wilde wel gaan zaterdag, maar kwam d'r achter dat ik dat weekend naar Center Parks moet...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Is NFTA niet onderdeel of iets voortvloeiends uit RFF, om nog maar eens leuke term eruit te gooien...

kirsten_88

• 25 messages
  • 36 votes

RFF? Waar staat dat voor? :$

En weten jullie of er eigenlijk wel mensen worden toegelaten die net van de middelbare school komen?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

kirsten_88 wrote:

weten jullie of er eigenlijk wel mensen worden toegelaten die net van de middelbare school komen?

Het is geenszins beleid die mensen NIET aan te nemen, maar er wordt wel gezocht naar mensen die weten wat ze willen en die hun eigen talent aan weten te tonen. Statistisch gezien maak je als je net van school komt minder kans, wat niet wil zeggen dat je geen kans maakt.

Sowieso is verstandig naar die open dag te gaan en je daar nader te informeren.

kirsten_88

• 25 messages
  • 36 votes

Oke bedankt K heb veel zin in de open dag en heb me al goed voorbereid op het toelatingsexamen... Ik laat het jullie weten mocht het me lukken!

hugohei

• 2149 messages
  • 2347 votes

Op welk onderdeel ga je toelating doen, Kirsten ?

Regie, productie, scenario, AV...?

kirsten_88

• 25 messages
  • 36 votes

Voor het onderdeel Production Design (PDG)

Hiervoor worden jaarlijks 10 mensen toegelaten meen ik...

Er zijn al minder aanmeldingen voor dan bijvoorbeeld Regie Fictie, maar toch zal het moeilijk worden vrees ik

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Is de filmacademie ver van het centraal station vandaan? Is het te voet te doen of kan ik beter de tram pakken?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Lopen is net wat ver. Metrostation Waterlooplein is heel dichtbij.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.